Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kreta

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 16 Apr 2014 10:36

Kreta

Mijn vriend en ik zouden begin september 2 weken naar Kreta willen. Niet te toeristisch (geen Chersonisos), bij voorkeur in de buurt van het strand (of we huren een scootertje), liefst iets kleinschaligs/origineel.
Heeft iemand leuke tips?
<<

Anoniem321

Bericht 16 Apr 2014 10:54

Re: Kreta

Ja, ik zou de westkant van het eiland kiezen. De natuur vind ik daar pesoonlijk veel mooier dan de oostkant van het eiland.
Je hebt daar mooie stadjes zoals Chania en Rethymno.
Vorig jaar mei heb ik met mijn vriend in Almyrida gezeten. Een klein dorp, maar wel met een boulevard met allemaal barretjes en restaurants dus 's avonds heb je wat dat betreft wel genoeg keus. En er zitten supermarktjes en 2 bakkerszaken.
Het strand vond ik mooi.
Als je een scooter huurt kun je naar omliggende dorpjes en het binnenland in. Ik vind het echt een aanrader!
<<

Anoniem152

Bericht 16 Apr 2014 18:31

Re: Kreta

Vorig jaar ben ik in Stalis geweest.
Rustig dorpje met veel leuke lekkere restaurantjes.
Ik verbleef in appartementencomplex A.rlekin Tango. Het is kleinschalig en de eigenaar is een ontzettend lief Grieks mannetje. Supermarkt is in de buurt.
Strand is vanaf het appartementencomplex te lopen, maar niet echt in de buurt.
<<

Anoniem205

Bericht 17 Apr 2014 18:41

Re: Kreta

Al gekeken op Eliza was here?
<<

Anoniem119

Bericht 18 Apr 2014 09:10

Re: Kreta

Ik vond Rethymnon een leuk plaatsje. Wij zaten daar in een nietszeggend hotel maar je hebt er vast leuke plekjes.
Agia Nikolaos vond ik ook een mooi vissersplaatsje, daar zijn we een dagje heen geweest.
En naar de Samaria kloof, dat was ook wel heel mooi.

En naar dit strandje. Jaren afgevraagd waar het nou precies was (nooit gedacht om te googlen) en nu typ ik wat zoektermen in, en vind ik het direct :palm:

Afbeelding

Preveli Beach dus. Ik vond dat zo mooi, met zo'n groen lagunewatertje dat dan de zee in loopt
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 28 Apr 2014 08:54

Re: Kreta

Wij zitten in hotel/appartement Havania in Agios Nikolaos. Heerlijk!! We gaan dit jaar voor de 2e keer. Vorig jaar veel gedaan dit jaar gaan we weinig doen.


http://zon.sunweb.nl/griekenland/kreta/ ... avania.htm
30-04-2017
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 28 Apr 2014 18:21

Re: Kreta

Siepie schreef:Wij zitten in hotel/appartement Havania in Agios Nikolaos. Heerlijk!! We gaan dit jaar voor de 2e keer. Vorig jaar veel gedaan dit jaar gaan we weinig doen.


http://zon.sunweb.nl/griekenland/kreta/ ... avania.htm



Die zag ik ook, dat is dus een aanrader?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 28 Apr 2014 18:50

Re: Kreta

Zeker een aanrader!! Het is een beetje uit het centrum maar voor €4 ben je er met de bus met zn 2en en de bushalte is 100m verder op. Taxi is €7,50 ofzo.
Er is geen strand bij het appartement maar wel een drijvend ponton in de zee waar je vanaf in de zee kan duiken. 250m verder op is een 'gemeente strand'.
De eigenaar en zijn vrouw zijn erg aardig, lekker eten. Als je een excursie hebt waar voor je vroeg op moet dan krijg je de avond van te voren al je ontbijt (en evt lunchpakket) mee naar de kamer. Het enige 'nadeel' is dat er heel veel nederlanders komen.

Oh en de vrouw van de eigenaar is Nederlandse wat ook wel makkelijk is als er iets is. Ik had vorig jaar antibiotica nodig ivm blaasontsteking en dat heeft zij voor mij geregeld.


Agios is ook heel leuk! Leuke restaurantjes enzo. Vriendelijke en behulpzame mensen. Er zijn veel toeristen maar geen hordes en de gemiddelde leeftijd ligt tussen de 30jr en 50jr.
30-04-2017
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 30 Apr 2014 18:19

Re: Kreta

Misschien heb je hier ook nog iets aan? Er staan prachtige dingen tussen: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/beste ... den__.html

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers