Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Anoniem12

Bericht 13 Sep 2013 13:38

Re: Haak&Brei Topic

Haha, jeej!

Oreo ik heb de OT eindelijk aangepast!
<<

VeryCherry

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 213

Geregistreerd: 06 Sep 2013 09:55

Bericht 13 Sep 2013 13:40

Re: Haak&Brei Topic

Ik ben nu een dekentje en een mutsje aan het haken voor mijn allereerste achterneefje. Hij is nu 2 weekjes oud :D
Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 13 Sep 2013 13:43

Re: Haak&Brei Topic

Rush, HELD! Je kunt de regenboogschaap ook nog bij winkels zetten. Ik heb daar ook wel eens wat besteld. Prima service.
En haakidee ook!
<<

Anoniem123

Bericht 13 Sep 2013 18:00

Re: Haak&Brei Topic

VeryCherry schreef:En ook hier meld ik me weer, op verzoek van Rush :D


:cheering: :cheering: :cheering: :thumbup:
<<

Anoniem273

Bericht 13 Sep 2013 20:06

Re: Haak&Brei Topic

SarahKey schreef:
VeryCherry schreef:En ook hier meld ik me weer, op verzoek van Rush :D


:cheering: :cheering: :cheering: :thumbup:


Fijn, heb je mijn berichtjes al gelezen? Ik heb je even een nieuwe PB gestuurd. Ik ben nog steeds benieuwd naar je verhaal omtrent de telefoonhoesjes eigenlijk. Ik wil wel heel graag m'n €20 terug namelijk.
<<

Anoniem123

Bericht 14 Sep 2013 09:47

Re: Haak&Brei Topic

Aziraphale schreef:
SarahKey schreef:
VeryCherry schreef:En ook hier meld ik me weer, op verzoek van Rush :D


:cheering: :cheering: :cheering: :thumbup:


Fijn, heb je mijn berichtjes al gelezen? Ik heb je even een nieuwe PB gestuurd. Ik ben nog steeds benieuwd naar je verhaal omtrent de telefoonhoesjes eigenlijk. Ik wil wel heel graag m'n €20 terug namelijk.


huh? Ik weet niets over telefoonhoesjes?
<<

Anoniem273

Bericht 14 Sep 2013 10:00

Re: Haak&Brei Topic

Maar VC wel ;)
<<

Anoniem123

Bericht 14 Sep 2013 10:06

Re: Haak&Brei Topic

ah ja haha dacht al huh? mis ik wat.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 14 Sep 2013 11:52

Re: Haak&Brei Topic

Ik heb nog heel veel Saskia wol van de Wibra liggen. Iemand leuk idee wat daar mee te doen? Aangezien ik nu alleen met katoen haak, ligt het ook maar te liggen.
<<

Anoniem205

Bericht 14 Sep 2013 12:05

Re: Haak&Brei Topic

Mutsen haken?
<<

Anoniem180

Bericht 14 Sep 2013 12:46

Re: Haak&Brei Topic

Ik wil binnenkort beginnen met figuurtjes haken en speelgoeddingetjes enzo. Ik kan dus eigenlijk alleen nog maar 'plat haken' (kussentje, lapje) en ik snap eerlijk gezegd weinig van de haakpatronen voor figuurtjes. Wat is een leuk boek waarin figuurtjes haken goed wordt uitgelegd? Het liefst een zo duidelijk mogelijke beschrijving :P.
<<

Anoniem205

Bericht 14 Sep 2013 14:37

Re: Haak&Brei Topic

Figuurtjes haken is niets meer dan vasten haken. Soms alleen enkele vasten, soms meerderen en soms minderen. In alle boekjes worden aan het begin de steken die gebruikt worden uitgelegd.
<<

Jelleke

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 14 Sep 2013 18:02

Bericht 14 Sep 2013 18:13

Re: Haak&Brei Topic

Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste bericht op het nieuwe forum, op het oude forum was ik niet zo actief, misschien dat er met dit forum verandering in gaat komen. Ik heb jullie hulp nodig.. Ik zou graag een hobby hebben (het klinkt wel suf zo, alsof ik een saai leven heb, valt wel mee hoor :wink: ) en mede door dit topic heb ik bedacht dat het me leuk lijkt om te leren breien. Op de basisschool heb ik het wel eens gedaan maar verder nooit, ik heb dan ook geen flauw idee hoe ik moet beginnen en wat ik allemaal nodig heb enzo. Het lijkt me leuk om ergens een beginnerscursus te doen maar er wordt niks aangeboden bij mij in de omgeving. Hoe kan ik het beste beginnen? Met hulp van youtube? Een boek kopen? Ik zie hier van die leuke knuffels enzo voorbijkomen, ik neem aan dat je dan toch wel heel ervaren moet zijn of niet? En dat duurt toch uuuuuren voor het een keer klaar is of valt dat mee?

x Jelleke
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 14 Sep 2013 19:02

Re: Haak&Brei Topic

Welkom op het forum Jelleke!

De meeste knuffels die in dit topic (en het topic op het oude forum) voorbij komen zijn gehaakt. Je kunt ook knuffels breien hoor! Maar het geeft wel een ander effect, google maar eens.

Als je wilt breien dan is het belangrijkste dat je twee breinaalden hebt en een bol wol/acryl. Bij de Zeeman kun je die wel krijgen, goed materiaal om te oefenen! Ik zou gaan voor breinaalden 3,5 of 4 en wol/acryl die qua dikte hierbij past (dat staat op de wikkel).
Heb je niemand in je omgeving die kan breien? Of connecties in het verzorgingshuis? :wink: Ik leer het makkelijkste als iemand het voor doet en ik het meteen daarna na kan doen. Maar youtube of een boek kan natuurlijk ook!

Met de knuffels in dit topic ben je inderdaad wel uren bezig! Ik doe over een paar slofjes zo'n 2,5 uur, 'n rammelaar minstens 6 uur maar ik denk eerder 8 uur en knuffels heb ik nog nooit de tijd voor bijgehouden.
Je hoeft daarvoor niet héél ervaren te zijn hoor, als je de steken maar kent. Ik denk dat haken sneller makkelijker gaat dan breien, bij mij was dat tenminste wel.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 14 Sep 2013 19:56

Re: Haak&Brei Topic

Dag Jelleke, welkom!

Ik ben zelf begonnen met breien, maar dat ging veel te traag vooruit. En ik ben een stuk ongeduld, dus nu haak ik. Ik heb geleerd door naar het haakatelier te gaan en sommige steken heb ik geleerd via youtube. Youtube vind ik erg handig, dan kan je op je eigen tempo iets leren en het filmpje desnoods 10000x opnieuw laten afspelen zodat je het onder de knie hebt.



Ik wil dit broekje haken voor mijn 2 dochters! Maar dan een winterversie met lange pijpen!
http://www.hethaakbeest.be/soaker/

Maar eerst nog 2 kinder/babyvestjes van vicarno's mama.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 14 Sep 2013 22:35

Re: Haak&Brei Topic

Wie van jullie gebruikt ook wel eens vilt bij een haakwerk? Ik wilde pas iets proberen met vilt op mijn haakwerk, alleen heb ik niet een goede naald om door mijn vilt heen te prikken. Misschien hebben jullie tips?
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 14 Sep 2013 23:00

Re: Haak&Brei Topic

Afbeelding
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 14 Sep 2013 23:03

Re: Haak&Brei Topic

Volgens mij is het eindelijk gelukt om een foto te plaatsen!

Het varkentje is mijn allereerste haakwerkje en daar had ik helaas net niet genoeg van de roze kleur waardoor ik met een andere roze kleur de rest heb afgemaakt. Het olifantje heb ik heel erg lang over de slagtanden gedaan en uiteindelijk heb ik de punnikpaddestoel gepakt omdat het mij met haken niet ging lukken.

En het eerste echte haakproject waar ik best trots op ben......

Afbeelding
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 14 Sep 2013 23:07

Re: Haak&Brei Topic

Kaas Bij het varkenje en bij het olifantje zijn de ogen van vilt. Bij het varkentje heb ik het wel met een paar steekjes vastgezet. Daardoor trekt het zwarte ook een beetje. Bij het olifantje heb ik textiellijm gebruikt. Zelf vind ik dit mooier alleen weet ik niet hoe goed het blijft zitten.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 15 Sep 2013 09:01

Re: Haak&Brei Topic

Dodo, wat een leuke Sjakie! :thumbup: En ik vind je varkentje en olifantje ook schattig.

Kaas, ik heb ook wel eens vilt gebruik en doe dit met een naald met een goede scherpe punt. Misschien is je vilt te dik? Ik neem niet al te dik vilt, dan is het makkelijker om er met je naald door te komen.
Textiellijm gebruik ik ook maar als ik weet dat het voor een kindje is dan vind ik alleen textiellijm niet veilig genoeg en doe ik een klein drupje lijm in het midden en zet ik het vilt rondom vast op het haakwerk met naald en draad.

Ik ben nu de rammelaar aan het afwerken en ben ondertussen al begonnen aan een aapje.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 15 Sep 2013 09:06

Re: Haak&Brei Topic

Angela Dank je!

Ben jij toevallig ook de rammelhamer aan het maken? Ik ben namelijk benieuwd of het randje van overgang handvat naar "ijzer" ook met een steekje moet worden vastgezet. Anders vind ik het maar een raar los randje.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 15 Sep 2013 09:11

Re: Haak&Brei Topic

dodo schreef:Angela Dank je!

Ben jij toevallig ook de rammelhamer aan het maken? Ik ben namelijk benieuwd of het randje van overgang handvat naar "ijzer" ook met een steekje moet worden vastgezet. Anders vind ik het maar een raar los randje.


Nee, die ben ik niet aan het maken en heb ik ook nog nooit gemaakt. Maar ik heb even naar een plaatje gekeken, moet je die niet later vast zetten? Het ziet er in ieder geval niet uit als een los randje, het lijkt erop dat het vast zit.
Rush en Sjaantje hebben hem wel gemaakt, misschien kun zij je helpen.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem12

Bericht 15 Sep 2013 09:21

Re: Haak&Brei Topic

Nee dat randje zit niet vast. Je vouwt m een beetje naar binnen, zodat het een wat dikker randje wordt.
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 15 Sep 2013 09:46

Re: Haak&Brei Topic

Rush, als je het randje hebt omgevouwen doe je er dan niks meer aan? Ik heb de neiging om het randje met een steekje vast te zetten omdat het voor mijn gevoel anders niet in model blijft zitten.
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 15 Sep 2013 09:49

Re: Haak&Brei Topic

En de rammelhamer kan die in de wasmachine? Loopt zo'n surprise-ei niet vol met water?
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers