Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 23 Apr 2014 17:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

meisjesmama schreef:
Maddie schreef:Nou als dat op de middelbare school gebeurdt heb ik daar niet zo'n moeite mee, als ze dat zelf niet erg vindt. Dan zijn ze ouder en vind ik dat ze zelf mogen aangeven wat ze wel of niet prettig vinden.

Hier gebeurd het al op de basisschool. Mijn oudste haar naam word zelfs afgekort. Van de jongste korte we zelf ook wel eens af. Maar moet zeggen dat we daar al over na hadden gedacht voor ze werd geboren.


Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan, dat dat op de basisschool al gebeurd.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem86

Bericht 23 Apr 2014 17:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Maar is een afkorting erg dan? Ik heb een lange naam, maar word ook vaak afgekort. Maar op belangrijke momenten word ik gewoon bij mijn volledig naam genoemd. Ik vind het wel lief, als iemand een koosnaam bedenkt, of een afkorting gebruikt.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 23 Apr 2014 20:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wij korten de naam van onze dochter ook wel af. Ik vind dat juist leuk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Apr 2014 20:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Je kan toch moeilijk mensen verbieden om de naam van je kind af te korten? Ik vind het juist altijd wel lief klinken, ook als anderen dat doen, meestal doe je dat toch vooral bij mensen met wie je het goed kan vinden. Ik vind het bij mezelf ook niet erg als mensen mijn naam afkorten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem331

Bericht 23 Apr 2014 20:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Mijn kind zegt zelf dat hij niet zo heet als ze hem anders noemen. Hij kan er zelfs boos om worden. Mag alleen zijn beste vriend doen.
Mijn dochter noemen we altijd en allemaal Riet of Rietje. Die luistert niet eens als ik haar bij haar eigen naam noem.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Apr 2014 07:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Goedemorgen.. Graag even jullie advies. Ik gebruik Clomid. Op de echo's heb ik mooie follikels en ook heb ik een mooie ovulatietest gehad en de laatste keer werd ik netjes op tijd ongesteld. Toch had ik geen goede progesteronwaarde. Mijn gynaecoloog is van mening dat we dan op een verkeerd moment bloed hebben laten prikken. Dat hoop ik dan maar. Mijn vraag is wanneer ik nu dan het beste de waarde kan laten testen.. Woensdag had ik een positieve ovulatietest en donderdag was hij helemaal positief. Iemand een idee? Bedankt alvast voor jullie reacties.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 28 Apr 2014 10:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik moest bloed laten prikken een week na mijn positieve ovulatietest.
al prikte ik dit keer pas vijf dagen erna en was de waarde ook al heel hoog
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem328

Bericht 28 Apr 2014 13:55

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Klopt, ongeveer een week na je verwachte eisprong. Na een dag of 5 moet het inderdaad ook al wel te zien zijn, maar in ieder geval niet vroeger bloed laten prikken want dan krijg je geen duidelijk beeld.
Donderdag had je een positieve test, dus dan heb je waarschijnlijk je eisprong ergens vrijdag/zaterdag gehad. Dus ik zou dan a.s. vrijdag bloed laten prikken. Succes!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Apr 2014 07:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Weer een negatieve test. ICSI 2 is mislukt. Nog 1 poging te gaan. Het valt me zwaar. Ik mag niet klagen, vind ik. We hebben het allerliefste kindje dat je je maar kan wensen. Toch kan ik mijn tranen niet binnen houden.

Ik dacht altijd 'als we er één hebben, dan is het goed'. Helaas is mijn gevoel daar nu niet mee eens. Dat ik dacht dat het minder beladen zou worden is naïef geweest. De wens voor een tweede kindje zit net zo diep.

De weg naar ons zoontje heeft ook veel behandelingen gekost. Ik heb altijd gezegd dat je je zegeningen moet tellen. Nu ben ik het zelf. En ik wil het nog niet accepteren. Het doet pijn. Het einde is in zicht, maar ik kan het nog niet accepteren. Ik mág het nog niet accepteren. Want we hebben nog 1 kans. :snik:
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Apr 2014 08:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Heeft de Action op dit moment nog zwangerschapstesten? En wat zijn jullie ervaringen er mee?
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 29 Apr 2014 08:57

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje over de mislukte ICSI, wat ontzettend verdrietig zeg! Probeer nog wat hoop te houden voor de laatste poging, want wie weet gaat 3x is scheeprecht voor jullie wel echt op. Ik hoop het in ieder geval van harte! Je kinderwens aan de kant moeten zetten is niet niks, ook niet als het om een 2e (3e,4e) kindje gaat.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 29 Apr 2014 09:03

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Heeft de Action op dit moment nog zwangerschapstesten? En wat zijn jullie ervaringen er mee?


Volgens mij wel. Ik vond ze fijn, ik heb er eentje gebruikt en die gaf duidelijk twee mooie streepjes aan :)
Veel ervaring heb ik er dus niet mee.
<<

Anoniem123

Bericht 29 Apr 2014 12:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Gijs. schreef:Biechtje over de mislukte ICSI, wat ontzettend verdrietig zeg! Probeer nog wat hoop te houden voor de laatste poging, want wie weet gaat 3x is scheeprecht voor jullie wel echt op. Ik hoop het in ieder geval van harte! Je kinderwens aan de kant moeten zetten is niet niks, ook niet als het om een 2e (3e,4e) kindje gaat.


Ik ben het helemaal met Gijs eens. Ook al zou het je 10de kind zijn, bij wijze van, een wens is eenmaal een wens en als die niet uitgaat komen doet dat gewoon pijn. Heel veel pijn. Ik ga mee duimen voor de laatste poging!
<<

Anoniem123

Bericht 29 Apr 2014 12:47

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb de testen van de action vaak gebruikt en ik ben er tevreden mee. Nooit valse positieve testen maar gewoon negatief als ik niet zwanger was en (licht) positief als ik wel zwanger was. En voor dat geld... ik zag ze gisteren nog wel liggen bij de action dus als het goed is zijn ze er nog.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Apr 2014 13:19

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dankjewel voor jullie reacties. Ik probeer te relativeren maar dat is soms verdomd moeilijk.
<<

Anoniem144

Bericht 29 Apr 2014 22:14

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben het er mee eens dat het niet uitmaakt dat je al een kindje hebt. Dat maakt het verlangen naar nog een kindje niet minder.
Ik hoop echt voor je dat 3 x scheepsrecht is !
<<

Anoniem75

Bericht 30 Apr 2014 09:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Star007 schreef:Ik ben het er mee eens dat het niet uitmaakt dat je al een kindje hebt. Dat maakt het verlangen naar nog een kindje niet minder.
Ik hoop echt voor je dat 3 x scheepsrecht is !


Eens met Star. Bij mij zat het verlangen naar een tweede kindje zelfs nog dieper als bij de eerste. Ik hoop echt voor jullie dat het de derde keer lukt!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 30 Apr 2014 18:02

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Icsi biechtje: heel logisch dat je je zo voelt. Of het nou om een eerste of tweede kind gaat. Ik ga heel hard duimen voor een geslaagde derde poging! Hopelijk mag het raak zijn!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 01 Mei 2014 07:14

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Razz schreef:
Star007 schreef:Ik ben het er mee eens dat het niet uitmaakt dat je al een kindje hebt. Dat maakt het verlangen naar nog een kindje niet minder.
Ik hoop echt voor je dat 3 x scheepsrecht is !


Eens met Star. Bij mij zat het verlangen naar een tweede kindje zelfs nog dieper als bij de eerste. Ik hoop echt voor jullie dat het de derde keer lukt!


+1!

Wij zaten voor alle drie de kinderen in de medische molen en zijn voor de derde het "verste" gegaan (als in Clomid bij de eerste 2 en injecties bij de 3e). Andere mensen verklaarden ons voor gek, maar de wens zat zo diep ook bij ons dat we desnoods het hele traject hadden doorgegaan als het nodig was geweest voor een 3e.

Ik hoop dat de 3e poging gaat slagen voor jullie!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Mei 2014 06:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hier ICSI biechtje.

Bedankt allemaal voor de lieve woorden. :hug:
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Mei 2014 14:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

ik biecht op dat ik stiekem zooooo'n groot verlangen naar een meisje heb! ik kan niet wachten tot we de geslachtsbepalingsecho hebben en ik zal echt teleurgesteld zijn als het een jongetje is. niemand weet ervan en het voelt ook als een taboe, maar het zit constant in m'n hoofd.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 02 Mei 2014 16:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:ik biecht op dat ik stiekem zooooo'n groot verlangen naar een meisje heb! ik kan niet wachten tot we de geslachtsbepalingsecho hebben en ik zal echt teleurgesteld zijn als het een jongetje is. niemand weet ervan en het voelt ook als een taboe, maar het zit constant in m'n hoofd.

Ik herken je gevoel, Biechtje. Voor ik zwanger was van Julie keek ik er ook echt tegenop om ooit een jongetje te krijgen, geen idee waarom, ik weet nog dat ik er erg veel commentaar op kreeg van forummers hier. Het is een taboe. Maar jouw gevoel is echt en je kan op dit moment maar weinig aan dat gevoel doen. Weet wel dat dat gevoel nog kan veranderen. Toen ik effectief zwanger was van Julie, was ik ervan overtuigd een jongen te krijgen, ik moest het serieus even laten bezinken dat het toch een meisje zou zijn. Mijn gevoel is toen helemaal omgeslagen en een jongen was zeker ook welkom geweest en had ik even graag gezien.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 02 Mei 2014 16:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb hier ook weleens verteld echt wel een voorkeurswens voor een meisje te hebben en dat ik ook bang ben bij een toekomstige zwangerschap teleurgesteld te zijn wanneer het een jongetje zou zijn. Inmiddels heb ik dat wel minder maar de voorkeur blijft. Ik geloof nu wel dat het je echt niet meer uitmaakt wanneer je je kindje eenmaal in je armen mag sluiten. Volgens mij is het enige belangrijke dan nog dat het jouw kindje is en dat je daar onvoorwaardelijke liefde voor voelt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 02 Mei 2014 17:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik had ook echt een sterke voorkeur voor een jongen en dat werd alleen maar erger toen ik zwanger werd. Voor een tweede maakt het me echt helemaal niks meer uit. Een groot jongensgezin zou ik hartstikke leuk vinden maar ik wil ook wel los op de roze kleding.
R. 2013
D. 2016
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 02 Mei 2014 17:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wolfinschaapskleren schreef:
Biechtje schreef:Heeft de Action op dit moment nog zwangerschapstesten? En wat zijn jullie ervaringen er mee?


Volgens mij wel. Ik vond ze fijn, ik heb er eentje gebruikt en die gaf duidelijk twee mooie streepjes aan :)
Veel ervaring heb ik er dus niet mee.

+1, beide gaven duidelijk positief aan, waren de eerste testen die ik deed dus geen ervaringen met andere testen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx, Snoes