Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 27 Apr 2014 18:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic

olijfje: Wat lief dat je er aan denkt. Ben op het moment niet echt actief hier. Maar de afspraak is pas 15 mei. Kon niet eerder door vakantie ed.

All: Wat is er de laatste dagen veel geschreven zeg! Ga proberen het nu weer bij te houden. Ik heb donderdag de laatste pil ingenomen. Had gehoopt vandaag ongesteld te worden, maar helaas. Hoop dat het vannacht door zet. Heb al wel weer de buikpijn.
De drie maanden die ik aan de pil ben geweest hebben me wel wat rust gebracht. Vond het 'fijn' om er even niet mee bezig te zijn en geen buikpijn te hebben. Maar ja wil natuurlijk nog steeds zwanger worden, dus weer gestopt. Hoop de 15e meer duidelijkheid te krijgen.
De uroloog zou dan ook met de gyn overlegd hebben. Ben benieuwd of we het half jaar nog vol moeten maken met het zelf proberen of dat we al eerder aan de ivf mogen beginnen. Denk zelf het eerste. Daar ga ik maar vanuit.

Wij gaan wel op vakantie met de auto naar frankrijk. We hebben wel gewacht met boeken dat als ik zwanger zou zijn niet te ver zou zijn, zodat we wel gewoon kunnen.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Apr 2014 07:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ Sabje; mag ik vragen waarom je even aan de pil was? Kan me voorstellen dat het wat dubbel voelt zeg.. aan de ene kant wat rust, aan de andere kant kan het allemaal natuurlijk niet snel genoeg gaan...

Gaan jullie kamperen? :)

@ Olijfje; Zo gaaf die rondreis van jullie!! Tegen die tijd wel foto's posten he! Niet zeggen dat je zwanger zijn nooit gaat meemaken hoor :) Dat zijn nog zoooveel stappen verder... Hoe moeilijk het voor ons allemaal ook is, er zijn vaak toch nog wel weer nieuwe mogelijkheden en opties. Dat sterkt mij soms wel, alleen is het soms zo verdrietig dat er zoveel tijd overheen gaat terwijl we natuurlijk gewoon NU een kindje willen :)

Het ZH schiet nog steeds maar niet op. Grr! En ik heb helemaal niet de illusie dat ze ons daar persoonlijk moeten kennen, of keihard voor ons hun best doen, maar ze moeten mensen wel het idee geven dat ze iets doen daar. Elke keer als je belt dan klinken ze echt alsof ze zo'n vraag nog nooit gehad hebben, en krijgen we steeds het antwoord; 'Oh! Hmmm nou ik zal eens even kijken wat daar dan de bedoeling van is.' Schept niet echt vertrouwen haha.

Wij hebben nog geen concrete plannen voor vakantie. Afgelopen jaren zijn we veel wezen kamperen in Scandinavie, daar vinden we het helemaal geweldig. Maar vorig jaar heb ik in de stromende regen daar op een uitgestorven camping in de middle of nowhere mijn 1e mk gekregen, dus ik denk dat de kans groot is dat we even niet zoveel zin hebben in Scandinavie :D

@ Summerbeach; Hoe is het met je?? Hou je de spanning nog een beetje vol? Nog een paar daagjes!

@ Marinaa; jammer dat je echt ongesteld bent geworden. Lijkt me wel een goed voornemen om de volgende x iig niet voor je nod te testen, hoe moeilijk ook :)

-----
Ik ben even zo intens verdrietig weer. De afgelopen dagen/weken ging het op zich wel, werk was goede afleiding, en we weten gewoon dat alles moeilijk is even. Maar gisteren ongesteld geworden, en net alsof ik het even vergeten was ofzo haha, maar weer even met de neus op de feiten gedrukt dat het EN moeilijk is om zwanger te zijn van een gezond kindje, maar dat je OOK nog eerst maar eens zwanger moet zien te worden.... :( Bah. Het doet me zoveel pijn weer even. Zucht. Gelukkig vandaag vrij, dus niemand hoeft mijn hoofd te zien haha :D Wel als het me lukt even langs bij 'de' vriendin om te schattige gekleurde all stars langs te brengen voor haar kindje. Nu ze verder is dan 20wk durfde ik iets voor haar te kopen, maar oooooh wat was dat even lastig zeg, op zoek gaan en die dingen kopen!

Oh en trouwens dames; komen jullie ook wel eens buiten dit topic op het forum? :D Nauwelijks volgens mij he, haha.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 30 Apr 2014 12:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Even een ego berichtje hoor maar heb net een afspraak gemaakt om morgen langs te komen in het ziekenhuis voot een echo. Ik wil zo graag weer beginnen. Hopelijk kan ik direct beginnen met spuiten maar waarschijnlijk zal ik wel weer eerst provera moeten slikken om ongesteld te worden.
<<

Anoniem328

Bericht 01 Mei 2014 08:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally ik duim voor je dat je vandaag een goede echo hebt en jullie weer kunnen beginnen met een volgende ronde. Dit wachten is alleen maar frustrerend ofniet? Tenminste het voelt voor mij altijd zo als verloren kostbare tijd. Waarschijnlijk moet je wel aan de provera eerst, maar dan kun je in ieder geval of 1 a 2 weken weer beginnen met spuiten. Succes vandaag!

Sabje ben je intussen al ongesteld geworden? Ben benieuwd naar de uitkomst van je gesprek de 15e! Even afwachten nog dus!

Zora wat vervelend dat je weer zo verdrietig bent! Je moet het denk ik maar gewoon toelaten, het is toch een manier van verwerken. Wat irritant dat je er steeds achteraan moet bellen en dat je dan steeds van die onwetende mensen eraan krijgt. Zou je toch wel door de telefoon kunnen trekken!!! Mag ik vragen hoe lang jullie bezig zijn? En hoe lang het beide keren duurde voordat je zwanger was?

Ben je nog bij je vriendin langs geweest met de all stars? Ja erg is dat he, baby/kraamcadeautjes kopen voor een ander. Ik heb dan altijd vreselijk medelijden met mezelf. :laughcry:

Gaaf Scandinavie! Wij hebben 2 jaar geleden een rondreis gemaakt door Noorwegen. Dat was echt zo fantastisch, zou ik graag nog een keer doen. Kan me voorstellen dat jullie wel even klaar zijn met Scandinavie na die mk vorig jaar. Het kan daar inderdaad erg uitgestorven zijn!

Natuurlijk weet ik ook wel dat ik waarschijnlijk wel gewoon zwanger ga raken uiteindelijk. Maar de gedachte dat het nooit gaat lukken komt soms eventjes boven drijven als ik een rotdag heb. Moet ik ook gewoon niet meer denken/zeggen!

Het klopt trouwens dat ik verder niet zo veel meeschrijf op het forum. Soms wat in de eten/drinken uitgaan of reizen pijler, maar ik ben eigenlijk meer een meelezer! Dat meeschrijven kost zoveel tijd haha! Maar gezien onze situatie vind ik het in dit geval wel fijn om met een groepje mensen hierover te kunnen praten.

ik heb zojuist m'n eerste meting gehad. Op dag 7 moest ik al komen vanwege de iets verhoogde dosis. Veel te vroeg vond ik. En ik kreeg wel gelijk want er was natuurlijk nog niks te zien. Maandag moet ik weer.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 01 Mei 2014 10:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nou de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik heb ineens een eigen cyclus. Er was een follikel te zien van 17mm. Ze vermoedde dat ie van het weekend wel zal springen.
De kans is natuurlijk ook aanwezig dat ie niet springt maar daar gaan we niet vanuit.

Ik mag voor mn eigen geruststelling volgende week terug komen om te kijken of ie gesprongen is en anders 2,5 week afwachren want dan moet ik als het goed is ongesteld worden of positief testen.
Ik heb gezegd dat ik die 2,5 week afwacht. Ik ben er nu rustig onder en dat wil ik zo houden. Ik moet maar denken dat mn lichaam nu ook meewerkt dus er vertrouwen in hebben.
<<

Anoniem328

Bericht 01 Mei 2014 10:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nou dat is dan toch nog een positieve wending na je mk. Een eigen cyclus. Fijn zeg! Nou goed je best doen komend weekend en dan maar weer fingers crossed! :thumbup:
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 01 Mei 2014 19:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Marina, balen zeg. Hoop datje weer de moed kan verzamelen voor de volgende ronde.

Olijfje, leuke reis in vooruitzicht. Met mij gaat het wel beter. Ik hou het nog steeds vol niet te testen :D
Mijn man wil niet eerder hihi

Sabje, fijn dat je toch beetje rust kon vinden. Hopelijk heeft het snel resultaat.

Sally, succes!!

Hier gaat het beter, aangekomen op dag 12! Ben ontzettend moe en heb elke avond hoofdpijn.
Soms rommelt het heel erg net een aankomende menstruatie...
Gisterenavond had ik heel erg last van mijn lies wat doorzet naar mijn been. Ben ook wel heel actief geweest gisteren.
Wacht het maar af, door de menstruatie pijn heb ik niet gevoel dat het positief is.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Mei 2014 20:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat spannend zeg Summerbeach! Zondag was D-day toch?

Shally, wat goed! Lijkt me geen kwaad kunnen als je weer wat vertrouwen kunt opbouwen in je eigen lijf! Fijn :)

Olijfje; Meten ze nu bij jou hoe groot je follikels zijn? Hoe doen ze dat? Wel invasief steeds voor jullie zeg... Je moet zo vaak naar afspraken toe! Ik zou idd gewoon maar niet meer dat soort gekke dingen zeggen hoor :) Ik herken het heel erg, maar het zo typen... straks jinx je het nog haha!

Ik ben nog niet bij de vriendin langsgeweest, maar dat was meer uit praktisch oogpunt. Ik hoop dat het dit weekend lukt!

Tuurlijk mag je vragen hoelang we bezig zijn, geen probleem. Afgelopen juni vonden we dat we er wel klaar voor waren en wilden we wel eens voor het echie zeg maar gaan proberen. Nog niet eens echt serieus. Meteen van de allereerste keer zonder pil was ik zwanger. Toen met 9 wk miskraam in Scandinavie dus. Ging daarna best goed hoor, gewoon keertje pech :) Toen voor mijn gevoel lang geprobeerd tot ik begin januari weer zwanger was. Half febr miskraam met 7,5 wk. Toen onderzoeken laten doen en sinds een maand weten we dus waar het mogelijk aan kan hebben gelegen. Al met al best 'fijn' dat we nog maar zo kort bezig, zijn en al zoveel weten dus! En ik kan zwanger worden, alhoewel dat alleen al me veel te lang duurt... Kortom; eigenlijk zijn we nog maar relatief erg kort bezig maar is er al veel gebeurd :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

ChiQ

Bericht 01 Mei 2014 20:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic

SummerBeach schreef:Marina, balen zeg. Hoop datje weer de moed kan verzamelen voor de volgende ronde.

Olijfje, leuke reis in vooruitzicht. Met mij gaat het wel beter. Ik hou het nog steeds vol niet te testen :D
Mijn man wil niet eerder hihi

Sabje, fijn dat je toch beetje rust kon vinden. Hopelijk heeft het snel resultaat.

Sally, succes!!

Hier gaat het beter, aangekomen op dag 12! Ben ontzettend moe en heb elke avond hoofdpijn.
Soms rommelt het heel erg net een aankomende menstruatie...
Gisterenavond had ik heel erg last van mijn lies wat doorzet naar mijn been. Ben ook wel heel actief geweest gisteren.
Wacht het maar af, door de menstruatie pijn heb ik niet gevoel dat het positief is.


Je kunt nu al testen he! Dag 12 na tp was bij ons zelfs testdag in het ziekenhuis. En in t begin had ik zó'n menstruatiepijn dat ik dacht dat het nooit goed kon gaan!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 02 Mei 2014 17:56

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@summerbeach: wanneer mag je testen?

@olijfje: wel vroeg dat je al moest komen. Maar beter een keer te veel dan te weinig en hopelijk is er maandag wel iets te zien.

Ik ben alweer gestopt met die ovulatietesten. We kunnen niet meer doen als ons best de komende dagen en ik zie donderdag wel of m'n follikel gesprongen is of niet.
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 02 Mei 2014 19:27

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Zora: Ik heb enorm veel last van mijn ongesteldheid door de endometriose. Hier was ik even helemaal klaar mee. En ik mocht/kon de afgelopen tijd niet zwanger worden. Had een ct scan/kijkoperatie en nog een scan met nucleairevloeistof. Dit allemaal omdat mijn urineleider afgekneld werd door de endometriose. Dit is verholpen en nu moet ik de 15e afwachten of mijn niet het weer goed doet. Dan heeft de uroloog ook weer overlegd met de gyn over hoe nu verder.
Ik kom alleen in de zwangerschaps en kinderpijler. Lees wel bijna alles haha
Voor jou een hele dikke knuffel. Is zwaar he als je weer ongesteld word. Ik weet dat de kans heel klein is dat ik natuurlijk zwanger ga worden, maar vind het ook elke keer weer erg moeilijk.

Olijfje: ja ik ben inmiddels ongesteld geworden. Wel 2 dagen later dan ik verwacht had. Dinsdag heeft het echt doorgezet, maar vanaf zaterdag al pijnstilling nodig gehad.
Succes maandag!

Shally: Wat fijn dat je een eigen cyclus hebt zeg. Van die ovulatietesten word je alleen maar gek. Ik gebruik ze omdat er bij mijn nog wel wat speling in mijn cyclus zit, maar de eerste anderhalf jaar heb ik ze ook niet gebruikt.
Succes met op het wachtbankje zitten.

Summerbeach: Wanneer mag je testen? Erg spannend dus. Toen ik zwanger was van M had ik ook menstruatieachtige krampen. Dus de hoop nog niet opgeven!

All: Dinsdag heeft de ongesteldheid goed doorgezet. Helaas weer met de flinke buikpijn. Had gehoopt dat het nu iets minders zou zijn omdat ik even aan de pil geweest ben, maar helaas. Nu kunnen we er weer tegen aan.
Ben alleen zo benieuwd wat de gyn zegt. Of ik het half jaar nog vol moet maken met zelf proberen of toch eerder stappen ondernemen.

Iedereen een fijn weekend. M gaat logeren morgen, dus man en ik gaan lekker naar de film en uiteten :D
Ons boefje 24-08-2010
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 04 Mei 2014 09:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Pfff zwaar ongesteld geworden :-(
Zoo jammer... mja ik had al zo'n idee
Ik heb zo'n buikpijn gehad vd punctie en lichte overstimulatie.
En ben heel verkouden geweest alles in de eerste week.

Volgende ronde beter hopelijk, maar moet eerst weer ronde wachten volgens mij.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 04 Mei 2014 11:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ahh summerbeach, wat klote. En dat is nog zacht uitgedrukt.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 04 Mei 2014 13:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hoi meiden, het is even een tijdje geleden maar wilde jullie toch even laten weten dat we zijn gestart met het proces om terug te plaatsen. Ik ben gestart met de hormonen om het baarmoederslijmvlies dik te laten worden. Het spannendste moment wordt het moment of de embryo goed ontdooid is, als dat maar zo is dan heb ik er redelijk veel vertrouwen in. Zooo spannend!

Ik lees komende week alles van jullie even bij en dan reageer ik uitgebreid.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 04 Mei 2014 14:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat spannend Bisq! Ga voor jullie duimen!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 04 Mei 2014 14:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat spannend Bisq! Ik moest van de week nog aan je denken.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Mei 2014 16:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wow wat spannend Bisq! Hoe lang zit je in de spanning?

Summerbeach; nou zeg wat jammer :( Ook al had je er misschien een beetje rekening mee gehouden, het is nog steeds wel mooi shit natuurlijk! Moet je per se een ronde wachten? Mag je het dan zelf ook proberen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem117

Bericht 06 Mei 2014 09:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic

xx
<<

Anoniem328

Bericht 06 Mei 2014 13:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bisq wat ontzettend spannend! Moet je langskomen voor echo's om te bekijken wanneer je er klaar voor bent?

Summer beach wat ontzettend jammer! Weet je al zeker of je een ronde moet overslaan? Dat zou balen zijn zeg!

Shally ga je deze week bloed prikken om te kijken of je echt een eisprong hebt gehad? Spannend!

Hoe gaat het met alle andere meiden?

Ik heb dus afgelopen donderdag en gisteren weer een meting gehad. Was nog niks te zien op dag 11. Vrijdag voor de volgende echo. Ben er maar druk mee!
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 07 Mei 2014 06:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Gister weer een meting gehad. Weer veel kleintjes, grootste was 10.
Morgen weer terugkomen want het kon nog alle kanten op.

Ze gaven wel aan dat als deze poging niet lukt ik een leo behandeling moet waarbij ze wat eiblaasjes gaan wegbranden.
Iemand ervaring mee?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 07 Mei 2014 12:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@marinaa: wat balen zeg dat er telkens geen schot in zit. Je was toch al verhoogd met het spuiten?
Volgens mij heeft olijfje een leo gehad.

@ olijfje,was je nou al opgehoogd? Hopelijk is er vrijdag wel groei te zien.

@ bisq, spannend zeg! Wanneef weet je meer?

Ik heb morgen weer een echo om te kijken of er een eisprong is geweest. Ben benieuwd.
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 07 Mei 2014 13:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dames succes allemaal met jullie echo's.

Als het goed is heb ik donderdag / vrijdag mijn ovulatie. Weinig bijzonderheden dus.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Anoniem328

Bericht 08 Mei 2014 08:31

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally succes vandaag! Kunnen ze met een echo zien of je een eisprong hebt gehad? Ik moest dat altijd met bloedprikken.

Vlinder, dat wordt dus weer goed jullie best doen en het beste ervan hopen!!

Marinaa je loopt gelijk op met mij. Ik heb morgen weer een echo, had maandag ook allemaal kleine eitjes. Hoe was je echo vandaag?
Ik heb vorig jaar april ook een leo ingreep gehad. Is een dagopname en wordt gedaan onder gehele narcose. Ik vond het enorm meevallen. Heb nog een dag of 2/3 last gehad en daarna kon ik weer aan het werk. Ik ben er achteraf heel blij mee want ik reageer nu zoveel beter op de medicatie! Heb nu een vrij nette cyclus die ik voor de leo nooit heb gehad.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 08 Mei 2014 11:18

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Helaas heb ik toch geen eigen cyclus maar was het een cyste :(
Ben blij dat ik toch voor een echo ben gegaan en niet tot volgende week heb gewacht. Net de eerste provera tablet ingenomen en dat weer 5 dagen. Zodra ik ongesteld word moet ik wel bellen voor een uitgangsecho op dag 3 om te kijken of de cyste weg is. Weer iets om me druk over te maken maar daar wacht ik nog even mee tot ik ongesteld word (met druk maken hè :wink: ).

En dan weer met goede moed beginnen!!
<<

Anoniem328

Bericht 08 Mei 2014 12:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic

He wat jammer Shally. Toch maar goed dat je die echo hebt gedaan, anders had je voor niks zitten wachten.
Niet druk maken om die uitgangsecho hoor! Dat stelt echt niks voor en het is zo jammer dat je daar stress door ervaart.
Hopelijk word je snel ongesteld en kunnen jullie er weer voor gaan!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers