Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bah ontstoken oog..

<<

Anoniem173

Bericht 30 Apr 2014 06:25

Bah ontstoken oog..

Gisteren een beetje last van mijn oog dus ik bleef ee constant aan zitten. Jullie raden het al, steeds roder en dikker. Op een gegeven moment kwam er ook pus/slijm bij. Die is ontstoken.
Vanochtend kreeg ik mijn oog gewoon niet open van de troep :palm:
Om hier nou mee naar de huisarts te gaan vind ik ook zo wat. Ik draag nooit lenzen maar natuurlijk wel make up. Nu maar geen make up opgedaan (catrice kruidvat meer klachten?). Hopen dat het snel overgaat want ik Zie er echt niet uit en het doet zeer.
Jullie wel eens gehad en tips?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 30 Apr 2014 06:46

Re: Bah ontstoken oog..

Als het morgen niet beter is toch even naar de huisarts gaan. Tot die tijd water koken, af laten koelen onder een theedoek en met dat water+ wattenschijfje schoonmaken. Beslist niet meer aanzitten ;-)
<<

Anoniem51

Bericht 30 Apr 2014 06:51

Re: Bah ontstoken oog..

Ik heb het rond deze periode extreem vaak, bij mij is het hooikoorts.
<<

Anoniem51

Bericht 30 Apr 2014 06:53

Re: Bah ontstoken oog..

Koelen met een lepel die een tijdje in de koelkast/vriezer heeft gelegen vind ik trouwens erg prettig.ik gebruikte eerst altijd koude natte washandjes, maar daar werd m'n huid heel schraal van.
<<

Anoniem173

Bericht 30 Apr 2014 07:01

Re: Bah ontstoken oog..

Goede tips. Ti's opzich wel minder pijnlijk dan gisteren. Maar ja wel alle tekenen van ontsteking en het traant en is echt gezwollen. Enige is dat ik op m'n werk niet even makkelijk water kook en dan schoonmaak met een watje. Afblijven dus vooral.
<<

Anoniem51

Bericht 30 Apr 2014 07:09

Re: Bah ontstoken oog..

Anders neem je een beker/bakje afgekoeld gekookt water en war wattenschijfjes mee? Of als je op je werk water kookt voor de thee, doe je nog wat water in een andere mok en laat je dat afkoelen. Lijkt me heel sterk dat dat niet kan? En dan duik je regelmatig even naar de wc met het water en de wattenschijfjes om het even schoon te maken.
<<

Anoniem173

Bericht 30 Apr 2014 08:03

Re: Bah ontstoken oog..

Ja dat is wel ee goede.

Het is nog niet eens zeker of ik wel mag werken. Heb direct patienten contact dus ff afwachten tot de bedrijfsarts er is.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 30 Apr 2014 09:09

Re: Bah ontstoken oog..

De laatste keer dat ik een ontstoken oog had raadde de huisarts mij aan een warm washandje tegen het (dichte) oog aan te houden, warmte zou het genezingsproces bevorderen.
<<

Anoniem173

Bericht 30 Apr 2014 09:17

Re: Bah ontstoken oog..

Ben weer onderweg naar huis. Te hoog besmettinggsgevaar.
<<

Anoniem173

Bericht 30 Apr 2014 15:44

Re: Bah ontstoken oog..

Ik mag gelukkig zo nog even langs bij de huisarts, hopelijk willen ze me iets geven want het blijft gewoon irriteren
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 30 Apr 2014 17:36

Re: Bah ontstoken oog..

Hoe was het bij de huisarts?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem173

Bericht 30 Apr 2014 19:10

Re: Bah ontstoken oog..

Idd een ontstoken oog, heb antibiotica druppels gehad. Zou zo snel moeten overgaan :)
<<

Anoniem130

Bericht 30 Apr 2014 19:24

Re: Bah ontstoken oog..

Je hoeft ons kraanwater niet eens te koken zeidrn de oogartsen laatst bij ons. Is schoon genoeg om mee te reinigen (en tijdens afkoelen besmet het ook weer, dus echt steriel is gekookt water ook niet). Verder rust geven en vooral heel erg opletten dat je niet je andere oog ook besmet. Als het langer aanhoudt of echt gaat pussen (beetje plak/slaap in je ogen is ook bij viraal) kun je langs HA voor antibiotica. Maar ook hier: meestal viraal en geen zin. :))
<<

Anoniem130

Bericht 30 Apr 2014 19:24

Re: Bah ontstoken oog..

Oh, ik loop beetje achter haha!

Beterschap!
<<

Anoniem173

Bericht 30 Apr 2014 20:05

Re: Bah ontstoken oog..

haha bedankt voor de tips. Dat van dat schone kraanwater zijn mijn HA ook. Ach ik ben tevreden want ik heb iets gehad (vind dat toch prettiger dan maar afwachten of het vanzelf over gaat. Ook al weet ik dat het bij viraal geen zin heeft). Ze sloot viraal trouwens in eerste instantie uit omdat het slechts 1 oog is.
<<

Anoniem130

Bericht 30 Apr 2014 20:19

Re: Bah ontstoken oog..

Dat is iets wat ze vroeger inderdaad leerden en is ons ook verteld door oude oogarts die college gaf haha. Werd vrij snel door jongere oogarts en boek verteld dat dat inmiddels achterhaald is. Uiteindelijk vaak allebei dubbelzijdig door besmetten en ook viraal begint/blijft wel eenzijdig. Onderscheid bacterieel en viraal klinisch eigenlijk niet te maken is de huidige conclusie... En meestal dus viraal en ab niet nodig. Antibiotica schijnt ook niet significant meer te werken dan placebo (logisch als het meestal viraal is). Fusidinezuur wat vaak wordt voorgeschreven schijnt helemaal zinloos te zijn: als het al bacterieel is, is 80% resistent. Hoop dus niet dat je dat gekregen hebt. :p
<<

Anoniem173

Bericht 30 Apr 2014 20:27

Re: Bah ontstoken oog..

Haha ik heb Chlooramfenicol gekregen, dus niet Fusidinezuur :p

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers