Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


najaar 2013 mama's!

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 24 Apr 2014 19:27

Re: najaar 2013 mama's!

Nou, tand 5 en 6 zijn al door, wat gaat dat toch snel!

BB, fijn dat het zo goed gaat bij jullie. Wel balen van je bekken. Gaat het al wat beter?

Pomodori, wat gaat hij snel! Eten blijft hier echt nog bij wat hapjes proeven en stappen zie ik haar voorlopig echt nog niet doen!

Dolphinne, wij hadden ook eerst een echo. Toen daarop een afwijking werd gevonden kregen we pas een foto.

Exo, de dreunesyoga was eigenlijk vanaf 7 maanden, maar heb gevraagd of ze toch mee mocht doen :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 24 Apr 2014 21:08

Re: najaar 2013 mama's!

Suus, wat leuk die dreumesyoga! Vind e het ook leuk en wat doen ze dan voor dingen?
Ik hoop voor jullie over 2 weken dat heer heupjes goed vooruit gegaan zijn zodat het broekje af mag?

Bb, N zit nu met gewicht en lengte bijna op de -1 lijn. Dan haalt m haar idd mss wel in nu. Ik wijt het maar aan haar papa, die is ook niet de breedste haha. D heeft juist altijd tegen de +1 lijn gezeten.
Went het een beetje met m op zijn eigen kamertje? Hier staat het ledikantje nog naast ons eigen bed.

Pomodori, ze hoeft nu pas met 11 maanden weer prikjes. Voorlopig zijn we er dus even vanaf. Wat leuk dat hij al zo goed eet. Hier willen we deze week of volgende week gaan beginnen met hapjes :).
Wat een snelle jongen dat hij al zo aan het stappen is!

Exo, ze is inmiddels gelukkig weer opgeknapt! Wat grappig dat onze dames zo gelijk opgaan :).
Ik vind het idd ook niet erg dat ze wat langer klein blijft haha. D zat met 4 maanden ook al in mt 68, N past nu nog goed in mt 62. Het gaat al snel genoeg haha.
Hier lacht N ook vaker naar mij, maar nog vaker naar opa of oma of naar haar grote broer. Als ze die ziet is het meteen een big smile :love:

Pfff, hier een heftige dag gehad. Ik werd op mijn werk om 1 uur gebeld door mijn vriend dat zijn vader in het ziekenhuis ligt met een hartinfarct. Ik kon gelukkig meteen weg van mijn werk en zijn meteen naar het ziekenhuis gegaan. Mijn moeder kon meteen maar ons huis komen om op D te passen. Die was ziek en had 's ochtends nog alles ondergespuugd.
N is wel meegeweest.
Gelukkig gaat het nu weer wat beter. Hij lag in Arnhem om gedotterd te worden, maar is nu als het goed is naar een ziekenhuis dichterbij hun huis.
Gelukkig lijkt D inmiddels wat opgeknapt en is N ook weer beter van de prikjes!

Nog wel wat leuks. Toen we bij mijn ouders waren om d weer op te halen lag n daar even in de box en ligt ze even later ineens op haar buik. Ze kan nu dus zelf omrollen en ook weer terug even later! *Trots*
Afbeelding
Afbeelding
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 25 Apr 2014 08:56

Re: najaar 2013 mama's!

Haaj allemaal,

Hier ook een teken van leven hihi.
Met ons gaat alles z'n gangetje. L krijgt nu ook groentes, hij eet het prima. Alleen hij staat nu in de knieholtes erg onder de uitslag, exeem is ook weer terug aan het komen. Maar ik moet woensdag a.s. naar de kinderarts dus ben benieuwd wat die ervan zal zeggen. Verder heeft hij echt last van zijn darmen kan ook niet goed poepen meer. Iemand een tip daarvoor? En verder is het echt een super leuke baby. Hij vind z'n grote broer echt geweldig en dat is helemaal wederzijds gelukkig hihi.
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 25 Apr 2014 10:01

Re: najaar 2013 mama's!

Dolphinne, wat heftig! :( Hopelijk knapt hij gauw op! Wat knap dat ze al draait! Misschien moet mijn N. even bij haar in de leer? Zij draait alleen van buik naar rug; compleet onlogische volgorde :palm:

Yindy, goed om te horen dat het bij jullie zijn gangetje gaat. Vervelend van die knieholtes. Dat heeft N. ook. Ik moest het gister continue droog deppen, zoveel vocht kwam er uit. Haar bultjes op de benen zijn nu wel aan het afnemen, dus ik vrees dat toch het fruit de boosdoener is geweest. Voor het poepen, misschien een theelepeltje olijfolie door zijn groenteprakje doen? Drinkt hij wel genoeg?
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 29 Apr 2014 08:14

Re: najaar 2013 mama's!

wat leuk om al jullie berichtjes te lezen!
draaiende kindjes!! wat goed zeg.. mijn mannen kunnen al wel draaien van buik naar rug maar andersom, zo proberen het wel maar wil nog niet echt lukken.

Dolphinne, wat schikken zeg, hoe gaat het nu met hem?

Hier alles goed! de jongens groeien als kool, de interactie samen wordt ook steeds meer... zo leuk om te zien!!
Ook zitten ze sinds kort in de kinderstoel en dat vinden ze prachtig!
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 29 Apr 2014 14:02

Re: najaar 2013 mama's!

Hallo hier ook even een teken van leven van onze kant.
Alles gaat hier goed. M was altijd druk met T, maar andersom nog niet zo, maar nu M steeds meer kan zoekt ze hem wel steeds meer op. Ver der zag ik vandaag dat M een ondertandje erdoor krijgt, het e=is het eerste tandje. T had met 4 mnd al twee tanden en volgens mijn met 8 mnd al iets van 8. M is met alles wat later. Rollen doet hij nog niet zelf, maar met hulp wordt hij steeds soepeler. Zijn er ook niet zo druk mee, omdat hij na het rollen altijd begint te spugen. Zijn maagje vindt dat nog niet zo leuk.
Verder is hij nog altijd wel een beetje een schoot kindje. kan zich nog niet echt lang achter elkaar vermaken.
De hapjes gaan super goed. Hij eet nu best veel.
Volgende week moeten we even een keer extra naar het bureau, omdat ik de vorige keer nog een beetje met de voeding zat te klieren. M wilde nog niet veel hebben van de hapjes en mocht ook nog niet starten met de nr2 melk. Zullen volgende week wel horen. Verder zit ik toch nog te denken of ik een draagdoek zal aanschaffen. Welke hebben jullie? en bevalt deze?
Wat doen jullie trouwens met de hapjes, alles vers of ook potjes?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 29 Apr 2014 17:04

Re: najaar 2013 mama's!

Hier was N. redelijk vroeg (4 maanden) met Tandjes en T. iets later (5,5 maand). Ze hebben er nu allebei 2.
Dus het kan echt per kind verschillen.
Wat betreft eten, ik maak alles vers, ik denk dat het naast gezonder ook wat voordeliger is.
Binnenkort gaan we een weekend weg met familie en ik twijfel een beetje wat ik dan zal doen, denk dan toch een paar potjes mee, al weet ik dus niet of ze dat net zo lekker vinden haha.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 29 Apr 2014 22:28

Re: najaar 2013 mama's!

Het gaat gelukkig weer redelijk met mijn schoonvader. Hij heeft zaterdag nog wel 2 korte inzinkingen gehad. Door medicijnen werd zijn hartslag zo langzaam dat het 2 keer kort stopte. Hij ligt dus ook nog in het ziekenhuis en waarschijnlijk krijgt hij deze week nog een pace maker en dan mag hij daarna naar huis. Al met al is hij er dus nog wel even zoet mee, maar gelukkig kan hij het allemaal nog navertellen.

N lijkt nu wel wat te veranderen. Overdag slaapt ze een stuk minder en daardoor jammert ze ook wat vaker. Vooral als ze bij papa is. Hij vind het een stuk lastiger om haar dan te troosten of aan te voelen wat er is. En het nadeel is dat hij nu 3 nachtdiensten heeft (vannacht de laatste) en ik gisteren en vanavond ook de avond moest werken. Hij kon dus niet nog even slapen voor hij wegging aangezien mevrouwtje alleen maar wakker was.

Exo, haha kom maar langs, dan doet N het met plezier voor. Ze doet inmiddels bijna niks anders meer als ze in de box ligt. Alleen blijft het terugrollen lastiger en alleen per ongeluk lukt dat soms. Misschien kan jou N dat dan voordoen!

Myloon, fijn dat het goed gaat! Leuke foto zag ik in het fototopic! Dat lijkt me ook echt leuk van een tweeling die interactie!

Nillis, fijn dat het eten nu beter gaat! Groeide hij ook minder goed dat je extra naar het bureau moet?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:28

Bericht 01 Mei 2014 08:38

Re: najaar 2013 mama's!

@ Exo, wat een smulpaapje hebben jullie. Lekker! Onze L is vaak meer aan het lachen naar papa toe. Mama is toch vooral voor troost en melk geloof ik. Maar ook ik word wel beloond met een dikke schaterlach zo nu en dan. L draaide ook eerst van buik naar rug en pas veel later de andere kant op.

@Suus, wow dat gaat vlot met de tanden. Heeft ze je al eens gebeten tijdens het drinken? Hier wel al eens. Autsj...

@Dolphinne, wow dat is heftig nieuws zo ineens zeg! Gelukkig gaat het weer wat beter. En wat schattig dat ze zo dol is op haar grote broer! Zit ze niet in een sprongetje? Wij meren dat ook vaak wel aan L. Dan is hij een stuk minder gezellig en niets is goed. Best lastig soms. Hoe is het met de foto's/echo gegaan?

@Yindy, wat leuk ook dat hij zo dol is op zijn grote broer. Mooi voorbeeld. Hoe is het gegaan bij de kinderarts?

@Myloon, dat lijkt me ook zo schattig, de interactie tussen die twee. Straks hebben ze een eigen taaltje en begrijpen ze elkaar volkomen en jij hebt geen idee.

@Nillis, hoera het eerste tandje is er. Heeft hij er veel last van? L kan zich ook niet zo heel super zelf vermaken al wordt dat nu hij steeds wat meer kan (zelf zitten bijvoorbeeld) wel steeds beter. Hij krijgt alleen vers te eten nog. Maar je hebt al stapels andere meningen in je andere topic zag ik.

Hier gaat alles zijn gangetje. Meneer is een beetje ziekjes. Erg verkouden en er komen tanden door en hij eet daardoor wat minder. Maar gelukkig wil hij wel veel drinken. Dus hij komt niets te kort. Over twee weken weer naar het CB. Ben benieuwd hoe zwaar hij nu is en hoe lang. Hij oogt steeds meer als een bollerd, dus het zit vast wel goed. Als hij zit heeft hij echt zo'n bol buikje op zijn broek hangen, haha.
Moet volgende week eens op mijn werk gaan praten hoe nu verder nu de wettelijke termijn voor kolven bijna voorbij is. Ik wil eigenlijk nog wel doorgaan, maar dan moet het allemaal in de pauzes gaan gebeuren. Dat wordt nog een flink klusje om mijn uren dan gewerkt te krijgen.
augustus 2013
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 01 Mei 2014 22:22

Re: najaar 2013 mama's!

Pomodori, de echo is pas as woensdag, nog even afwachten dus.
Ja ik denk dat het ook een sprongetje is/was. Ze lijkt de afgelopen week weer zoveel dingen erbij te leren en een stuk wijzer te worden.
Hoeveel kolf je nu meestal dan? Ik denk dat ik het wel in mijn pauzes zou kunnen proppen als ik tenminste een hele dag werk. Dan heb ik meestal 2 keer een kwartier en 1 half uur. Dan zou ik mss die kwartiertjes aan elkaar kunnen plakken. Maar als ik minder dan 6 uur werk heb ik dat half uur niet en is het al lastiger. Maar goed hier eerst eens afwachten hoe lang ik nog doorga ;).

Vanavond at ik bij mijn ouders mee en hadden we sperziebonen. Ik heb N er toen ook van laten proeven en ze leek het erg lekker te vinden. Ze zoog flink op de boontjes en hapte er helemaal naar. Volgende week willen we verder met echte hapjes beginnen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 08 Mei 2014 10:01

Re: najaar 2013 mama's!

We moeten wel blijven schrijven hoor, want stonden al op pagina 3

@ dolphinne, hoe is het met de hapjes gegaan? en met de echo?

@ Pomodori, heb je al op het werk gepraat over het kolven?

@ MYloon, leuk de interactie samen. Dat lijkt mij ook het leukst aan een tweeling. Ze hebben altijd elkaar.

@ all, Nou tand 1 en 2 zijn er door. M is gisteren naar het cb geweest en is 7800 gr en 67 cm. Hij groeide mooi. Mag nu ook naar de nr 2 melk en we mogen brood gaan geven, dat vind T vast niet erg, want vindt hij heel lekker. Wel is hij wat grieperig. Had gisteren de hele dag koorts en echt jammeren de hele dag. Heel sneu. vandaag moet de de hele dag naar het kdv. ben benieuwd hoe het gaat. ik heb alleen twee uurtjes vergadering en dan pas om 19 uur slaapdienst. ga dus mooi even shoppen tussendoor. Moest eigenlijk eerder beginnen. Verder gaat T nu steeds meer met M spelen. Gelukkig maar. leuk dat er steeds meer interactie komt. M volgt T ook overal.
Fijne dag allemaal
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 08 Mei 2014 11:19

Re: najaar 2013 mama's!

Ik ben gisteren ook weer naar het CB geweest met de mannen.
N. is nu 67.5 cm en 7582 gram.
T. is nu 69 cm en 7288 gram.
Onder het gemiddelde voor hun leeftijd maar wel mooi op hun eigen lijntje!
Verder goed door de keuring gekomen :D!
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Anoniem272

Bericht 08 Mei 2014 11:56

Re: najaar 2013 mama's!

Haha Myloon, ik denk dat onze kinderen samen mooi op het gemiddelde koment want I. is al 71cm en 8200gr. Als ze hun eigen lijntje maar volgen inderdaad.

Was trouwens leuk om je eens 'in het echt' tegen te komen laatst!
Heb jij ook V. als wijkverpleegkundige? Zo'n lieve vrouw is dat.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 08 Mei 2014 14:29

Re: najaar 2013 mama's!

Wat leuk, Filoria en Myloon, wonen jullie bij elkaar in de buurt?

Nillis, hopelijk gaat het goed met hem vandaag. En leuk die interactie tussen je kinderen!

Hier gaat het goed. Inmiddels zijn er zes tanden door en helaas bijt ze ook wel eens na het drinken, au! Eten vindt ze ook lekker: appels, bananen, broccoli, wortels, boontjes, bloemkool, aardbeien, avocado, broodkorst, rijstwafels, ze vindt het allemaal heerlijk. Niet dat ze grote hoeveelheden eet, maar ze knabbelt er lekker aan.
Dinsdag is er weer een röntgenfoto gemaakt van haar heupjes. Het zag er goed uit en overdag hoeft ze de spreidbroek niet meer aan. De orthopeed raadde wel aan om 'm 's nachts te blijven dragen voorlopig, dus dat doen we dan maar, ze slaapt er niet minder om.

Hoe gaat het met de rest?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 08 Mei 2014 14:55

Re: najaar 2013 mama's!

@Filoria, Dat was zeker leuk dat wij elkaar en de kids gezien hebben!!
Nee ik heb A. ook een hele aardige vrouw. Ik moest een keer na het wegen hals overkop met T. Naar het ziekenhuis van de arts op het CB. en toen heeft zei mij ook goed geholpen. Ik ben er vaak geweest en je krijgt dan toch een soort band met zo'n persoon.

@Suus, ja wij wonen bij elkaar in de buurt ik denk zo'n 15 minuten lopen van elkaar!
Gaan dus ook naar het zelfde CB ;) grappig!
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 08 Mei 2014 20:48

Re: najaar 2013 mama's!

Wat leuk dat jullie bij elkaar in de buurt wonen Filoria en myloon! Kwamen jullie elkaar dan toevallig tegen?

Suus, lekker dat ze smult van al het eten! Krijgt ze het meeste/alles via rapley?

Nillis, jij woont toch in z? Redelijk dicht bij H waar wij wonen. Lekker even tijd voor jezelf! Nog lekker geshopt?

Hier gaat het goed! N heeft weer iets meer ritme terug. Ze slaapt nu wel een stuk minder en gilt af en toe de hele boel bij elkaar. Meestal gewoon haar stem uitproberen :smile: .
Gisteren de echo gehad. Mooi met de bus naar het ziekenhuis gegaan met N in de hop-tye en D ook mee. Een stuk handiger dan met de wagen! Ik heb nog niet de officiële uitslag, maar zover de echoscopiste kon zien was het goed. N bleef ook heel rustig liggen en vond het allemaal wel best.

Vandaag voor het eerst gezwommen met z'n viertjes. N keek haar ogen uit naar alles en iedereen!
En vanavond ook begonnen met worteltjes. Heb nu een aardig voorraadje in de vriezer. Had een kilo wortels. Daar hebben we vanavond ook zelf van gegeten en de rest gepureerd in de vriezer gedaan :dance:
Ze leek het wel lekker te vinden en heeft 2 kleine eetlepels vol gegeten ongeveer.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 09 Mei 2014 17:50

Re: najaar 2013 mama's!

Zo, ik heb weer bij gelezen. Zo te lezen gaat het eigenlijk overal wel goed!

Hier gaat het ook goed. Onze madame heeft inmiddels sperziebonen, wortels en bloemkool gehad. Bloemkool vindt ze niet zo lekker. Wortels en sperziebonen gaan er in als pap. We zijn weer met fruit begonnen en de eczeem blijft nu weg. Ze eet 130 gram binnen 10 minuten. Klein vreetzakje is ze. Het liefst houdt ze haar eigen lepel vast, maar dat werkt nog niet helemaal goed :P
Het rollen lukt nu bijna. Als ze een klein beetje hulp krijgt (over het dode punt heen) lukt het. Wanneer ze dan op de buik ligt, gaat ze haar knietjes optrekken en kruipt ze bijna! Ze komt ook echt al wat vooruit :D Dat duurt niet lang meer, denk ik.
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:28

Bericht 14 Mei 2014 10:13

Re: najaar 2013 mama's!

Wow we stonden alweer op pagina 3... Drukke dames allemaal kennelijk.

@Dolphinne, ik kolfde meestal twee keer, maar was daar al snel met klaarzetten, doen ene schoonmaken tussendoor een anderhalf uur mee kwijt. Het gaat niet zo vlot bij mij. Ik kolf nu in mijn pauze, een half uurtje tussen de middag. Ik hoop dat dat gaat lukken en dat ik geen ontsteking ofzo oploop. Maandag was de eerste dag zo en toen merkte ik wel dat ik best wel vol begon te lopen en meneer een hoop te drinken had. Meer dan hij eigenlijk wilde hebben.
Heb je inmiddels wel de uitslag van de heupjes gehad? En gaat het eten nog goed?

@Nillis, ja ik heb het over kolven gehad op het werk. Ik mag wel doorgaan, maar uiteraard wel op mijn eigen uren en in de pauzes. Ik heb aangegeven dat ik het probeer in het half uur pauze te proppen, maar lukt dat door productiehoeveelheden, dan zal ik toch nog een keertje extra moeten. Maandag ging het op zich wel vrij goed. Ze stonden wel haast te juichen dat de 9 maanden om waren. De gemiste uren door het kolven waren hard nodig om het werk af te krijgen.
Wat fijn dat je nu met nummer 2 mag starten. Is hij weer helemaal fit?

@Myloon, gaat goed met je mannen! Grappig te zien dat de kortere wel de zwaardere is. Die gebruikt het eten om in de breedte te groeien en de andere om in de lengte te groeien ;-)

@Filoria, wow jullie dochter is al een flinke dame zeg. Wij zijn gisteren bij het Cb geweest met meneer en die is maar 1 cm langer. En het scheelt wel twee maanden.

@Suus, wat fijn dat ze overdag de spreidbroek niet meer aan hoeft. Kan ze lekker rollen en doen. En zes tanden, gaat goed zeg. L heeft mij ook wel eens gebeten na het drinken. Maar na mijn hartgrondige au hield hij er wel mee op. Nare tandjes zijn het dan hè.

@Exo, wow wat gaat ze snel, nu al kruipen. Wij hebben het ook heel lang gedacht dat het wel heel snel zou zijn. Hij vertoonde alle verschijnselen ervoor, maar het duurde toch nog vrij lang voordat hij echt wat deed. En een lekkere smulpaap zeg.

Hier gaat het allemaal lekker. Meneer is gisteren bij het CB geweest en hij is nu 72 cm lang en weegt 8.890 gram. Hij gaat als een speer qua grove motoriek. Hij kruipt inmiddels, trekt zichzelf op, gaat staan in de box en bed (alles naar beneden gehaald dus maar).
Gisteren hebben we wel een ongelukje gehad. Hij heeft in zijn bed in zijn slaapzak gelegen en met de rits gespeeld. Die stopt hij dan in zijn mond en kauwt erop. Maar nu zot er aan het lipje van de rits een gaatje. Dan is om zijn tand gekomen (vraag me niet hoe) en daarna wilde hij gewoon gaan liggen en zat zijn rits vast aan zijn tand. Toen heeft hij zo hard getrokken met zijn beetjes dat zijn tand gewoon uit zijn mond is gerukt. Hij gilde het uit om 6 uur in de morgen en wij erheen. Maar we hadden geen idee wat er was gebeurt en zagen dus pas om 10 uur dat zijn tand eruit was gegaan. Hij was ook zo weer stil nadat zijn tand eruit was gegaan. Tand nog wel gevonden in de slaapzak, maar daar kunnen we niets meer mee. Hij heeft dus totdat hij volwassen tanden gaat krijgen een gat in zijn ondergebit. Erg sneu :( En arm ventje, wat moet het zeer gedaan hebben, lijkt me.
augustus 2013
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 15 Mei 2014 07:14

Re: najaar 2013 mama's!

Goedemorgen meiden,

Fijn dag het bij en met iedereen gewoon goed gaat. Het is wel leuk om toch te lezen hoe het bij iedereen gaat hè?! Althans dat vind ik wel leuk.

Hier gaat het op zich wel goed, hij is echt vrolijk en kan goed zitten en als je hem laat staan bijv tegen de leuning van de bank blijft hij goed en stevig staan.
Het vast eten is wel een probleem, en dan vooral dat hij overal op reageerd dmv exeem en of uitslag. Nu krijgt hij gewoon alleen de melk (neocate).
Herkend toevallig iemand dit? Of iemand die iemand kent die dit ook heeft meegemaakt?
Vind het wel jammer dat hij nu niet iets krijgt, want hij trekt het eten en drinken onderhand uit je handen en maar smak geluidjes tegelijkertijd maken.

Nu ook erg druk want de oudste doet z'n communie, dus druk met boodschappen etc..

Promodori, ik las het op Facebook van z'n tandje, wel zielig maar wat is het toch een knap manneke! Wel goed dat je nog bv geeft!

Suus, zoo wat veel tanden al, hier nog niks hihi

Dolphine, wat een leuke foto zeg met die sperzieboon.
Nog iets gehoord over de echo? Hoe is het met je schoonvader?

Exo, fijn dat het eten goed gaat en wat super knal kruipen!

Nylon hoe gaat het nu met jezelf? Leuk hè is dat ze zo lekker goed kunnen zitten in de kinderstoel.

Hoe is het met de rest?



Fijne dag!
Afbeelding
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 15 Mei 2014 16:56

Re: najaar 2013 mama's!

Ik schaam me dood, zolang als ik hier niet meer heb gereageerd! :redface: Ik heb wel steeds meegelezen, alleen steeds geen mogelijkheid gehad om te reageren, en met de telefoon reageert het zo lastig.

Pomodori, ik las het van L zijn tandje op facebook! Wat ontzettend zielig! Hij blijft er wel vrolijk bij lachen. Ontzettend mooi mannetje heb je.

Yindy, wat naar dat jullie mannetje steeds zoveel uitslag krijgt van vaste voeding, ik heb er verder geen ervaring mee, dus kan je ook geen tips geven.

Exo, wat knap van N! M kan hier nog steeds alleen maar rollen :laughcry: Ach, hij neemt lekker zijn tijd, en dat vind ik stiekem ook helemaal niet zo erg. Fijn dat ze het eten zo lekker vindt! M vindt bloemkool hier juist wel lekker, en broccoli dan weer niet. Beetje jammer, aangezien wij beide niet van bloemkool houden, en wel van broccoli :palm:

Dolphinne, fijn dat de echo er goed uit zag! Wanneer krijgen jullie de officiële uitslag? Ik vond het zwemmen met M ook zo leuk, en hij ook! Helaas had hij gelijk daarna ontstoken ogen, dus ik durf nu niet meer zo goed.

Suus, wow, wat veel tandjes al! M heeft er echt nog helemaal geen, en het ziet er ook niet naar uit dat ze binnenkort wel gaan komen. Fijn dat de spreidbroek overdag niet meer aan hoeft! Hoe lang moet ze hem 's nachts nog aan?

Filoria, Wow! I is gewoon al groter en zwaarder als M! Die is nu 8120 gram en 69,5 cm. Klein ukkie van me :smile:

Myloon, jouw mannen groeien ook goed! En niet erg dat ze nog wat kleiner zijn toch? Ik vind het stiekem wel lekker dat hij nog wat kleiner is. Blijft het toch nog een beetje mijn baby ;)

Nillis, leuk dat M en T nu echt wat meer interactie hebben samen, lijkt me heel erg leuk om te zien! Hier vindt M vooral onze kater helemaal fantastisch, zodra hij hem ziet begint ie al te lachen, en hij steekt hele verhalen tegen hem af. Superschattig!

Ik ben ook wel heel erg benieuwd hoe het met aardbei gaat? Die heb ik hier echt al heel lang niet meer gezien!

All, Hier gaat het goed, afgezien van de gebroken nachten nog steeds :thumbdown: M slaapt nu overdag wel al in zijn eigen kamertje, maar 's nachts nog steeds bij ons op de kamer in de wieg. We wilden het van het weekend gaan proberen om hem 's nachts ook op zijn eigen kamer te laten slapen, alleen is hij nu heel erg verkouden, en wordt hij 's nachts hard hoestend en een beetje in paniek wakker. Dan vind ik het ook zielig als ik er niet ben. Dus nog maar een weekje uitstellen denk ik. Verder geef ik nog steeds borstvoeding, en dat gaat ook nog steeds goed. Met bijvoeding zijn we nog een beetje aan het zoeken. Hij krijgt nu 's ochtend of 's middags fruit, en 's avonds groenten dmv rapley. Maar omdat hij zelf nog niet kan zitten is het vrij lastig nog. Dus zit erover te twijfelen om het toch maar te gaan pureren, en dan als hij goed kan zitten in de kinderstoel weer via rapley te geven. Hoe doen jullie dat allemaal?
Zo vond ik hem van de week in de box. Hij was om 5 uur al klaarwakker en wilde niet meer slapen. Toen ik aan het ontbijten was, vlak voordat ik hem ging aankleden en voeden, viel hij in slaap in de box.
Afbeelding
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Mei 2014 14:08

Re: najaar 2013 mama's!

Ik ben ongesteld... En niet te weinig ook. Eerst was ik nog blij, inmiddels ben ik het zat :12: Maar goed, het werkt nog en ik weet zeker dat er niet per ongeluk een tweede in de maak is (ja, daar ging ik even aan twijfelen, aangezien ik een paar dagen achtereen hoofdpijn had en misselijk was :pale: ).

Met N. gaat het goed. Ze is net een molentje: ze gaat van de ene zij op de andere, maar rollen doet ze niet. Wel maakt nog steeds van die lachwekkende kruipbewegingen. Tandjes komen ook bijna door: het tandvlees wordt helemaal hard en het vormt zich al helemaal (je ziet de tandjes ook zitten) en ze kwijlt als een gek. Vanochtend presteerde ze het om binnen een halfuur haar hele jurk drijfnat te maken, omdat ze er op had zitten sabbelen. :palm:
Ik vind N. een hilarisch grappig kind. Ze heeft een heerlijk lachje en ze kent al allerlei spelletjes. Als ze in de kinderwagen ligt en ze wordt wakker, dan roep ik haar van een afstandje en dan wordt ze helemaal wild: de dekens vliegen op en neer en láchen dat ze doet. Kiekeboe vindt ze ook leuk en liedjes zingen vindt ze te gek. Het is zo'n droppie :love:

Fysio is vandaag weer geweest en de afwijking van haar hoofdje is nu 106%, dus 2% onder het zorggebied. Dat zal nu ook niet meer omhoog gaan, aangezien ze totaal geen voorkeur meer heeft en überhaupt steeds minder op haar hoofd ligt. Over 3 weken komt de fysio nog 1 keer langs en dan sluiten we het af.

Stitch, wat *piepp* dat je nog steeds gebroken nachten hebt. Qua voeding: Ik ben van plan om ook pas vast voedsel te geven als ze echt kan zitten. Ze krijgt nu uit potjes en uit de blender. Misschien is zo'n slab met zo'n opvangbakje iets voor jullie? :P Kun je hem een stronk broccoli geven terwijl hij in het wipstoeltje ligt.
Lief, die foto!

Yindy, gaat hard met jullie mannetje! Op welke voedingsmiddelen reageert hij zo sterk dan? N. reageerde op fruit d.m.v. exzeem, maar daar is ze inmiddels 'overheen'.

Pomodori, wat zielig van dat tandje. Het doet me gewoon pijn bij het lezen. Brrrr.... Gelukkig doet hij het verder wel heel goed. Hij gaat ook al zo hard!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 16 Mei 2014 19:42

Re: najaar 2013 mama's!

@ Dolphinne: Ze krijgt alles via Rapley. Het gaat echt goed en ze vindt het zo leuk! Haha, soms is het alleen spelen, maar meestal krijgt ze al aardig wat binnen.
Heb je de uitslag van de echo al?

@ Exo: Wat leuk dat ze zo goed eet en fijn dat de eczeem nu wegblijft! Ik ben benieuwd wanneer ze het rollen echt doorkrijgt. Oh, ongesteld zijn mis ik totaal niet! Mag van mij nog wel een tijdje wegblijven, zolang ik borstvoeding geef maak ik me ook geen zorgen daarover.
Fijn dat N. sowieso geen helmpje meer hoeft!

@ Pomodori: Wat schrikken van die tand, wat een bikkel is hij!

@ Yindy: Vervelend dat hij zo reageert op vast voedsel. Maar knap dat hij al zo goed zit en staat, E. echt nog niet, die zit alleen heel wankel, haha.

@ Stitch: Wat een schattige foto!
We hoeven pas begin augustus weer voor controle, dus voorlopig draagt ze de spreidbroek 's nachts nog. Met eten zit E. vaak op schoot of op de bank gesteund door het voedingskussen, dan blijft ze wel zitten en gaat het eten prima.


E. draait weer! Beide kanten op heeft ze nu onder de knie. Verder gaat het ook hartstikke goed. Het is een vrolijk meisje :D Ze groeit niet meer zo hard als eerst. Ze was vanochtend 7950 gram en ongeveer 74 cm. Qua gewicht zit ze nu op de gemiddelde lijn, ze zat er eerst steeds boven.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 16 Mei 2014 21:24

Re: najaar 2013 mama's!

Ze rolde zopas! :banaan:

Suus, ik geef ook nog borstvoeding, maar ik ben een week of 2 geleden geminderd en kennelijk heb ik toen direct een eisprong gehad.
Wat fijn dat E. nu ook weer rolt en dat ze zo heerlijk vrolijk is!
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 17 Mei 2014 05:08

Re: najaar 2013 mama's!

Jaaaaa! M heeft vanacht gewoon geslapen van 23:30 tot 06:00 uur! :cheering: :hulde: :banaan: :yes: :smile: hopelijk krijgt hij het nu een beetje door, en is het niet eenmalig. Maar zo lekker om eens wat langer te slapen als 2 of 3 uur achter elkaar!

Wat goed Exo! Wel balen dat je ongesteld bent geworden, ik hoop dat dat hier nog heel lang uit blijft!
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 17 Mei 2014 07:15

Re: najaar 2013 mama's!

Wat goed, Exo! :cheering:

En wat heerlijk, Stitch! Pff, als ik lees dat jullie daar zo blij mee zijn, besef ik pas dat wij eigenlijk een beetje verwend zijn. E. werd vanochtend om half 7 wakker en wij maar 'klagen' dat het nog zo vroeg was :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom, Lady