Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Mei 2014 15:01

Re: Afvaltopic

Cotton schreef:Haha, voorheen misschien, nu niet meer!

Ik heb wel moeite om avondeten wat ik echt lekker vind met mate op te scheppen en dan daarna niet meer extra te nemen. Soms is het allemaal zo lekker!

Oh ja dat is heel herkenbaar. Bij ontbijt en lunch heb ik dat helemaal niet, maar avondeten is echt mijn lievelingsmoment van de dag. Het eerste wat ik 's morgens denk als ik opsta is 'wat zullen we vanavond gaan eten'. Nja, niet altijd natuurlijk, maar wel heel vaak. En als ik dan iets heel lekkers maak vind ik het echt rete-lastig om het bij één bordje te houden.
Daarbij heb ik ook nog eens servies van Blond en die borden zijn allemaal mega. Dus een normale portie lijkt op zo'n bord heel klein. Ik eet nu mijn avondeten van een ontbijtbordje.

♥♥
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 836

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:04

Bericht 06 Mei 2014 15:39

Re: Afvaltopic

Standaard 1,5 kilo per week afvallen zonder crashdieet is zo goed als onmogelijk. Zeker als je al een tijdje op dieet bent, en je lichaam daar dus al aan gewend is. Het is misschien de eerste 2/3 weken als je echt heel erg streng bent te halen maar daarna haal je echt geen 1,5 per week meer.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 06 Mei 2014 15:54

Re: Afvaltopic

Jans schreef:
Jorja schreef:Ik val nu ongeveer een kilo per week af, af en toe gaat het wat langzamer. Maar ik was 10 kilo in de eerst 3 maanden kwijt (dus ongeveer 12 weken, net iets minder dan een kilo per week). Maar ik heb wel al mijn eetgewoontes om gegooid en eet nu geen geraffineerde suikers meer (hier en daar een kleine uitzondering, maar dat merk ik meteen). Dus het vraagt wat meer dan alleen maar niet meer snoepen.
Daarnaast is het sporten er bij ook belangrijk natuurlijk, meer spieren opbouwen zodat je meer verbrand.


Goed bezig zeg, jorja! Gaat het suikervrije leven je goed af? Ik vond het best een opgave. In huis gaat het wel, maar buitenshuis liggen er zoveel verleidingen op de loer. Dat vond ik best lastig. Het is me daarom ook niet lang gelukt om het echt vol te houden.


Thanks. Ja gaat op zich goed, maar idd buitenshuis is het soms lastig. Mag ook van mijzelf wel uitzonderen als het buiten de deur is, dus als ik bij iemand ga eten of ga uiteten dan is het over het algemeen niet suikervrij. Wel probeer ik het dan in de gaten te houden, door bijvoorbeeld geen saus en frisdrank te nemen.
Vind het vooral interessant om te zien wat de effecten zijn. Ik merk dat als ik dag te veel suiker heb gehad dat ik de dag daarna meer honger/trek heb en daar dus niet aan moet toegeven. Of heb last van erge buikkrampen/ostipatie en zo... :nopompom: Kan nu ook geen stuk taart of zo even eten (klein stukje wel) zonder het aan alle kanten te merken.
Maar ben nu 14 kilo kwijt, dus ben zeker van plan dit lekker vol te houden!
<<

Anoniem199

Bericht 06 Mei 2014 16:02

Re: Afvaltopic

Het lijkt alleen zo weinig 1300. Heb ook even uitgerekend wat ik vandaag ongeveer eet en kom uit op 1800. Had nog wat eiersalade liggen en heb dat als tussendoortje gehad op een cracker. Normaal doe ik ook altijd een stukje komkommer of kiwi. Verder vanavond pasta en dat is idd wel iets meer. Wat zit er in rundergehakt trouwens veel calorieën zeg, wist ik helemaal niet. Ik ga proberen niet meer dan 1600 calorieën binnen te krijgen. Hopelijk kom ik dan eindelijk eens van mn buikje/zwembandjes af. Voor de rest is mn lichaam wel prima haha.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 06 Mei 2014 16:02

Re: Afvaltopic

Wat overigens wel lastig is is dat iedereen op het werk gestresst is en constant aan het snoepen. Er staat hier ook overal wat (snoep/drop pot, nog een bak met snoepjes, appeltaart, koekjes).......:nopompom:
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 06 Mei 2014 16:30

Re: Afvaltopic

Elliot schreef:
Cotton schreef:Haha, voorheen misschien, nu niet meer!

Ik heb wel moeite om avondeten wat ik echt lekker vind met mate op te scheppen en dan daarna niet meer extra te nemen. Soms is het allemaal zo lekker!

Oh ja dat is heel herkenbaar. Bij ontbijt en lunch heb ik dat helemaal niet, maar avondeten is echt mijn lievelingsmoment van de dag. Het eerste wat ik 's morgens denk als ik opsta is 'wat zullen we vanavond gaan eten'. Nja, niet altijd natuurlijk, maar wel heel vaak. En als ik dan iets heel lekkers maak vind ik het echt rete-lastig om het bij één bordje te houden.
Daarbij heb ik ook nog eens servies van Blond en die borden zijn allemaal mega. Dus een normale portie lijkt op zo'n bord heel klein. Ik eet nu mijn avondeten van een ontbijtbordje.


En alles afmeten wat je kookt? Ik meet of weeg niet maar weet nu wel wat vriend en ik eten en ik maak altijd precies genoeg voor 2 personen. Dus al iets heel lekker was en ik nog wel mee zou lusten heb ik gewoon pech!
Smile, it's free!
<<

Anoniem147

Bericht 06 Mei 2014 16:46

Re: Afvaltopic

Dat doe ik tegenwoordig ook weer Lavendel. Vooral met zoete aardappel en frietjes. Ik weeg van te voren de aardappel af en die bak ik. Meestal is het zo weinig haha, maar anders kan ik gewoon 3 aardappelen op en dan wil ik niet. (Bodemloze put hier).

Vaak is het zo dat ik bijv. 100 gram wil eten van de aardappel en dan weegt dat ding 400 gram. Dan weet ik dat als ik de borden verdeel ik maar 1/4 op mijn bord mag leggen en de rest voor mijn vriend is.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 06 Mei 2014 17:22

Re: Afvaltopic

Haha dat doe ik ook, 75pct van de koolydraten is voor m'n vriend en ik neem extra groente. En als mijn aardappel of pasta op is pik ik van hem, dat dan weer wel haha. Toetjes doe ik tegenwoordig ook in een bakje voor ons samen, kwark met honing of vla af en toe, dan neem ik een paar happen en geef ik het weg, dan is het vaak zo snel op dat ik toch niet meer de kans heb om nog meer te eten. Werkt beter dan een minuscuul bakje voor mezelf haha.
Laatst gewijzigd door Lavendel op 06 Mei 2014 17:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
Smile, it's free!
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mei 2014 17:23

Re: Afvaltopic

Ik kook ook altijd voor ongeveer twee personen alleen ik weet nooit van te voren hoe zwaar werk m'n vriend heeft gedaan en hoeveel trek hij heeft. Soms blijft er dus wel eens wat over en als dat dan net iets is wat ik heel heel erg lekker vind, dan vind ik het wel moeilijk.

Gelukkig eten we niet zo vaak iets wat ik heel heel erg lekker vind, haha.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 06 Mei 2014 17:27

Re: Afvaltopic

Ja soms lust mijn vriend wel meer maar dan eet hij maar een appel of wat yoghurt haha. Beter dan ongemerkt teveel eten omdat het op moet, want dat zou ik dan weer van mezelf moeten.
Smile, it's free!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 06 Mei 2014 20:13

Re: Afvaltopic

Cotton, ik zie nu wat je op een dag eet maar ik vind vooral je lunch zo weinig lijken. Zit je dan wel vol? Ik eet als lunch altijd 2 boterhammen, en dan nog een stukje roggebrood of een volkorencracker. Wel met mager beleg.

Lavendel: dat is ook een goede manier. Ik doe dat ook weleens, maar dan vooral met vlees.

Jorja: Knap dat je geen suiker meet eet, ik zou het wel missen denk ik (al wen je er vast ook aan). Lastig dat er een snoeppot op je werk staat, zo'n ding heeft toch altijd aantrekkingskracht..

Elliot: Dat scheelt inderdaad ook, van welk bord je eet. Zit puur in je hoofd natuurlijk, maar je kunt op die manier je hersenen wel een beetje voor de gek houden. Ik weet dat ze dit bij de WW ook als tip geven.

Hebben jullie trouwens weleens dat je maag tussendoor knort? Overdag heb ik er eigenlijk geen last van (of soms vlak voor etenstijd) maar soms als ik 's avonds in bed lig, knort mijn maag ineens zo. Terwijl ik wel gewoon vol zit van het avondeten. Ik geef er niet aan toe, eet gewoon 's morgens weer mijn ontbijtje, maar het is soms wel lastig.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel calorieën ik op een dag eet, ik weet het niet exact, maar schat gemiddels zo'n 1500-1600. Zal het eens uitzoeken. Helaas heb ik geen internet op mijn telefoon dus kan geen apps gebruiken.
Net weer even hardgelopen, ging niet heel lekker maar toch even in beweging geweest.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mei 2014 20:24

Re: Afvaltopic

Lookie,

Ik eet voor lunch 3 volkoren crackers of 3 sneetjes brood of 1 bruin zacht bolletje en 1 cracker. Ik zit altijd wel vol, maar mijn lunchtijd is pas tussen 1 en 2. Rond 12 heb ik dan een tussendoortje zoals komkommer of een gekookt ei. Dus eigenlijk kan je dat er ook wel bij rekenen.

In het weekend lunch ik met 1 cracker met kaas en 2 zachtgekookte eitjes. Ik ben niet zo'n grote luncher haha.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 06 Mei 2014 20:35

Re: Afvaltopic

Looki, dat had ik vooral aan het begin, geloof dat je maag moet wennen aan minder eten.
Tuurlijk 'mis' je suiker af en toe, hoewel het meer de specifieke producten zijn dan de suiker. Af en toe wel trek in iets zoets, maar er zijn genoeg zoete dingne die wel mogen, dus dat scheelt.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 06 Mei 2014 20:35

Re: Afvaltopic

Ik vind 1300 kcal ook echt weinig, daar zou ik het niet mee redden. Maar dat komt ook wel door het vele sporten denk ik, ik eet die kcal er namelijk niet bij.

Als ik naar het schema van cotton kijk zou dat voor mij ook echt heel weinig zijn, ik eet voor mijn gevoel echt zoveel meer. Lookie, het is denk ik een beetje kijken wat bij je past. Ik heb een beetje geprobeerd waar ik langer van vol zit bijvoorbeeld. Als ik overdag voldoende eet, heb ik 's avonds geen zin om te snaaien. Ik heb als ik in bed lig altijd honger, ik geef daar niet aan toe, eet je overdag voldoende? Ik weeg ook alles af maar ik eet wel gewoon 200 gr aardappelen, ongeveer 70 gram pasta of rijst. Wel altijd volkoren of zilvervlies rijst.

Jorja: knap hoor suikervrij. Gebruik je dan bijvoorbeeld honing om te zoeten? Ik eet suikerarm en gebruik vaak agave siroop of honing als zoetmaker maar helemaal vrij van suiker zou ik niet kunnen.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mei 2014 20:42

Re: Afvaltopic

Het is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk van voor dat je ging afvallen. Ik ben nooit een grote eter geweest, maar ik at verkeerde dingen. Nu eet ik gezond en de hele dag door. Ik eet nu meer als 'vroeger' alleen is het nu fruit en gezond in plaats van koek en zo.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 06 Mei 2014 20:49

Re: Afvaltopic

Nee eigenlijk niet, gebruik heel soms honing door havermoutkoekjes of zo. Heb in januari zo'n flesje gekocht en die is denk ik pas voor de helft leeg.

Ik heb pindakaas en appelstroop (moet je wel goede kopen die alleen uit fruit bestaat) als zoet beleg voor af en toe. Daarnaast laurierdrop (bestat enkel uit zoethout) voor af en toe tussendoor. En fruit is natuurlijk zoet.
En heel soms koop ik een koek of chocolade uit de natuurwinkel, dat gezoet is met bijvoorbeeld rietsuiker.
En natuurlijk geef ik wel eens toe aan slechte dingen, vorige week teveel bijvoorbeeld, maar merk ook de gevolgen, dus daar hou ik wel rekening mee.

Het werkt voor mij omdat de drempel om te snoeoen hoger is. Daarnaast merk ik dat ik door mijn overige eten suikervrij te houden (dus niet uit pakjes koken, geen sauzen, bijna al het vleeswaren valt af) ik minder snel honger heb omdat mijn bloedsuikerspiegel meer in balans is.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 06 Mei 2014 22:09

Re: Afvaltopic

Jorja, klinkt goed. Eigenlijk doe ik dat allemaal al wel zo'n beetje. Ik kook nooit uit pakjes en zakjes en eet geen vleeswaren oid. Ik snoep alleen op zondig dag, daarbuiten kan ik het (verbazend) makkelijk laten staan. Ik merk ook wel als ik zondig dag heb (en dus suiker eet) ik de dag daarna veel meer honger heb en last van mijn buik.

Cotton: ja dat is zeker waar. En uiteindelijk moet je ook doen waar je je goed bij voelt en waarbij je afvalt. Ik wil ook geen honger 'lijden' omdat ik dat niet de rest van mijn leven vol houd.
Afbeelding
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 13:10

Bericht 06 Mei 2014 22:16

Re: Afvaltopic

Hey meiden

Ik wil echt die laatste kilo's eraf die er nog steeds aanplakken van mijn laatste zwangerschap.
Vanaf gister zijn mijn man en ik begonnen met sonja en begonnen met hardlopen 3x per week.
Vorig jaar heeft mijn man het ook gedaan en is daar 14 kilo mee afgevallen en zijn weggebleven.

Ik wil eerst 5 kilo en dan zien we het wel!

Hebben jullie ervaring met Sonja Bakker? Ik vind na 2 dagen dat ik best wat moet eten..
<<

Anoniem193

Bericht 06 Mei 2014 22:27

Re: Afvaltopic

Cotton, als je kleinere bordjes gebruikt lijkt het eten meer;) dat werkt echt!

ik zie het al. Ik ben mosterd...
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 06 Mei 2014 22:46

Re: Afvaltopic

Welkom Amaryliss! Goed dat jullie begonnen zijn!
Ik heb niet echt ervaring met Sonja, heb het boek wel, maar mij er nooit helemaal aangehouden omdat dat voor mij alleen niet werkte. Heb het in het verleden wel gebruikt als richtlijn, dus welke hoeveelheden en welke producten de voorkeur hebben. Vooral de hoeveelheden gebruik ik jog, omdat ik vaak porties invries, die weeg ik dan af.

Afvallen werkt ook niet goed als je echt honger moet lijden, dus goed dat je vind dat je nog best wat mag hebben, het risico dat je dan wat anders pakt is kleiner. Regelmatig eten van de juiste producten werkt beter dan minder eten.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 06 Mei 2014 22:48

Re: Afvaltopic

Amaryllis: welkom! Ik ben persoonlijk geen voorstander van Sonja bakker. Naar mijn idee eet je te weinig (1200 kcal) waardoor als je stopt je snel weer aan komt omdat dit niet iets is dat je de rest van je leven kan volhouden. Daarnaast is ze heel erg van light producten en dingen met snelle suikers (eierkoeken, peperkoek, sultana's etc.) Ik denk dat er veel betere alternatieven zijn. Maar voor elk dieet geldt als het bij je past moet je het zeker doen.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mei 2014 09:52

Re: Afvaltopic

Alibi schreef:Cotton, als je kleinere bordjes gebruikt lijkt het eten meer;) dat werkt echt!

ik zie het al. Ik ben mosterd...

Haha, vanaf het begin gebruik ik al kleine bordjes. Maar het is ook geen probleem verder hoor, het komt alleen heel soms voor. Iedereen heeft wel eens een moeilijk moment. Het wordt in mijn ogen een beetje groter gemaakt dan het is nu haha.

Zelfs een vriezer vol ijsco's kan ik al een hele tijd weerstaan, maar mijn favoriete warme eten is soms moeilijk. That's it. :P
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 07 Mei 2014 10:07

Re: Afvaltopic

Is toch ook logisch, iedereen heeft z'n moeilijke momenten. als ik in app zie hoeveel cotton eet is dat echt niet veel ;). Ik geef juist helemaal niks om avondeten. Als ik iedere dag brood zou mogen eten zou ik het wel prima vinden.
Afbeelding
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 07 Mei 2014 12:22

Re: Afvaltopic

Amaryllis: Welkom! Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook helemaal niet zo pro-Sonja ben. Ten eerste om wat Liz zegt: weinig calorieën waardoor je misschien wel afvalt maar (denk ik) ook heel gauw weer aankomt. En ten tweede omdat ik liever zelf bepaal wat ik eet, in plaats van een kant en klaar schema te krijgen (al kan ik me voorstellen dat dat ook heel handig kan zijn, als je er zelf niet over hoeft na te denken en geen calorieën hoeft te berekenen). Maar misschien is het wel iets voor jou, het moet bij je passen denk ik. Ik maak als avondeten weleens een recept van Sonja, zoals gisteren nog de pastaovenschotel met courgette, ui, hamblokjes, light kookroom en 30+ geraspte kaas. Erg lekker.

Cotton: Dat scheelt al zoveel, dat je slechte dingen vervangt door betere keuzes. Dan hoef je inderdaad niet eens persé minder te eten. Knap dat je de vriezer met ijsjes links laat liggen. Ik eet op het moment alleen af en toe een perenijsje, die vind ik zo lekker én weinig calorieën!

Liz: Ik zal het avondeten ook eens gaan wegen, ik eet meestal zo'n 2 aardappels (of 3 kleine) en zo'n 200 gram groente. En meestal 50-100 gram vlees. Maar misschien is dit dan toch te weinig, hoewel ik me wel vol voel daarna. Elke dag alleen maar brood zou ik echt niet willen trouwens. Maar mijn vriend en zoontje zouden het ook geen probleem vinden, dat zijn ook echte broodeters!

Hé, dat is raar! Had gisteravond nog een reactie getypt maar die is nu weg? Nou ja, daar stond in dat ik de calorieën van gisteren heb berekend en dat waren er 1740, wat me eigenlijk wel tegenviel. Maar de meeste zaten in de lunch zag ik, dus daar heb ik vandaag rekening mee gehouden.
Ik heb nu een lekker stoofpotje in de oven staan, met mager rundvlees, ui en champignons en we eten er erwtjes bij. Geen aardappels, maar vriend en zoontje krijgen er een 'dakje' van bladerdeeg op. Voor mezelf laat ik dat weg en kom dan voor het avondeten op 499 calorieën. (dit is trouwens wat meer vlees dan normaal: zo'n 200 gram terwijl ik normaal dus max 100 gram eet). Totaal zit ik vandaag incl diner op 1125 calorieën maar dan heb ik een toetje, en tussendoortje voor vanmiddag niet meegerekend. Ik wil in ieder geval onder de 1500 blijven vandaag.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Mei 2014 12:28

Re: Afvaltopic

Hmm ik ga niet echt lekker! Toch 0.9 zwaarder dan vorige week woensdag. Heb gisteren ook van alles gesnaaid, dus dat is nu weer afgelopen. Moet over een paar dagen wel ongesteld worden. Ik pas de tabel alleen nog aan als het minder is geworden, dat motiveert wat beter ;) Ik wilde vanmorgen skaten, maar het waaide hard. In plaats daarvan ga ik nu lopen ipv fietsen naar de stad, heb ik iig vijf kwartier beweging ongeveer! En gisteren heb ik me ingeschreven bij de tennisclub, ga 1x per week met een paar collega's een balletje slaan :) Zin in, ik vind tennissen echt leuk. Morgenavond beginnen we (als het tenminste droog is). Ga zo even tennisschoenen kopen.

Ik ben ook een echte broodeter trouwens, mijn hele leven al. Hoewel ik soms wel echt van avondeten kan genieten, zou ik het niet erg vinden om gewoon alleen maar brood te eten. Dan wel lekkere broodjes enzo :P Maar goed, dat doen we dus maar niet.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers