Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onderhandelen huurprijs

<<

Anoniem147

Bericht 03 Mei 2014 21:24

Onderhandelen huurprijs

Ik vroeg mij af of iemand hier dat wel eens heeft gedaan? Hoe heb je dat aangepakt?

Ik heb net diverse hits bij Google aangeklikt en het valt mij op dat het blijkbaar best 'normaal' is om dat te doen of te proberen bij een huurwoning. Nu zijn mijn vriend en ik gewoon wat aan het rondneuzen maar de huisjes die wij leuk vinden zitten eigenlijk net tegen ons maximale budget aan. Het zou mooi zijn als we de prijs dus iets omlaag zouden kunnen krijgen.

En wat is normaal qua onderhandeling? Als je bij een koophuis van 200.000, 25.000 lager biedt. Kun je dan bij een huurwoning ook 1/8 lager voorstellen? (voorbeeld natuurlijk).
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 03 Mei 2014 21:51

Re: Onderhandelen huurprijs

Verschilt per woning, en hoe lang het al te huur staat bijvoorbeeld. Ik heb bij een makelaar gewerkt en ik zag het eigenlijk nooit eerlijk gezegd. Ik heb het met mijn ex destijds ook geprobeerd, maar niet gelukt. Ga ook niet van 100 euro of meer uit, het is echt tientjes werk.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 03 Mei 2014 21:53

Re: Onderhandelen huurprijs

Wat ik overigens weleens tegenkwam waren woningen die opgeknapt moesten worden en als je dat dan zelf deed kreeg je de eerste maanden korting op de huur of zelfs 2 maanden gratis wonen ofzo. Maar goed, daar moet je dan ook geld in steken, want dat krijg je dan dus niet van je huurbaas.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem147

Bericht 03 Mei 2014 22:17

Re: Onderhandelen huurprijs

Dat laatste is ook wel echt iets voor mij om te doen trouwens.

Ik verwacht inderdaad ook niet dat het om vele euro's zal gaan. Maar 30 tot 50 euro zou al prima meegenomen zijn. Ben eigenlijk meer benieuwd naar hoe je zoiets aankaart haha. Ik heb nog nooit hoeven onderhandelen qua woonruimte.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 03 Mei 2014 22:40

Re: Onderhandelen huurprijs

Gewoon bezichtigen en daarna bijv per mail een tegenvoorstel doen voor de huurprijs. De huur is bijv 625 en dan mail je na de bezichtiging: 'voor een huurprijs van 600 euro per maand willen wij het graag huren.'

Gewoon simpel houden. Niet zeggen dat het aan de top van je budget zit, dat horen huurbazen niet graag.

Als je hulp nodig hebt mag je me altijd pm-en ;)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Wednesday

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 23 Sep 2013 06:36

Bericht 04 Mei 2014 11:10

Re: Onderhandelen huurprijs

Ik heb dat al een paar keer gedaan. Een keertje heb ik er 100 pound per de maandelijkse huurprijs af gekregen en anderhalf jaar terug nog 200 dollar per week van de huur af kunnen praten. Wij betalen huur per week hier vandaar. De laatste keer kreeg ik er 80 dollar per week af.

Gewoon vragen. Ik zei altijd dat ik wel geinteresseerd was maar dan wel voor mijn prijs en dat ik dan zo snel mogelijk zou verhuizen.
<<

Anoniem173

Bericht 04 Mei 2014 12:17

Re: Onderhandelen huurprijs

Beetje verhaal van vraag en aanbod denk ik. Wat voor huisje zijn jullie naar op zoek? Ik dacht dat jullie in een koopappartement van jouw ouders woonden?
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 04 Mei 2014 13:10

Re: Onderhandelen huurprijs

Bij ons huis kon dat niet. Er waren er meerdere die dit huis wel wilden.
Maar wij kregen het omdat ze bij ons het beste gevoel had. Maar de prijs stond wel vast.

We hebben wel een halve maand huur cadeau gekregen in ruil voor zelf de schuur uitruimen en binnen flink veel schoonmaakwerk. We zouden nl eigenlijk pas 1 aug de sleutel krijgen, maar dat kon ook 1 juli als we zelf opruimden. Helaas werd dit toen toch pas 14 juli en toen hadden we de eerste week nog steeds geen water en gas.
De schuur lag tot de nok toe vol met afval en spul van de vorige bewoners (volledige administratie, oude telefoons, aggregaatje op benzine etc, zakken kleding, speelgoed, afval etc)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem187

Bericht 04 Mei 2014 14:04

Re: Onderhandelen huurprijs

Ik wist helemaal niet dat dan kon joh. Ik zou het zelf ook niet doen geloof ik, bang dat de woning dan naar een ander gaat..
<<

Anoniem147

Bericht 04 Mei 2014 18:05

Re: Onderhandelen huurprijs

Atelier Madame schreef:Beetje verhaal van vraag en aanbod denk ik. Wat voor huisje zijn jullie naar op zoek? Ik dacht dat jullie in een koopappartement van jouw ouders woonden?


Klopt. Maar we zijn wat aan het rondkijken voor iets groters. Niet dat we perse willen verhuizen, maar mocht er iets passend langskomen dan willen we wel graag gaan kijken.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers