Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke Duitse stad; Keulen, Hamburg, Bremen...?

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Apr 2014 20:55

Leuke Duitse stad; Keulen, Hamburg, Bremen...?

Wij hebben met Hemelvaart een lang weekend en willen er wel even een paar dagen tussenuit. Het liefst op berijdbare afstand (is vanaf Noord-Nederland max...4u?) en omdat het wel leuk is naar het buitenland te gaan dachten we aan een Duitse stad. Berlijn is helaas net wat te ver voor die paar dagen (of nouja, daar hebben we geen zin in :D).

Iemand ervaring met bijvoorbeeld Bremen, Hamburg, Keulen of Dusseldorf? Of bijvoorbeeld Osnabruck of Oldenburg? :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 27 Apr 2014 21:01

Re: Leuke Duitse stad; Keulen, Hamburg, Bremen...?

Ik ben al een aantal keer naar Bremen geweest met de bus vanuit Groningen. Ook lekker goedkoop en goed te doen. Ik vind het een leuke stad en is zeker goed te doen met een paar dagen. Het centrum is prachtig, maar je kunt ook lekker winkelen en ze hebben een mega winkelcentrum met een Primark net buiten de stad.
<<

Anoniem119

Bericht 27 Apr 2014 21:11

Re: Leuke Duitse stad; Keulen, Hamburg, Bremen...?

Hamburg is leuk! Heel mooi oud centrum maar ook een super vet industrieel gedeelte! Speicherstadt heet dat:

Centrum:

Afbeelding


Afbeelding


Speicherstadt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En dit is de Alster, een mooi groot meer met park in het centrum:

Afbeelding

Afbeelding
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 27 Apr 2014 21:23

Re: Leuke Duitse stad; Keulen, Hamburg, Bremen...?

Hamburg is inderdaad leuk. Keulen heeft ook genoeg mooie dingen. Düsseldorf heb ik me ook prima een lang weekend vermaakt.

Ik vind zelf het Ruhrgebied in het algemeen een aanrader: http://www.ruhrgebiet-industriekultur.de/ http://www.ruhr-tourismus.de/veranstaltungen.html en dan vooral voor de industriekultur, vind ik zelf zo'n aanrader met bv Zeche Zollverein in Essen https://www.zollverein.de/. We zaten toen zelf in een hotel in Essen maar met het openbaar zit je zo in de hele regio, we hadden toen een toeristenkaart waar je met trein, bus ed mee kon (en ook per auto natuurlijk maar heb je wel een sticker nodig ivm de umweltzone maar die heb je volgens mij ook nodig in Hamburg, Keulen, Osnabruck ed)) Duisburg kun je aan de Innenhaven heerlijk eten, veel restuarantjes en architectuur. En de Industriekultur moet je van houden maar is wel erg fotogeniek.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem44

Bericht 27 Apr 2014 22:58

Re: Leuke Duitse stad; Keulen, Hamburg, Bremen...?

Ben in alle drie de steden geweest en zou je dan toch Keulen het meest aanraden, indrukwekkende stad.
<<

Anoniem119

Bericht 27 Apr 2014 23:07

Re: Leuke Duitse stad; Keulen, Hamburg, Bremen...?

-ED- schreef:Ben in alle drie de steden geweest en zou je dan toch Keulen het meest aanraden, indrukwekkende stad.


Maar vanuit noord Nederland weer minder makkelijk bereikbaar. Wat dat betreft zijn Bremen en Hamburg dan ideaal!
<<

Anoniem44

Bericht 27 Apr 2014 23:16

Re: Leuke Duitse stad; Keulen, Hamburg, Bremen...?

Ja, dat is waar. Bremen is wat kleiner, wat gemoedelijker maar naar mijn smaak ook wat saaier. Hamburg is inderdaad ook erg gezellig, zoals ik het me kan herinneren. Voor mij zou het zijn: 1. Keulen, 2. Hamburg 3. Bremen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Apr 2014 06:50

Re: Leuke Duitse stad; Keulen, Hamburg, Bremen...?

Oeh wat leuk die foto's Marin! Toen ik de eerste bovenkant zag dacht ik al meteen ooooohja daar was jij voor je vriendin natuurlijk! Het ziet er wel verleidelijk uit eigenlijk daar. Maar eigenlijk vinden jullie alles wel leuk dus haha! Afstand naar Keulen vinden we in principe wel te doen hoor, zeker als het gaat om 4 dagen. Da's wel de moeite waard. Zou Bremen dan niet te klein zijn voor 4 dagen? Alhoewel gemoedelijk ook leuk klinkt ED :)

Meer tips nog steeds welkom hoor!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 28 Apr 2014 08:55

Re: Leuke Duitse stad; Keulen, Hamburg, Bremen...?

Van de steden die je noemt ben ik alleen in Keulen geweest en dat vond ik wat tegenvallen.. Vond het niet echt bijzonder, gewoon een grote stad. Het voordeel is wel dat je daar meer steden in de buurt hebt zoals Düsseldorf en Bonn en je zo wel veel kunt zien! Maar als ik zo de foto's van Hamburg zie van Marin dan zou ik daar heen gaan. Ziet er heel leuk/mooi uit!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 28 Apr 2014 12:11

Re: Leuke Duitse stad; Keulen, Hamburg, Bremen...?

Ik heb Bremen en Hamburg gecombineerd, want had het na 1 dag wel gezien in Bremen. Hamburg viel me trouwens ook tegen, iedereen vindt het super hip enzo maar ik ben meer van mooie oude gebouwen en sfeervol centrum enzo en dat viel me toch wel beetje tegen.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 28 Apr 2014 12:16

Re: Leuke Duitse stad; Keulen, Hamburg, Bremen...?

Ik ben in Erfurt geweest een paar keer. Dat is een mooie oude stad. In Thuringen, maar dat moet je in een uur of vier aan kunnen rijden.
<<

Anoniem119

Bericht 28 Apr 2014 12:29

Re: Leuke Duitse stad; Keulen, Hamburg, Bremen...?

iloverocknroll1984 schreef:Ik heb Bremen en Hamburg gecombineerd, want had het na 1 dag wel gezien in Bremen. Hamburg viel me trouwens ook tegen, iedereen vindt het super hip enzo maar ik ben meer van mooie oude gebouwen en sfeervol centrum enzo en dat viel me toch wel beetje tegen.


Ik vond Hamburg ook niet zo hip persé, eerder klassiek met een rauw randje.

Oh, Zora, ik weet trouwens nog een super leuk hostel indien je zo'n soort accomodatie zou zoeken. Het zat toen vol toen wij er waren maar het klonk zo leuk!

http://www.superbude.de/


En dit hotel leek me ook zo mooi, maar wel prijzig:
http://roomed.nl/east-meets-west-in-hamburg/
<<

Anoniem44

Bericht 28 Apr 2014 12:33

Re: Leuke Duitse stad; Keulen, Hamburg, Bremen...?

Als je vier dagen hebt en afstand is geen probleem, waarom ga je dan niet naar Berlijn?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Apr 2014 12:40

Re: Leuke Duitse stad; Keulen, Hamburg, Bremen...?

-ED- schreef:Als je vier dagen hebt en afstand is geen probleem, waarom ga je dan niet naar Berlijn?

Omdat ze juist aangeeft dat ze dat te ver vindt, dus afstand is wel het probleem.

♥♥
<<

Anoniem44

Bericht 28 Apr 2014 12:45

Re: Leuke Duitse stad; Keulen, Hamburg, Bremen...?

Oja, stom nu zie ik het staan.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 28 Apr 2014 12:49

Re: Leuke Duitse stad; Keulen, Hamburg, Bremen...?

Elliot schreef:
-ED- schreef:Als je vier dagen hebt en afstand is geen probleem, waarom ga je dan niet naar Berlijn?

Omdat ze juist aangeeft dat ze dat te ver vindt, dus afstand is wel het probleem.


Maar toch: op zich is Berlijn met de auto juist nog best wel snel te doen. Vooral als je 4 dagen hebt. Als je 's ochtend op tijd vertrekt ben je begin van de middag wel in Berlijn. Is vanaf bv Groningen ruim 5 uur en Groningen - Keulen ruim 3 uur. Dus verschilt valt op zich wel mee. Er zijn natuurlijk genoeg mensen die wel voor 3 of 4 dagen met de auto naar Berlijn gaan.

En als je nog nooit in Berlijn bent geweest vind ik daar de bezienswaardigheden net wat aansprekender dan bv de dingen in Keulen (wat zich ook gewoon een mooie stad is) dus dan zou ik daar die extra 2 uur wel voor over hebben.

Alle steden die genoemd zijn zijn leuk, ik zou voor dat aantal dagen dan Hamburg/Bremen wel combineren. Ik was zelf in Hamburg met Hafengeburtstag en dan is er meer te doen maar anders is 4 dagen misschien wel wat lang.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem44

Bericht 28 Apr 2014 12:51

Re: Leuke Duitse stad; Keulen, Hamburg, Bremen...?

De combinatie Hamburg/Bremen vond ik zelf wel erg leuk, eerst een dag/nacht in Bremen en daarna naar Hamburg gereden, dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn, dan heb je het echt lekker relaxt en zit je niet zolang in de auto.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Apr 2014 18:01

Re: Leuke Duitse stad; Keulen, Hamburg, Bremen...?

Berlijn lijkt ons ook heel leuk hoor, maar het lijkt ons toch net wat te lang voor die paar dagen. Maar wellicht doen we het alsnog wel haha, want iedereen is altijd zo lyrisch over Berlijn en het is natuurlijk hartstikke stom dat ik daar nog nooit ben geweest! Maar goed, wij vinden autorijden hartstikke leuk hoor, en superleuk onderdeel van de vakantie, maar voor nu had ik gewoon een beetje in mijn hoofd geen zin te hebben in zo'n eind (idd meer dan 5u).

Best een idee idd ED en Iloverocknroll, om beiden te combineren! Je komt immers sowieso langs Bremen...

Erfurt is ook mooi volgens google zeg Kerel! Thanks voor de tip!

Bedankt dames en heer! Ik neig voor nu naar Hamburg nav jullie verhalen en foto's maar misschien vinden we Berlijn toch wel een optie... Of combi met Bremen! Thanks ook Marin voor het hostel. Dat ziet er echt geniaal uit :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron