Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

<<

Kruidkoek

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 02 Sep 2013 23:25

Bericht 02 Mei 2014 23:21

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

K sliep ook altijd ingebakerd in de Pacco, tot hij er bij de opvang steeds uit los kwam en ze het daar eng vonden (bang dat hij ergens in verstrikt zou raken en zo zou stikken.
Thuis kwam hij nooit los maar daar dus wel en wilde ze hem liever niet meer inbakeren en tjah hij moest toch een keer uit die bakerdoek dus toen maar begonnen. Ik vond het tegenover hem ook niet eerlijk om hem thuis wel in te bakeren en bij de opvang niet.
Was ook geen succes dus eerst een tussenstap naar de Puck-a-baby, een soort slaapzak maar dan zonder armen.
Zijn armen zaten toen dus niet meer zo strak lang zijn lijf vast maar nog wel in de zak, zodat hij zich niet kon wakker maaien met zijn armen. 2 nachten en 3 dagen aan moeten wennen en vaak 3 keer per nacht wakker maar redelijk te doen. Daarna dus in dunne slaapzak met 1 arm vrij en daarna allebei de armen. 2 rotnachten gehad maar daarna ging het goed.
Hij heeft kort daarna nog even in de Safe-T-Sleeper geslapen omdat hij toen steeds ging staan maar slaapdronken nog niet zelf weer kon gaan zitten/liggen en hij dan ging krijsen dus wij er 's nachts steeds uit moesten om hem weer neer te leggen.
Dat heeft hooguit 2 nachten geduurd en toen bleef hij braaf liggen en sindsdien slaapt hij los.

Succes!
Afbeelding
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 03 Mei 2014 05:53

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

De nacht was weer vreselijk, zo erg dat ik haar sinds weken maar een fles heb gegeven vannacht. En daarna ( rond 4.00 ) wou ze nooit meer slapen. Krijsen en ze gaf maar niet op en toen is mijn man er maar uitgegaan met haar. Ze heeft om 5.45 nog een beetje fles gehad en daarna weer naar bed. Maar ook nu is ze alweer dik 20 minuten wakker.

Hier heeft ze ook altijd in de puckababy gelegen. Maar daar werd ze te klein voor en heb ik een winterslaapzak de mouwtjes van dichtgenaaid. Zo heeft ze daarna ingebakerd gelegen.

Vanaf 2 maanden dat ze al ongelooflijk slecht slaapt en dan ook nog eens uitbakeren. Het valt allemaal niet mee.

Ik weet echt niet hoe we dit verder moeten doen..... toch maar weer inbakeren? Maar dat wil ik gewoon niet meer. Ze is al 8,5 maanden.

We hebben
Laatst gewijzigd door mida4you op 03 Mei 2014 06:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 03 Mei 2014 05:56

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Joya♥ schreef:Ik heb hier een speciale baker zak voor het afbouwen. Een woombie met drukknopjes bij de armsgaten. Te koop voor 5euro exclusief verzendkosten.


Heel lief dat ik hem van je kan overnemen maar ik zag op internet dat de woombie helemaal strak zit, en dat heb ik liever nu niet meer. Ze heeft eerst in een puckababy gelegen en daarna heb ik een winterslaapzak de mouwtjes dichtgenaaid zodat ze wel alle ruimte had. En als ze dan nu opeens weer helemaal strak ligt.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

ChiQ

Bericht 03 Mei 2014 06:21

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Mijn nacht was ook vreselijk slecht, ik heb 3 uur kunnen slapen dankzij Julian die continu wakker werd, weet dus helemaal hoe je je voelt, waardeloos.

Is het wel echt het inbakeren? Afbouwen heb ik cold turkey gedaan en dat ging direct goed, maar ik zou haar met 8,5 maand nooit meer inbakeren, dat lijkt me gevaarlijk.

Heeft ze pijn? Probeer eens een zetpil voor ze naar bed gaat, wie weet heeft ze pijn, Julian slaapt zeer slecht met pijn.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 03 Mei 2014 06:29

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

ChiQ schreef:Mijn nacht was ook vreselijk slecht, ik heb 3 uur kunnen slapen dankzij Julian die continu wakker werd, weet dus helemaal hoe je je voelt, waardeloos.

Is het wel echt het inbakeren? Afbouwen heb ik cold turkey gedaan en dat ging direct goed, maar ik zou haar met 8,5 maand nooit meer inbakeren, dat lijkt me gevaarlijk.

Heeft ze pijn? Probeer eens een zetpil voor ze naar bed gaat, wie weet heeft ze pijn, Julian slaapt zeer slecht met pijn.



Afgelopen zondag op maandag nacht heb ik het ook cold turkey gedaan. Vanaf toen ging het al niet goed. Maar de laatste 2 nachten is het echt een nachtmerrie. En daarom heb ik voor vannacht toch maar 1 mouw dichtgenaaid. Maar dat helpt ook helemaal niets.

Ik denk niet dat ze pijn heeft. Dat kan ik wel onderscheiden. Maar een zetpil geven kan ik natuurlijk een keer proberen.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 03 Mei 2014 06:41

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Hier ook ineens afgebouwd, volgens mij na haar prikjes, wat goed ging. Wel eerst overdag, omdat de nachten me nog heilig waren. Maar dat ging later ook goed.
Ik zou ook niet meer inbakeren. Mss ff moeilijk, maar ik zou proberen vol te houden. Ze moet hier nu aan wennen. Leren dat ze t zelf kan. Evt soort slaap training toepassen.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem75

Bericht 03 Mei 2014 13:34

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Hier was het ook drama dat afbouwen. S. heeft dan ook bijna tot z'n eerste verjaardag in een Puckababy geslapen. Ik had vanalles geprobeerd maar het hielp allemaal niet. Tot ik zag dat hij op 1 stukje (lapje op schouder) zat te sabbelen en te ruiken. Toen heb ik de Puckababy uit gedaan en langs hem neer gelegd met dat stukje op mond/neus hoogte en hem een gewone slaapzak aangedaan en hem verder goed strak ingestopt. En dat hielp! De Puckababy was dus een soort tutlapding voor hem geworden. Nu kan hij nog steeds niet zonder dat ding en het ligt nog altijd bij hem in bed en dient nog steeds als tutlapding.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 03 Mei 2014 13:59

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Misschien zeg ik iets heel raars hoor, maar is het geen optie om haar tijdelijk bij jullie te nemen. Op die manier raakt ze misschien gewend aan het idee dat ze ook geborgen is zonder ingebakerd te zijn. Daarna kun je haar misschien in haar eigen bed laten slapen, kijken hoe dat dan gaat.
L2014 & H2017
<<

Purple_

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 19 Apr 2014 03:08

Bericht 03 Mei 2014 14:09

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Sokjes om de handjes kan de oplossing zijn!
You make me feel like a natural woman
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 03 Mei 2014 17:25

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Razz schreef:Hier was het ook drama dat afbouwen. S. heeft dan ook bijna tot z'n eerste verjaardag in een Puckababy geslapen. Ik had vanalles geprobeerd maar het hielp allemaal niet. Tot ik zag dat hij op 1 stukje (lapje op schouder) zat te sabbelen en te ruiken. Toen heb ik de Puckababy uit gedaan en langs hem neer gelegd met dat stukje op mond/neus hoogte en hem een gewone slaapzak aangedaan en hem verder goed strak ingestopt. En dat hielp! De Puckababy was dus een soort tutlapding voor hem geworden. Nu kan hij nog steeds niet zonder dat ding en het ligt nog altijd bij hem in bed en dient nog steeds als tutlapding.


Grappig razz, E heeft dit met haar lakentje. Een spuugdoekje/zakdoekje/knuffeltje gooit ze aan de kant en pakt haar lakentje op ta sabbelen/zuigen/ruiken
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem103

Bericht 03 Mei 2014 17:41

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Hier hielp de Puckabag 4 seizoenenslaapzak een beetje, slapen was sowieso drama maar daarmee ging het iets beter. Maar dat was wel al met 3 of 4 maanden dan kan je de onderkant aantrekken met een touwtje zodat het qua vorm nog een beetje op een puckababy lijkt. Maar met 8,5 maand weet ik niet of dat nog lukt.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 03 Mei 2014 18:16

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Purple_ schreef:Sokjes om de handjes kan de oplossing zijn!


Kunnen ze dat niet uit trekken en in de mond stoppen?
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Purple_

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 19 Apr 2014 03:08

Bericht 03 Mei 2014 18:30

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Annemie schreef:
Purple_ schreef:Sokjes om de handjes kan de oplossing zijn!


Kunnen ze dat niet uit trekken en in de mond stoppen?


Niet dat ik durf te zeggen. Ik heb het vaker in mijn omgeving gehoord en uit werkervaring weet ik dat het ook succesvol kan werken. Het valt in ieder geval uit te proberen.
You make me feel like a natural woman
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 03 Mei 2014 21:40

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

mzcharlotte schreef:Misschien zeg ik iets heel raars hoor, maar is het geen optie om haar tijdelijk bij jullie te nemen. Op die manier raakt ze misschien gewend aan het idee dat ze ook geborgen is zonder ingebakerd te zijn. Daarna kun je haar misschien in haar eigen bed laten slapen, kijken hoe dat dan gaat.


Dit hebben we al meerdere malen geprobeerd, ook omdat ze zo slecht slaapt. Maar dan kijkt ze de hele tijd naar ons en vindt ze het maar wat gezellig. Dat eindigt ook in heel hard huilen.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 03 Mei 2014 21:41

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Purple_ schreef:Sokjes om de handjes kan de oplossing zijn!


Dit ga ik zeker proberen! Bedankt
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 03 Mei 2014 21:44

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Ik was voor mijn werk nog even langs mijn ouders en had even heerlijk geklaagd bij mijn ouders over al dat gedoe met het slapen. Toen boden mijn ouders aan om haar op te halen en een nachtje bij opa en oma te slapen. Ik wist niet wat me overkwam, heerlijk! ( gebeurd haast nooit want mijn ouders hebben het erg druk met hun eigen bedrijf ) Misschien dat het voor A. wel een beetje breekt dat ze ergens anders slaapt. Mijn oudste dochter is ook mee aan het logeren bij opa en oma. Ik ga zo naar bed en ga heeeel lang slapen! Heb heel wat in te halen. Morgenavond weer verder met A. Ik ga het zeker proberen met sokjes om haar handjes.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 03 Mei 2014 21:46

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Razz schreef:Hier was het ook drama dat afbouwen. S. heeft dan ook bijna tot z'n eerste verjaardag in een Puckababy geslapen. Ik had vanalles geprobeerd maar het hielp allemaal niet. Tot ik zag dat hij op 1 stukje (lapje op schouder) zat te sabbelen en te ruiken. Toen heb ik de Puckababy uit gedaan en langs hem neer gelegd met dat stukje op mond/neus hoogte en hem een gewone slaapzak aangedaan en hem verder goed strak ingestopt. En dat hielp! De Puckababy was dus een soort tutlapding voor hem geworden. Nu kan hij nog steeds niet zonder dat ding en het ligt nog altijd bij hem in bed en dient nog steeds als tutlapding.


Ach wat schattig Razz! En wat lief dat hij hem nog gebruikt als tutlappie. Heel bijzondere lappie heeft hij bij zich haha.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem110

Bericht 04 Mei 2014 07:45

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Wat vervelend. Sokjes om de handjes was hier een succes. S draaide zich met 6 maanden en was echt gewaagd aan zijn puckababy. Cold turkey afbouwen was drama en ik kreeg die tip ook over de sokjes.
Het hielp hier echt heel goed. In combinatie met zijn winterslaapzak. Op het moment dat hij zelf zijn sokjes van de handen ging trekken, zijn we daarmee gestopt.
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 08:56

Bericht 04 Mei 2014 13:39

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Hoe is de nacht bij opa en oma verlopen? En ben je zelf wat opgeknapt en bijgeslapen?
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 04 Mei 2014 19:19

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

yes1984 schreef:Hoe is de nacht bij opa en oma verlopen? En ben je zelf wat opgeknapt en bijgeslapen?


Bij opa en oma is het beter gegaan dan bij ons thuis. Maar dat is altijd zo met haar ( was ook met de oudste zo )

Om 00.00 uur was ze ook klaarwakker en was het huilen geblazen. Mn moeder kreeg dr bijna niet stil en na ruim 3 kwartier was het bijna stil. Toen heeft ze in 1 keer geslapen tot 06.00 uur en was ze klaarwakker. Mijn moeder is er uitgegaan samen met haar.

Maar we zijn nu bijna een uur thuis en ze ligt alweer hard te huilen :(

Ja heb heel veel geslapen. Vanochtend was ik om 08.00 uur wakker en om 11.00 lag ik er weer in en heb ik geslapen tot 14.15. Echt heerlijk zo even bijslapen. Ik hoop dat ik er even weer tegenaan kan....
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MissBitchy