Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Altijd ziek..

<<

ChiQ

Bericht 03 Mei 2014 12:52

Altijd ziek..

Én het is weer zover. Julian is alweer ziek. Hij is voor mijn gevoel altijd ziek, elke maand is hij 2 weken lang ziek. En dan bedoel ik flink hoesten, loopneus en dan is hij zo jengelig en zeuren. Ik heb er soms gewoon de kracht niet meer voor. Gisteravond was het weer zover, hij wordt altijd 'snachts ziek. Dan weet ik al aan hoe hij wakker wordt dat het weer zover is. Ik heb bijgehouden en hij is vanaf oktober al 13x ziek met koorts geweest.

Hij is gisteren bij zijn oma geweest, zij heeft twee honden en aan zijn benauwdheid bedacht ik me dat hij wel eens allergisch zou kunnen zijn voor die honden, lijken allergische reacties op verkoudheden? En hoe lang kan dat aanhouden? Gisteren had hij geen koorts of zo maar de keer hiervoor wel. Zou het kunnen dat verkoudheid en allergie elkaar afwisselen? Hoe kan ik erachter komen wat er met de kleine man is? Los van dat het echt heel vervelend voor hem is, is het voor ons ook echt ruk want hij voelt zich niet lekker en waar kindjes hangerig worden is hij de hele dag aan het jengelen en aan het huilen en dan ben ik gewoon kapot en dan wordt hij ook nog eens elke 10/15 min wakker, het is gewoon niet te doen elke paar weken.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 03 Mei 2014 12:57

Re: Altijd ziek..

Wat vermoeiend voor jullie en voor hem. Heb je hierover al met jullie huisarts gesproken? Misschien eens naar de kinderarts gaan om dit te bespreken? Misschien zit er inderdaad meer achter zoals je denkt.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 03 Mei 2014 13:03

Re: Altijd ziek..

Heeeeeeeeeel herkenbaar.
Sinds hij buisjes kreeg is het over.
Een keer vielen zijn buisjes eruit, binnen één dag weer ziek en koorts. Zat binnen no-time weer in het ziekenhuis voor nieuwe buisjes...
Sterkte meid:(
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

ChiQ

Bericht 03 Mei 2014 13:11

Re: Altijd ziek..

Dank slakje!

Wat doen buisjes precies?
<<

Anoniem112

Bericht 03 Mei 2014 13:35

Re: Altijd ziek..

Heel herkenbaar van mijn oudste... Gek werden we ervan.. Hij had ook elke keer oorontsteking erbij.
Eenmaal toen hij buisjes kreeg en zijn neusamandelen verwijderd werden ging het veeel beter, is hij nu eens verkouden dan geen oorsonteking meer en gaat zijn verkoudheid ook sneller weer over.

Hij is nu vier en heeft pas voor de tweede keer buisjes gehad, ik was net twee toen hij ze voor t eerst kreeg. (nadat hij die buisjes had werd hij ook makkelijker en de driftbuien namen aanzienlijk af)
<<

Anoniem112

Bericht 03 Mei 2014 13:39

Re: Altijd ziek..

Buisjes zorgen voor een betere beluchting van het binnen oor waardoor er geen druk meer ontstaat in het oor (als deze te hoog was zeg maar) zo zie je vaak dat kinderen ook veel beter gaan horen en vaak word het gedrag van het kind als dit afwijkend was ook verbeterd hierdoor, kind voelt zich namelijk beter.
Het zorgt er ook voor dat bij een oorontsteking de rommel weg kan lopen waardoor het zo weer over is.

Het verwijderen van de neusamandelen zorgt ervoor dat kinderen vaak minder snel verkouden worden.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 03 Mei 2014 13:39

Re: Altijd ziek..

Jeetje wat vervelend zeg. Kan me voorstellen dat het je opbreekt.

Zo'n allergie kan volgens mij op een verkoudheid lijken ja. Mijn vriend word altijd benauwd, loopneus, hoesten, niezen. Meestal is het een dag daarna al wel stukken minder, maar lijkt er soms wel langer last van te hebben.
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 03 Mei 2014 13:40

Re: Altijd ziek..

Zijn oren waren vaak ontstoken, wat we zelf niet doorhadden.
Door zijn buisjes is de doorgang naar de oren open en komt het prut er makkelijker uit, minder druk op de oren, minder verkoudheden etc....echt hier was het een wondermiddel.
Hij sliep zelfs ineens goed, wat hij daarvoor 2jaar echt mega slecht deed!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem51

Bericht 03 Mei 2014 13:59

Re: Altijd ziek..

Áls het een allergische reactie is, dan zouden de klachten juist bij oma op z'n hevigst moeten zijn, en eenmaal thuis weer minder worden.
<<

Anoniem136

Bericht 03 Mei 2014 14:41

Re: Altijd ziek..

Mijn jongste is ook regelmatig verkouden of ziek. We zijn bij KNO arts geweest die vond buisjes of neusamandel knippen niet nodig. De fysio/osteopaat raadde ons aan om te minderen met koemelkproducten. Sinds we dat zijn gaan doen lijkt het beter te gaan, maar het kan voor mijn gevoel ook toeval zijn.
<<

Anoniem85

Bericht 03 Mei 2014 14:54

Re: Altijd ziek..

Heel herkenbaar, als mijn zoon nu binnen afzienbare tijd weer oorontsteking krijgt dan wordt hij doorgestuurd naar de kno arts voor buisjes en amandelen.

Sterkte ermee en veel beterschap voor Julian
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Mei 2014 16:24

Re: Altijd ziek..

Breek me de bek niet open..
Hier zijn we ook al een eeuwigheid met haar onderweg. Of ze is ziek, of onderweg.
Koorts of verhoging (praktisch elke avond), niet te genieten enz.

Bij B zijn 1,5 maand geleden haar neusamandelen verwijderd en hebben ze gaatjes in haar trommelvliezen geprikt (stap voor buisjes), dit heeft in de verkoudheid en oorontstekingen wel geholpen, sinds de operatie is ze pas 1 keer een klein beetje verkouden geweest (wat niet eens doorzette).

Je hebt vast al eens met m bij de huisarts gezeten, maar ik zou alles eens goed laten checken.
Verder is het ene kind helaas vatbaarder dan het andere kind, voor alle virussen en bacteriën die voorbij komen waaien.
Waar de ene aaaaaaaaaaaaaaaaaaaalles oppikt, heeft de ander nergens last van.

Sterkte! Ik weet hoe frustrerend en vermoeiend het is :palm:
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 03 Mei 2014 19:20

Re: Altijd ziek..

Mijn zoontje was de eerste 2 jaar ook constant ziek, hij was dan 1 week wat beter en dan weer verkouden en telkens oorontsteking. Na zijn 2e jaar was het ineens afgelopen en is hij bijna nooit meer zo ziek. Maar het is inderdaad erg vermoeiend en sneu voor je kindje.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

ChiQ

Bericht 03 Mei 2014 19:32

Re: Altijd ziek..

Ik begin me nu toch wel zorgen te maken. Hij loopt ook opeens raar/staat niet graag op zijn been en zet zijn voet anders neer.. Pff!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Mei 2014 19:49

Re: Altijd ziek..

Dan bel je HAP

Wellicht is het wat spierpijn van de koorts.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 03 Mei 2014 21:04

Re: Altijd ziek..

Heel herkenbaar zoals meer moeder hier.
Hier heeft ze eerst neusamandel en buisjes gehad. Dat ging al beter en toen vorig jaar uiteindelijk ook haar keel amandelen er uit. En toen is het alleen maar beter gegaan *klop het af*
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 03 Mei 2014 22:38

Re: Altijd ziek..

ChiQ schreef:Ik begin me nu toch wel zorgen te maken. Hij loopt ook opeens raar/staat niet graag op zijn been en zet zijn voet anders neer.. Pff!


Het is inmiddels al een paar uur later, maar heb je nog gebeld?

Ik ben niet zo van het snel bellen, maar ik zou hier wel een telefoontje aan wagen hoor, dan hoor je vanzelf wel of het nodig is om langs te komen of niet.
Maar goed, hier heb je nu niets meer aan ;).

Verkouden en koorts kan zeker een allergische reactie zijn.
Maar het kan ook zijn dat zijn amandelen verdikt zijn oid. Misschien kun je eens een doorverwijzing krijgen?

In ieder geval veel sterkte met je mannetje.
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 03 Mei 2014 22:50

Re: Altijd ziek..

Wat rot zeg! Hier ook enorm vaak verkouden, maar dan inderdaad ook echt heftig met hoestbuien waar ze bijna in blijft, koorts, snot, etc. Omdat ze steeds zo enorm heftig verkouden is, heeft de huisarts besloten haar te testen op allergie (bloedprikken). Daar krijg ik van de week de uitslag van. Is ze allergisch, dan krijgt ze daar een proefbehandeling van een maand tegen. En anders gaat ze een maand een proefbehandeling krijgen met medicijnen voor haar luchtwegen. Wel beter hoop ik, want nu is het een paar dagen op en dan weer een paar dagen af en het gaat zo steeds maar door. Dus mijn huisarts dacht hierbij wel aan een mogelijke allergie, dus ik zou het zeker eens laten testen, al is het maar om het uit te sluiten! Verder geen tips, ik weet helaas hoe vervelend het kan zijn en dan kun je er ook nog zo weinig aan doen als ouder.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers