Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


pcos 100+ dagen niet ongesteld vakantie

<<

VanillaRose

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 10 Mei 2014 14:25

pcos 100+ dagen niet ongesteld vakantie

Ik weet al ongeveer 5 jaar dat ik pcos heb. Nu ben ik vorig jaar zomer weer met de pil gestopt en in het begin kreeg ik een redelijk nette cyclus, alleen bleef het dan 1,5 week aan. De laatste keer dat ik ongesteld was, was eind december, dit heeft wel 3 weken geduurd!
Nu ben ik dus sinds begin dit jaar niet meer ongesteld geweest, meerdere zwangerschapstesten gedaan, maar niet zwanger. Inmiddels zit ik op dag 154, word er erg onzeker van. Alleen nu gaan we over 3 weken op vakantie, en ben bang dat het straks opeens wel doorzet. Nu is mijn vraag, kan ik anders weer een maandje aan de pil of gooit dat alles weer door de war? We willen na de vakantie beginnen met clomid, dus weet niet of dit slim is.
Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 10 Mei 2014 14:33

Re: pcos 100+ dagen niet ongesteld vakantie

Je zou altijd een stip kunnen nemen. Als je met clomid gaat beginnen moet toch eerst je menstruatie opgewekt worden. Dan krijg je vaak een provera kuur.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 10 Mei 2014 14:34

Re: pcos 100+ dagen niet ongesteld vakantie

Ik zou het niet doen. Ik heb ik het verleden ook eens 150+ dagen gehad, toen werd ik ook echt niet meer spontaan ongesteld. Dat moest ik opwekken en daarna kon ik met Clomid beginnen

Als je het wel doet moet je misschien weer langer wachten met de clomid
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

VanillaRose

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 10 Mei 2014 16:43

Re: pcos 100+ dagen niet ongesteld vakantie

Muppetje: Ja idd dat is ook waar ik mee zit, ik denk weleens gelezen te hebben dat je dus 2 mnd. van de pil moet zijn om met clomid te mogen starten. En dat ik vooraf waarschijnlijk provera krijg dat weet ik.

De kans dat ik nu wel opeens spontaan ongesteld word acht ik ook klein, alleen zou ik het wel balen vinden dan juist in de vakantie.
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 10 Mei 2014 17:05

Re: pcos 100+ dagen niet ongesteld vakantie

Ik heb ook pcos (geen idee hoe het er nu voorstaat aangezien ik BV geef na de laatste zwangerschap). En omdat ik op een gegeven moment weer aan de pil wilde in het verleden, maar steeds nog niet ongesteld werd mocht ik wel gewoon 'blind' beginnen met een pilstrip. Met wel de mededeling erbij dat hij de eerste maand dan niet als veilig beschouwd mocht worden en als het dus als voorbehoedsmiddel werd gebruikt ik ook condooms moest gebruiken. Anders zou ik het even voorleggen aan de huisarts of gynaecoloog, die kunnen denk ik in jouw situatie het beste inschatten wat handig is.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 10 Mei 2014 17:08

Re: pcos 100+ dagen niet ongesteld vakantie

Misschien dat door een maand de pil te slikken, je menstruatie daarna ook wel opgewekt wordt? Of zeg ik nou iets geks?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem234

Bericht 10 Mei 2014 17:15

Re: pcos 100+ dagen niet ongesteld vakantie

Ik zou het niet doen. Ik heb zelf ook een periode van meer als 150 dagen gehad dat ik niet ongesteld werd. Ik geloof er zelf niet zo in dat het dan nog komt.
Ik zou gewoon op vakantie gaan. En is het wel zo ja dan is het maar zo, is ook alleen maar fijn als je met clomid daarna gaat beginnen denk ik.
<<

VanillaRose

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 10 Mei 2014 18:34

Re: pcos 100+ dagen niet ongesteld vakantie

Roze: ik weet dat het niet veilig is en dat ik meteen kan beginnen,heb ik ook vaker gedaan. Het is mij ook niet te doen als anticonceptie maar meer om een eventuele menstruatie uit te stellen.

Maar ik denk dat ik het idd maar niet doe. Weet iemand trouwens of ik weer gewoon de gyn kan bellen of moet ik weer een doorverwijzing van de huisarts krijgen?? Heb 5 jaar geleden al eens clomid en provera mee gekregen maar mijn vriend en ik zijn daar toen nooit aan begonnen door omstandigheden. Zou ik nu gewoon opnieuw terug kunnen?
Afbeelding
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 10 Mei 2014 18:37

Re: pcos 100+ dagen niet ongesteld vakantie

Nee, ik had voor de tweede een nieuwe verwijs kaart nodig omdat het langer dan een jaar geleden was
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 10 Mei 2014 18:52

Re: pcos 100+ dagen niet ongesteld vakantie

Ik heb toen een kuurtje Primolut gekregen. Ik wilde ook niet ongesteld zijn op vakantie, ook al was het risico klein.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo