Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 02 Mei 2014 23:47

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja dat is altijd een beetje een dilemma. Ik eet zo min mogelijk geraffineerde suiker en probeer te minderen in koolhydraten. Ik heb magere producten in ieder geval vervangen door volle producten en ik eet veel groentes en fruit. Ik eet gezond en om de 3 uur. Maar goed als ik wil afvallen zal ik natuurlijk minder calorieen moeten eten dan ik verbrand dus dat kan/wil ik ook nog niet loslaten.
Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 03 Mei 2014 09:06

Re: Clean, fit & healthy-topic

Liz, ik houd zo af en toe ook in de fitness-pal-app bij wat ik eet. Qua caloriën valt het bij mij dan meestal wel mee, maar inderdaad de vetten zijn nooit naar verwachting van die app. Tsjah, ik probeer gewoon bewuste keuzes te maken en met die vetten komt het dan vast ook wel goed. Vooral als je voor de goede vetten kiest i.p.v. de slechte vetten.

Ik werk een paar dagen in de week thuis en dan maak ik altijd heerlijke lunches, echt fijn is dat! (Gisteren quinoa met groene groentes, gemaakt als risotto; maandag wrap met groentes en hummus)
Straks weer even een paar quiches maken, als avondeten voor bij mijn vriendinnen vanavond en als hapje voor onderweg morgen.
<<

Anoniem186

Bericht 03 Mei 2014 09:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Heb je nog leuke quiche recepten, green pepper?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 03 Mei 2014 10:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Heb je nog leuke quiche recepten, green pepper?


Niet hele bijzondere eigenlijk, ik maak het voornamelijk met restjes. Ik heb nu in huis: courgette, paprika, broccoli, feta en pijnboompitten. Ik heb ook nog een basilicum plant staan, dus misschien maak ik ook nog wel iets met pesto o.i.d.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Mei 2014 14:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem44

Bericht 03 Mei 2014 14:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oja: het is niet zo clean met al die kaas, maar wel héél lekker! Je kunt ook minder kaas toevoegen en meer zure room en meer ui bijvoorbeeld. Vooral die gekaramaliseerde knoflook is echt killing.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 03 Mei 2014 14:30

Re: Clean, fit & healthy-topic

Poubelle schreef:Dat recept ga ik denk ik ook binnenkort maken, Jans! Zou het ook kunnen met zoete aardappelen?

Ik koop af en toe de Women's Health, ik vind het een heel leuk tijdschrift! Ze hebben nu een aanbieding voor 5 nummers voor €15,00. Misschien ook iets voor iemand hier?


Ik heb dat abonnement van 5 nummers voor 15 euro. Ik vind het echt een heel leuk tijdschrift en ik vind het jammer dat ie niet iedere maand uitkomt.
<<

Anoniem186

Bericht 03 Mei 2014 15:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

-ED- schreef:Ik vind deze lekker Jans: http://carolinebrouwer.blogspot.nl/2012 ... taart.html


Dat klinkt echt lekker! Dat het niet zo clean is, dat geeft niet. Kaas is sowieso 1 van de dingen wat ik graag eet en waar ik een uitzondering voor maak.
<<

Anoniem186

Bericht 03 Mei 2014 20:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Heeft iemand van jullie ervaring met rauwe melk? Ik heb er al een hoop positieve dingen over gelezen, maar ik vind het nog een beetje eng.
Ik koop tegenwoordig m'n eieren bij een boerderijwinkel, helemaal vers, echt lekker. En nou zag ik dus dat ze ook rauwe melk verkopen.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 03 Mei 2014 22:27

Re: Clean, fit & healthy-topic

Klinkt niet echt lekker Jans, ieuwl!
Wat zou het voordeel van rauwe melk zijn?

Mmm die knoflooktaart lijkt me echt heeeerlijk!
Afbeelding
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 04 Mei 2014 13:37

Re: Clean, fit & healthy-topic

Heeft iemand toevallig een recept om zelf mueslireep te maken van havermout?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Mei 2014 14:04

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik niet Limburg, maar ik wil ze ook gaan maken binnenkort dus ik let even goed op.
M'n man wil ineens zonder suiker gaan eten en is nu pistachereepjes aan het maken in de keuken, deze: http://foodness.nl/recipe/detail/406/pi ... ry_reepjes
Ik ben heel benieuwd!
#teammaple🍁
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 04 Mei 2014 14:14

Re: Clean, fit & healthy-topic

Limburg schreef:Heeft iemand toevallig een recept om zelf mueslireep te maken van havermout?


Deze had iemand laatst in het afvaltopic geplaatst (Hoochi dacht ik)

50 gram boter smelten met 6 eetlepels honing.
100 gram havermout en 100 gram noten/gedroogde vruchten mengen met de boter en honing en dan in een ovenschaal 6 uur in de koelkast.

Zelf heb ik de boter voor kokosolie vervangen en nog kokosschaafsel en zonnebloempitten toegevoegd. Voor mezelf vond ik ze iets te zoet, dus heb ook eens 150 havermout en 150 noten gedaan, maar toen brokkelde het wel snel af. Maar lekker is het wel!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 04 Mei 2014 14:17

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Heeft iemand van jullie ervaring met rauwe melk? Ik heb er al een hoop positieve dingen over gelezen, maar ik vind het nog een beetje eng.
Ik koop tegenwoordig m'n eieren bij een boerderijwinkel, helemaal vers, echt lekker. En nou zag ik dus dat ze ook rauwe melk verkopen.


Is rauwe melk hetzelfde als melk rechtstreeks uit de tank? Dat dronken wij vroeger namelijk wel eens, als we naar een boer in de buurt (een van de buren ;)) gingen. Of naar onze juffrouw van de kleuterklas, haar man was ook boer. Verder ken ik veel boeren(gezinnen) die gewoon uit de tank drinken. De melk smaakt heel anders dan uit een pak en ook vetter, ik vond het altijd wel lekker.
Mijn Oma haalde ook altijd een kan melk bij een buurman-boer. Ze roomde dan de melk af en maakte daar slagroom van, super ongezond maar zooooooo lekker!

Als dit niet is wat jij bedoelt, dan excuses voor mijn verhaal :smile:
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 04 Mei 2014 19:21

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jorja schreef:
Limburg schreef:Heeft iemand toevallig een recept om zelf mueslireep te maken van havermout?


Deze had iemand laatst in het afvaltopic geplaatst (Hoochi dacht ik)

50 gram boter smelten met 6 eetlepels honing.
100 gram havermout en 100 gram noten/gedroogde vruchten mengen met de boter en honing en dan in een ovenschaal 6 uur in de koelkast.

Zelf heb ik de boter voor kokosolie vervangen en nog kokosschaafsel en zonnebloempitten toegevoegd. Voor mezelf vond ik ze iets te zoet, dus heb ook eens 150 havermout en 150 noten gedaan, maar toen brokkelde het wel snel af. Maar lekker is het wel!


Dit is volgens mij niet een heel gezonde variant met 6 eetlepels honing of wel? Zou het ook minder kunnen?
Boter zou ik ook vervangen door kokosolie (snel maar nieuwe weer bestellen).
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 04 Mei 2014 19:23

Re: Clean, fit & healthy-topic

Urban Naked schreef:Ik niet Limburg, maar ik wil ze ook gaan maken binnenkort dus ik let even goed op.
M'n man wil ineens zonder suiker gaan eten en is nu pistachereepjes aan het maken in de keuken, deze: http://foodness.nl/recipe/detail/406/pi ... ry_reepjes
Ik ben heel benieuwd!


Ben erg benieuwd of het smaakt!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 04 Mei 2014 19:27

Re: Clean, fit & healthy-topic

Limburg schreef:
Jorja schreef:
Limburg schreef:Heeft iemand toevallig een recept om zelf mueslireep te maken van havermout?


Deze had iemand laatst in het afvaltopic geplaatst (Hoochi dacht ik)

50 gram boter smelten met 6 eetlepels honing.
100 gram havermout en 100 gram noten/gedroogde vruchten mengen met de boter en honing en dan in een ovenschaal 6 uur in de koelkast.

Zelf heb ik de boter voor kokosolie vervangen en nog kokosschaafsel en zonnebloempitten toegevoegd. Voor mezelf vond ik ze iets te zoet, dus heb ook eens 150 havermout en 150 noten gedaan, maar toen brokkelde het wel snel af. Maar lekker is het wel!


Dit is volgens mij niet een heel gezonde variant met 6 eetlepels honing of wel? Zou het ook minder kunnen?
Boter zou ik ook vervangen door kokosolie (snel maar nieuwe weer bestellen).


Je zal het ook kunnen vervangen door iets anders zoets denk ik, maar minder kan sowieso, ik vond ze te zoet. Daarom had ik meer van de rest er in gedaan, zodat ik meer repen had die minder zoet zijn.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Mei 2014 19:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Kun je roomboter ook buiten de koelkast bewaren, ondanks dat er op de verpakking 'koel bewaren' staat?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 04 Mei 2014 20:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lady schreef:Kun je roomboter ook buiten de koelkast bewaren, ondanks dat er op de verpakking 'koel bewaren' staat?


Volgens mij wel! Bij mij oma staat het altijd gewoon in de kast, dan is het wat zachter en vindt ze het makkelijker smeren op brood haha, maar misschien kun je het dan wel minder lang bewaren?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Mei 2014 20:35

Re: Clean, fit & healthy-topic

Romee schreef:
Lady schreef:Kun je roomboter ook buiten de koelkast bewaren, ondanks dat er op de verpakking 'koel bewaren' staat?


Volgens mij wel! Bij mij oma staat het altijd gewoon in de kast, dan is het wat zachter en vindt ze het makkelijker smeren op brood haha, maar misschien kun je het dan wel minder lang bewaren?


Ik wil het ook makkelijker smeerbaar inderdaad!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem186

Bericht 04 Mei 2014 22:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Roomboter bewaar ik altijd op het aanrecht, vanuit de koelkast kan ik het niet smeren.

Net echt gruwelijk niet-clean gedaan. Bittergarnituur met man samen op bed liggen eten. Whahaha. Maar het was wel lekker.

Morgen reageer ik op de rest, nu eerst met een vette, volle buik slapen. :omg:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Mei 2014 23:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik bewaar roomboter ook buiten de koelkast! Niet op het aanrecht want dan likt de kat het op, het staat op de afzuigkap.
#teammaple🍁
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 05 Mei 2014 08:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik snij 's avonds altijd een blokje van de roomboter af en zet dat in een bakje buiten de koelkast voor de volgende dag zodat die dan wel goed smeerbaar is. Dat vind ik verser smaken dan dat het al een paar dagen buiten de koelkast staat.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem186

Bericht 05 Mei 2014 09:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

Green_Pepper schreef:
Jans schreef:Heeft iemand van jullie ervaring met rauwe melk? Ik heb er al een hoop positieve dingen over gelezen, maar ik vind het nog een beetje eng.
Ik koop tegenwoordig m'n eieren bij een boerderijwinkel, helemaal vers, echt lekker. En nou zag ik dus dat ze ook rauwe melk verkopen.


Is rauwe melk hetzelfde als melk rechtstreeks uit de tank? Dat dronken wij vroeger namelijk wel eens, als we naar een boer in de buurt (een van de buren ;)) gingen. Of naar onze juffrouw van de kleuterklas, haar man was ook boer. Verder ken ik veel boeren(gezinnen) die gewoon uit de tank drinken. De melk smaakt heel anders dan uit een pak en ook vetter, ik vond het altijd wel lekker.
Mijn Oma haalde ook altijd een kan melk bij een buurman-boer. Ze roomde dan de melk af en maakte daar slagroom van, super ongezond maar zooooooo lekker!

Als dit niet is wat jij bedoelt, dan excuses voor mijn verhaal :smile:


Ja, dat is zeker wat ik bedoel. Leuk verhaal! Rauwe melk is melk gewoon zo uit de tank.

Lana, het schijnt sowieso veel lekkerder te zijn. En daarnaast schijnt het ook echt gezond te zijn.
De supermarktmelk is gepasteuriseerd (verhit). Hierdoor zijn er heel veel goede eigenschappen verloren gegaan. Er is ook iets met de eiwitten gebeurd, waardoor die melk veel moeilijker te verteren is.
Rauwe melk schijnt zelfs ook door veel mensen met een lactose intolerantie gewoon gedronken te kunnen worden.
Het drinken van rauwe melk heeft heel veel gezondheidsvoordelen. Ik vind het wel interssant, dus ik wil me er nog wat meer in verdiepen.
<<

Anoniem186

Bericht 05 Mei 2014 10:38

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jullie hadden me op een idee gebracht. Er staat een mueslireep in de oven. Ben benieuwd.

Ik heb het zo gedaan:

125 gram havervlokken
125 gram zuidvruchten (ik heb dadels, abrikozen en rozijnen gedaan)
50 gram noten
125 gram plaksel (eetlepel notenpasta, 2 eetl honing, eetl dadelstroop, eetl kokosolie, 2 eetl water in een pannetje zachtjes verwarmd)

Oven voorverwarmen op 170 graden, alles in de keukenmachine, in een cakevorm doen, met een natgemaakte lepel aandrukken en 30 minuten in de oven.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anoniem186 op 05 Mei 2014 11:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers