Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Mei 2014 07:49

Re: Draagdoekentopic

Dat is over twee weken ;-). Ik kan niet, ik heb die dag een meeting met forummama's. Ga jij er heen?
<<

katje

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 18:56

Bericht 03 Mei 2014 07:56

Re: Draagdoekentopic

@Pompoen. Ik heb ook een manduca. Ik doe mijn dochter op mijn rug als ik zelf op mijn knieën zit. Ze gaat dan achter mij staan en dan ga ik iets voorover zitten en zet mijn dochter op mijn rug. Dan met 1 hand vasthouden en de ander hand de manduca over haar rug. De banden die naar achter getrokken heb ik altijd op het strakste staan. Dan hoef ik als ze op mijn rug zit alleen nog maar de banden die je naar 'voren' trekt aan te trekken. Misschien een techniek waar je ook nog wat aan hebt.
april 2012
juni 2014
mei 2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 03 Mei 2014 07:58

Re: Draagdoekentopic

Ik ga wel snoezel. Mijn man gaat mee. Hij heeft de Manduca van Pompoen al geprobeerd en was enthousiast (dus misschien heb je dan al een koper!). Ik zou het wel fijn vinden als hij wat andere dragers probeert en ik wil zelf nog een luchtige doek (L stikt 'm de moord als hij van de zomer in mijn huidige doek moet!).

Oh ja en het rugdragen wil ik ook nog leren. Ik vind L daar nu nog veel te klein voor, maar tzt wil ik er wel aan.
L2014 & H2017
<<

Anoniem97

Bericht 03 Mei 2014 08:05

Re: Draagdoekentopic

Ik ga niet naar dat draagevenement, beetje krap bij kas momenteel en heel druk.
Had me wel leuk geleken!

Oh en ik help graag :D

@Charlotte, je kan L nu al ook al op je rug dragen, maar kan me voorstellen dat je hem daar nog te jong voor vindt.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Mei 2014 08:34

Re: Draagdoekentopic

Dat zou helemaal handig zijn, als ik al een koper heb!

Zolang je buikdragen nog fijn vind zou ik dat gewoon doen. Tenminste, ik vond dat toen ze zo klein waren wel echt het fijnst, dan kon ik hem zien en kusjes geven. Ik ben met 6 maanden gaan rugdragen, had ook best nog wat eerder gekunt denk ik inderdaad. Ik vond het fijn dat zijn hoofdje toen echt stabiel was.

@Gaia, wat, waar en wanneer vind jij handig om af te spreken?
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 03 Mei 2014 08:40

Re: Draagdoekentopic

Haha, euhm, ja... Over 2 weken ja :smile:
En ja, ik ga :) Nu al zin in, staan ook echt wel wat leuke kraampjes volgens mij en voor 3 euro hoef ik er echt niet over na te denken..

Ennuh- slecht gepland Pompoen :wink:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 03 Mei 2014 08:41

Re: Draagdoekentopic

@Pompoen, misschien handig om even te pm'en of je mag me ook toevoegen op fb?
Kunnen we kijken wat het handigst is :)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Mei 2014 08:44

Re: Draagdoekentopic

Ja haha, maar ik ga geen 8 mensen afzeggen terwijl we net een datum hadden gevonden dat de meeste kunnen ;-).

@gaia, ik ga je even pm en want ik heb geen idee wie ik zou moeten toevoegen op facebook! Je mag mij btw ook toevoegen.
<<

Anoniem97

Bericht 03 Mei 2014 08:51

Re: Draagdoekentopic

Ik heb je een vriendschaps verzoek gestuurd!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Mei 2014 09:42

Re: Draagdoekentopic

Ik heb gegokt dat jij de bovenste was en je toegevoegd. Goeie gok zo te zien ;-).
<<

Anoniem97

Bericht 03 Mei 2014 12:54

Re: Draagdoekentopic

Hahaha ja :)
<<

Red rose

Noob

Berichten: 231

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:07

Bericht 03 Mei 2014 19:44

Re: Draagdoekentopic

Wat zijn de eigenschappen van wol in een doek? Ik heb de didymos indio turquoise met olifanten op het oog. Deze is 60% katoen en 40% wol.
februari 2011
april 2013
<<

Anoniem 82

Bericht 03 Mei 2014 21:58

Re: Draagdoekentopic

Ik wil ook naar het draagevenement, maar ik kan niet :nopompom:

Ik zit erover te denken onze Marsupi te verkopen. Zelf pak ik hem weinig (pak meestal een van de twee doeken die ik heb) en bij mijn vriend (daar was hij voornamelijk voor bedoeld) zit hij toch niet helemaal goed. Tenminste, de banden zijn te lang en daardoor kan maar een deel van het klittenband vast. Afgezien daarvan vind hij het wel fijn om af en toe een drager te gebruiken. Wat is nou een fijne drager waar een kindje van ruim twee maanden al goed in zit?

Ik had juist de Marsupi genomen omdat hij bij jonge baby's gelijk fijn zit. Zit nu te kijken naar bondolino, Hoptye, Manduca, Storchenwiege... Boba heb ik nog liggen maar die is echt nog te groot en de babystand van de 3G is niet fijn.
<<

Anoniem272

Bericht 03 Mei 2014 22:22

Re: Draagdoekentopic

Vanwege jullie enthousiaste verhalen over de Little Frog doek heb ik eentje gekocht. Vandaag binnengekregen en I. ligt er nu heerlijk in te slapen. Knopen ging in een keer goed, met een youtubefilmpje erbij. Nu kan ik niet wachten om morgen ook het rugdragen eens te proberen, maar kan dat ook met een youtubefilmpje? Of is het dan toch verstandiger iemand erbij te hebben 'in real life' die er verstand van heeft?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Mei 2014 22:40

Re: Draagdoekentopic

Filoria, ik heb eerst eens geoefend met hoe ik mijn kind op mijn rug moest krijgen. Ik gebruik de Manduca dus daar heb ik ook een beetje mee geoefend en toen geprobeerd met L. boven het bed. De draagdoek vind ik lastiger op mijn rug. Ik vind de knopen ingewikkelder en ik kan er minder goedbij, bovendien weigerde L. echt om stil te zitten. Ik miste vooral iemand die zich even met hem bezig hieke terwijl ik de knoop uit probeerde te vogelen. Ik vind het dan ook heel fijn dat Gaia me gaat helpen. Ik hoop dat ik dan alsnog aan de doek kan gaan wat dragen betreft.

Ik zou het dus wel proberen om zelf te doen maar wel met iemand die je een beetje kan helpen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 03 Mei 2014 23:42

Re: Draagdoekentopic

@filora, ik keek gewoon youtube filmpjes.
M:21072011
J :08012014
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Mei 2014 06:27

Re: Draagdoekentopic

Hier ook veel YouTube filmpjes gekeken. En geoefend boven t bed.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem97

Bericht 04 Mei 2014 09:05

Re: Draagdoekentopic

Hey feary je bent weer zwanger! Wat leuk! Gefeliciteerd.

@filoria, uiteraard alleen met iemand er bij die er verstand van heeft :thumbup:
Nee je kan best zelf oefenen hoor, als je pop hebt kan je daar eerst mee oefenen, als je dan denk dat t gaat lukken kan je je man vragen erbij te blijven of boven t bed.
<<

Anoniem97

Bericht 04 Mei 2014 09:10

Re: Draagdoekentopic

@red rose, ik heb er 1 met Kasjmir, mijn doek is heerlijk warm in de winter en koel in de zomer, heerlijk zacht.
Gewone wol is net zo en reguleerd de temperatuur, erg draagkrachtig en zacht.
<<

Anoniem272

Bericht 05 Mei 2014 05:49

Re: Draagdoekentopic

Bedankt voor de tips, met een pop en boven het bed rugdragen oefenen is wel slim! Met een pop boven het bed is dan weer niet nodig natuurlijk :eyes:

Ik ben dit weekend niet aan rugdragen oefenen toegekomen, maar ga het gauw eens proberen. Nu Imme al veel op mijn buik gedragen, je voelt het gewoon amper dat ze er zit :thumbup:

Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 05 Mei 2014 05:52

Re: Draagdoekentopic

:D Heerlijk!

Haha nee met de pop hoef je niet boven t bed te oefenen. Je kan dan wel voor een spiegel gaan staan zo kan je goed zien wat je doet. En belangrijk is je rug recht te houden. Succes!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 05 Mei 2014 09:51

Re: Draagdoekentopic

Leuke foto, Filoria!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 06 Mei 2014 09:07

Re: Draagdoekentopic

Ik ga ook oefenen met rugdragen. Ik ben echt een stuntel in knopen. Kan maar 1 knoop. Zelfs de kangaroocarry lukt me niet :palm: misschien toch maar eens met een knuffel proberen.

De laatste tijd hangt Mirthe scheef in de doek. Dit had ik nooit. In het begin zit ze gewoon recht en na een tijd zakt ze helemaal scheef. Ook in haar nek gaat de doek lubberen, terwijl hij innhet begin gewoon strak zit. Hoe kan dat en waar moet ik op letten?

Het ziet er knus uit Filoria!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 06 Mei 2014 09:10

Re: Draagdoekentopic

Roze schreef:Ik wil ook naar het draagevenement, maar ik kan niet :nopompom:

Ik zit erover te denken onze Marsupi te verkopen. Zelf pak ik hem weinig (pak meestal een van de twee doeken die ik heb) en bij mijn vriend (daar was hij voornamelijk voor bedoeld) zit hij toch niet helemaal goed. Tenminste, de banden zijn te lang en daardoor kan maar een deel van het klittenband vast. Afgezien daarvan vind hij het wel fijn om af en toe een drager te gebruiken. Wat is nou een fijne drager waar een kindje van ruim twee maanden al goed in zit?

Ik had juist de Marsupi genomen omdat hij bij jonge baby's gelijk fijn zit. Zit nu te kijken naar bondolino, Hoptye, Manduca, Storchenwiege... Boba heb ik nog liggen maar die is echt nog te groot en de babystand van de 3G is niet fijn.


Goed om dit te lezen, ik wilde de marsupi vragen als kraamcadeau maar ik twijfelde over de maat. Ik dacht dat ik zelf nog wel in een L zou passen, maar wilde een XL nemen zodat mijn vriend hem ook kan gebruiken. Maar het is dus wel degelijk vervelend als het klittenband te lang is? Want ik wil hem zelf natuurlijk ook wel prettig kunnen gebruiken.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem97

Bericht 06 Mei 2014 14:40

Re: Draagdoekentopic

Heb je een geweven doek Steep?
Het is moeilijk te beoordelen zo, wellicht kan je een foto maken? En anders toch proberen nog strakker te knopen, zorgen dat ze beide armpjes omhoog heeft en ze een mooi zitje heeft.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: boeddha