Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pijn na bezoek tandarts

<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 03 Mei 2014 12:57

Pijn na bezoek tandarts

Ik moest gisteren naar de tandarts. Ik had al een tijdje last van een kies. Met vlagen deed die pijn en ik kon er geen koud drinken etc tegen verdragen.
Hij heeft eerst een foto gemaakt en zij toen dat het een wortelkanaalbehandeling werd.

Daarna een verdoving en begonnen met boren. Dat deed ondanks de verdoving nog flink pijn. Ik lag er met tranen in mijn ogen.
Daarna zei hij dat hij het toch eerst ging proberen met gewoon vullen ipv wortelkanaalbehandeling. Dat dus gedaan en daarna de kies ernaast nog een klein gaatje gevuld.

Nadat de verdoving was uitgewerkt ging ik nog steeds bijna door de grond van de pijn. Volgens mij deed mijn bevalling nog minder pijn. Ik slik sindsdien ook paracetamol ertegen.
Maar die pijn is dus nog steeds niet over, al is het wel iets dragelijker nu.

Hoort dit erbij en trekt het vanzelf weg? Of moet ik de weekendtandarts proberen te bellen?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11585

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Mei 2014 13:55

Re: Pijn na bezoek tandarts

Mijn tandarts zei de laatste keer dat het binnen twee weken geen pijn meer mocht doen en ik wss nog wel nabijn zou hebben. Gelukkig toen geen napijn gehad maar schrok wel van de twee weken
2015 💙
<<

Anoniem86

Bericht 03 Mei 2014 13:57

Re: Pijn na bezoek tandarts

Wat voor een vulling heb je gekregen? Ik heb een witte vulling gehad een aantal weken geleden en daar kun je tot een half jaar last van hebben zij mijn tandarts.. ik heb ook nog steeds last van de zenuw daar, geen pijnstilling ervoor in gebruik, maar wel kloppend en vervelend gevoel als ik moe ben, maar geen last met eten of drinken met die kies.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 03 Mei 2014 13:57

Re: Pijn na bezoek tandarts

Pff, 2 weken hoop ik idd echt niet.
Ik wil eigenlijk ook niet teveel paracetamol slikken met de bv, maar dit was bijna niet te houden zo. Dus toch maar wel gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 03 Mei 2014 14:00

Re: Pijn na bezoek tandarts

Volgens mij een witte vulling idd. De kies ziet er tenminste wit uit van binnen nu.

Het is bij mij nu een soort spierpijn in mijn kaak, dat leek me wel normaal, maar ook een zeurende en idd kloppende pijn in de kies zelf. Ik had verwacht dat dat wel snel over zou gaan.
Maar dan wordt het nog even doorbijten ben ik bang....
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 03 Mei 2014 14:26

Re: Pijn na bezoek tandarts

Is waarschijnlijk omdat hij tegen de zenuw aangezeten heeft met boren en vullen en die is dan geïrriteerd. En van witte vullingen kan je inderdaad nog een tijd last houden, ik heb er toen iets van 1,5 maand last van gehouden, met vlagen gelukkig.
Maar je kan altijd maandag ff voor de zekerheid je tandarts bellen. Misschien is het een indicatie dat je toch een wortelkanaalbehandeling moet hebben.
<<

Anoniem87

Bericht 03 Mei 2014 14:40

Re: Pijn na bezoek tandarts

Je kunt ook ibuprofen nemen? Dat mag met borstvoeding, als je je maar aan de max. dosering houdt.
<<

Anoniem185

Bericht 03 Mei 2014 15:55

Re: Pijn na bezoek tandarts

Oh ik zou echt wel al gebeld hebben als ik zo veel pijn had zoals ik nu begrijp dat jij hebt. Ik heb twee wortelkanaalbehandelingen gehad en helemaal geen napijn gehad, dus ik weet niet hoe veel pijn er 'normaal' zou zijn.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 03 Mei 2014 20:03

Re: Pijn na bezoek tandarts

Het is nu wel ietsje minder. Heb vanavond ook nog geen nieuwe paracetamol genomen.
Ik wacht denk ik nog tot maandag af en anders bel ik mijn oude tandarts op.
Mijn huidige, nieuwe ( dit was de tweede keer) gaat op vakantie.

Ik twijfel ook erg of ik bij hem wil blijven of een andere zoek of terug ga naar mijn oude, ook al moet ik daar bijna een half uur voor rijden.
Ik had nl nooit moeite met de tandarts, maar de 2 keer dat ik nu ben geweest had ik er beide keren geen fijn gevoel bij. En nu snap ik ook dat sommigen flink bang kunnen zijn voor de tandarts. Ik had gisteren echt het idee dat ik liever nog een keer beval, dan nog een keer zo'n behandeling.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 04 Mei 2014 12:41

Re: Pijn na bezoek tandarts

Ik zou trouwens ook ibuprofen nemen in plaats van paracetamol, dat werkt namelijk ook ontstekingsremmend. Ik hoop dat je er inmiddels minder last van hebt, zou morgen wel gelijk je tandarts bellen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 04 Mei 2014 22:48

Re: Pijn na bezoek tandarts

Pff, het is zonder pijnstiller nog steeds niet veel minder helaas.
Ik heb nu wel ibuprofen 400 mg van mijn schoonzusje gekregen. Dat werkt gelukkig wel redelijk. Beter dan paracetamol. Hopelijk vannacht dus wat beter slapen en dan morgen de tandarts maar weer bellen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Mei 2014 21:04

Re: Pijn na bezoek tandarts

Ben je nog bij de tandarts geweest, Dolphinne?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 06 Mei 2014 22:08

Re: Pijn na bezoek tandarts

Nee nog niet.
De pijn is nu aanzienlijk minder. Op zich heb ik er overdag nu bijna geen last van. Alleen als ik in bed lig voel ik het en is het erg irritant omdat je er dan op gaat letten.

Het zal er dus wel gewoon bijhoren doordat hij een zenuw ofzo geraakt heeft met boren.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers