Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem186

Bericht 07 Mei 2014 12:34

Re: Clean, fit & healthy-topic

Die van de lidl is echt heel mooi en groot! Tis dat geen blender nodig heb, anders had ik hem gekocht.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Mei 2014 13:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dit staat nu in de oven. Dat wordt een heerlijke tomatensaus!

Afbeelding
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 07 Mei 2014 16:30

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha perfect netjes neergelegd en dan in de saus, zonde ;) maar wel erg lekker!
Ik wil een keukenmachine heb ik gister bedacht, voor soepen, deeg, en dingen als havermoutrepen. Hebben jullie betaalbare suggesties? En gebruiken jullie hem veel?
Smile, it's free!
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 07 Mei 2014 16:35

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb vandaag mijn eerste banananutbread gemaakt! Trots op mezelf. Ik heb amandelmeel gebruikt, maar na 50 minuten in de oven twijfel ik of hij gaar genoeg is. Ik heb dit soort meel nog nooit gebruikt, dus weet ook niet wat ik precies moet verwachten. Het blijft wat dikkig en best 'nat'. Het smaakt wel heerlijk!
<<

anoniem213

Bericht 07 Mei 2014 16:35

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lavendel schreef:Haha perfect netjes neergelegd en dan in de saus, zonde ;) maar wel erg lekker!
Ik wil een keukenmachine heb ik gister bedacht, voor soepen, deeg, en dingen als havermoutrepen. Hebben jullie betaalbare suggesties? En gebruiken jullie hem veel?

Ik gebruik mijn keukenmachine echt heel erg veel. Ik heb er een van plastic, maar wel een stevige en ik ben er echt heel erg blij mee. Humus/sapjes/smoothies/courgettepannenkoekjes/soepen etc., ik maak er echt veel mee!

keukenmachine-t8958.html
Er is nu een heel topic over. Ik heb deze gekregen voor mijn verjaardag vorig jaar, mijn stiefmoeder had hem besteld via ING met rentepunten, dan was hij honderd euro geloof ik:
http://www.bol.com/nl/p/philips-jamie-o ... 010997962/
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 07 Mei 2014 16:36

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat ziet er trouwens heerlijk uit Jans!!
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 07 Mei 2014 16:45

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lynn als hij erg nat is is hij nog niet gaar, je moet hetzelfde doen als bij een cake.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 07 Mei 2014 16:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Heb hem nog eens tien minuten in de oven gezet, ik denk dat het voornamelijk de structuur is van het meel. Hij is wel wat minder nat nu, dus de volgende keer zet ik hem langer in de oven! Thanks.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 07 Mei 2014 17:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lavendel schreef:Haha perfect netjes neergelegd en dan in de saus, zonde ;) maar wel erg lekker!
Ik wil een keukenmachine heb ik gister bedacht, voor soepen, deeg, en dingen als havermoutrepen. Hebben jullie betaalbare suggesties? En gebruiken jullie hem veel?


Ik heb een keukenmachine, een Bosch MUM5. Dat is zo'n apparaat met mengkom voor deeg en dergelijke, maar ook om dingen te snijden en zo.
Afbeelding
Ik heb deze, maar dan alleen geen blender erbij (kan je los kopen).


Ik heb ook nog zoiets, een hakmolen:
Afbeelding
En die gebruik ik heeeel veel!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 07 Mei 2014 17:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jaa betaalbaar he ;) mm misschien is tot ik ook veel geld heb zo'n hakding ook een oplossing. Daar kun je ook Humus enzo mee maken he. Waar heb je die gekocht?
Smile, it's free!
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 07 Mei 2014 18:43

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jules waar komt de onderste vandaan?
Kun je daar echt geen deeg mee mixen, kort? Of gaat dat wel?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 07 Mei 2014 18:45

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lavendel schreef:Haha perfect netjes neergelegd en dan in de saus, zonde ;) maar wel erg lekker!
Ik wil een keukenmachine heb ik gister bedacht, voor soepen, deeg, en dingen als havermoutrepen. Hebben jullie betaalbare suggesties? En gebruiken jullie hem veel?


Ik heb zo'n staafmixer/hakker van de Hema. Is dat niet iets voor je? Met de staafmixer kun je soepen maken en in het hak-ding kun je best wel wat dingen fijn malen (noten, havermout en hummus lukt uiteraard prima). Deeg heb ik nog nooit geprobeerd, maar dat zal wel lastiger zijn omdat je de knop ingedrukt moet houden tijdens het mixen (een kwartiertje aanzetten is dus niet mogelijk, tenzij je zo'n sterke duim hebt).

Afbeelding
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 07 Mei 2014 19:00

Re: Clean, fit & healthy-topic

Kwartier niet maar 2/3 minuten wel denk toch? Misschien dat ik daar dan eens voor ga kijken.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 07 Mei 2014 19:03

Re: Clean, fit & healthy-topic

Limburg schreef:Kwartier niet maar 2/3 minuten wel denk toch? Misschien dat ik daar dan eens voor ga kijken.


Ja hoor, dat doe ik zelf ook wel eens! Je kunt het natuurlijk zo lang ingedrukt houden als je zelf wilt.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 07 Mei 2014 19:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dan ga ik hem zeker halen, eens zien of zoiets me bevalt!
<<

Anoniem156

Bericht 07 Mei 2014 19:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb ook zo'n staafmixerset, ideaal ding! Gebruik het echt vaak.
Ooit zou ik graag zo'n mooie keukenmachine willen maar die kan ik nu niet kwijt.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Mei 2014 20:32

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lavendel schreef:Haha perfect netjes neergelegd en dan in de saus, zonde ;) maar wel erg lekker!
Ik wil een keukenmachine heb ik gister bedacht, voor soepen, deeg, en dingen als havermoutrepen. Hebben jullie betaalbare suggesties? En gebruiken jullie hem veel?


Haha, ja ik wilde op ieder tomaatje een plakje knoflook leggen. :)

Ik heb deze:
http://www.kieskeurig.nl/keukenmachine/ ... 90#prijzen
Prima ding voor een niet te hoge prijs.
<<

Jip

Bericht 07 Mei 2014 20:45

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik gebruik mijn blender ook vaak! Voor 'mijn' taartje heb je er ook eentje nodig!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 07 Mei 2014 21:23

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:
Lavendel schreef:Haha perfect netjes neergelegd en dan in de saus, zonde ;) maar wel erg lekker!
Ik wil een keukenmachine heb ik gister bedacht, voor soepen, deeg, en dingen als havermoutrepen. Hebben jullie betaalbare suggesties? En gebruiken jullie hem veel?


Haha, ja ik wilde op ieder tomaatje een plakje knoflook leggen. :)

Ik heb deze:
http://www.kieskeurig.nl/keukenmachine/ ... 90#prijzen
Prima ding voor een niet te hoge prijs.


Ik mag waarschijnlijk een keukenmachine uitzoeken voor mijn verjaardag, maar we hebben helaas geen meerdere honderden euro's er voor over. Dus die van jou lijkt wel goed Jans!! Zijn er ook nadelen?
Op hoeveel standen/snelheden kun je hem zetten? En kan hij goed noten hakken? Wordt hij (te) warm als hij langere tijd aan staat?
<<

Anoniem186

Bericht 07 Mei 2014 21:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Er zit een draaiknop die je steeds harder kan zetten als je naar rechts draait. En linksom is de pulsstand.
Nadeel is dat er erg veel onderdelen bij zitten. Je kan er echt alles mee, meerdere raspschijven, snijschijf, sapcentrifuge, blender, kleine en grote mengkom, hakmolen (die heb ik nog niet gebruikt, ik gebruik daar m'n vijzel meestal voor). Het is even een gepuzzel welk onderdeel waar voor is. Maar inmiddels heb ik het door en vind ik het echt een fijn ding.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Mei 2014 22:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Er staan hier verantwoorde chocolade muffins in de oven. Ik heb gewoon wat dingen bij elkaar gegooid, dus ben benieuwd of het lukt. M'n dochter is gek op chocolade, dus ik hoop dat het was is, dan heeft zij ook weer een lekker ontbijtje.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 08 Mei 2014 08:59

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb mijn multihakker bij de Lidl gekocht, die hebben ze één keer in de zoveel tijd in het assortiment. Hummus kan je er idd mee maken, deeg zou ik dan weer niet proberen.
<<

Anoniem186

Bericht 08 Mei 2014 09:16

Re: Clean, fit & healthy-topic

Vanaf maandag hebben ze er volgens mij ook 1 in de aanbieding.
<<

Anoniem112

Bericht 08 Mei 2014 09:46

Re: Clean, fit & healthy-topic

Meiden ik wil wat restjes opmaken, nu heb ik nog staan zo'n 100 gram amandelmeel, 450 gram havervlokken, rozijnen, 3 bananen die opmoeten... Kan ik hier nog wat van brouwen? (kokosolie ook in huis)...


Jans wat post jij toch altijd verrukkelijke foto's!.,
<<

Anoniem186

Bericht 08 Mei 2014 10:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dank je! Ik vind die foto's altijd leuk om te plaatsen.

Koekjes?
http://voedselzandloper-recepten.blogsp ... ekjes.html

Of bananenbrood?
http://www.ilovehealth.nl/recept-gezond-bananenbrood/
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers