Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 27 Apr 2014 20:54

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Pleun schreef:Als ik wil beginnen met haken, welke maat haaknaald en wat voor wol/draad kan ik dan het beste kopen? Ik heb geen ervaring met haken/breien, niet sinds de laatste 15 jaar in ieder geval.

Deze vraag is al vaker gesteld in dit topic misschien dat je via de zoekfunctie nog handige tips kunt vinden.

Persoonlijk ben ik niet zo van proeflapjes maken, ik begin meestal gewoon. Ik zou katoen nemen en haaknaald 3 of 3,5. Acryl/wol is wat 'ruwer', heeft geen gladde draad en dat vind ik minder fijn haken.

Succes en veel plezier!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 29 Apr 2014 22:27

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben weer begonnen!

Eindelijk.

Aan het CALdeken.

Alleen...

Ging het mis.
Afbeelding

En ik ben te tam opnieuw te beginnen. Ik foefel op het einde wel wat met de rand. Komt ervan als je gaat haken tijdens de les :laughcry:
AfbeeldingAfbeelding
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 04 Mei 2014 20:57

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk Slakje! Ik wil uiteindelijk ook een deken voor mezelf gaan maken en twijfel nog of ik de CAL deken wil gaan maken of dat ik ga kiezen voor granny squares!

De babydeken is af!! Voor mijn eerste deken ooit ben ik meer dan tevreden!! Achteraf gezien had ik bij de rand nog 1 rij moeten toevoegen tussendoor maar goed daar is het nu te laat voor :P

Zal morgen of zo even een foto maken en plaatsen. Ook Sjakie is af of in ieder geval de onderdelen maar heb niet zo'n zin om hem in elkaar te zetten gelukkig heb ik nog een paar weken de tijd!

Zojuist een nieuw patroon gekocht op Etsy voor een nieuwe knuffel een auto dus even wachten op het mailtje en die wil ik dan de komende weken gaan maken ook al heb ik niet heel veel tijd maar het werkt bij mij meestal toch wel ontspannend!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 05 Mei 2014 12:38

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja ik heb het patroon binnen! Ga er vanavond aan beginnen.
Overigens mochten er nog mensen zijn die leuke patronen hebben die ze willen ruilen let me know!
<<

Anoniem304

Bericht 05 Mei 2014 12:52

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk Siem!

Ik ga vanavond beginnen met babyslofjes weer :D.
<<

Anoniem260

Bericht 06 Mei 2014 14:01

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Siem schreef:Ja ik heb het patroon binnen! Ga er vanavond aan beginnen.
Overigens mochten er nog mensen zijn die leuke patronen hebben die ze willen ruilen let me know!



Ruilen vind ik een goed idee :smile: Al heb ik niet veel te ruilen, behalve de patronen in mijn zoomigurumi-boekjes :cheering:

In mijn omgeving zijn er nu een aantal meiden zwanger en ik wil graag een deken voor ze haken. Zo eentje met verschillende kleurtjes en verschillende haaktechnieken. Welke zoektermen moet ik gebruiken op google om een mooi patroon te vinden? Zie namelijk via de haak-facebookpagina de laatste dagen ook wat van die dekens tegen en daar hebben ze het over Cal? Wasda?
<<

Anoniem148

Bericht 07 Mei 2014 17:10

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat maken jullie prachtige dingen! Ben meteen een beetje jaloers dat ik nog steeds niet mooi kan haken (wel aan het leren).
Verkopen jullie ook ooit knuffels of maken jullie ze in opdracht van iemand? Vriendin wilde graag een knuffel als ik het wat beter kan maar weet dan niet wat ik er ongeveer voor moet vragen. Materiaal kosten iig maar doen jullie er dan nog iets bij? Degene die ik nu maak geef ik nog cadeau omdat ik er niet heel erg over tevreden ben, zitten wat schoonheidsfoutjes in.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 07 Mei 2014 19:47

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dandelion schreef:Wat maken jullie prachtige dingen! Ben meteen een beetje jaloers dat ik nog steeds niet mooi kan haken (wel aan het leren).
Verkopen jullie ook ooit knuffels of maken jullie ze in opdracht van iemand? Vriendin wilde graag een knuffel als ik het wat beter kan maar weet dan niet wat ik er ongeveer voor moet vragen. Materiaal kosten iig maar doen jullie er dan nog iets bij? Degene die ik nu maak geef ik nog cadeau omdat ik er niet heel erg over tevreden ben, zitten wat schoonheidsfoutjes in.


Oefening baart kunst hoor dus lekker door blijven haken!

Ik maak wel eens wat op verzoek en reken dan de materiaalkosten + klein beetje extra zodat ik daar ook weer nieuwe patroontjes van kan kopen. Maar rijk word ik er niet van.

Ik zag in de Hobby Handig, of hoe het tegenwoordig ook heet, een leuk patroon van Christel Krukkert; een takelwagen, uit haar nieuwe boekje denk ik. Maar daar stond bij de tijdsindicatie 4 uur... :shock: Dan moet je toch verdomd snel haken!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 07 Mei 2014 20:45

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Even gezocht en het plaatje van die takelwagen ziet er echt leuk uit!! Al weet ik niet hoe groot hij uiteindelijk moet worden maar dan nog als je ook nog de onderdelen aan elkaar moet vastmaken lijkt 4 uur inderdaad wat kort! Mij lukt dat in ieder geval niet..
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 08 Mei 2014 09:53

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik vind 'm ook erg leuk ja! Er is een heel boekje van haar met auto-patronen. Ik heb eigenlijk ook niet naar het formaat gekeken maar zoals ik in kan schatten zal het vergelijkbaar zijn met dat vliegtuig uit een ander boekje, iig geen mini. Met een paar slofjes ben ik zo al 3 uur kwijt. Maar nu kan ik met mijn handen ook niet heel snel haken.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem304

Bericht 08 Mei 2014 10:00

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Als die takelwagen net zo`n rotding is als het VW-busje uit hetzelfde boekje, dan kan ze beter 3x4 uren rekenen. :laughcry:
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 08 Mei 2014 10:45

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bij deze mijn deken de kleuren zijn iets feller in het echt
Laatst gewijzigd door Siem op 10 Mei 2014 23:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 08 Mei 2014 10:47

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Angela schreef:Ik vind 'm ook erg leuk ja! Er is een heel boekje van haar met auto-patronen. Ik heb eigenlijk ook niet naar het formaat gekeken maar zoals ik in kan schatten zal het vergelijkbaar zijn met dat vliegtuig uit een ander boekje, iig geen mini. Met een paar slofjes ben ik zo al 3 uur kwijt. Maar nu kan ik met mijn handen ook niet heel snel haken.


Net even gekeken en dat boekje lijkt me inderdaad ook wel leuk zodra het uitkomt.. Maar ik heb nu nog 2 knuffels die ik wil haken en daarna wilde ik eigenlijk een deken voor mezelf gaan haken.
Ik heb al een paar keer gedacht nu is het wel genoeg maar er zijn zoveel leuke patronen...
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 08 Mei 2014 11:17

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Hahaha Rush geen fijn patroon?

Erg leuk Siem, je deken!
Ik zie ook veel te veel leuke dingen die ik wil haken. Heb nu weer het boekje 'Sleutelhangers haken' gekocht, had tenslotte nog niet genoeg patronen :palm: Als ik zou optellen hoeveel ik al aan haakboekjes heb uitgegeven :redface: :angel:
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem304

Bericht 08 Mei 2014 11:27

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Angela schreef:Hahaha Rush geen fijn patroon?

Ja, je moet dus eerst gewoon de bovenkant, dan 8 kleine stukjes om 4 wielkasten te vormen, en een onderplaat. Dat alles aan elkaar haken. Ik vond het verschrikkelijk, maar het eindresultaat is zo leuk.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 09 Mei 2014 09:00

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mooi deken Siem!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 12 Mei 2014 12:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben op zoek naar een patroon van Bert en Ernie heeft iemand die hier toevallig? Op ravelry kan ik niets moois vinden..
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 12 Mei 2014 13:34

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb zaterdag haakles gehad van een vriendin, ik wilde het al zo lang leren maar het leek me zo ingewikkeld. Dit is het resultaat:

Afbeelding

Er zitten nog wel wat foutjes in en de ene steek is wat losser dan de andere waardoor het er nog niet heel mooi uitziet maar ben al blij dat het in ieder geval lukte!
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mei 2014 13:59

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Goed gelukt Lookie!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 12 Mei 2014 20:00

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Netjes hoor Lookie!

Siem, helaas die heb ik niet. Hopelijk kun je een leuk patroon vinden. Heb ze overigens wel als, simpel, breipatroon.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jun 2014 12:09

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Is er nou al een maand niets gehaakt? :P
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 11 Jun 2014 13:14

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb toevallig vandaag een bloemetje gehaakt haha.. Voor een werkje voor de juf van mijn oudste. Maar veels te warm om te haken joh ;).
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem260

Bericht 11 Jun 2014 15:39

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Lynn schreef:Ik heb toevallig vandaag een bloemetje gehaakt haha.. Voor een werkje voor de juf van mijn oudste. Maar veels te warm om te haken joh ;).


Zo'n fysiek zware inspanning is het toch niet? :P Ik vind het heerlijk! Lekker buiten zitten, haakwerkje erbij en van de zon genieten!
<<

Anoniem168

Bericht 11 Jun 2014 16:53

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bij het Kruidvat hadden ze vorige week in de rommelbakken, bollen katoen liggen voor 1.29. Heb er ééntje meegenomen, dacht eerst dat het misschien toch niks zou zijn, vandaar dat ik er maar eentje mee had genomen, maar valt me echt niet tegen. Vind die bollen wol van de Zeeman zo snel pluizerig (de bollen die ik had gekocht, misschien niet bij alle bollen zo) en dan zie ik ook niet zo goed waar ik in moet steken. Vind dat bij deze niet en is lekker stevig. Ga van de week meer halen mochten ze nog wat hebben, dan kan ik lekker oefenen. Ben pas begonnen en heb nu alle basissteken wel goed onder de knie.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 11 Jun 2014 17:04

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik was begonnen aan de auto, maar ik heb simpelweg geen tijd. Moet nog 2 ringen van sjakie haken en dat moet eigenlijk wel deze week want dat is een kraamcadeau en ze is volgende week uitgerekend.. En ik moet hem uiteraard nog helemaal in elkaar zetten dat is toch altijd het minst leuke :nopompom: Over een maandje hoop ik weer wat meer tijd te hebben..
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers