Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werken voor een uitzendbureau

<<

Anoniem113

Bericht 05 Mei 2014 19:17

Re: Werken voor een uitzendbureau

Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem113 op 06 Mei 2014 10:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem205

Bericht 05 Mei 2014 19:32

Re: Werken voor een uitzendbureau

Clapperdie, dusdanig recent dat het om de periode oktober 2013 t/m januari 2014 gaat. Mocht je meer willen weten, kan je me een PM sturen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 07 Mei 2014 20:24

Re: Werken voor een uitzendbureau

Over Start hoor ik zelf ook geen goede verhalen..
Over Randstad wel (heb ik zelf ook een tijdje voor gewerkt en is goed bevallen).
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 08 Mei 2014 10:44

Re: Werken voor een uitzendbureau

Jaren geleden heb ik voor Start gewerkt. Omdat ik na mijn stage nog een tijd bleef werken bij het stagebedrijf. Alleen de betaling ging dan via hen, verder had ik niks met ze te maken. Dat ging altijd prima. Maar dan praat ik wel over een jaar of 7 geleden.

Bij het bedrijf waar ik nu werk wilde ik eerst ook via Start aan de slag. Ik was op gesprek geweest en toen bleek de startdatum te zijn in mijn vakantie. Binnen 3 minuten stond ik weer buiten. Ze zouden me nog bellen als ze een nieuwe ronde zouden hebben voor dit bedrijf. Het bedrijf zocht namelijk 100 mensen ofzo maar elke maand werd er dan een groep geselecteerd. Ik voelde me zo naar behandeld daar, dat ik daar niet mee verder ben gegaan.

Randstad had toen dezelfde vacature uitstaan voor de maand later en zij waren heel erg enthousiast over mij. Uiteindelijk ben ik ook aangenomen bij het bedrijf. Dat ging echt heel anders. Verder ook geen negatieve ervaringen over Randstad in de vijf maanden dat ik voor ze heb gewerkt.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 09 Mei 2014 08:21

Re: Werken voor een uitzendbureau

Hmm... dit topic lijkt mijn twijfel nog niet enigszins weg te nemen, dus ik denk dat ik het voorlopig zo maar even laat.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 09 Mei 2014 20:50

Re: Werken voor een uitzendbureau

Wat is er dan waar je over twijfelt? In principe zijn de meeste verhalen positief. Daarnaast, als je een soortgelijk topic opent over hoe het is om bij een type bedrijf of een winkel te gaan werken, kom je ook altijd positieve en negatieve verhalen tegen. Omdat er toevallig een paar bureaus zijn die niet heel goed hebben gehandeld scheer je ze allemaal maar over 1 kam? Ik zie hier geen horrorverhalen, behalve wat verhalen dat intercedentes niet alles weten (geen goede opleiding gehad dus) of wat communicatieproblemen. Ze krijgen daar zoveel reacties op vacatures, dat het niet altijd mogelijk is iedereen persoonlijk af te wijzen, ook al sluit je perfect aan, kan het zijn dat iemand anders net wat meer werkervaring heeft of iets anders heeft waar ze interesse in hebben.
Het irriteert me altijd een beetje dat er zo negatief gedacht wordt over uitzendbureaus. Tuurlijk zitten er bureaus bij die niet netjes werken, maar echt niet alle bureaus.

Je bent er een paar jaar uit geweest en nu wil je weer aan de slag, maar niet via een bureau? Ik denk dat het best lastig gaat worden, aangezien veel bedrijven met bureaus werken en de bureaus ook de bedrijven kennen en dus de connecties hebben.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 10 Mei 2014 18:00

Re: Werken voor een uitzendbureau

Lenthe schreef:Je bent er een paar jaar uit geweest en nu wil je weer aan de slag, maar niet via een bureau? Ik denk dat het best lastig gaat worden, aangezien veel bedrijven met bureaus werken en de bureaus ook de bedrijven kennen en dus de connecties hebben.

Eens. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat je veel keuze hebt.
Je kunt het toch gewoon proberen? Je moet überhaupt nog een baan vinden via het uitzendbureau. Dat is ook niet makkelijk. Daarnaast kun je elk moment opzeggen bij het uitzendbureau. Kan ook een voordeel zijn.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers