Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


MK/MA

<<

Anoniem106

Bericht 01 Mei 2014 19:19

MK/MA

Wat is nu feitelijk het verschil tussen een miskraam en een missed abortion?
<<

Anoniem51

Bericht 01 Mei 2014 19:20

Re: MK/MA

Een miskraam komt vanzelf op gang, een missed abortion niet, toch?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 01 Mei 2014 19:32

Re: MK/MA

Wanneer er alleen een leeg vruchtzakje te zien is.

*dachtik*
AfbeeldingAfbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 01 Mei 2014 19:34

Re: MK/MA

Ik heb een missed abortion gehad, met 6,5 week was het vruchtje gestopt met groeien en met 8,5 week kwamen we daar tijdens de echo achter. Het kwam niet vanzelf op gang en moest dus opgewekt worden.

Een miskraam komt wel vanzelf op gang.

Zo heb ik het tenminste begrepen van het ziekenhuis.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem 146

Bericht 01 Mei 2014 19:37

Re: MK/MA

Wij kwamen er met 11 ,5 week achter dat het vruchtje met 8 weken is gestopt met groeien: Wij hadden al een echo met hartactie gehad. Hier werd gesproken over een missed abortion. Overigens kwam twee dagen later alles zelf los. Zonder medicatie.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 01 Mei 2014 20:46

Re: MK/MA

Ik dacht dat het hetzelfde was. Maar dan Nederlands/Engels. Is dat heel dom gedacht? ;)
Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 01 Mei 2014 20:49

Re: MK/MA

een MA is als het hartje al geklopt heeft en daarna gestopt is.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Mei 2014 20:59

Re: MK/MA

SarahKey schreef:een MA is als het hartje al geklopt heeft en daarna gestopt is.


Nee hoor :) Bij een miskraam kan het hartje ook gewoon net zo goed geklopt hebben. Het verschil zit erin dat bij een miskraam het afstoten vanzelf op gang komt: je weet bij een miskraam dat het misgaat doordat je bloedverlies krijgt/het vruchtje verliest/er iets mis gaat. Bij een missed abortion komt het niet vanzelf op gang; bij een missed abortion kom je er pas achter als je op de echo ziet dat het niet goed zit.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 01 Mei 2014 21:29

Re: MK/MA

En een missed abortion zal uiteindelijk wel een miskraam worden. Uiteindelijk zal t.lichaam t vruchtje wel afstoten. Ik heb 4w nadat we op de eerste echo zagen dat t vruchtje niet leefde een curretage gehad. Ik heb toen aan de vk gevraagd hoe dit vroeger, voordat ze echo's maakten, zou zijn gegaan. Ze zei dat t uiteindelijk wel eruit zou komen,alleen na hoeveel tijd dit zou gebeuren was bij iedereen verschillend.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 01 Mei 2014 21:34

Re: MK/MA

Dit zegt Wikipedia:

'Soms weet een vrouw nog niet dat de vrucht in haar buik is overleden. Vaak komt zij erachter bij de eerste echo, die vanaf 2007 tussen de 8ste en 11e week van de zwangerschap wordt gemaakt door de verloskundige of de gynaecoloog. Het hartje van de foetus klopt dan niet, en soms is de foetus niet eens waar te nemen en ziet men enkel een lege vruchtzak. Vaak is in dit soort gevallen de foetus al een aantal weken dood. Men spreekt dan van een missed abortion. Er zijn dan verschillende mogelijkheden: afwachten tot de miskraam op natuurlijke wijze op gang komt; met behulp van medicijnen de uitstoting van het overleden vruchtje opwekken; een curettage laten doen door de gynaecoloog in het ziekenhuis'.

Hieruit maak ik dus op dat de miskraam feitelijk het verliezen van het vruchtje is en de missed abortion is het ontdekken dat de vrucht niet ( meer ) leeft.
Afbeelding
<<

Anoniem106

Bericht 01 Mei 2014 21:52

Re: MK/MA

Ik ben 'blij' dat ik niet de enige ben die niet snapt hoe het precies zit. Maar de uitleg van lana maakt het al wel duidelijker.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 02 Mei 2014 13:03

Re: MK/MA

Wat Lana zegt klopt inderdaad. Een miskraam is het spontaan verliezen van het vruchtje (voor 16 wk zwangerschapsduur), missed abortion noem je het wanneer met de echo een niet intacte zwangerschap gezien wordt die niet spontaan over is gegaan in een miskraam.

Overigens wordt in de medische literatuur 'abortus' en 'miskraam' door elkaar heen gebruikt, om het even extra ingewikkeld te maken.
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers