Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem112

Bericht 08 Mei 2014 09:25

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ga de koekjes proberen! Bedankt!
<<

Anoniem112

Bericht 08 Mei 2014 10:06

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nee toch het bananenbrood want had ook nog dadels.. Hij staat nu in de oven...
Heb er ipv noten rozijnen ingedaan, en helaas begaf mijn keukenmachine het dus de dadels zijn niet fijngemalen.. Naja we zullen zien.

Oh ja vetten jullie het blik nog in? Ik heb dat wel gedaan namelijk met wat kokosolie..
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 08 Mei 2014 10:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

In plaats van in te vetten doe ik er meestal een bakpapiertje in, dan weet ik in ieder geval zeker dat hij uit de vorm komt.
Balen van je keukenmachine :( is hij echt stuk?
<<

Anoniem112

Bericht 08 Mei 2014 10:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh das ook slim!

Ja keukenmachine deed helemaal niks meer.. Is al erg oud hoor, had m al geërfd van een overleden oom zelfs, haha!
<<

Anoniem112

Bericht 08 Mei 2014 10:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hoort het brood een beetje plakkerig te zijn?
<<

Anoniem112

Bericht 08 Mei 2014 10:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Afbeelding

Er is iets fout gegaan....... Kreeg m ook niet uit t blik, en hij is te klef.
Het smaakt wel heerlijk al moet ik zeggen dat ik de dadels wel erg zoet vind.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 08 Mei 2014 11:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jammer Annemijn :( misschien moet hij dan nog iets langer in de oven als hij klef is?
<<

Anoniem112

Bericht 08 Mei 2014 11:03

Re: Clean, fit & healthy-topic

Je maar was bang dat de boven en onderkant anders zouden verbranden, heb de oven toen nog wat lager gedraaid ook.
Ik heb t idee dat t door dat amandelmeel komt... Heb daar altijd ruzie mee, wilde laatst amandelmeel pannenkoeken bakken en dat mislukte ook finaal..
<<

Anoniem186

Bericht 08 Mei 2014 12:28

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jammer dat het niet helemaal gelukt is, annemijn. Gelukkig smaakt het wel, dat scheelt dan, haha.
Ik heb zelf geen ervaring met amandelmeel, ben er niet zo'n fan van, dus gebruikt het nooit.
<<

Anoniem112

Bericht 08 Mei 2014 12:30

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nee ik ben er nu ook klaar mee Jans' met dat amandelmeel, Hahaha! Wat doe jij er dan nog in ipv amandelmeel?
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 08 Mei 2014 12:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mijn bananenbrood staat ook in de oven. Heb hem aangevuld met abrikozen, walnoten, rozijnen, pecannoten. Ben benieuwd straks!
<<

Anoniem186

Bericht 08 Mei 2014 12:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Annemijn schreef:Nee ik ben er nu ook klaar mee Jans' met dat amandelmeel, Hahaha! Wat doe jij er dan nog in ipv amandelmeel?


Ik gebruikte eerst altijd speltmeel, tegenwoordig pak ik steeds vaker boekweit of havermeel. Havermeel maak ik zelf door havervlokken met de staafmixer fijn te malen.

Kaas, dat klinkt goed!!

Ik ga zo het deeg voor de pizza van vanavond maken. Daar doe ik dan de tomatensaus van gister op. Hebben jullie nog leuke ideeën voor er op? Ik wil lekker veel groente, maar ik ben even inspiratieloos.
<<

Anoniem112

Bericht 08 Mei 2014 13:32

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja hier ging een deel havermeel in Jans' en een anderdeel amandelmeel. Volgende keer maar in zijn geheel havermeel doen dus.

Nu hij helemaal afgekoeld is is hij een stuk steviger! Misschien had in m moeten laten afkoelen in t blik..

Op pizza vind ik lekker, spinazie, tonijn, ui ringen, ananas, paprika en maïs.
<<

Anoniem186

Bericht 08 Mei 2014 13:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik laat hem meestal 10 minuten afkoelen voordat ik hem eruit haal. Maar ik gebruik ook heel vaak m'n siliconen vorm, dan heb ik dat probleem niet.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 08 Mei 2014 16:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Afbeelding

Bananenbrood is goed gelukt! Leuk om te variëren met wat je erin doet.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 09 Mei 2014 11:14

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ziet er goed uit Kaas!

Doet bij jullie je vriend/man ook mee met zo clean mogelijk eten? Bij mij niet echt en dat vind ik soms wel lastig. Vooral omdat ik sommige dingen heus wel heel erg lekker vind, maar dat gewoon niet meer wil eten (in ieder geval niet door de week). Gisteren heeft hij 5x gevraagd of ik niet ook een biertje wil. Hij bedoelt dat heel lief, want ik zat een beetje in de knoop met mijn scriptie, maar ja, ik wil dat gewoon niet meer op donderdagavond.
Gelukkig vindt mijn vriend wel bijna alles lekker wat ik kook of bak, dus qua avondeten is er niet echt een probleem. De koekjes bij de thee en tussendoor een snackje vind ik lastiger.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Mei 2014 13:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ziet er goed uit, kaas. Wat voor meel heb je gebruikt?

GP, ja mijn man doet ook mee, maar hij eet overigens net zo makkelijk ook ongezonde dingen hoor. Dat proberen we wel te beperken tot het weekend. Ik eet zelfs ook wel eens mee. Melkchocolade blijft mijn zwak. ;)

Vandaag zijn we bij boerderij 't geertje geweest. Erg leuk om eens te komen. Ze verkopen allemaal biologische dingen.
Dochter mocht een geitje een flesje geven. Daarna hebben we een biologisch ijsje van geitenmelk op, erg lekker.
En ik heb een fles boeren yoghurt, rauwe melk en een doosje eitjes gekocht. Ik ben vooral erg benieuwd naar de rauwe melk. Als het bevalt dan ga ik het vaker kopen.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Mei 2014 13:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Voor degenen die regelmatig plantaardig dranken gebruiken:
Ik zag net dat bij de gezondheidswinkel http://www.gezondheidswinkel.nl dat de provamel in de aanbieding is. 1, 2, 3 stuks voor 5, 10 en 20% korting.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 09 Mei 2014 15:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Er zit spelt- en havermoutmeel in Jans.
<<

Anoniem193

Bericht 09 Mei 2014 16:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Cacaonibs in het banaanbrood is ook lekker al zeg ik het zelf!
En in cupcake vormpjes bakken heb ik van de week gedaan. Heb ik gelijk porties die ik in kan vriezen :D
<<

Anoniem156

Bericht 09 Mei 2014 16:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ga dit weekend en de komende week allerlei dingen uitproberen! Mijn zus wil wat kilo's kwijt en ze wilde wat tussendoortjes van mij proeven. Dus ik ga haar allemaal zelfgemaakte dingen laten proeven:

- mueslirepen
- bananendadelbrood
- ontbijtmuffins
- healthy bounty
- healthy cheesecake

En ik ga voor volgende week als avondeten hartige muffins met kip maken, ben daar ook erg benieuwd naar.
<<

Anoniem151

Bericht 09 Mei 2014 16:23

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Vandaag zijn we bij boerderij 't geertje geweest. Erg leuk om eens te komen. Ze verkopen allemaal biologische dingen.
Dochter mocht een geitje een flesje geven. Daarna hebben we een biologisch ijsje van geitenmelk op, erg lekker.
En ik heb een fles boeren yoghurt, rauwe melk en een doosje eitjes gekocht. Ik ben vooral erg benieuwd naar de rauwe melk. Als het bevalt dan ga ik het vaker kopen.


Leuk! Is de melk ook van de geit of is het 'gewoon' koeienmelk?
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 09 Mei 2014 16:48

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb mijn keukenmachine vandaag al goed uitgeprobeerd.
Heb verse appelsap geperst. En een speltbrood en een bananenbrood gemaakt.

Mijn man doet soms mee haha
💜💜💙💙
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Mei 2014 18:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb nu een bananenbrood met speltmeel in de oven staan. Er waren geen dadels meer dus ik heb vijgen gebruikt, ben benieuwd hoe hij wordt!
#teammaple🍁
<<

Anoniem147

Bericht 09 Mei 2014 18:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben een speltpizza met pastrami aan het eten. Pastrami op pizza is echt heerlijk!

En eten en ondertussen forummen is onhandig.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers