Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Anoniem75

Bericht 21 Apr 2014 10:36

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mikado en Soleil ik wil jullie vast veel succes wensen met de bevalling. Laat het allemaal op je afkomen, blijf rustig en voor je het weet hebben jullie ook een prachtig kindje in jullie armen!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 21 Apr 2014 10:49

Re: Voorjaar 2014 mama's

snoezel schreef:
Mikado schreef:
Hoe doen/deden jullie dat trouwens met het maken van afspraken na je bevalling? Ik heb vriendinnen die afspraken willen plannen voor mei maar ik vind het zo vervelend om steeds te zeggen dat het voor mij onder voorbehoud is en dat zij gewoon kunnen afspreken. Voel me dan erg bezwaard ofzo... Terwijl ik nog geen idee heb hoe het gaat rond/na de bevalling en ook niet zo ver vooruit wil plannen.


Mensen zonder kinderen zeker? Gewoon eerlijk zeggen dat je je totaal geen verbeelding kan maken hoe je er dan bijzit, dus dat je het niet weet... Je bent echt geen zeur ofzo, alleen sommige mensen staan er gewoon niet bij stil...


Eens met snoezel. Je ziet het ook aan het verhaal van appeltje, maar waar zij vooral lichamelijk een moeizaam herstel heeft ervaren, had ik dat psychisch. Je kunt vooraf gewoon niet inschatten wat jij en je lichaam ervaren. Ik hoop dat het heel voorspoedig gaat en al is dat het geval, dan wil je misschien gewoon lekker thuis met je kleine kroelen! Mei is ook al erg snel om concrete afspraken te maken, voel je je aub niet schuldig over een onder voorbehoud! Je bent een goede vriendin, ook als je even geen afspraken maakt!

Appeltje, wat een mooi kind en wat heb je het goed gedaan! Ik hoop dat je herstel voorspoedig verloopt!
L2014 & H2017
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 23 Apr 2014 12:10

Re: Voorjaar 2014 mama's

Bedankt voor jullie reacties Snoezel en MZCharlotte! Zijn inderdaad mensen zonder kinderen en ik weet dat ze het goed bedoelen, maar mijn hoofd staat er absoluut niet naar om ook maar verder dan een dag vooruit te kijken op dit moment. Doet me wel even goed om te lezen dat het dus niet heel raar is dat ik me zo 'opgejaagd' voel :)

Razz, bedankt! Gaat het bij jullie allemaal goed? Gewend aan elkaar en aan het nieuwe huis?

Hier nog geen baby te bekennen! Voel ook niks 'rommelen'. De baby is sinds gister wel een stuk rustiger dan voorheen, dus hoop stiekem dat dat dan een klein teken van een naderende bevalling is, haha. De verloskundige heeft het al over strippen en inleiden, maar ik hoop toch echt dat dat allemaal niet nodig is... Ondertussen begin ik me wel een klein beetje te vervelen thuis, dus van mij mag ze komen!
2014 2016 2019
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 25 Apr 2014 09:35

Re: Voorjaar 2014 mama's

Herkenbaar van die verveling Mikado! Boodschappen doen is echt mijn uitje van de dag.
Razz: Dank je wel!

Hier is vandaag de uitgerekende datum bereikt. Maar tot een paar weken dacht ik altijd dat het een koningsdag kindje zou gaan worden. Dus ik ben benieuwd... Verder nog niks geen signalen of wat dan ook. (ja beetje menstruatie-achtige krampjes.)

Even een leuk detail: bij ons in de buurt zitten veel ooievaars nesten dus deze week heb ik al zeker 5 echte ooievaars gezien, een paartje dat over ons huisje heen vloog en een aantal lopend in de weilanden. Toch bijzonder (ook al weet ik dat de kindjes niet met de ooievaar komen :P )
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 25 Apr 2014 12:25

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mikado.en soleil het wordt nu spannend voor jullie. Heel veel succes voor als het begint.

Hier gaat het steeds beter. Ben heerlijk aan het genieten van K. Al ben ik nog wel veel moe. Ik wil ook gewoon veel te snel veel te veel haha.
Vandaag super goed nieuws gehad. Ik mag na de zomervakantie blijven op mijn voorkeurslocatie. Ben er zo blij mee. Hoef nu eindelijk geen 1,5 uur te rijden voor mijn werk.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 27 Apr 2014 12:30

Re: Voorjaar 2014 mama's

Appeltje, wat fijn dat je op je voorkeurslocatie mag blijven! Hoeveel dagen ga je werken? En weet je al welke groep? Ik heb ook te horen gekregen op de school van mijn keuze te mogen blijven, ben dus blij :) Fijn dat je zo aan het genieten bent!

Soleil, ben zo benieuwd hoe het bij jou is! De menstruatie-achtige krampen herken ik wel, die heb ik ook al ruim een week maar verder gebeurt er weinig.

Zojuist is de VK langs geweest en ik heb welgeteld 1 cm ontsluiting, het lukte niet om te strippen. Er is in ieder geval 'iets' in gang gezet, al kan het zo natuurlijk ook nog een tijd duren. We blijven geduldig afwachten!
2014 2016 2019
<<

Anoniem75

Bericht 27 Apr 2014 13:16

Re: Voorjaar 2014 mama's

Spannend Mikado!!
<<

Patsy

Bericht 28 Apr 2014 14:25

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik ben heel benieuwd hoe het nu is Mikado!
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 28 Apr 2014 18:11

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat spannend, Mikado en Soleil! Hoop voor jullie beide dat jullie kindjes zich snel laten zien
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 28 Apr 2014 21:07

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hě ik had gisteren een heel verhaal getyped, maar blijkbaar niet geplaatst. :confused:
Anyway, mikado en soleil succes met de bevalling! Lang kan het niet meer duren. Nog even en jullie zijn ook mama.
Later maar even uitgebreid reageren.
Afbeelding
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 29 Apr 2014 08:56

Re: Voorjaar 2014 mama's

Bedankt voor de succeswensen! :) Nog niet nodig gehad, want het blijft rustig hier... Ik hou jullie op de hoogte!
2014 2016 2019
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 29 Apr 2014 13:30

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mikado succes alvast! soleil ook!

Ik heb te lang niks geschreven hier, privé ging het even niet zo denderend. In ons gezin wel gelukkig, maar gezeur met familie. Beetje jammer zo nu in mijn verlof.

Het gaat goed met ons meisje, met grote broer ook! Aanstaand weekend vieren we alweer zijn tweede verjaardag, volgende week woensdag is zijn echte verjaardag. Hopen op goed weer en dan een dagje naar de dierentuin ofzo.

Hoe gaat het met de rest? Lekker aan het genieten van de kleine handjes, voetjes, lachstuipjes?

Ze lag vanochtend in de box en ze volgde heel duidelijk de mobiel met haar oogjes, zo leuk om te zien.

Oh en deze foto moest ik even neerzetten hier, ze ligt nu zo lief te slapen en ik hou van die verfrommelde lippen :love:

*weg*
Laatst gewijzigd door Shy op 01 Mei 2014 19:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:14

Bericht 30 Apr 2014 19:04

Re: Voorjaar 2014 mama's

Shy, wat een prachtig meisje! Heerlijk hoe ze ligt te slapen, en inderdaad, dat mondje :love:!
2014 2016
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 01 Mei 2014 08:41

Re: Voorjaar 2014 mama's

Oh Shy wat lief!!!! Wat ligt ze er heerlijk ontspannen bij! Lukt het wel een beetje om van haar en je zoontje te genieten ondanks het gedoe in de familie? Wel jammer dat dat dan zo in je verlof erbij komt...

Hier nog steeds zonder baby, wel alweer 2 cm ontsluiting inmiddels dus het staat niet helemaal stil! Gister gestript, hopelijk ga ik vandaar daar de effecten van merken, en anders een ingeleide bevalling toch echt serieus gaan nemen. Kan me nu echt niet voorstellen dat er oooooit nog een baby komt, haha!

Soleil, ben benieuwd hoe het met jou is! :)
2014 2016 2019
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 01 Mei 2014 11:31

Re: Voorjaar 2014 mama's

Spannend Mikado. Hopelijk helpt het strippen en heb je nu gauw de kleine in je armen. Wat fijn dat jij ook op je voorkeurslocatie mag blijven. Ik ga straks 2,5 dag werken. Ik weet nog niet welke groep. Daar waren ze nog druk mee bezig.

Shy: wat een mooi meisje. En wat ligt ze lief te slapen. Wat jammer van het gezeur in je familie en dat nog wel in je verlof. Hopelijk kun je nog wel volop genieten van je kids.

Solei hoe is het met jou?

Hoe is het met de rest van de mama's?

Vanmorgen naar de cesar geweest met K. Ze heeft hem even bewonderd en mij losgemasserd. Bij mij begint de verwerking van de bevalling en de kraamtijd nu. Ik slaap slecht, droom heel veel en alles zit vast. Ik lig gewoon verkrampt in bed. Hopelijk helpt het dat ze het losgemasserd heeft. Daarnazijn K en ik nog even lekker in de stad geweest en heb de winkels leeggekocht haha.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 01 Mei 2014 19:19

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dank jullie wel!
Ja dat gezeur is nu behoorlijk zuur, probeer het zoveel mogelijk van mij af te zetten maar dat is niet makkelijk.

Mikado, jij hebt vast snel je baby vast! Bij beide zwangerschappen heb ik gelopen tot 41+1 en 41+2. Heel cliché weer maar het wachten is het zo waard! :D
Succes met de laatste loodjes!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 01 Mei 2014 19:44

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoi meiden
Op 27-04 ben ik bevallen van een prachtig mooie zoon!
Het uitgebreide verhaal komt nog, maar het komt er op neer dat er na 12 uur weeën inclusief persweeën, is besloten tot een keizersnee.
Deze is prima verlopen en we zijn weer thuis met onze zoon. Ik kan weinig tot niks, maar het belangrijkste lijkt wel te gaan lukken en dat is de borstvoeding. Niet zonder slag of stoot, maar we gaan er voor!

Onze M. woog 3750 bij de geboorte en was 50 cm lang. Hij is ongelofelijk lief en tevreden.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 01 Mei 2014 19:50

Re: Voorjaar 2014 mama's

Gefeliciteerd Soleil! Klinkt als een heftige bevalling, maar wat fijn dat jullie thuis zijn en de vorstvoeding lijkt te gaan lukken. Hopelijk herstel je snel en kunnen jullie genieten van jullie nieuwe gezin!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 01 Mei 2014 20:03

Re: Voorjaar 2014 mama's

Soleil!!!!!!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Jammer dat de bevalling zo verlopen is, maar fijn dat het nu in ieder geval met de bv gewoon goed gaat! Heel veel geluk met je gezinnetje en ik ben benieuwd naar je verhaal!

:hug:
Laatst gewijzigd door snoezel op 01 Mei 2014 20:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:08

Bericht 01 Mei 2014 20:09

Re: Voorjaar 2014 mama's

solei, gefeliciteerd met jullie zoontje. Nu goed bijkomen en heel veel genieten!
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Anoniem75

Bericht 01 Mei 2014 20:19

Re: Voorjaar 2014 mama's

:cheering: gefeliciteerd Soleil! Hopelijk is alles goed gegaan en herstel je goed!
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 01 Mei 2014 21:24

Re: Voorjaar 2014 mama's

Gefeliciteerd Solei met jullie zoon. Hopelijk herstel je snel. Heel veel geluk samen.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Patsy

Bericht 02 Mei 2014 05:08

Re: Voorjaar 2014 mama's

Soleil, hier ook gefeliciteerd! Klinkt heftig om uiteindelijk toch een keizersnee te moeten ondergaan. Ik ben heel benieuwd naar je verhaal.

Shy, ik had de foto nog gezien, wat een dotje! En dat haar! Echt veel, prachtig.

Appeltje, hopelijk heeft het gewerkt en heb je vannacht beter geslapen en zijn je spieren weer wat losser.

Mikado, die baby komt er, echt!

Ik kom snel een update geven over hoe het hier gaat. M is uit gedronken nu, dus ik kruip eerst weer op bed.
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 02 Mei 2014 11:09

Re: Voorjaar 2014 mama's

Soleil, ook hier gefeliciteerd!! Hopelijk herstel je voorspoedig van je keizersnede
Mikado, jouw geduld wordt wel op de proef gesteld. Hopelijk heeft de tweede keer strippen succes en ben je inmiddels aan het bevallen of heb je je kindje al in je armen. Lang zal het nu niet meer duren.
Shy, wat een mooi meisje zeg. En wat een dikke bos haar. Daar kan menig volwassene jaloers op zijn. Ik dacht dat ons meisje veel haar had. wat een ontzettend schattige foto.
Ontzettend vervelend dat er gedoe in de familie is. Dat drukt toch een stempel op je kraamtijd.
Appeltje. Wat een mooie foto van jullie mannetje. Zo klein in zijn grote bed. Hopelijk heeft de cesar sessie zijn werk gedaan en heb je een goede nachtrust achter de rug.
Katrien, ik ben benieuwd naar je update

All, hier gaat alles goed. De borstvoeding gaat ook goed, daar ben ik erg blij mee. Dinsdag moet ik voor het eerst met V naar het bureau, ik ben benieuwd hoe ze gegroeid is. In mijn topic heb ik ook mijn bevalverhaal geschreven. Dit wou ik al een tijdje doen, maar ik kwam er steeds niet aan toe. Het is voor de mama's vast herkenbaar dat je alles om je baby heen moet plannen. Dat is wel iets wat ik nog lastig vind, vooral met de borstvoeding. Tijd voor jezelf. Al kom ik steeds meer in een ritme.
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 02 Mei 2014 13:02

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie, dat plannen vind ik ook lastig. Ik geef flesvoeding, maar wel op verzoek, het is soms heel lastig om tussen voedingen door te plannen. Ik ben iemand die graag alles plant, dus dat is even wennen.

Hier gaat het goed! M is een heerlijk tevreden mannetje dat veel lacht. De laatste dagen zat hij wat minder goed in zijn vel, hij huilde wat meer (maar nog steeds weinig) en wilde veel bij mij liggen. Misschien een sprongetje want hij maakt ineens nieuwe geluidjes en heeft zijn handen ontdekt. De nachten gaan nog steeds super goed, hij laat 5 tot 6 uur tussen de voedingen 's nachts en slaapt daarna gelijk weer verder. Nadat ik hem 2x van zijn dekentje af heb gevist en nadat hij 1x dwars onder zijn dekentje lag slaapt hij nu in een slaapzakje.
Vorige week heeft mijn vader voor het eerst een paar uurtjes opgepast op M. Ik wilde dit zo lang mogelijk uitstellen, maar de opa van mijn beste vriendin is overleden en ik wilde graag naar de crematie. Mijn vader wilde maar wat graag oppassen en dat is ook goed gegaan. M had wel vrij veel gehuild en keek mij met hele grote ogen aan toen ik weer terug was. Ik had een beetje het idee dat hij me gemist had, en ik hem ook natuurlijk, dus daarna heeft hij heerlijk bij me liggen slapen.
Ik zit nog steeds op een grote blauwe wolk te genieten.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers