Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Taarten topic

<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 16 Apr 2014 19:33

Re: Taarten topic

Waaauw wat een leuke Rebecca!!! Vind dat gerimpelde wel schattig en erbij horen (als je niks had gezegd had ik dat gedacht :))
<<

Anoniem187

Bericht 16 Apr 2014 19:36

Re: Taarten topic

Ja, als het er niet bij stond had ik ook gedacht dat het erbij hoorde.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 17 Apr 2014 13:53

Re: Taarten topic

Ik ga morgen met een vriendin paascupcakes maken, maar nu willen we door het beslag wat doen maar hebben jullie ideetjes wat we er door kunnen doen?
Jam had ik al bedacht, maar zijn er nog andere ingridienten die we kunnen toevoegen aan het beslag?
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 17 Apr 2014 16:50

Re: Taarten topic

Uiltje schreef:Ik ga morgen met een vriendin paascupcakes maken, maar nu willen we door het beslag wat doen maar hebben jullie ideetjes wat we er door kunnen doen?
Jam had ik al bedacht, maar zijn er nog andere ingridienten die we kunnen toevoegen aan het beslag?


Lemon curd is lekker! Paaseitje, walnoten.

Mooie dingen zijn er weer gemaakt!! :thumbup:
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem286

Bericht 17 Apr 2014 19:47

Re: Taarten topic

Advocaat, paaseitjs, nootjes, rozijntjes, fruit...tsja wat niet? :smile:
<<

Anoniem 146

Bericht 17 Apr 2014 19:59

Re: Taarten topic

Ik heb helemaal niets lekkers in huis, waarom open ik dan toch dit topic. Ik wil chocolade. :12:
<<

Anoniem 146

Bericht 17 Apr 2014 20:00

Re: Taarten topic

Mooie taarten!! (En ander lekkers)
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 17 Apr 2014 21:02

Re: Taarten topic

ooee ik heb nog paaseitjes genoeg :D stop je die er gewoon in dan? :)
<<

Anoniem286

Bericht 18 Apr 2014 09:21

Re: Taarten topic

Ja, gewoon in het rauwe beslag duwen en dan mee de oven in!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 27 Apr 2014 09:25

Re: Taarten topic

Afbeelding

Hier Dora de (trollen)bloemenprinses.
Goddank mocht het een printje zijn!
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 27 Apr 2014 09:29

Re: Taarten topic

Hij is echt cute Lejow! Heel vrolijk ook!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 27 Apr 2014 11:16

Re: Taarten topic

Erg mooi Lejow!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Mei 2014 14:39

Re: Taarten topic

Week of 3 geleden kreeg ik een aanvraag via een collega van mijn vriend, voor een vriendin van haar, voor deze taart:

Afbeelding
Voor een jongetje dat 1 jaar werd.

Ik heb aan de collega doorgegeven dat ik geen taarten kopieer, en dat ik nijntje zou boetseren, want zo plat vond ik het wat 'gewoontjes'.
Dus gister lekker aan de slag gegaan, alles zat mee, en ik bedacht me dat het wel leuk was de taart iets meer aan te kleden.
Ik kon het betreffende printje niet vinden, dus koos voor 4 andere printjes rondom.

Zie hier het resultaat:
Afbeelding

Als voorproefje (wat ik eigenlijk nooit doe, zul je altijd zien) een foto gestuurd naar de collega, zodat haar vriendin het alvast kon zien.
Krijg ik vanmorgen terug, dat de taart eigenlijk helemaal niet op het voorbeeld lijkt.
Dus ik een berichtje terug gestuurd, dat ik graag wil horen waar ze niet tevreden over is, misschien is het dan nog aan te passen.
Toen kreeg ik als antwoord dat ze graag 'de bestelde taart' wilden.
Ik nogmaals uitgelegd, dat ik niet kopieer, en dat het tafereeltje bovenop zo zou blijven.
Maar ik bood wederom aan de taart aan te passen (met wat meer platte werk er nog op, vlaggetjes er af en zo en van die uitgestoken beertjes er op), of om haar te compenseren door 25 euro terug te storten.
Haar antwoord was, dat ze EN de 25 euro terug wilde EN dat ik de taart moest aanpassen.
Nou euh sorry, maar daar gaan we natuurlijk niet aan beginnen!
Vervolgens was haar antwoord dat ze de hele taart wilde annuleren en haar geld terug wilde.
Nu was ik de hele situatie zo zat, en heb ik daar geen duidelijke afspraken over gemaakt, dus ik heb zonder morren het geld terug over gemaakt...

Maar man man, wat snap ik er niets van.
Goed, de taart was niet naar het voorbeeld, maar bood haar nog aan te compenseren, en dan een beetje van beide walletjes willen eten!
Ach, mijn collega's zullen morgen zielsgelukkig zijn, en mijn dochter staat momenteel het meppertje op te kanen hahaha!

Ik wens mevrouw overigens succes met het zoeken naar een taart.. voor morgen..
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Mei 2014 14:45

Re: Taarten topic

Ik begrijp wel dat zij zegt dat hij niet op het origineel lijkt. Zonder te kopiëren had je hem toch ook dichter bij het origineel kunnen krijgen? Als was het alleen maar door het kleur gebruik.
Wijze les voor de volgende keer: duidelijker doorspreken wat de wensen en mogelijkheden zijn.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Mei 2014 15:01

Re: Taarten topic

Kleurgebruik: blauw en groen :)

Daarin geef ik haar ook geen ongelijk hoor!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Mei 2014 15:02

Re: Taarten topic

Overigens zitten de wolkjes van de bovenste taart bij mijn taart ook op de achterkant.
Ik kon het betreffende printje niet vinden, dus heb andere printjes gebruikt.
<<

Anoniem156

Bericht 06 Mei 2014 15:07

Re: Taarten topic

Ik vind het wel een beetje gek om te lezen dat jij persé wilde boetseren omdat de taart anders gewoontjes werd. Ze betaalt jou om een taart te maken naar haar wensen, dus als zij een taart wil die jij gewoontjes vindt zul je dat gewoon moeten maken.
Anyhow, jammer hoe het is gelopen. Volgende keer idd betere afspraken maken.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Mei 2014 15:08

Re: Taarten topic

Poubelle schreef:Ik vind het wel een beetje gek om te lezen dat jij persé wilde boetseren omdat de taart anders gewoontjes werd. Ze betaalt jou om een taart te maken naar haar wensen, dus als zij een taart wil die jij gewoontjes vindt zul je dat gewoon moeten maken.
Anyhow, jammer hoe het is gelopen. Volgende keer idd betere afspraken maken.


Dan had ze tóen moeten aangeven dat ze dat niet wilde.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 06 Mei 2014 15:10

Re: Taarten topic

Maar heeft zij weer richting jou bevestigd dat het goed was dat je ging boetseren?
Stom verhaal in ieder geval :( jammer dat jullie er niet meer uit konden komen.
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 18:12

Bericht 06 Mei 2014 15:15

Re: Taarten topic

Prachtige taart Lejow! Jammer dat we zo ver uit elkaar wonen!
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Mei 2014 15:20

Re: Taarten topic

Ja, dat vond ze goed.
Ach nou ja.. wat ik al zei, dus echt nog duidelijkere afspraken maken. Ik krijg wel vaker een foto aangeleverd, zeg er dan bij dat ik niet kopieer en neem dan wat de vrije hand.
Ik denk dat ik dat bij deze taart gewoon té veel gedaan heb.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 06 Mei 2014 15:35

Re: Taarten topic

Ik vind jouw taart gewoon niks met het voorbeeld te maken hebben. Prima dat je niet kopiëert, je klant stuurt een specifieke foto mee, dus dat hij er op zijn minst op lijkt is dan wel handig. Anders had ze wel om gewoon een nijntje taart gevraagd uiteraard.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:14

Bericht 06 Mei 2014 15:35

Re: Taarten topic

Ik vind jouw taart eerlijk gezegd mooier dan de taart die zij wilde. Snap ook wel dat je niet kopieert maar zou dan in het vervolg beter bespreken welke elementen zij bijvoorbeeld wel graag terug willen zien. Smakelijk in ieder geval met je taart :P
You're gonna hear me roar
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Mei 2014 15:46

Re: Taarten topic

Tiana schreef:Ik vind jouw taart eerlijk gezegd mooier dan de taart die zij wilde. Snap ook wel dat je niet kopieert maar zou dan in het vervolg beter bespreken welke elementen zij bijvoorbeeld wel graag terug willen zien. Smakelijk in ieder geval met je taart :P



Ja dat is duidelijk, over de afspraken.
Ik moet eerlijk zeggen dat het ook uit puur enthousiasme bij me te binnen schoot om m zo te maken.
En Reva, dat klopt, zoals ik hier boven ook al zei.
Laatst gewijzigd door Lejow op 06 Mei 2014 15:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 06 Mei 2014 15:47

Re: Taarten topic

Ja maar je zegt er wel vervolgens bij dat je het niet snapt.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers