Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn bevallingsverhaal

<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 12 Sep 2013 20:52

Mijn bevallingsverhaal

Zo beide dames liggen lekker te slapen, heb ik eens even tijd voor mijn bevallingsverhaal.

Dinsdag moest ik me om 8:30 uur in het ziekenhuis melden, de dag dat ze me in zouden gaan leiden. Eerst om 8:45 aan de ctg gegaan en dit zag er allemaal goed uit. Vervolgens werd er gekeken of ik eventueel al ontsluiting had en anders zouden ze een ballonnetje gaan plaatsen. Gelukkig bleek ik al 3 cm te hebben, maar er werd nog even gewacht met het breken van mijn vliezen. De kleine lag nog niet goed ingedaald, ze was bang dat door de kracht van het breken van de vliezen de kleine omhoog zou schieten. Ik werd vervolgens naar een verloskamer gebracht waar ze een gaatje in mijn vliezen hebben geprikt, terwijl een ander hard op mijn buik stond te duwen om de kleine in positie te houden. Rond 10 uur hebben ze mijn infuus met weeënopwekkers klaargemaakt en niet veel later lag ik aan het infuus. Om de 20 minuten kwamen ze het infuus wat hoger zetten. Rond 11 uur kreeg ik pijnlijke weeën en moest ik me goed concentreren. Mijn eigen verloskundige kwam rond die tijd nog even langs om te kijken hoe het met me ging. Kreeg nog een compliment dat ik ze goed aan het wegpuffen was, ook kwam er nog een verpleegkundige kijken die vond dat het er allemaal nog wel knus uit zag. Ja, op dat moment had ik even geen wee ;-) Ze vertelde me dat de arts rond 12 uur zou komen om te kijken hoe ver de ontsluiting ondertussen was. Tegen 12 uur kreeg ik persdrang en wist ik niet meer waar ik het zoeken moest. De arts vertelde me dat ik 5 cm had. Ik dacht op dat moment werkelijk waar dat ik gek werd. Ik kon het persen echt niet tegenhouden en dan moest ik nog 5 cm :pale: Ik dacht echt breng me maar onder narcose of weet ik veel maar dit ga ik echt niet trekken. Ze vroeg of ik pijnstilling wilde. Doe me dan maar zo'n spuit in mijn been was mijn reactie, want bij het idee dat ik naar beneden moest voor een ruggenprik werd ik gek en die spuit zou er eerder zijn. Arts ging weg om de pijnstilling te regelen, maar voordat ik het wist stond ze weer naast mijn bed (was terug geroepen door de verpleging) en stond ze haar handschoenen aan te doen en een schort om te doen. Even later zei ze dat ik mocht gaan persen. Waardoor ik naar haar riep hoe dat kon, want net zei ze nog dat ik 5 cm had! Ze had nog net tijd om een knip te zetten (voor de zekerheid ivm de totaal ruptuur van de vorige bevalling) en om 12:15 was ons meisje daar dan! Het was echt even heel onwerkelijk allemaal. Het ene moment denk je dat je nog 5 cm moet en het volgende moment is ze er al.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 12 Sep 2013 21:02

Re: Mijn bevallingsverhaal

Wauw dat laatste stukje is dan wel heeeeeel snel gegaan zeg. Gefeliciteerd!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 12 Sep 2013 21:10

Re: Mijn bevallingsverhaal

Dat is snel gegaan! Maar hoe zat het dan nu met die laatste 5 cm? Kan dat dan ineens zo snel gaan?

Hoe gaat het nu met jullie? :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 12 Sep 2013 21:16

Re: Mijn bevallingsverhaal

Wow, dat ging inderdaad heel snel zeg!
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 12 Sep 2013 22:07

Re: Mijn bevallingsverhaal

Sow, dat heb je snel gefikst! Lijkt me heel raar om van de ene gedachte (dat je pas op 5cm zit) naar de andere te gaan (dat je kindje er al is). Mijn bevalling ging ook vrij snel maar ik had zelf wel goed door wat er gebeurde.

Gaat alles goed? En hoe reageerde S. op dr kleine zusje?
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 12 Sep 2013 23:42

Re: Mijn bevallingsverhaal

Suus schreef:Dat is snel gegaan! Maar hoe zat het dan nu met die laatste 5 cm? Kan dat dan ineens zo snel gaan?

Hoe gaat het nu met jullie? :)


Bij mij gingen die laatste cm-ters ook zo razendsnel, dus het kan!

Klinkt als een goede bevalling jet nog gefeliciteerd!
Mother of 3 adorable children
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 13 Sep 2013 00:51

Re: Mijn bevallingsverhaal

Wow dat ging dan wel ineens heel snel die laatste 5 cm (of hadden ze het niet goed geschat?) maar ik hoop dat je het zelf (ondanks de snelheid) als een fijne bevalling hebt ervaren?
Afbeelding
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 13 Sep 2013 08:03

Re: Mijn bevallingsverhaal

Wow, dat was snel die laatste 5 cm! Heftig hoor! Hoe gaat alles nu?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 13 Sep 2013 08:04

Re: Mijn bevallingsverhaal

Wow het laatste stuk was wel heel snel gegaan. Hopelijk gaat alles verder goed en kun je heerlijk genieten met je gezin.
Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 13 Sep 2013 08:07

Re: Mijn bevallingsverhaal

Wow dat is snel gegaan!
Gefeliciteerd, geniet van je meisje!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem2

Bericht 13 Sep 2013 15:25

Re: Mijn bevallingsverhaal

Wauw _Jet! :thumbup:
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 13 Sep 2013 17:36

Re: Mijn bevallingsverhaal

Wow snel gegaan zeg op het eind! geniet lekker van je meisjes.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 15 Sep 2013 08:50

Re: Mijn bevallingsverhaal

Wow, jet dat is wel heel snel dan gegaan. Hoe kijk je er zelf op terug en hoe gaat het nu met beide meisjes en jezelf?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers