Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Idee voor lekker pastagerecht?

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 01 Mei 2014 10:02

Idee voor lekker pastagerecht?

Ik wil vanavond pasta maken, en een keer wat anders/nieuws. Niet dat we altijd hetzelfde eten hoor, maar ik heb gewoon zin om eens een nieuw recept te proberen. Maar ik ben volledig inspiratieloos. Hebben jullie nog lekkere tips of recepten?
Mijn 'eisen':
- er mag geen gehakt/worst inzitten en geen zalm
- ander vlees mag, maar hoeft niet, we eten graag vegetarisch
- liefst met wel wat groente, dus niet alleen maar een paar plakjes champignon ofzo
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 01 Mei 2014 10:08

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

Zelf vind ik het lekker om garnaaltjes te bakken in een pan en deze te kruiden (ik gebruik cajun kruiden) en er vervolgens courgette (in kleine stukjes) en tomaat bij te doen. Vaak gooi ik er nog wat meer kruiden bij als de groenten in de pan zitten. Je zou er nog een beetje Kookroom bij kunnen doen, maar vaak gebruik ik dat zelf niet, omdat de tomaat ook al voor vocht zorgt. En ik hou ook van veel groenten, dus meestal doe ik voor mij alleen 1 courgette en twee tomaten en dan hoef ik er ook niet zoveel pasta bij te doen.
03/2019
11/2020
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 01 Mei 2014 10:32

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

Misschien iets met een geroosterde paprika saus en kippengehaktballetjes. Of een vegetarische lasagne met spinazie met roomkaas laagjes er tussen en mozzarella bovenop. Of olio à aglio met bij voorbeeld knoflookgarnalen of reepjes biefstuk en een lekkere salade erbij.
Of een pastasalade met een dressing van rode pesto/knoflook/citroensap/olijfolie en verder pijnboompitten, kerstomaatjes, lente-ui in ringen, eventueel blokjes kipfilet, geraspte oude kaas en rucola.
Of tortellini met kaasvulling door een spinazie salade met zonnebloempitten, een rode uitje of een lente-uitje en wat citroensap.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 01 Mei 2014 10:52

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

Bedankt voor de tips tot nu toe. Minoessepoes, die salades klinken lekker, maar voor vanavond wil ik gewoon iets warms maken. Geroosterde paprikasaus klinkt heel lekker, maar hoe maak je dat? Kippengehakt kan ook niet overigens, gewoon helemaal geen gehakt (het gaat om de structuur, niet om van welk beest het komt, vandaar)! Die vegetarische lasagne klinkt wel lekker, maar ik vind lasagne maken altijd zo veel werk (ik ben lui vandaag :P ). En doe je dan geen tomatensaus erbij ofzo? Ik ben het nog aan het overwegen.
Kaat, jij ook bedankt voor je tip. Klinkt lekker en simpel!
<<

Anoniem119

Bericht 01 Mei 2014 10:56

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

Lust je wel gehaktballetjes dus niet geruld? Dan kan je lekker gevulde gehaktballetjes maken met een mini mozzadella balletje er in. Of gehaktballetjes met wat basilicum pasta (zelf uit de vijzel of zo'n tube, of gewoon pesto) met gehakte pijnboompitten.

Of maak gewoon een lekkere simpele pasta met wat olijfolie, knoflook en citroenrasp met een visje/vlees er naast met een salade of geroosterde asperges. Dat had ik laatst gedaan, met tongrolletjes met Parma ham er om heen gewikkeld, en daar geroosterde asperges bij, en dan simpele frisse pasta er bij, en tot slot dan wat witte wijn en bouillon in de pan van de vis/parmaham, om een lichte bindende saus te maken. Soort Saltimbocca maar dan anders.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 01 Mei 2014 10:59

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

Nee, helemaal geen gehakt, ook geen gehaktballetjes, en ook geen worst/hamburger/tartaar en dat soort dingen! Maar wel bedankt voor de tips Marin! Jouw andere idee klinkt wel lekker, maar niet iets waar ik vandaag zin in heb denk ik. Ik ben lastig vandaag! :palm:
<<

Anoniem119

Bericht 01 Mei 2014 11:03

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

En iets met rucola en tomaatjes enzo?
Haha ik heb een denk richting nodig!
<<

Anoniem80

Bericht 01 Mei 2014 11:05

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

(Volkoren)pasta met cherrytomaatjes, pijnboompitten, cherrytomaatjes, spinazie, parmaham en creme fraiche?

(Volkoren)pasta met groentenpakket, extra paprika, spinazie a la creme en roomkaas

(Volkoren)pasta met tomatenblokjes, spekblokjes, courgettereepjes, ui, champignongs, prei en mozzarella?


Ik eet zelf lasagna vanavond met groentenmix, tomatenblokjes, tonijn, spinazie a la creme en mozzarella.
Laatst gewijzigd door Anoniem80 op 01 Mei 2014 11:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

ChiQ

Bericht 01 Mei 2014 11:05

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

Heb je zin in gamba's?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 01 Mei 2014 11:07

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

Marin: Dat vind ik heel lekker, maar ik maak dat al heel vaak. Dit recept:
http://www.smulweb.nl/recepten/1386440/ ... la-en-feta
Echt heel lekker en misschien een aanrader voor andere ongeinspireerde personen onder ons?

Ik ben er denk ik wel uit dat ik een lasagne wil maken, of canneloni. Denk ik. :P
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 01 Mei 2014 11:10

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

Jouw ideetjes klinken lekker Skywise, en met name je lasagne die je zelf vandaag gaat eten. Recept?

Chiq, ik vind gamba's heerlijk, maar ik denk dat dat het vandaag niet gaat worden. Maar je mag het recept wel geven, ik zal namelijk nog wel vaker inspiratie nodig hebben en dan kan ik het dan maken!
<<

Anoniem119

Bericht 01 Mei 2014 11:10

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

Oeh cannelloni is ook wel heel lekker. Met spinazie en ricotta.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 01 Mei 2014 11:13

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

Dat klinkt ook lekker Marin! Heb je daar toevallig een recpt van?

Wel stom, normaal ben ik helemaal niet zo van de recepten, ik kijk er vaak wel naar maar dan maak ik vervolgens iets wat er een beetje op lijkt maar met eigen input, of ik bedenk gewoon helemaal zelf wat. Maar vandaag is mijn hoofd helemaal leeg ofzo...
<<

Anoniem119

Bericht 01 Mei 2014 11:21

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

Nee maar het is een klassieke combinatie dus je vindt er vast genoeg als je er oo zoekt!
<<

ChiQ

Bericht 01 Mei 2014 11:33

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

<<

Anoniem80

Bericht 01 Mei 2014 11:38

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

Ik fruit een ui en knoflook, bak de groenten hiebij aan en doe er dan de 2 blikjes tomatenblokjes door. Hier doe ik Italiaanse kruiden bij, verse zwarte peper, zout en basislicum. Dan voeg ik 2 blikjes tonijn toe. In een andere pan warm ik dr spinazie a la creme op. Ik bouw de lasagna op door een laag groenten met tomaat en tonijn daarbovenop spinazie daarop mozzarella en dan lasagnavellen. Dan weer hetzelfde. Bovenop eindig ik met lasagnavellen, spinazie en dan mozzarella. Dan 30 minuten in de oven op 180 graden.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 01 Mei 2014 11:57

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

ChiQ schreef:http://www.deliciousmagazine.co.uk/recipes/spaghetti-with-prawns-lemon-chilli-garlic-and-rocket


Die ziet er lekker uit! Ik eet wel regelmatig garnalen of gamba's, maar eigenlijk nooit met spaghetti samen. Goede tip, thanks!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 01 Mei 2014 12:07

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

Hmm, Chiq, ziet er wel heel lekker uit! Die ga ik zeker een keer maken. Skywise, jij ook bedankt, klinkt ook heel lekker en zoiets ga ik ook zeker een keer maken.
Maar voor vandaag ga ik toch maar voor de cannelloni met spinazie. En ik ga dit recept gebruiken:
http://www.jamiemagazine.nl/nl/artikel/ ... cotta.html
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 01 Mei 2014 12:19

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

Wat grappig van dat gehakt! Dat heb ik nog nooit gehoord maar ik herken het wel, ik eet ook geen champignons en rauwe haring bijvoorbeeld omdat ik de structuur naar vind, terwijl ik de smaak best wel zou lusten.

Ik maak voor de lasagne meestal een saus van tomatenblokjes, ui, knoflook, kruiden zoals tijm, rozemarijn, oregano en basilicum en laat dat even wat inkoken, daar zou je wat spekjes of kipblokjes aan toe kunnen voegen als je wil, maar hoeft niet. Ik gebruik vaak diepvries spinazie en die laat ik ontdooien en roer er dan een beetje zout en flink wat kruidenroomkaas doorheen, dat vind ik persoonlijk veel lekkerder dan spinazie à la crème. Je moet de spinazie alleen wel goed afgieten. En dan bouw ik laagjes op ( tomatensaus, mozzarella, lasagnebladen, spinazie, lasagnebladen en zo verder) het liefst met verse lasagnebladen. En meestal doen ik mozzarella of lekkere pittige Parmezaan op de tomatensaus laag.

Als je Googled op een paprikasaus krijg je genoeg recepten. Ik rooster soms zelf paprika's en soms pak ik een pot, daar doe ik sowieso ui en knoflook doorheen en vaak toch ook nog wel wat tomatenblokjes. Je zou dat ook kunnen maken met blokjes kipfilet of gamba's, ik gebruik het ook weleens als saus voor op een pizza, maar dan zonder de tomatenblokjes.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 01 Mei 2014 12:21

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

Bedankt Minoes! Klinkt heel lekker! Voor vandaag ben ik er al uit en wordt je lasagne het niet, maar ik ga het zeker een keer maken!
En het gaat inderdaad echt om de structuur van het gehakt, ik vind dat zo smerig! :no: Vroeger als kind al, en nu nog. Ik eet bijvoorbeeld ook geen vegetarisch gehakt, want dat heeft dezelfde structuur.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 01 Mei 2014 13:24

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

Dat recept ziet er ook erg lekker uit Mizz_s, ik ga het ook voor mezelf onthouden!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem273

Bericht 01 Mei 2014 18:48

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

Spaghetti met gamba's, rucola en citroen:

Afbeelding

http://www.jamieoliver.com/recipes/past ... _term=2014

Van de week gemaakt, echt heel lekker en weinig werk.

Penne met ovengeroosterde tomaatjes, tapenade van zongedroogde tomaat, spinazie, feta en pijnboompitten:

Afbeelding

http://www.amberalbarda.nl/recepten/
<<

Anoniem123

Bericht 02 Mei 2014 08:17

Re: Idee voor lekker pastagerecht?

Je wilt geen champignons maar onze favoriete vegetarische pasta is toch een pasta met champignons :angel:

Ik maak dan zelf een roomsausje en daarin gooi ik een bakje champignons, een bakje kastanjechampignons en nog een handvol oesterzwammen of een andere soort champignons. Tagliatelle erbij en het vult ook heel goed en wij misschien geen kip/gehakt ofzo.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers