Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 02 Mei 2014 18:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik had bij de zwangerschap van de oudste sterk de voorkeur voor een meisje. Mijn man had een sterke voorkeur voor een jongen. Na de 20 weken echo moest mijn man echt wennen dat we een meisje kregen.

Bij de tweede had ik geen voorkeur. Had een jongetje leuk gevonden.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Mei 2014 18:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

we hebben al een jongetje en man wil hierna geen kinderen meer. was bij de eerste al licht teleurgesteld maar inderdaad maakte het niets meer uit toen hij eenmaal geboren was. maar ik ben erg bang dat ik nu wel altijd zou blijven denken dat ik het jammer vind ofzo. natuurlijk zou ik dat nooit laten merken, maar ik zit toch heel erg met dit gevoel
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 02 Mei 2014 19:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Een jongetje is zooooooo leuk!!!! :ja:
Afbeelding
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 02 Mei 2014 19:55

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik kan me best voorstellen dat je een voorkeur hebt, en dat je ook even teleurgesteld zal zijn als je je wensen/verwachtingen aan moet passen mocht het toch een jongetje zijn. Ik had zelf geen extreme voorkeur, maar ik was toch wel even een beetje een soort van teleurgesteld toen deze baby ook een jongen bleek. Niet omdat ik het echt jammer vond, maar omdat hierna er zeer waarschijnlijk geen kindjes meer komen n ik dus nooit zal weten hoe het is om een dochter te hebben.
Nog denk ik wel eens 'wat jammer dat ik nooit jurkjes zal kopen', maar ik kan ook heel blij worden van het idee dat ik straks gewoon een huis vol mannen heb :) Ik zie die jongens al helemaal samen spelen, stoeien en vechten.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 13:10

Bericht 02 Mei 2014 20:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Gijs. schreef:Ik kan me best voorstellen dat je een voorkeur hebt, en dat je ook even teleurgesteld zal zijn als je je wensen/verwachtingen aan moet passen mocht het toch een jongetje zijn. Ik had zelf geen extreme voorkeur, maar ik was toch wel even een beetje een soort van teleurgesteld toen deze baby ook een jongen bleek. Niet omdat ik het echt jammer vond, maar omdat hierna er zeer waarschijnlijk geen kindjes meer komen n ik dus nooit zal weten hoe het is om een dochter te hebben.
Nog denk ik wel eens 'wat jammer dat ik nooit jurkjes zal kopen', maar ik kan ook heel blij worden van het idee dat ik straks gewoon een huis vol mannen heb :) Ik zie die jongens al helemaal samen spelen, stoeien en vechten.


Hetzelfde alleen andersom.. ik was best wel even teleurgesteld dat ik zwanger bleek te zijn van nog een meisje.
Zoals het er nu uitziet gaat er geen derde kindje meer komen. Ik vind het jammer dat ik nooit moeder zal zijn van een lekker stoer zoontje.
<<

Anoniem97

Bericht 03 Mei 2014 05:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ben ik de enigste die dat dus niet snapt? Hoe kan je nou teleurgesteld zijn als je een gezonde baby in je buik ziet bewegen en dat blijkt dan niet het juiste geslacht te zijn?
<<

Anoniem123

Bericht 03 Mei 2014 07:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Maar een voorkeur voor een bepaald geslacht heeft niets te maken met het feit of je kind dan wel niet gezond is. Tuurlijk wil iedere ouder dat de baby gezond is, dat staat altijd bovenaan. Maar ik kan mij niet voorstellen dat geen enkele moeder even 1 moment denkt: ik wil graag een jongen/meisje. Of even droomt bij een jurkje of een stoer shirtje.

Mijn wens voor nog een jongen is groter dan een wens voor een meisje. Toch heb ik ergens het gevoel dat dit een meisje is en dat betekend niet dat dit kindje dan niet gewenst is. Ten eerste wil ik graag dat het een gezond kindje is en of het nu een meisje of jongen is, dit kindje word net zo geliefd als onze zoon. Toch als ik het geslacht mocht kiezen hadden we straks 2 zoontjes. Mijn man wil daarentegen graag een meisje. Dus wat er hier ook komt, blij zijn we ermee. Ik vind het zo'n kul dat een moeder geen voorkeur voor geslacht mag hebben. Ik vind het pas erg als het kindje wat er komt word achter gesteld als het niet voldoet aan het gewenste geslacht.
<<

Anoniem51

Bericht 03 Mei 2014 07:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Gaia schreef:Ben ik de enigste die dat dus niet snapt? Hoe kan je nou teleurgesteld zijn als je een gezonde baby in je buik ziet bewegen en dat blijkt dan niet het juiste geslacht te zijn?

Ik ken een sterker verhaal, ik ken iemand die verschrikkelijk moeilijk zwanger werd. Toen ze eenmaal zwanger was dacht ze de hele zwangerschap dat het een meisje werd, dat wilden ze ook zo verschrikkelijk graag. Geen geslachtsbepaling laten doen. Hadden ook alleen maar een meisjesnaam bedacht, want hun voorgevoel was zo enorm sterk. Toen de baby eenmaal geboren was, bleek het een jongen. Eerste reactie van de moeder (natuurlijk nog versufd door bevalling, vermoeidheid en alles): 'maar wat moet ik hiermee?'
Dit heeft misschien een paar minuten geduurd, maar toen was het ook goed. Ik denk ook dat iedereen wel een stille voorkeur heeft voor een geslacht. Natuurlijk is het het belangrijkst als je kindje gezond is, maar als je jezelf in een gezinnetje voorstelt dan heb je daar onbewust ook wel een idee bij. Ik zie mezelf als een meidenmoeder. Met minimaal één meisje, misschien ook wel een jongen, maar in elk geval ook een meisje. Mijn vriend ziet zichzelf als een jongensvader, die heeft het zelfs onbewust als we over zwangerschappen praten ook over 'zijn zoon'. Maar dat wil niet zeggen dat we niet blij zijn met het andere geslacht, het is meer een onderbewust verlangen waarvan ik vermoed dat echt iedereen die heeft.
<<

Anoniem97

Bericht 03 Mei 2014 08:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Maar ik heb dat dus niet, ik kan me ook niet voorstellen dat je ook echt teleurgesteld bent als het het andere geslacht blijkt te zijn.
Ik kan me best voorstellen dat het je leuk lijkt om een jongen en een meid te hebben, maar dus niet die teleur gestelde gevoelens en de gedachten hadden we maar..
( of zoals bij dat ene progamma dat mensen net zo lang doorgaan tot ze een jongen/meisje hebben, verschrikkelijk)
<<

Anoniem51

Bericht 03 Mei 2014 08:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik denk dat je die teleurstelling ook. Iet moet opvatten als een teleurstelling die weken, maanden of jaren aanhoudt. Meer een paar uurtjes.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Mei 2014 09:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben sinds de geboorte van de jongste niet meer ongesteld geweest en geef gedeeltelijk borstvoeding. Ik gebruik een lichte anticonceptiepil waar geen stopweek ingelast moet worden. Toch heb ik er een paar overgeslagen omdat ik ze niet meer in huis had (ik dacht van wel) en ik kon ze niet halen ivm weekend. Daarna ben ik met mijn vriend naar bed geweest. Na hoe lang kan ik nou testen om uit te sluiten dat ik misschien zwanger ben?
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 03 Mei 2014 12:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik denk gewoon na 2 tot 4 weken biechtje.
<<

Anoniem75

Bericht 03 Mei 2014 16:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Gaia schreef:Ben ik de enigste die dat dus niet snapt? Hoe kan je nou teleurgesteld zijn als je een gezonde baby in je buik ziet bewegen en dat blijkt dan niet het juiste geslacht te zijn?


Nee hoor ik denk er hetzelfde over. Ik word lichtelijk kwaad als vrouwen 'teleurgesteld' zijn in hun eigen baby. Jammer misschien oke maar van het woord teleurgesteld krijg ik jeuk.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 03 Mei 2014 20:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Razz schreef:
Gaia schreef:Ben ik de enigste die dat dus niet snapt? Hoe kan je nou teleurgesteld zijn als je een gezonde baby in je buik ziet bewegen en dat blijkt dan niet het juiste geslacht te zijn?


Nee hoor ik denk er hetzelfde over. Ik word lichtelijk kwaad als vrouwen 'teleurgesteld' zijn in hun eigen baby. Jammer misschien oke maar van het woord teleurgesteld krijg ik jeuk.

Ik snap echt niet dat je dat kan zeggen. Nu. Als reactie op het biechtje.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 03 Mei 2014 20:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik kan daar ook absoluut niet tegen, dat mensen zo'n voorkeur hebben en dan ook nog eens hun teleurstelling laten blijken.
Ik was overtuigd dat ik een jongen zou krijgen en was daar helemaal op ingesteld. Maar tegelijkertijd hield ik in gedachten dat het ook een meisje zou kunnen zijn. Bij beide geslachten zag ik allerlei dingen voor me (een greep uit mijn hersenspinsels: een jongen vond ik 'mooi' als eerste, als oudste broer, omdat ik dat zelf ook heb, en omdat met een jongen het evenwicht in de familie weer wat rechtgetrokken wordt, maar een meisje is vaak leergieriger en gehoorzamer en zou misschien wel een mini-me worden en kon ik lekker mee tutten, haha) en ik kon concluderen dat het geslacht me echt niks uitmaakt. Toen ze geboren was, was ik slechts wat verbaasd, maar het was goed.

Als er ooit een tweede komt, heb ik even graag een meisje als een jongen.
<<

Anoniem86

Bericht 03 Mei 2014 20:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Maar hoezo zou je daar niet tegen kunnen? Iedereen ervaart dat anders, toch? Mijn vriend lijkt het erg leuk om als eerste een jongen te krijgen, die wens heeft hij al jaren, en hij zal het jammer vinden als het eerst een meisje is. Niet omdat hij dat niet wil, of wat dan ook, maar gewoon omdat hij dat als wens heeft.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 03 Mei 2014 20:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik denk ook dat jullie een beetje vergeten dat teleurstelling een gevoel is, en dat dat niet iets is waar je voor kiest, maar iets wat je overkomt. Hoe je daar vervolgens mee om gaat is dan wel weer een keuze, maar daar gaat het nu helemaal nog niet om.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 03 Mei 2014 20:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind niet echt dat er verschil zit tussen iets jammer vinden en (licht) teleurgesteld zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem86

Bericht 03 Mei 2014 20:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Susan schreef:Ik vind niet echt dat er verschil zit tussen iets jammer vinden en (licht) teleurgesteld zijn.


Bedoel je mijn post Susan? Want ik bedoel ook gewoon dat teleurstelling/jammer vinden een gevoel is, en dat iedereen dat anders zal ervaren.
<<

Anoniem66

Bericht 03 Mei 2014 20:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:we hebben al een jongetje en man wil hierna geen kinderen meer. was bij de eerste al licht teleurgesteld maar inderdaad maakte het niets meer uit toen hij eenmaal geboren was. maar ik ben erg bang dat ik nu wel altijd zou blijven denken dat ik het jammer vind ofzo. natuurlijk zou ik dat nooit laten merken, maar ik zit toch heel erg met dit gevoel


Je hebt dan even een paar dagen of weken nodig om te switchen. Maar dat went snel hoor en dan is het gewoon net zo leuk.
Ik heb ook altijd graag een dochter gewild, kreeg 3 jongens. Moest er even aan wennen, maar had het niet anders gewild. Mijn mannen zijn geweldig!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 03 Mei 2014 20:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Pippa schreef:
Susan schreef:Ik vind niet echt dat er verschil zit tussen iets jammer vinden en (licht) teleurgesteld zijn.


Bedoel je mijn post Susan? Want ik bedoel ook gewoon dat teleurstelling/jammer vinden een gevoel is, en dat iedereen dat anders zal ervaren.


Nee, van Razz, dat ze jammer vinden wel oké vindt, maar teleurstelling niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem75

Bericht 03 Mei 2014 20:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Pippa schreef:
Susan schreef:Ik vind niet echt dat er verschil zit tussen iets jammer vinden en (licht) teleurgesteld zijn.


Bedoel je mijn post Susan? Want ik bedoel ook gewoon dat teleurstelling/jammer vinden een gevoel is, en dat iedereen dat anders zal ervaren.


Ik denk dat ze mij bedoeld. En ja ik vind daar een verschil in zitten. Teleurgesteld vind ik hetzelfde als balen als een stekker. En met jammer zet je je er snel weer overheen. Vind ik dan.
<<

Anoniem75

Bericht 03 Mei 2014 21:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Slakje schreef:
Razz schreef:
Gaia schreef:Ben ik de enigste die dat dus niet snapt? Hoe kan je nou teleurgesteld zijn als je een gezonde baby in je buik ziet bewegen en dat blijkt dan niet het juiste geslacht te zijn?


Nee hoor ik denk er hetzelfde over. Ik word lichtelijk kwaad als vrouwen 'teleurgesteld' zijn in hun eigen baby. Jammer misschien oke maar van het woord teleurgesteld krijg ik jeuk.

Ik snap echt niet dat je dat kan zeggen. Nu. Als reactie op het biechtje.


Ik heb die laatste reactie niet gelezen en dan is mijn reactie niet echt gepast nee. Maar ik bedoelde meer als mensen dit makkelijk roepen als ze hun zin niet krijgen zeg maar.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 03 Mei 2014 21:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Luce schreef:
Biechtje schreef:we hebben al een jongetje en man wil hierna geen kinderen meer. was bij de eerste al licht teleurgesteld maar inderdaad maakte het niets meer uit toen hij eenmaal geboren was. maar ik ben erg bang dat ik nu wel altijd zou blijven denken dat ik het jammer vind ofzo. natuurlijk zou ik dat nooit laten merken, maar ik zit toch heel erg met dit gevoel


Je hebt dan even een paar dagen of weken nodig om te switchen. Maar dat went snel hoor en dan is het gewoon net zo leuk.
Ik heb ook altijd graag een dochter gewild, kreeg 3 jongens. Moest er even aan wennen, maar had het niet anders gewild. Mijn mannen zijn geweldig!


En zoals jij het beschrijft is precies wat ik bedoelde te zeggen. Dat je van te voren misschien teleurgesteld bent of moet wennen/switchen maar dat het uiteindelijk niet meer uitmaakt omdat het jouw kinderen zijn en dat het enige is wat telt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 05 Mei 2014 18:10

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Het is niet echt een biecht, maar wel iets dat me bezig houdt en een apart topic vind ik niet nodig. L is bijna vier maanden en het is daarom nog niet echt van toepassing, maar we twijfelen of er nog wel een tweede gaat komen (als het ons gegeven zou zijn) terwijl we daar eerst vrij resoluut in waren. Mijn man is nu min of meer overtuigd dat hij het hierbij wil laten en sprak zelfs al over een operatie, ik vind dat we dat nu nog niet kunnen beslissen omdat a) L nog zo jong is en b) ik er nog niet helemaal achter kan staan.

Ik heb de bevalling en de eerste weken als ontzettend zwaar ervaren, maar L is een zonnestraaltje, met recht een makkelijk kind. Ik geniet (nu) met volle teugen van het kereltje, hij is geweldig (verder zit ik niet op een gigantische roze wolk ofzo hoor haha). Er is natuurlijk gewoon dikke kans dat een tweede een totaal ander karakter zal hebben, een tweede zwangerschap hoeft niet zo (relatief) makkelijk te zijn en een tweede bevalling is ook niet per definitie makkelijker. Maar de gedachte dat ik dit allemaal misschien maar één keer meemaak, maakt me best wel onrustig. En ik krijg best wel kriebels van zwangerschapsaankondigingen (niet op een slechte manier hoor, meer van 'ik wil dit ook!' En dan vraag ik me af of ik het allemaal wil herbeleven of juist écht opnieuw zou willen meemaken).

In elk geval wil ik flink van L genieten en zal een beslissing heus niet in de komende maanden vallen, maar waarom heb ik dan last van die kriebels? Zijn dat nog hormonen?
L2014 & H2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers