Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 13 Sep 2013 13:47

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dat wilde ik ook net zeggen, als je elke zoveel uur maar mag voeden kan ik me er iets bij indenken. Maar als je volledig op verzoek voedt dan is bijvoeden en kolven niet nodig.

Roze, meer als inlezen en eventueel een BV avond bijwonen kun je niet doen. Zorg dat je het telefoonnummer van een goede lactatiekundige paraat hebt voor het geval dat, en volg je gevoel!
Mother of 3 adorable children
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 13 Sep 2013 21:47

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk dat ik dan nu inderdaad ook zoiets aanhoud voor de eerste voeding (voor zover er dan al iets uitkomt natuurlijk) en gewoon heel goed in de gaten houden of ze echt drinkt of niet. Ik weet even niet meer wie het zei maar aanhappen was hier inderdaad een probleem, al heeft de eerste keer de LK van het ziekenhuis haar aangelegd.

Liggend voeden leek mij ook wel een prettige houding. Ik weet nog van vorige keer dat ik het best zwaar vond om N. in de juiste houding te houden want het is wel ruim 3 kg die zichzelf totaal niet ondersteunt.

Toch belachelijk eigenlijk dat de begeleiding zo slecht is. Ik ben dan bevallen in een ziekenhuis met zo'n borstvoedingscertificaat van het WHO of Unicef ofzo (ik weet nu even niet meer precies welke). En welke begeleiding kreeg ik? Na de bevalling heeft een LK haar aangelegd en 2 tellen meegekeken. 's Nachts lukte het niet haar aan te leggen dus ik de verpleegster opgeroepen. Na drie keer lukte het haar ook niet, de LK was druk bij een andere patiënt dus ik kreeg te horen "Blijf het maar proberen" en daarna heb ik tot de volgende ochtend niemand meer gezien en de halve nacht met een huilende N. op m'n borst gelegen terwijl ik zelf de nacht ervoor maar 1,5 uur had geslapen door de weeën :pale:
<<

Anoniem97

Bericht 14 Sep 2013 06:11

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat stom zeg Novalee :(
Hopelijk gaat het nu beter.

Mijn dochter dronk meteen 2x 10 min aan beide borsten, ze dronk ook effectief. Daarna gaan douche en aankleden enzo en toen weer aangelegd. Ik haalde haar er nog wel af toen ze ging sabbelen.

Mijn zoon ( mijn eerste) werd pas aangelegd toen ik al aangekleed was en na alle controles, hij had moeite met aanhappen en had wat hulp nodig maar dronk daarna wel 15min ene kant en later andere.

Goede begeleiding is wel belangrijk, hopelijk krijg je die nu wel en anders een LK inschakelen hoor!
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 14 Sep 2013 07:20

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja, vorige keer heb ik ook wel hulp gehad van een Lk ( er werkt hier een bij het IBCLC geregistreerde LK p het CB, ideaal!) maar pas te laat. Deze keer wil ik niet eerst aanmodderen met de kraamverzorgster maar al eerder hulp vragen. Misschien sowieso kijken of ze een van de eerste dagen langs kan komen om te kijken hoe het gaat enzo.
<<

Anoniem97

Bericht 14 Sep 2013 07:46

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja dat kan je ook doen idd. Dan kan ze je meteen tips geven e.d.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 14 Sep 2013 08:14

Re: Het grote borstvoedingstopic

Met aanleggen is de beste hulp die je kunt krijgen mondeling. En laat de baby zoveel mogelijk t werk doen, je hoeft m alleen maar in de buurt van je tepel te brengen en de rest gaat vanzelf. Mocht dit niet t geval zijn omdat de baby bijv. misselijk is laat je dan helpen met aanwijzingen. Je zit zelf in de beste positie om je kindje aan te leggen. Pas als dit lichamelijk onmogelijk voor je is zou ik de baby laten aanleggen.

Kijk eens op borstvoeding.com mij biological nurturing, werkte hier perfect!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 14 Sep 2013 08:16

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ohja..als je gaat douchen probeer je dan niet met zeep te wassen in de buurt van je borsten. De baby herkent je nog vooral aan je geur. Gebruik ook geen parfum en ipv een deospray een roller.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 15 Sep 2013 11:15

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mijn dochtertje heeft een erge voorkeur voor 1 borst. Bij de andere borst drinkt ze een stuk slechter. Laat elke keer los enzo. Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor?
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 15 Sep 2013 14:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

T zou n voorkeurshouding kunnen zijn. Hoe gaat t als jd de rugbyhouding doet bij die borst?
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 15 Sep 2013 14:20

Re: Het grote borstvoedingstopic

heb ik ook gehad funk, 1 borst kwam gewoon meer uit dus die was favoriet. ik gaf die ook altijd als eerst en daarna die andere.
M:21072011
J :08012014
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 15 Sep 2013 14:32

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dat zou ik niet doen want dan hou je t 'probleem' in stand. Je krijgt zo namelijk meer vraag aan die kan en dus logischerwijs ook meer aanbod.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 15 Sep 2013 14:46

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hier is ook een kant favoriet. Als ik kolf is de opbrengst pok voor 75 procent van die kant.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 18 Sep 2013 06:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Zijn er hier ook kindjes die zo lang nog vaak drinken 's nachts?
Mijn zoon is bijna 6 maanden en komt dus nog steeds iedere 2 uur voor een voeding. Een voeding duurt ongeveer een half uur (beide kanten), dus ik kan maar 1,5 uur achter elkaar slapen.
Nachtvoedingen zijn normaal, maar dit vind ik wel heel veel.
Wie heeft dat ook gehad?
<<

Anoniem166

Bericht 18 Sep 2013 07:17

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb daar ervaring mee (helaas). Mijn dochter heeft tot bijna 1 jaar minimaal om de 2 uur gedronken, daarna nam het iets af tot 3 keer per nacht. Inmiddels meestal nog 2 keer per nacht, maar soms ook vaker. In ieder geval drinkt ze een stuk irritanter, want ze wil bovenop mij liggen en wordt in haar slaap driftig als ik haar naast mij neer probeer te leggen.

Jouw dochter heeft toch ook heel lang 's nachts gedronken?
<<

Anoniem186

Bericht 18 Sep 2013 07:26

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oei, heftig...

Ja, dochter heeft inderdaad ook heel lang nachtvoedingen gehad. Ik kan me alleen niet herinneren dat ze zo vaak dronk. Misschien heb ik het wel verdrongen...

Het is ook zo irritant dat zoon z'n dag om 05.30 begint. Eer hij weer slaapt wordt dochter wakker. Zij slaapt niet meer overdag, dus een dutje doen kan ook niet.
Echt, ik ben zo moe!
De stress van het zoeken naar een andere baan helpt ook niet mee.

Had jij het idee dat het vele drinken misschien door een slechte productie kwam?
<<

Anoniem166

Bericht 18 Sep 2013 07:38

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik had er in ieder geval geen extra stress bij, dus dat scheelt al een hoop. En geen tweede kind dat ook aandacht vraagt. Ik weet niet of ik het zou trekken met twee kinderen, dat lijkt me al een stuk zwaarder.

Ik weet niet waardoor het kwam/komt. Met mijn productie is nooit iets mis geweest, eerder teveel dan te weinig. Ik hoopte dat het beter ging nadat we bijvoeding gingen geven, maar ook dat maakte geen verschil. Ik voel me af en toe ook wel radeloos, omdat het van mij wel eens afgelopen mag zijn 's nachts, maar ik weet niet hoe ik dat moet aanpakken. Ik heb laatst eens water geprobeerd 's nachts, maar dat was echt een drama.

Hopelijk doet jouw zoon het beter dan mijn dochter en gaat hij gauw beter slapen. Ik heb steeds hoop gehad n.a.v. verhalen hier dat kinderen van het ene op andere moment door gingen slapen, maar ik schat maar zo in dat mijn dochter geen successtory is wat dat betreft.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 18 Sep 2013 07:42

Re: Het grote borstvoedingstopic

Stress en vermoeidheid zijn rampzalig voor je productie, ik denk dat het zichzelf daardoor in stand houd. Misschien proberen een mogelijkheid te vinden om eens een keer bij te tanken.
<<

Anoniem28

Bericht 18 Sep 2013 07:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

Onze dochter drinkt sinds kort weer heel erg vaak. Bij haar heeft het niet te maken met slecht eten/weinig productie, maar meer met het feit dat ze bij mij wil zijn. Bij de oudste die flesvoeding heeft gehad, heeft dat ook altijd wel gehad. Die heeft ook nog heel lang (kleine) flesjes gehad. Zij werd wakker en kon moeilijk weer alleen inslapen, was bang alleen. Ik durf niet meer te zeggen wanneer dat beter werd, tegen de twee jaar geloof ik. Daar hou ik me ook maar aan vast, ik wéét dat de jongste veel wakker is geweest de eerste, pakweg, twee jaar, maar ik kan me er weinig meer van herinneren. Hopelijk gaat dat bij de jongste ook zo.
<<

Anoniem186

Bericht 18 Sep 2013 07:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

De kinderen gaan iedere woensdag uit logeren. Dochter bij m'n schoonouders en zoon bij m'n moeder. Dan hoef ik 's nachts maar 1 keer te kolven.
Die nachten zijn heilig! Anders was ik al lang omgevallen. Ik werk op donderdag, dus dan kan ik ook iets beter m'n hoofd erbij houden.

Lastig hè, Sanne. Dikke kans dat je cyclus op gang komt als je van de nachtvoedingen af bent.
Ik heb het al eens eerder gezegd, wij zijn van de nachtvoedingen af gekomen door zelf een nachtje weg te gaan. Maar mijn dochter is ook echt een papa'skindje. Dus hij was ook goed genoeg. Alleen niet als ik er was, dan wilde ze toch mij. Als ik weg was, dan ging het dus wel goed.
Daarna heeft mijn man nog maaaanden de halve nacht bij haar in bed geslapen. Met 22 maanden sliep ze door.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 18 Sep 2013 09:40

Re: Het grote borstvoedingstopic

R drinkt ongeveer 3 keer per nacht. Gelukkig slaap ik tijdens de voeding, ik word alleen wakker van het aanleggen. Alsnog ben ik soms heel moe.
R. 2013
D. 2016
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 18 Sep 2013 10:24

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mijn zoon heeft tot 11 maanden ongeveer 5 keer op een nacht gedronken en huilde tot die tijd ook meestal een paar uur 's nachts. Erg vermoeiend was dat. Met 11 maanden ging hij opeens minder drinken en het huilen 's nachts werd wat minder. Doorslapen deed hij van het 1 op het andere moment toen hij 17 maanden was, dat duurde een paar maanden en daarna weer een dik half jaar van niet doorslapen.
Fijn Jans, dat je op woensdag goed kan slapen!
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 18 Sep 2013 10:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Jeetje, wij hebben wel heel veel mazzel als ik dit allemaal lees! T. sliep met 8w door. Hij heeft tot 6mnd op onze kamer geslapen en als hij dan eens wakker werd ging hij weer slapen zodra hij de speen had.
J. komt vanaf hij 5w is ook maar 1x per nacht (met heel soms een uitzondering van max.3x). Het tijdstip dat hij wakker wordt is ook steeds verder naar de ochtend aant verschuiven dus met een beetje mazzel slaapt hij binnekort ook door.

T. heeft trouwens tussen 1,5 en 2j+3mnd niet doorgeslapen, als hij wakker werd viwl hij wel neteen weer in slaap tussen ons in. Ook inslapen was rond die tijd lastig, we hebben m n hele tijd op de rug in slaap gedragen, als hij dat sliep (gelukkig ging dat dan vrij snel, 10min. ofzo) legde we m n kwartier later slapend in zn bed.

Ik typ dit niet om t jullie onder de neus te wrijven, maar wil even laten lezen aan evt. bvtwijfelaars dat t ook anders kan.

Echt petje af voor degene die zoveel en zolang nqchtvoedingen hebben (gegeven).
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem97

Bericht 18 Sep 2013 10:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mijn dochter is 1,5 en drinkt nog gemiddeld 3 keer snachts, maar er zitten ook nachten tussen dat ze elk uur drinkt of dat ze 1 keer drinkt.
Meestal is het een slok en slaapt ze weer verder dus niet echt omdat ze dorst heeft of voor de productie maar meer de geborgenheid en even t contact.
<<

Anoniem28

Bericht 18 Sep 2013 11:03

Re: Het grote borstvoedingstopic

Teddy: het kan ook andersom. Mijn oudste had precies hetzelfde met flesvoeding.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 18 Sep 2013 11:07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hier ging het bij mijn dochter ook heel anders. Zij sliep door vanaf 8 weken en heeft eigenlijk altijd goed geslapen, als ze wakker wordt/werd dan valt ze snel weer in slaap.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers