Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel echo's tijdens zwangerschap?

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 30 Apr 2014 08:26

Re: Hoeveel echo's tijdens zwangerschap?

Ik heb geen idee wat hier standaard is, maar ik heb er zelf ook veel gehad. Ik liep sowieso in het ziekenhuis en gezien mijn spierziekte (en de erfelijkheid ervan) kregen we veel echo's.

Sowieso om de 4 weken om te kijken of hij nog goed groeide en daarnaast ook een uitgebreide systematische echo met een speciaal toestel waarop ze in detail alles konden zien.

Toen hij uiteindelijk niet meer goed leek te groeien, heb ik wekelijks echo's gekregen.
2012 & 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 30 Apr 2014 08:28

Re: Hoeveel echo's tijdens zwangerschap?

Bij mijn verloskundige hebben ze een apparaat staan, dus maken ze soms extra echo's.

standaard echo's zijn bij onze praktijk:

9 weken
12 weken
20 weken (elders)
30 weken liggingsecho.

Met 15 weken hebben wij een pretecho/geslachtsbepalingsecho laten doen.

22 weken kreeg ik de eerste medische echo ivm buikpijn
22+1 echo
22+2 echo

Met 24 weken hebben we een pretecho 3D laten maken. Omdat dochter niet goed lag mochten we met 26 weken nog een keertje.

Met 27 weken ging mijn moeder mee naar de vk praktijk en hebben ze voor mijn moeder een extra echo gemaakt. Toen viel op dat ze wat klein was en hebben ze haar opgemeten.

Met 30 weken een groeiecho en nogmaals opgemeten, toen bleek ze nog verder achter te blijven in groei.
met 31 weken echo om vruchtwater ed. te meten
met 32 weken weer een groeiecho, te klein maar binnen marge
met 34 weken groeiecho, te klein! (hoge bloeddruk etc.)
34,5 opgenomen in t ziekenhuis ivm veel te hoge bloeddruk, eiwitten en te kleine baby, vanaf toen om de dag een echo.

Ik denk dat ik in totaal zo'n 20 echo's heb gehad, ze is met 37+1 geboren. Die laatste echo's zie je bijna niets meer. DIt was vooral voor het doormeten van de navelstreng, meten van vruchtwater en het opmeten van beentjes en buik (hoofdje lag al te diep). Ik vond het allemaal vooral stressvol.
<<

Eep

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: Noord-Brabant

Bericht 30 Apr 2014 09:30

Re: Hoeveel echo's tijdens zwangerschap?

Bij mijn praktijk hebben ze zelf een echoapparaat, je krijgt standaard echo's met:
8 weken (intake)
12 weken (termijn)
20 weken (deze is in het ziekenhuis)
30 weken (1e groei echo)
32 weken (2e groei echo)
35 weken (liggingsecho)

Ik heb verder geen bijzonderheden deze zwangerschap, dus vergeleken met andere praktijken zijn het er best veel volgens mij.
Afbeelding
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 30 Apr 2014 10:13

Re: Hoeveel echo's tijdens zwangerschap?

7 weken (kijken of er een kloppend hartje is vanwege een missed abortion hiervoor)
10 weken (termijnecho)
12 weken (nekplooimeting)
17 weken (geslachtsbepaling)
20 weken (SEO)
30 weken (kijken of de placenta weg is bij de baarmoedermond)
35 weken (liggingsecho)

En daarna werd ik medisch omdat ik een grote baby zou krijgen en heb ik nog tig echo's in het ziekenhuis gehad.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem91

Bericht 30 Apr 2014 10:16

Re: Hoeveel echo's tijdens zwangerschap?

Ik heb er bij Lise zelfs maar 1 gehad, toen was de 20 weken echo er nog niet.
<<

Anoniem133

Bericht 30 Apr 2014 10:20

Re: Hoeveel echo's tijdens zwangerschap?

Bij de vk zijn er twee echo's standaard: met 12 weken en met 20 weken. Omdat ik een mk had gehad voor de zwangerschap van de oudste, had ik met 8 weken ook al een echo.
Bij de jongste heb ik bijna wekelijks een echo gehad wegens medische redenen. De laatste 6 weken twee keer per week.
<<

Anoniem75

Bericht 30 Apr 2014 12:12

Re: Hoeveel echo's tijdens zwangerschap?

Ik liep in het begin en op het eind bij de gyn in het ziekenhuis en daar kreeg ik een echo met 7 weken, 12weken, 34 weken, 36 weken en 38 weken.

En ik heb nog een 20 weken echo gehad en bij 17 weken een geslachtsbepalingsecho
<<

Anoniem261

Bericht 30 Apr 2014 12:19

Re: Hoeveel echo's tijdens zwangerschap?

Met 6, 10, 12, 20 en 35 weken (eerste 2 waren extra ivm eerdere mk)
<<

Anoniem111

Bericht 30 Apr 2014 12:22

Re: Hoeveel echo's tijdens zwangerschap?

Volgens mijn huisarts is hier standaard met 12 weken, 20 weken en 30 weken.

Ik heb met 6 weken een echo gehad om de juiste termijn te bepalen omdat de verwachte termijn op basis van mijn laatste menstruatie niet overeenkwam met het hcg in mijn bloed. Ik was toen veel minder ver dan verwacht en er was nog geen kloppend hartje te zien en bovendien steeg mijn progesteron maar niet, dus kreeg ik met 8,5 week nog een echo om te kijken of het wel goed zat. Daarna met 12 en 20 weken een echo gehad en die van 30 weken staat volgende week op de planning. Vandaag heb ik een 3D-echo gehad, maar die valt uiteraard volledig buiten het normale medische circuit.
<<

Anoniem 146

Bericht 30 Apr 2014 13:47

Re: Hoeveel echo's tijdens zwangerschap?

Hier een echo bij 6,5 wk, 8 wk (ivm eerdere miskraam), 9,5wk (ivm bloeding), 11wk termijn echo, 20wk, 32wk.
<<

Anoniem74

Bericht 30 Apr 2014 22:20

Re: Hoeveel echo's tijdens zwangerschap?

9 wkn (ivm mk)
10-12 wkn termijn
20 wkn
+30 wkn liggingsecho ivm vermoeden stuit
<<

Anoniem275

Bericht 30 Apr 2014 22:22

Re: Hoeveel echo's tijdens zwangerschap?

volgens mij is het bij de praktijk hier standaard met 10-12 weken en met 20, verder niet.

bij de oudste heb ik een 'extra' 20 weken echo gehad omdat hij zijn stuitje niet liet zien en nog een keer een groei-echo omdat mijn buik ineens hard gegroeid was.
bij de jongste heb ik met 6 wkn een echo gehad ivm bloedverlies en nog een keer een liggingsecho. en misschien ook nog wel een extra groeiecho, maar dat weet ik niet zeker meer..
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 30 Apr 2014 22:25

Re: Hoeveel echo's tijdens zwangerschap?

Bij de oudste: alleen 2x rond de 25-27 weken.
Bij de jongste: met 8 weken (bij de gyn ivm clomid zwanger geworden, 12 weken (termijn), 20 weken (medisch), 34 weken (ivm val van oudste op mijn buik), 35 weken (geen leven voelen) en 36 weken (ivm stuitligging).
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 30 Apr 2014 22:34

Re: Hoeveel echo's tijdens zwangerschap?

Beide keren met 6 weken, 12 weken, 20 weken, +/- 35 weken en 42 weken. Verder zelf met 16 en 27 weken nog een pretecho gedaan.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MissBitchy