Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stellen zonder kinderen krijgen voorrang

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 02 Mei 2014 07:09

Re: Stellen zonder kinderen krijgen voorrang

Mee eens.
Ik heb altijd kinderen willen hebben, en ondanks de situatie super blij met mn dochter. Ik zou ook heel graag een 2e willen hebben. Sowieso, maar nu extra om t positief mee te maken. mocht ik een man treffen die geen kinderen meer Wil zegt mn verstand je hebt er wel 1, maar mn gevoel zegt dan wel iets anders. Ik ben dan toch eerder op zoek naar een man die nog wel een kind Wil haha.
Ik weet natuurlijk wel dat t hier niks te maken heeft met niet kunnen krijgen, maar t gevoel om een 2e komt wel overeen. Ik denk/hoop dat als t voor een 2e kindje is je wel kan denken ik heb wel een kind/een gezin, waar ik van geniet.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 02 Mei 2014 07:18

Re: Stellen zonder kinderen krijgen voorrang

Razz schreef:Ik weet het niet. Mijn wens voor een tweede was echt veel groter dan bij de eerste. Ik wist hoe het voelde en hoe het was om een kindje te hebben en het zat gewoon veel dieper. Ook toen ook nog eens bleek dat er pco in de weg zat en ik maar niet zwanger werd werd het verlangen erger. Je kan niet in iemand hart kijken hoe erg het verlangen is en daarom vind ik het niet echt eerlijk. Maar aan de andere kant dan heb je iig al wel een kindje. Nee ik vind het echt moeilijk om daar een oordeel over te geven eigenlijk..

Ik denk niet dat je moet kijken naar hoe groot de wens is voor een kind want de wens voor een tweede, derde of tiende kindje kan net zo groot zijn als voor een eerste. Maar het verdriet van geen kind is als je het mij vraagt vele malen groter dan van geen tweede kindje krijgen.
<<

Romée

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:31

Bericht 02 Mei 2014 07:56

Re: Stellen zonder kinderen krijgen voorrang

Novalee verwoord het mooi.

Ik vind het ook terecht.
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 02 Mei 2014 09:25

Re: Stellen zonder kinderen krijgen voorrang

Helemaal mee eens. Hoe diep een wens voor een tweede kindje (derde, vierde enzo) wellicht ook kan zitten. Ik weet nog het programma over stellen met een kinderwens wat ook werd genoemd in dit topic over een stel wat al 3 kinderen had en wat toen ook voor een vierde ging. Ik kan me als niet moeder zijnde dat niet voorstellen en zij liep ook tegen veel onbegrip aan. Aan de andere kant als je wens altijd een groot gezin is geweest en die wens kan niet in vervulling gaan lijkt me dat ook lastig.

Vind het maatschappelijk ook een lastige kwestie. Behandelingen kosten ontzettend veel geld, en je kunt natuurlijk geen prijs hangen aan een kindje, maar in hoeverre kun je zeggen we geven iemand bijv voor een tweede of derde kindje een hele dure behandeling en mensen met een wens krijgen maar 3 behandelingen vergoed? Heel moeilijk.
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:54

Bericht 02 Mei 2014 09:33

Re: Stellen zonder kinderen krijgen voorrang

Ben het er ook mee eens. Kinderloos blijven lijkt me heel erg. Ik had in de loop vd jaren mijn wensen ook al bijgesteld naar tenminste nog 1 kindje te mogen krijgen ipv de 2 of 3 die ik altijd voor ogen had. Tuurlijk is het ook heel erg als het bij 1 blijft als je altijd een groot gezin voor ogen had. Maar je bent dan tenminste wel vader/moeder...
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Mei 2014 09:36

Re: Stellen zonder kinderen krijgen voorrang

Atelier Madame schreef:Helemaal mee eens. Hoe diep een wens voor een tweede kindje (derde, vierde enzo) wellicht ook kan zitten. Ik weet nog het programma over stellen met een kinderwens wat ook werd genoemd in dit topic over een stel wat al 3 kinderen had en wat toen ook voor een vierde ging. Ik kan me als niet moeder zijnde dat niet voorstellen en zij liep ook tegen veel onbegrip aan. Aan de andere kant als je wens altijd een groot gezin is geweest en die wens kan niet in vervulling gaan lijkt me dat ook lastig.

Vind het maatschappelijk ook een lastige kwestie. Behandelingen kosten ontzettend veel geld, en je kunt natuurlijk geen prijs hangen aan een kindje, maar in hoeverre kun je zeggen we geven iemand bijv voor een tweede of derde kindje een hele dure behandeling en mensen met een wens krijgen maar 3 behandelingen vergoed? Heel moeilijk.


Dat was bij Draagmoeder gezocht, dat vond ik ook wel een erg apart stel. Ik kan de wens voor een vierde best begrijpen, maar ik vond dat zij er wel erg ver in gingen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 02 Mei 2014 10:05

Re: Stellen zonder kinderen krijgen voorrang

Susan schreef:
Atelier Madame schreef:Helemaal mee eens. Hoe diep een wens voor een tweede kindje (derde, vierde enzo) wellicht ook kan zitten. Ik weet nog het programma over stellen met een kinderwens wat ook werd genoemd in dit topic over een stel wat al 3 kinderen had en wat toen ook voor een vierde ging. Ik kan me als niet moeder zijnde dat niet voorstellen en zij liep ook tegen veel onbegrip aan. Aan de andere kant als je wens altijd een groot gezin is geweest en die wens kan niet in vervulling gaan lijkt me dat ook lastig.

Vind het maatschappelijk ook een lastige kwestie. Behandelingen kosten ontzettend veel geld, en je kunt natuurlijk geen prijs hangen aan een kindje, maar in hoeverre kun je zeggen we geven iemand bijv voor een tweede of derde kindje een hele dure behandeling en mensen met een wens krijgen maar 3 behandelingen vergoed? Heel moeilijk.


Dat was bij Draagmoeder gezocht, dat vond ik ook wel een erg apart stel. Ik kan de wens voor een vierde best begrijpen, maar ik vond dat zij er wel erg ver in gingen.


Waren dat niet die mensen die hun kinderen ook (in mijn ogen) overdreven veel betrokken in hun wens en missie voor een vierde? Vond dat ook een apart stel.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Mei 2014 10:24

Re: Stellen zonder kinderen krijgen voorrang

Ze hadden in eerste instantie een draagmoeder gevonden, met haar waren ze naar een kliniek in Riga geweest voor een terugplaatsing, maar zij is na de eerste poging afgehaakt, terecht, vond ik, want ze behandelde die draagmoeder ook echt heel vervelend. Aan het eind overwoog ze een baarmoedertransplantatie in Turkije.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem173

Bericht 02 Mei 2014 10:50

Re: Stellen zonder kinderen krijgen voorrang

Idd dat was dat stel ja! Ik vond het ook zo apart dat die draagmoeder, als je dan al de beslissing neemt om een kindje voor een ander te dragen, koos voor dit gezin. Maar was geloof ik ook op basis van vriendschap.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 02 Mei 2014 10:53

Re: Stellen zonder kinderen krijgen voorrang

Ja en die vrouw zei ook constant hoe ongelukkig ze nu wel niet was, waar de andere kinderen bij waren, erg sneu voor die kinderen.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Mei 2014 10:55

Re: Stellen zonder kinderen krijgen voorrang

Atelier Madame schreef:Idd dat was dat stel ja! Ik vond het ook zo apart dat die draagmoeder, als je dan al de beslissing neemt om een kindje voor een ander te dragen, koos voor dit gezin. Maar was geloof ik ook op basis van vriendschap.


Na de terugplaatsing was ze ook heel pinnig tegen die draagmoeder, maar dat moest ze maar begrijpen, want ze was jaloers dat een ander haar kind droeg. Toen de eerste poging niet was gelukt reageerde ze ook heel vervelend. En toen de draagmoeder vervolgens afhaakte was dat een teken dat de vriendschap toch niet zo sterk was. Sure.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 146

Bericht 02 Mei 2014 10:57

Re: Stellen zonder kinderen krijgen voorrang

De vriendschap was snel bekoeld nadat de wensmoeder nogal onaardig deed tegen de draagmoeder.

Ik had vanaf het begin al een vreemd gevoel over haar.
Ik vond het ook terecht dat de artsen in Turkije (?) haar geen 'go' gaven voor de transplantatie daar ze al drie kinderen heeft.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:30

Bericht 02 Mei 2014 11:17

Re: Stellen zonder kinderen krijgen voorrang

.
Laatst gewijzigd door Suusie op 08 Aug 2016 07:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem99

Bericht 02 Mei 2014 11:37

Re: Stellen zonder kinderen krijgen voorrang

Suusie schreef:Waarom heb ik het gevoel dat dit topic geopend is naar aanleiding van het topic van Pinkel...?

Of zou het toeval zijn?


Dat maakt toch niks uit?
<<

Anoniem99

Bericht 02 Mei 2014 11:39

Re: Stellen zonder kinderen krijgen voorrang

Ik vind het goed dat ze dat doen. Geheel kinderloos lijkt me heftiger dan een kinderwens voor een tweede kindje (waarmee ik niet insinueer dat dat niet erg is).
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 02 Mei 2014 11:59

Re: Stellen zonder kinderen krijgen voorrang

Atelier Madame schreef:Helemaal mee eens. Hoe diep een wens voor een tweede kindje (derde, vierde enzo) wellicht ook kan zitten. Ik weet nog het programma over stellen met een kinderwens wat ook werd genoemd in dit topic over een stel wat al 3 kinderen had en wat toen ook voor een vierde ging. Ik kan me als niet moeder zijnde dat niet voorstellen en zij liep ook tegen veel onbegrip aan. Aan de andere kant als je wens altijd een groot gezin is geweest en die wens kan niet in vervulling gaan lijkt me dat ook lastig.

Vind het maatschappelijk ook een lastige kwestie. Behandelingen kosten ontzettend veel geld, en je kunt natuurlijk geen prijs hangen aan een kindje, maar in hoeverre kun je zeggen we geven iemand bijv voor een tweede of derde kindje een hele dure behandeling en mensen met een wens krijgen maar 3 behandelingen vergoed? Heel moeilijk.


Ik vind heel eerlijk gezegd beter als het voor 2 kindjes vergoed zou worden. De behandelingen zijn zo duur, waardoor er maar 3 vergoed worden.
Eigenlijk vind ik dit wel heel moeilijk om te zeggen, omdat de wens voor een groot gezin wel heel groot kan zijn en ik daar natuurlijk niet over beslis.
Maar toch denk ik er zo over.
En nee zwanger worden ging bij mij ook zeker niet vanzelf, dus de wens voor een groot gezin heb ik ook wel laten varen.
Gelukkig kreeg ik een tweeling.
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 02 Mei 2014 12:01

Re: Stellen zonder kinderen krijgen voorrang

Suusie schreef:Waarom heb ik het gevoel dat dit topic geopend is naar aanleiding van het topic van Pinkel...?

Of zou het toeval zijn?

He ja, leuk! Laten we een topic van ED dat gewoon goed loopt alsnog even omtoveren in een discussie-topic.

♥♥
<<

Anoniem198

Bericht 02 Mei 2014 12:06

Re: Stellen zonder kinderen krijgen voorrang

Novalee verwoord het inderdaad mooi.
Zelf ken ik ook iemand die helaas hier gebruik van zal moeten maken.
Het lijkt mij als vrouw zijnde afschuwelijk om te horen dat je nooit op de normale manier moeder kan worden.
Als het dan ook niet jou genen heeft dubbel zo moeilijk.
Ik vind het heel mooi dat er nu ook een eicelbank is en dat er niet meer perse een bekende nodig is.
Want hoe moeilijk is dat als een vriendin jou vraagt om een eicel te doneren.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 02 Mei 2014 12:08

Re: Stellen zonder kinderen krijgen voorrang

Ik vraag me naar aanleiding van dit topic trouwens wel af hoe dit gaat bij samengestelde gezinnen, waarbij één van de partners al kinderen heeft en de andere niet. Wordt dit dan gezien als een kinderloos stel?

Overigens ben ik het verder eens met de mooie verwoording van Novalee, ik vind het ook begrijpelijk dat kinderloze stellen voorrang krijgen.

♥♥
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers