Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 06 Mei 2014 16:36

Re: Draagdoekentopic

Ik ben ook aan het oefenen met rugdragen! Ik heb (helaas) alleen een storchenwiege en ik doe haar nu vanaf mijn zij op de rug. Ik doe de banden van het schouderpand over haar beentjes (anders ben ik bang dat ze er uit valt), maar dat vind ik nog niet super! Ik krijg haar dus nu wel op de rug, maar heb het idee dat het voor haar minder prettig is.

Ik wil zoooo graag een doek ofzo, maar helaas even geen doeken budget.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Mei 2014 09:38

Re: Draagdoekentopic

Ik ben op zoek naar een drager voor mijn zoon. Met welke peuterdrager hebben jullie ervaring?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Mei 2014 09:43

Re: Draagdoekentopic

Tula! Hele fijne drager.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 07 Mei 2014 10:24

Re: Draagdoekentopic

@Jans, Wompat heb ik zelf, de tula is ook erg fijn.

@ Olivia, het is heel normaal dat je kindje even moet wennen, gewoon af en toe oefenen :)


Ik heb morgen, vrijdag en zaterdag cursus gevorderden draagconsulente :D
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 07 Mei 2014 14:44

Re: Draagdoekentopic

Jans, ik ben wompat fan!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem136

Bericht 07 Mei 2014 14:53

Re: Draagdoekentopic

Ik ook Wompat. Ik gebruik nu de medium en heb een preschool in bestelling.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Mei 2014 14:54

Re: Draagdoekentopic

Wompat is op bestelling toch? Dat gaat hem dan niet worden.

Vanaf wanneer zijn jullie de tula gaan gebruiken? Zou mijn zoon van 13 maanden (maat 80) er al in passen?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Mei 2014 14:59

Re: Draagdoekentopic

Jans schreef:Wompat is op bestelling toch? Dat gaat hem dan niet worden.

Vanaf wanneer zijn jullie de tula gaan gebruiken? Zou mijn zoon van 13 maanden (maat 80) er al in passen?


Niet altijd volgens mij hoor. Ik ben ook benieuwd naar de tula.

En bij de wompat vraag ik me af welke versie ik nodig zou hebben en hoe lang ik deze kan gebruiken.
<<

Anoniem97

Bericht 07 Mei 2014 15:42

Re: Draagdoekentopic

Nee hoor wompat kan je ook gewoon kopen, maar als je speciale kleuren e.d wilt dan is het op bestelling en duurt het langer. Maar heel winkels hebben er gewoon wat op voorraad.

@ pompoen, mijn dochter heeft de medium, dat is tot maat 92, je ziet dat ze daar nu wat te groot voor aan t worden is, maar kan nog best een tijd.
Ik zou jou adviseren de toddler, die is vanaf maat92 en kunnen ze in tot 98/104 ongeveer, tot een jaar of 4.
<<

Anoniem 82

Bericht 07 Mei 2014 16:40

Re: Draagdoekentopic

Jans, ik heb een Boba. Gekocht toen A 14 maanden was en maat 74 had. Paste toen al prima. Uiteindelijk heeft ze daar (met voetensteuntjes op het laatst) tot een jaar of 2,5 nog regelmatig in gezeten. Ik ben er heel tevreden over, en heb hem ook bewaard voor R straks.
<<

Anoniem 82

Bericht 07 Mei 2014 16:42

Re: Draagdoekentopic

Gijs. schreef:
Roze schreef:Ik wil ook naar het draagevenement, maar ik kan niet :nopompom:

Ik zit erover te denken onze Marsupi te verkopen. Zelf pak ik hem weinig (pak meestal een van de twee doeken die ik heb) en bij mijn vriend (daar was hij voornamelijk voor bedoeld) zit hij toch niet helemaal goed. Tenminste, de banden zijn te lang en daardoor kan maar een deel van het klittenband vast. Afgezien daarvan vind hij het wel fijn om af en toe een drager te gebruiken. Wat is nou een fijne drager waar een kindje van ruim twee maanden al goed in zit?

Ik had juist de Marsupi genomen omdat hij bij jonge baby's gelijk fijn zit. Zit nu te kijken naar bondolino, Hoptye, Manduca, Storchenwiege... Boba heb ik nog liggen maar die is echt nog te groot en de babystand van de 3G is niet fijn.


Goed om dit te lezen, ik wilde de marsupi vragen als kraamcadeau maar ik twijfelde over de maat. Ik dacht dat ik zelf nog wel in een L zou passen, maar wilde een XL nemen zodat mijn vriend hem ook kan gebruiken. Maar het is dus wel degelijk vervelend als het klittenband te lang is? Want ik wil hem zelf natuurlijk ook wel prettig kunnen gebruiken.


Ik vind het zelf inderdaad vervelend dat de banden te lang zijn. Want alleen op het laatste deel zit klittenband en daardoor kun je er een deel niet van vastmaken. Wat ik over hou vouw ik dan naar binnen, maar heel handig vind ik het niet. Verder is het wel een fijne en handige drager voor pasgeboren baby's.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Mei 2014 16:45

Re: Draagdoekentopic

Gaia schreef:Nee hoor wompat kan je ook gewoon kopen, maar als je speciale kleuren e.d wilt dan is het op bestelling en duurt het langer. Maar heel winkels hebben er gewoon wat op voorraad.

@ pompoen, mijn dochter heeft de medium, dat is tot maat 92, je ziet dat ze daar nu wat te groot voor aan t worden is, maar kan nog best een tijd.
Ik zou jou adviseren de toddler, die is vanaf maat92 en kunnen ze in tot 98/104 ongeveer, tot een jaar of 4.


Ja precies dat vroeg ik me af, L. gaat alweer hard richting 80/86 namelijk! Ik ben wel benieuwd naar de jouwe in elk geval!
Boba, tula, wompat, haha best lastig zo!
<<

Anoniem61

Bericht 07 Mei 2014 17:48

Re: Draagdoekentopic

Ik wil misschien een marsupi aanschaffen, wie kan mij info geven over het gebruik ervan en hoe hij bevalt. Onze zoon is een flinke vent!
<<

Anoniem186

Bericht 07 Mei 2014 20:46

Re: Draagdoekentopic

Roze schreef:Jans, ik heb een Boba. Gekocht toen A 14 maanden was en maat 74 had. Paste toen al prima. Uiteindelijk heeft ze daar (met voetensteuntjes op het laatst) tot een jaar of 2,5 nog regelmatig in gezeten. Ik ben er heel tevreden over, en heb hem ook bewaard voor R straks.


De boba is te klein. Een vriendin van me heeft die en die komt overeen met de beco die ik nu heb. Dat vind ik niet meer zo lekker zitten. M'n storchenwiege ook niet.
Ik ben echt op zoek naar een peuterdrager. Ik heb morgen met een vriendin afgesproken, zij heeft onlangs de tula toddler gekocht, dus die ga ik even testen.
<<

Anoniem 82

Bericht 07 Mei 2014 21:05

Re: Draagdoekentopic

O dat wist ik niet Jans, dat de boba al vrij klein is. Hier toch nog vrij lang kunnen gebruiken en heel veel droeg ik al niet meer vanaf dat ze liep. Hoe beviel de storchenwiege jou? Ik overweeg er een te kopen omdat zeker voor mij onze marsupi net te lange banden heeft.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Mei 2014 21:11

Re: Draagdoekentopic

Roze schreef:O dat wist ik niet Jans, dat de boba al vrij klein is. Hier toch nog vrij lang kunnen gebruiken en heel veel droeg ik al niet meer vanaf dat ze liep. Hoe beviel de storchenwiege jou? Ik overweeg er een te kopen omdat zeker voor mij onze marsupi net te lange banden heeft.


Storchenwiege beviel me heel goed. Je zou de mijne best een tijdje mogen lenen om uit te testen.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 07 Mei 2014 21:35

Re: Draagdoekentopic

Kennen jullie deze draagdoeken al? http://www.rainbowhangmatten.nl/draagdoeken-c-32/
Is geloof ik niet duur, of wel? Vind er wel mooie kleuren bij zitten.
Vind alleen de foto`s niet echt fantastisch, met name degene onderaan... (houding van het kind)
December 2009
juli 2012
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 08 Mei 2014 05:06

Re: Draagdoekentopic

Volgens mij zijn ze ook niet af te stellen. Precies... Denk ik.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 08 Mei 2014 08:47

Re: Draagdoekentopic

PiP schreef:Kennen jullie deze draagdoeken al? http://www.rainbowhangmatten.nl/draagdoeken-c-32/
Is geloof ik niet duur, of wel? Vind er wel mooie kleuren bij zitten.
Vind alleen de foto`s niet echt fantastisch, met name degene onderaan... (houding van het kind)


Dat zijn idd gewoon prima dragers, ik ken ze verder niet maar ze zien er wel ergonomisch uit.
Alleen de foto's zijn idd heel slecht :S
<<

Anoniem75

Bericht 08 Mei 2014 10:03

Re: Draagdoekentopic

Echt ik ben nog nooit zo blij geweest met een stuk stof :laughcry:

T. heeft sinds een paar dagen weer wat last van krampjes, huilt op het moment veel (ik vermoed nog steeds reflux en maandag wordt hij nagekeken) en slaapt no way ergens anders dan op mijn borst. Wat is een draagdoek dan een uitkomst zeg! :thumbup: Hij slaapt er lekker in en ik kan tussendoor een beetje m'n ding doen.
<<

Anoniem97

Bericht 08 Mei 2014 10:13

Re: Draagdoekentopic

Fijn is dat razz, anders kan je niks anders dan op de bank zitten, nu kan je nog wat huishouden doen en ook je andere zoon wat aandacht geven :)
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 08 Mei 2014 14:17

Re: Draagdoekentopic

Jans, wij hebben al peuter drager nu een rose and rebellion. Dat is ook een ideaal ding mn man draagt D ermee en hij is er erg enthousiast over. Flinke aankoop maar het wel waard.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Mei 2014 14:24

Re: Draagdoekentopic

Wat fijn he Razz! En wat zo'n stukje stof wel niet kan doen!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 08 Mei 2014 15:07

Re: Draagdoekentopic

Fearie schreef:Jans, wij hebben al peuter drager nu een rose and rebellion. Dat is ook een ideaal ding mn man draagt D ermee en hij is er erg enthousiast over. Flink uitgave maar het wel waard.


En hij is zo gaaf! Ik zei toen tegen mijn man: kijk dan!! Hij draagt ook!! Nu mag ik eindelijk ook iets voor hem uitzoeken zoplang het maar geen doek is en wel stoer en mannelijk (haha).
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem186

Bericht 08 Mei 2014 15:27

Re: Draagdoekentopic

Steep schreef:
Fearie schreef:Jans, wij hebben al peuter drager nu een rose and rebellion. Dat is ook een ideaal ding mn man draagt D ermee en hij is er erg enthousiast over. Flink uitgave maar het wel waard.


En hij is zo gaaf! Ik zei toen tegen mijn man: kijk dan!! Hij draagt ook!! Nu mag ik eindelijk ook iets voor hem uitzoeken zoplang het maar geen doek is en wel stoer en mannelijk (haha).


Die ziet er inderdaad ook mooi uit! Het wordt nog een lastige keus.

Vandaag de tula toddler geprobeerd en hij zit echt heerlijk. Maar die r en r is ook echt heel mooi.

Iemand toevallig ervaring met beide?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers