Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Turkse supermarkt

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 24 Apr 2014 11:52

Turkse supermarkt

Wat halen jullie bij de turkse supermarkt?
Wij hebben er nu hier 1 in het dorp zitten, en heb er wat fruit gehaald, maar verder niks. Turks brood wil ik nog wel eens kopen. Verdernog iets wat lekker is?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem119

Bericht 24 Apr 2014 11:54

Re: Turkse supermarkt

Allerlei kruiden en sauzen, lekkere hapjes zoals baklava en olijven en dips enzo.
Wij hebben alleen niet heel veel Turkse winkels in onze buurt, meer Aziatische toko's.
De Turkse winkel die ik ken heeft sowieso ook veel andere buitenlandse producten (bv Amerikaanse producten) dus die haal ik daar ook.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 24 Apr 2014 12:18

Re: Turkse supermarkt

Fruit en groente, het is daar vaak een stuk goedkoper dan in de supermarkt.
Kruiden, zo ontzettend veel keus.
Noten, dadels etc. Ook goedkoper dan supermarkt.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Apr 2014 12:20

Re: Turkse supermarkt

Heel veel. Groente, fruit, aardappels, yoghurt, noten, olijven, vlees, kruiden, olie, couscous, kikkererwten, falafel, noem maar op.
Onze vaste Turkse winkel heeft sindskort ook yogi thee en een aantal superfood zaden etc. Dus daar hoef ik niet meer voor naar de Ekoplaza. Dingen als toiletpapier, frisdrank etc heeft ie niet dus dat haal ik bij de AH.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem40

Bericht 24 Apr 2014 12:23

Re: Turkse supermarkt

Fruit en groente, kruiden, noten, dadels, brood, turkse yoghurt, koekjes soms, rijst, couscous, sausjes, vruchtensappen. Eigenlijk alles, behalve vlees want dat hebben ze bij de onze niet.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 24 Apr 2014 12:36

Re: Turkse supermarkt

Maar als je daar yoghurt koopt weet je toch niet wat voor iets? Ik kan geen turks lezen.. Daarom vind ik t zo moeilijk
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Apr 2014 12:51

Re: Turkse supermarkt

Elsa schreef:Maar als je daar yoghurt koopt weet je toch niet wat voor iets? Ik kan geen turks lezen.. Daarom vind ik t zo moeilijk


Ik koop altijd zo'n emmertje turkse yoghurt. Je hebt bij de onze een groene en blauwe variant. De groene heeft 3% vet, de blauwe 10%. Daar hoef je geen Turks voor te kunnen lezen.

Soms hebben ze dingen waarvan ik niet weet wat het precies is of hoe je het kunt gebruiken. Dan vraag ik het bij de kassa.
Het is maar een klein winkeltje en ik kom daar sinds 4 jaar dagelijks dus het is laagdrempelig om uitleg te vragen. Een tijdje terug kocht ik er een pompoen voor soep, maar bij de kassa kreeg ik de vraag of ik een dessert ging maken. Toen keek ik hem vragend aan en vervolgens kreeg ik uitleg en een beknopt recept op de achterkant van m'n bon. :heart: Ik ben echt gek op dat soort dingen!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem273

Bericht 24 Apr 2014 15:00

Re: Turkse supermarkt

Ik koop er vaak groente en fruit. Sowieso altijd rode pepers, pompoen, artisjokken en allerlei kruiden (meestal koriander). Verder koop ik er vaak gedroogde vijgen, rauwe cashewnoten, amandelschaafsel en Turks brood. Oh en gedroogde kruiden hebben ze ook heel veel keus. Halloumi kaas is ook zo lekker! Even bakken en dan door de salade.
<<

Anoniem86

Bericht 24 Apr 2014 15:06

Re: Turkse supermarkt

Bij mij aan het einde van de straat zit een Turkse supermarkt. Ik haal er sowieso regelmatig brood, en heb er laatst fruit gehaald - maar zo goedkoop vond ik het niet, het is op de markt goedkoper! Maar ze hebben er eigenlijk alles wel, en vaak staat er ook een uitleg in het Engels op, en anders vraag ik het gewoon aan ze. Ze noemen me toch allemaal Buurvrouw.
<<

Anoniem273

Bericht 24 Apr 2014 15:09

Re: Turkse supermarkt

Oh en als we weekboodschappen doen en m'n man z'n 'batterijtje is bijna op' dan haal ik wel eens baklava voor hem bij de Turkse supermarkt terwijl hij in de auto wacht en dan kan hij weer vrolijk verder shoppen :D
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Apr 2014 15:46

Re: Turkse supermarkt

Ik heb er 4 tegenover m'n huis. Ik merk wel verschil in kwaliteit. Bij de goeie haal ik groente, fruit, quinoa, kikkererwten, amandelmeel, couscous, kruiden, avocado's.
#teammaple🍁
<<

Anoniem40

Bericht 24 Apr 2014 15:49

Re: Turkse supermarkt

Elsa schreef:Maar als je daar yoghurt koopt weet je toch niet wat voor iets? Ik kan geen turks lezen.. Daarom vind ik t zo moeilijk

Volgens mij staat het er hier ook wel in het engels op. En anders koop je het toch 1 keer om te proberen of vraag je om uitleg? In het ergste geval vind je t niks, jammer van je 1,5 euro dan, maar dan weet je wel wat je wel en niet moet hebben.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 24 Apr 2014 15:53

Re: Turkse supermarkt

Veel!

Rauwe amandelen, cashews en walnoten. Honing, olijfolie, schapenfeta, turkse worst, olijven, turks en libanees brood, koftwgehakt, merguezworstjes, entrecote, kipspiesjes, lamsspiesjes, groente en fruit, peulvruchten in blik, bossen kruiden, couscous, quinoa, paprikapuree, tahin, pompoensesam en zonnebloemzaadjes.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 24 Apr 2014 16:16

Re: Turkse supermarkt

Ik denk dat ik mijn vooroordelen eens opzij moet zetten en toch eens moet langsgaan.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Apr 2014 16:18

Re: Turkse supermarkt

Lol wat zijn je vooroordelen dan Slakje?
#teammaple🍁
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 24 Apr 2014 16:22

Re: Turkse supermarkt

Ik vind het er altijd vies en stinken. En heb dan gelijk het idee dat de producten dan ook niet te vreten zijn. Gelijk den Aldi bij ons.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Apr 2014 16:59

Re: Turkse supermarkt

Ooh ja het is wel een ander luchtje ja, niet bepaald steriel :) Kwestie van wennen of je er overheen zetten denk ik! Of gewoon niet doen.
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 24 Apr 2014 17:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Apr 2014 17:11

Re: Turkse supermarkt

Olijven, feta kaas, smeersel, brood. En als ze een eigen slagerij hebben lamvlees aan een stuk. Vooral een lekkere lamsbout voor in de oven heerlijk.
Verder vaak granaatappels omdat ze daar net wat lekkere smaken voor mij gevoel.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 24 Apr 2014 17:42

Re: Turkse supermarkt

Turksbrood, volkoren pita's, runderlappen, kipshoarma, olijven, zakjes kruiden, verse munt, feta, allerlei noten/pijnboompitten/zonnebloempitten en gedroogd fruit, maar ook gewoon verse groente en fruit.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem61

Bericht 24 Apr 2014 18:03

Re: Turkse supermarkt

Is het qua prijs en kwaliteit verschillend met een c1000/jumbo/ah/lidl?
<<

Anoniem123

Bericht 25 Apr 2014 10:11

Re: Turkse supermarkt

Wij hebben helaas alleen in een grotere stad verderop een turkse winkel zitten en daar halen we dan de kip vandaan. Heerlijk goedkope kip, vriezer is er blij mee. Ook heb ik er kruiden vandaan.
<<

Anoniem 52

Bericht 25 Apr 2014 14:33

Re: Turkse supermarkt

Ik werk voor de Beverwijkse Bazaar en kom dus elk weekend op de Oosterse Markt, haal er fruit, groenten, kruiden, noten en pinda's, Turks brood, roomkazen en smeersels, vlees, Turkse Pizza's en als ik er liefhebbers voor in huis heb, olijven, dadels en andere dingen die ik zelf absoluut niet lust :D
<<

Anoniem222

Bericht 25 Apr 2014 15:35

Re: Turkse supermarkt

Ja de oosterse markt is ook echt een feestje.
Ik haal van alles bij de turk, lam, kruiden, couscous, fruit (is echt veel goedkoper daar) en waar ik me echt over verbaas is hoe intens goedkoop maanzaad is bij deze turk terwijl ik me in andere winkels echt blauw betaal.
<<

Anoniem50

Bericht 25 Apr 2014 15:53

Re: Turkse supermarkt

We hebben hier ooit een Turkse supermarkt gehad, maar die heeft het hier niet gered. Nu denk ik: "Er zijn dingen die van de Turkse supermarkt waarschijnlijk lekkerder waren geweest dan van de gewone supermarkt", maar destijds ben ik hem gewoon voorbij gefietst en zo nog meer mensen.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 28 Apr 2014 17:59

Re: Turkse supermarkt

ik van alles bij de Turkse winkel, 10 keer goedkoper al koop ik ook vaak liever bij de biowinkel vanwege het biologische en ecologische aspect wat ik bij de turkse winkel mis.
maar kruiden en noten zijn favoriet

Verder werken er in de Turkse winkel mensen die je met alle liefde uitleggen wat yoghurt is
Afbeelding

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers