Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 28 Apr 2014 10:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben gisteren ook weer aan het koken en bakken geweest. Ik heb het bananenbrood volgens het recept van Vegadutchie gemaakt en hij is lekker. Ik heb ook courgettesoep gemaakt, maar die vind ik zelf wat minder.
<<

Anoniem74

Bericht 28 Apr 2014 11:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hier gister ook babanenbrood gemaakt, maar dan in muffinvormpjes. Cakeblik is onvindbaar.
Heb er cacao doorgegooid, dadels, appel, walnoten en banaan.
<<

Anoniem186

Bericht 28 Apr 2014 12:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik had gister een bananenbrood van boekweitmeel gemaakt met alleen dadelstroop en banaan. Dat was ook wel eens lekker.

Ik ben nu bezig met die spinazie tonijn pannenkoek.
<<

Anoniem74

Bericht 28 Apr 2014 12:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ah,ik heb nog een halve zak spinazie liggen...en geen inspiratie :). Ik ga eens googlen, klinkt wel goed.
<<

Anoniem186

Bericht 28 Apr 2014 12:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem215

Bericht 28 Apr 2014 15:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:http://www.foodness.nl/recipe/detail/393


Wat een leuk recept, dit lijkt mij echt lekker.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 28 Apr 2014 19:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Vraag! ik heb net heerlijke en simpele muffins gebakken met banaan, eieren, chocolade, havermoutmeel, walnoten en kaneel. Verder niks. Moet ik deze in de koelkast bewaren of niet?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem186

Bericht 28 Apr 2014 19:22

Re: Clean, fit & healthy-topic

Reva schreef:Vraag! ik heb net heerlijke en simpele muffins gebakken met banaan, eieren, chocolade, havermoutmeel, walnoten en kaneel. Verder niks. Moet ik deze in de koelkast bewaren of niet?


Kan, maar hoeft niet. M'n man zet ze wel altijd koud, hij vindt dat lekker. Ik doe ze altijd gewoon in een bakje en laat het op het aanrecht staan.
<<

Anoniem186

Bericht 28 Apr 2014 19:23

Re: Clean, fit & healthy-topic

Die tonijnrolletjes waren een beetje flauw, moet wel wat zout en kruiden bij, vind ik. Zoon vond het wel heerlijk!
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 28 Apr 2014 19:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:
Reva schreef:Vraag! ik heb net heerlijke en simpele muffins gebakken met banaan, eieren, chocolade, havermoutmeel, walnoten en kaneel. Verder niks. Moet ik deze in de koelkast bewaren of niet?


Kan, maar hoeft niet. M'n man zet ze wel altijd koud, hij vindt dat lekker. Ik doe ze altijd gewoon in een bakje en laat het op het aanrecht staan.


Danku!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem186

Bericht 30 Apr 2014 09:55

Re: Clean, fit & healthy-topic

meisje schreef:Hier staat er weer een bananenbrood in de oven
Ik zoek eigenlijk wat inspiratie voor lekkere (clean) hoofdgerechten. Waar halen jullie die vandaan? Ben ook nog vegetarisch dus minder keus helaas.


Wij hebben gister deze op:
http://foodness.nl/recipe/detail/307/qu ... _en_hummus

Ik had hem met kipfilet, maar je kan hem ook makkelijk zonder vlees. Echt een aanrader, was heerlijk!

Afbeelding
<<

Anoniem156

Bericht 30 Apr 2014 09:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Goodmorning allemaal!
ik heb een paar ontzettende niet cleane en healthy weken gehad, sla de weegschaal ook nog maar ff over denk ik.
ga vanaf vandaag weer lekker gezond doen, had voor ik wegging gelukkig al een hoop dingen gemaakt en in de diepvries gedaan.
<<

Anoniem198

Bericht 30 Apr 2014 10:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Leuke site hè Jans? Die pannenkoeken met tonijn hebben wij vorige week gegeten.
Echt lekker!
Wij gaan vanavond de mango,prei en kip quiche eten
http://www.foodness.nl/recipe/detail/342
<<

Anoniem186

Bericht 30 Apr 2014 12:09

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dubbel
Laatst gewijzigd door Anoniem186 op 30 Apr 2014 12:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem186

Bericht 30 Apr 2014 12:09

Re: Clean, fit & healthy-topic

Victoria schreef:Leuke site hè Jans? Die pannenkoeken met tonijn hebben wij vorige week gegeten.
Echt lekker!
Wij gaan vanavond de mango,prei en kip quiche eten
http://www.foodness.nl/recipe/detail/342


Dat ziet er ook leuk uit! Ja, echt een leuke site!


Wij gaan vanavond een aardappel courgette cake eten (geraspte aardappel en courgette, eieren, kaas en speltmeel), ben benieuwd.
<<

Anoniem198

Bericht 30 Apr 2014 15:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat klinkt ook erg lekker. Ik vond koken altijd vreselijk maar met dit soort recepten ga ik het toch nog een beetje leuk vinden. Heb nu ook de tijd om weer eens wat nieuws te proberen.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 30 Apr 2014 18:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:
meisje schreef:Hier staat er weer een bananenbrood in de oven
Ik zoek eigenlijk wat inspiratie voor lekkere (clean) hoofdgerechten. Waar halen jullie die vandaan? Ben ook nog vegetarisch dus minder keus helaas.


Wij hebben gister deze op:
http://foodness.nl/recipe/detail/307/qu ... _en_hummus

Ik had hem met kipfilet, maar je kan hem ook makkelijk zonder vlees. Echt een aanrader, was heerlijk!

Afbeelding


Die ziet er lekker uit Jans!
Dank je.
💜💜💙💙
<<

Anoniem186

Bericht 30 Apr 2014 21:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Victoria, hoe was de quiche?


Iemand nog iets leuks met witlof?
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 30 Apr 2014 22:03

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans, heb je een recept van die aardappel courgette cake?
Zag net de foto in het eten en drinken topic en hij zag er erg lekker uit.

Wij etend zelden witlof, dus helaas geen recept voor je...
💜💜💙💙
<<

Anoniem186

Bericht 30 Apr 2014 22:09

Re: Clean, fit & healthy-topic

meisje schreef:Jans, heb je een recept van die aardappel courgette cake?
Zag net de foto in het eten en drinken topic en hij zag er erg lekker uit.

Wij etend zelden witlof, dus helaas geen recept voor je...


Deze:
http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R3 ... rikasalade

Ik had er ook nog gebakken spekreepjes doorheen gedaan. Maar jullie eten natuurlijk vega.
<<

Anoniem156

Bericht 01 Mei 2014 12:14

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat recept ga ik denk ik ook binnenkort maken, Jans! Zou het ook kunnen met zoete aardappelen?

Ik koop af en toe de Women's Health, ik vind het een heel leuk tijdschrift! Ze hebben nu een aanbieding voor 5 nummers voor €15,00. Misschien ook iets voor iemand hier?
<<

Anoniem186

Bericht 02 Mei 2014 20:50

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hoe gaat het hier? Jullie nog leuke receptjes uitgeprobeerd of lekkere dingen gebakken?

Hier wat betreft ontbijt en lunch niet zo boeiend. Qua avondeten wel lekker gegeten.

Nu staat er een granola in de oven voor m'n man. Maar dat is niet zo boeiend.
<<

Jip

Bericht 02 Mei 2014 20:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb vanmiddag een taart gemaakt van een dadel/pecannoten bodem en een 'vulling' van cashewnoten, kokosolie, honing en bosbessen. Nog niet geproefd bij elkaar, maar de vulling was lekker!
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 02 Mei 2014 21:08

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben ook bezig met steeds cleaner eten, daarnaast tel ik nog wel m'n calorieen omdat ik nog flink wil afvallen. Ik heb vandaag het bananenbrood gemaakt, wat is dat onwijs lekker zeg! En verder varieer ik vooral veel met mijn ontbijt, vind het elke ochtend weer een feestje om te ontbijten :). Verder heb ik nog een vraag. Volgens de fitness pal app eet ik 'teveel' vetten. Ik eet namelijk Griekse uoghurt, roomboter en vaak olijfolie of kokosolie. Kan dat kwaad? Ik hoor om me heen dat ik daarvan dicht zou slibben.
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 02 Mei 2014 21:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat klinkt heerlijk, Jip! Ben benieuwd hoe die smaakt!
Welkom terug trouwens!

Liz, ja dat is altijd een dingetje... Ik vind zelf dat calorieën tellen bij clean eten niet echt handig is.. Want net wat je zegt: volgens een hoop anderen krijg je teveel vetten binnen. Als ik bij het voedingscentrum in zou vullen wat ik zoal eet, dan slaat tie op tilt, haha. Terwijl ik echt wel gewoon normaal en gezond eet.
Als je wilt vallen dan kan je beter kijken naar de hoeveelheden die je eet en naar de suikers. Ik denk dat je dan veel beter de goede weg op bent dan calorieën te tellen. Want wat zegt een calorie nou eigenlijk? Voor mij te weinig.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers