Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Anoniem273

Bericht 28 Apr 2014 21:47

Re: Katten Topic <3

Omdat katers doorgaans maximaal twee kleuren hebben, omdat ze xy chromosoom hebben. Er zijn wel uitzonderingen van driekleurige katers maar die zijn meestal steriel (onvruchtbaar) en komen heel weinig voor. Is hij al gecastreerd? Grappig dat ze toen dus ook dachten dat hij een poes was :)
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 28 Apr 2014 21:53

Re: Katten Topic <3

Hij heeft daar precies een zwarte vlek, dus het leek erop dat hij een poes was. En dit is mijn eerste kat, dus ik had er verder geen ervaringen mee. Hij is dus 2 weken Bella genoemd en toen zei de dierenarts dat het toch echt een Bello was, haha. Was heel verbaasd :P. Inmiddels heet hij Bailey en hij is al gecastreerd inderdaad :).

Hij kan ook héél charmant op zijn rug liggen, heb de foto even geupload :P.

Afbeelding
You're gonna hear me roar
<<

Anoniem301

Bericht 28 Apr 2014 22:31

Re: Katten Topic <3

Ah lief Bazinga! Zo klein nog!

Die van ons weet nog niet hoe hij netjes moet poepen. Zat helemaal in de haren aan zijn pootjes geplakt, bah. Heb hem met een washandje schoongemaakt wat hij overigens niet erg vond, en de rest eruit geknipt.
<<

Anoniem91

Bericht 29 Apr 2014 22:46

Re: Katten Topic <3

Nu mis ik Doeds nog meer :(
Ik heb Dorus nog, maar dat is geen kroelkat.

We hebben besloten om na de zomervakantie op zoek te gaan naar een nieuwe Noor.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Apr 2014 11:16

Re: Katten Topic <3

:hug: voor jou Weetjewel! Ik hoop dat jullie een leuk nieuw vriendinnetje voor Dorus vinden na de zomer.

Ik heb hele toffe 'portretfoto's' van de katten, haha!
*knip*
Laatst gewijzigd door Elliot op 12 Jun 2014 14:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 30 Apr 2014 11:50

Re: Katten Topic <3

Carrie schreef:
oasis schreef:Oh wat een droppie Carrie! Te cute!
En hoe heeft je vriend je overtuigd? :angel: Kan ik dat ook even gebruiken bij mijn vriend haha.


Ehm, nou hij kwam naar boven (ik lag te lezen op bed) en hij zei "Ik heb een Main Coon gezien, een kitten, en ik doe het". Dus. :smile: weet niet of dat bij jouw vriend ook zo makkelijk zal werken? Haha!


Haha! Ik vrees van niet :smile:
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 30 Apr 2014 12:34

Re: Katten Topic <3

Wat een cuties allemaal!

Zo erg van Doeds, Weetjewel :( Kan me voorstellen dat je haar vreselijk mist.

Ik krijg eind deze week weer een nestje opvangkittens. Ze moeten nog even ter observatie bij de dierenarts blijven, maar daarna mag ik ze gaan vetmesten.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 30 Apr 2014 13:07

Re: Katten Topic <3

Mijn kat heeft sinds gisteren volgens mij last van haar oog. Het lijkt best dicht te zitten, traant veel en is ook wat pus aanwezig. Hoe lang zouden jullie het aankijken voordat jullie de dierenarts bellen?
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 30 Apr 2014 14:06

Re: Katten Topic <3

Zou ik gelijk even doen. De kans is groot dat het met een simpel zalfje te verhelpen is en bij oogproblemen moet je niet te lang wachten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Apr 2014 14:25

Re: Katten Topic <3

Ik zou ook gelijk even bellen. Willem heeft dat een keer op zondag gehad en toen heb ik zelfs het spoednummer gebeld (het leek ook net alsof hij blind was aan zijn oogje, zo zielig). Hij kreeg toen pijnstillers en zalf en na een paar dagen was het weg.

Zo zag het er uit:
Afbeelding

♥♥
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 01 Mei 2014 18:51

Re: Katten Topic <3

Het ziet er nu helemaal weer normaal uit. Ook is ze niet anders dan normaal. Hou het voor nu er maar even bij en hou het in de gaten.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Mei 2014 14:44

Re: Katten Topic <3

Leuk dat je nestjes opvangt Derpy! Zijn dat kittens met een moederpoes erbij of zonder? En moet je ze dan ook spenen? Lijkt me veel werk! Hoe ben je er bij gekomen om gastgezin te worden en wat zijn de voorwaarden daarvoor? Wat vind jouw eigen kat ervan?
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 04 Mei 2014 19:23

Re: Katten Topic <3

Derpy, je gaat ons natuurlijk wel op de hoogte houden met wat fotootjes toch? :) Hoe oud zijn ze?

Hebben jullie misschien wat advies of tips voor me?
Mijn katertje is nu ongeveer 8 maanden en hij is heel erg bang van visite. Ik woon in een studio, maar hij heeft genoeg plekjes om zichzelf terug te trekken zeg maar. Maar toch komt hij dan heel dreigend op de bankleuning liggen en gaat blazen of grommen (weet niet hoe ik dat 2e moet omschrijven). In het begin dat 'ie dat deed, pakte ik hem op om hem op een rustige plek neer te leggen, maar toen ging hij mij dus aanvallen. Tegenwoordig gooi ik dan een snoepje, zodat hij van de bank af gaat. Normaal gesproken blaast en gromt hij alleen naar het bezoek, maar gisteren deed hij dit ook bij mij (met bezoek erbij). Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen, de dierenarts zegt dat het normaal is dat een katje angst heeft en dat hij zelf wel komt als hij dat wilt. Maar het probleem is dus dat hij erbij komt en vervolgens gaat grommen en blazen als ze bewegen of opstaan. De enige andere 'kamer' waar hij heen kan, is de badkamer maar dan gaat hij aan de deur krabben omdat hij eruit wilt. En het is ook niet heel handig, want het toilet zit ook in de badkamer..
You're gonna hear me roar
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 05 Mei 2014 10:08

Re: Katten Topic <3

Pompoen schreef:Leuk dat je nestjes opvangt Derpy! Zijn dat kittens met een moederpoes erbij of zonder? En moet je ze dan ook spenen? Lijkt me veel werk! Hoe ben je er bij gekomen om gastgezin te worden en wat zijn de voorwaarden daarvoor? Wat vind jouw eigen kat ervan?


Deze hebben geen moederpoes meer. Ze zijn nu ongeveer 2,5 of 3 weken, dus ze krijgen om de paar uur de fles. Is inderdaad veel werk, maar erg leuk om te doen en goed te combineren met mijn werk.

Ik ben ermee begonnen toen ik nog in een andere stad woonde en een oproepje in de krant zag staan. Afgelopen zomer besloot ik me aan te melden in mijn huidige woonplaats en kreeg ik gelijk een nestje weeskittens van een paar dagen oud. Daarna heb ik nog een kitten gehad die een week of vier was en wel zelfstandig at, maar heel erg ziek was. Die is er gelukkig wel weer bovenop gekomen.

Je moet er tijd en energie in willen steken, meer voorwaarden zijn er volgens mij niet. Ik krijg melkpoeder, brokjes en kattengrit van de dierenbescherming, dus het kost me niks. Mijn eigen kat vindt het allemaal prima. Nu vindt ze het nog niet zo interessant, maar als ze wat ouder zijn, wast ze de kittens en als er een hard piept, komt ze even kijken of alles wel goed gaat.

Ik ben foto's aan het uploaden, zal ik straks even plaatsen.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 05 Mei 2014 10:23

Re: Katten Topic <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die op haar rug ligt, heeft oogbolbeschadigingen en krijgt zalf, vandaag de viezige oogjes:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Mei 2014 10:26

Re: Katten Topic <3

Oh wat een schattige minipoesjes! Hoe lang blijven ze?

Ik zit zelf een beetje te denken of ik dit niet zou willen doen, hier in de omgeving worden ook gastgezinnen gezocht. Maar elke paar uur kittens voeden gaat 'm niet worden, dat is echt te vermoeiend. En sowieso ben ik heel moe en heb momenteel weinig energie. Ik weet ook niet of mijn geestelijk gehandicapte kat zo'n goed voorbeeld zou zijn :-p en ik zit er mee dat hij wel naar buiten moet kunnen (via het kattenluikje). Ik ga er nog maar even over nadenken, ik zou toch pas in juli kunnen.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 05 Mei 2014 10:41

Re: Katten Topic <3

Tot ze een week of 8/9 zijn, dan mogen ze worden geadopteerd. Er zijn ook wel nestjes met moederpoes, dat is een stuk minder werk, maar het moet inderdaad wel goed samengaan met je eigen kat. Een apart kamertje is ook handig, vooral als ze nog in quarantaine moeten. Je kunt er altijd even over nadenken en informatie inwinnen!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 05 Mei 2014 10:49

Re: Katten Topic <3

Tiana: Is je kat verder ook heel dominant? Je zou eens kunnen kijken of je er hier iets over kunt vinden, staan goede tips op: http://jacksongalaxy.com/learn/
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 05 Mei 2014 11:22

Re: Katten Topic <3

Aaawwwhh, wat een ukkies nog! Schattig! :D Hoe weet ik of hij dominant is? Heb maar 1 kat en het is de eerste kat die ik heb, dus heb er totaal geen ervaring mee verder haha. Heb me wel goed ingelezen van te voren natuurlijk. Dankjewel voor de site, zal straks eens kijken of ik wat kan vinden!
You're gonna hear me roar
<<

Anoniem99

Bericht 05 Mei 2014 11:56

Re: Katten Topic <3

Aaahhh.. nu wil ik ook een kitten! <3 Zo lief! :D
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Mei 2014 22:58

Re: Katten Topic <3

Derpy schreef:Tot ze een week of 8/9 zijn, dan mogen ze worden geadopteerd. Er zijn ook wel nestjes met moederpoes, dat is een stuk minder werk, maar het moet inderdaad wel goed samengaan met je eigen kat. Een apart kamertje is ook handig, vooral als ze nog in quarantaine moeten. Je kunt er altijd even over nadenken en informatie inwinnen!


Ik ga het in elk geval in mijn achterhoofd houden. Ik zie het nu even niet zo zitten. Bedacht me ook dat ik voor mijn kat de kattenbak niet schoon hoef te houden omdat hij toch in de tuin gaat. Ze knuffelen, eten geven en naar de dierenarts met ze gaan vind ik allemaal prima.
Maar goed L. is ook nog niet helemaal katvriendelijk en ook een complicerende factor. Hij vind katten echt ontzettend leuk en duikt er gelijk op af, hij is bepaald niet zachtzinnig maar onze Thomas vind echt alles best. L. trekt aan zijn vacht, aan zijn staart en aan zijn halsbandje, hij slaat (zachtjes) en knijpt (niet zachtjes) allemaal uit puur enthousiasme. Hij moet ook eerst maar wat meer leren om lief en zachtjes te zijn. Met Thomas weet ik dat het goed gaat, dat ik niet elke seconde er bovenop hoef te zitten om het in de gaten te houden. Wat L. ook doet, Thomas laat het toe. Wat wel jammer is want hij leert dus ook niet goed wat wel en niet kan, dat moet ik er steeds bij vertellen.

Kortom, ik denk dat de situatie verre van ideaal is momenteel. Maar in de toekomst is het misschien wel helemaal geen gek idee!
<<

Anoniem301

Bericht 05 Mei 2014 23:12

Re: Katten Topic <3

Ah superlief Derpy! Vooral die laatste foto.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Mei 2014 19:56

Re: Katten Topic <3

Derpy wat lief,

Pompoen wel fijn dat de kat zoveel toe laat :)

Ik lig nu in een onmogelijke houding te typen want de kat ligt voor het eerst bij me op schoot :) mijn vrien vroeg net al of ik zeker wist dat ik niet zelf een kat wil.
2015 💙
<<

Anoniem205

Bericht 07 Mei 2014 20:31

Re: Katten Topic <3

Derpy, ik zag je foto's al op FB voorbij komen. Wát een dropjes!
Weetjewel: knuffel!

Hier hebben mijn monsters ook weer iets stoms... de jongste van de twee mag niet meer op de bak van de andere! We hebben al sinds het begin 2 bakken. Nooit problemen mee gehad. En nu, zodra de jongste op de bak gaat, sprint de oudste er naar toe en mept haar er gewoon uit :shock: Iemand tips wat er tegen te doen?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Mei 2014 23:31

Re: Katten Topic <3

Tulp schreef:Derpy wat lief,

Pompoen wel fijn dat de kat zoveel toe laat :)

Ik lig nu in een onmogelijke houding te typen want de kat ligt voor het eerst bij me op schoot :) mijn vrien vroeg net al of ik zeker wist dat ik niet zelf een kat wil.


Ja, fijn, maar ook lastig want L. leert dus totaal niet om een beetje rustig aan te doen. Hij kruipt luid schreeuwend op de kat af, knijpt mept etc. en de kat blijft meestal gewoon liggen!
Laatst probeerde hij dat bij de kat van vrienden van mij, die begon wel terug te meppen (zonder nagels) maar hij was echt totaal niet onder de indruk :palm:.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers