Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 27 Mrt 2014 05:52

Re: Katten Topic <3

Eppie, wat lief dat je het vraagt! Ik ben er al wat rustiger onder. En tegelijkertijd mis ik haar enorm! Altijd als ik op de bank zat dan kwam ze op schoot! Dus nu zo alleen of met haar zusje bij me is wel heel leeg/ confronterend.

Nijntje4 ik deed het vermalen door natvoer. Dat gaat hier goed.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 27 Mrt 2014 05:54

Re: Katten Topic <3

Tip van pompoem kun je proberen, maar is hier geen succes. Ze krabt dan en probeert los te komen.

Ik ontworm onze kat met een pasta van vitaminthe. Dit is makkelijk te doseren en kan ze niet uitspugen. De onze houdt ook niet van pillen. Wat ik ook welleens doe als ze een pil moet. De pil in haar bekje en een snoepje erbij in. Dan slikt ze beide door.
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 27 Mrt 2014 05:56

Re: Katten Topic <3

Ook aan het nachtbraken?

Ik herken je gevoel erg goed. Een raar idee dat zoiets je kat gewoon uit je leven wegrukt. Ineens is het voorbii. Wij hebben haarin de tuin begraven. Ik ga geregeld even kijken. Onze andere kat lijkt het prima te vinden. Die van jullie ook?
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 27 Mrt 2014 07:22

Re: Katten Topic <3

:hug: voor Eppie en Maddie! Vreselijk...

Ik ontworm met pipetjes in de nek, via de dierenarts. Profender heet dat. Ik ga het nu denk ik online kopeb, scheelt wel wat geld.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 27 Mrt 2014 19:07

Re: Katten Topic <3

Ah Profender is een goede tip, dank!

Een vriendin van mij die wat makkelijker is met het vasthouden enzo, had toen pil in het bekje gedaan en wel tien minuten over haar keeltje zitten wrijven maar ze werkte hem er alsnog uit, dus dat wordt een heel gedoe :p. Ze slikte hem wel door maar kwam weer terug.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Mrt 2014 20:50

Re: Katten Topic <3

nijntje4 schreef:Ah Profender is een goede tip, dank!

Een vriendin van mij die wat makkelijker is met het vasthouden enzo, had toen pil in het bekje gedaan en wel tien minuten over haar keeltje zitten wrijven maar ze werkte hem er alsnog uit, dus dat wordt een heel gedoe :p. Ze slikte hem wel door maar kwam weer terug.


Haha, nee dat klinkt inderdaad als een hopeloze zaak om dat zo te doen. Dan zou ik ook Profender of in elk geval iets niet oraals gebruiken als dat bestaat.
<<

Anoniem38

Bericht 27 Mrt 2014 22:52

Re: Katten Topic <3

Bij mij vreten zie die pilletjes op alsof het snoepjes zijn..
<<

Anoniem79

Bericht 28 Mrt 2014 15:41

Re: Katten Topic <3

nijntje4 schreef:Ah Profender is een goede tip, dank!

Een vriendin van mij die wat makkelijker is met het vasthouden enzo, had toen pil in het bekje gedaan en wel tien minuten over haar keeltje zitten wrijven maar ze werkte hem er alsnog uit, dus dat wordt een heel gedoe :p. Ze slikte hem wel door maar kwam weer terug.


Je kunt met een spuitje wat water in het bekje doen, dan slikken ze wel. Daarna wat lekkere snoepjes geven zodat ze niet alsnog gaan kokhalzen om het eruit te krijgen.
<<

Anoniem79

Bericht 28 Mrt 2014 15:45

Re: Katten Topic <3

De dierenarts heeft trouwens ook easypill. Dat is een kneedbaar goedje wat lekker smaakt en dat doe je dan om het pilletje heen, soms trappen ze daar ook nog in.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 28 Mrt 2014 16:42

Re: Katten Topic <3

Eppie schreef:Ook aan het nachtbraken?

Ik herken je gevoel erg goed. Een raar idee dat zoiets je kat gewoon uit je leven wegrukt. Ineens is het voorbii. Wij hebben haarin de tuin begraven. Ik ga geregeld even kijken. Onze andere kat lijkt het prima te vinden. Die van jullie ook?


Dat nachtbraken ligt ook aan de zwangerschap! Wij hebben haar gelukkig ook in de tuin begraven en afgelopen zaterdag een plantje er bij gezet. En drie insteek vlinders! Ze kwam vaak met zelfgevangen vlinders aanzetten namelijk!

De andere kat gaat het best goed mee. Denk wel dat ze echt een maatje mist. Wij zijn aan het nadenken over een kitten. De tante van mijn vriend heeft een nestje, maar die heeft alleen nog een katertje over. Weet niet of de kans dat het matcht dan even groot is. We gaan kijken wat ons gevoel zegt.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 28 Mrt 2014 19:25

Re: Katten Topic <3

Wij hebben ook Profender van de dierenarts maar had laatst ook pilletjes (ander merk, weet het zo snel niet) die je gratis kon aanvragen en die aten ze op alsof het snoepjes waren. Yuga keek zelfs nog om zich heen of er niet meer was haha.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem280

Bericht 11 Apr 2014 09:09

Re: Katten Topic <3

Onze kat begint weer te hoesten :thumbdown:
En volgens mij heeft ie ergens tussen gezeten, want hij loopt wat mank met zijn achterpoot.
<<

Anoniem38

Bericht 11 Apr 2014 14:26

Re: Katten Topic <3

Onze kat is gecastreerd vandaag. Hij is nu nog wat suffig en is steeds zijn piemel aan het likken... Ik geef 'm even, maar hij moet straks wel stoppen met dat likken ivm de wondjes!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 15 Apr 2014 20:56

Re: Katten Topic <3

Hier komt er over 4 weken een katertje bij! Ben benieuwd hoe ze op elkaar gaan reageren!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 21 Apr 2014 22:09

Re: Katten Topic <3

Ik ben ff heel trots op ons beestje :), bij mijn vriend in huis woont een zwaar verwaarloosde en mishandelde kat. Ze woont er nu sinds eind januari en als je ziet wat we al met haar bereikt hebben. De eerste dagen zat ze alleen maar onder het bed. Na anderhalve week durfde ze voorzichtig naar beneden als er 1 iemand thuis was. Inmiddels heeft ze het hele huis ontdekt en durft ze overal te komen. Boven is nog wel steeds erg veilig. Vorige week tijdens mijn verjaardag kwam ze al even de woonkamer in terwijl het erg druk was. Het was heel even kijken en weer weg. Vandaag heeft mijn vriend 5 vrienden langs. En mannen vind ze over het algemeen enger dan vrouwen. Net kwam ze al ff naar beneden en toen was er een schreeuw en was ze weer weg. Een uurtje later zat ze toch weer halverwege de trap. En heeft ze zeker een kwartier in de woonkamer gezeten. En iedereen mocht haar aanhalen en ze zat er lekker spinnend bij. Inmiddels is ze weer naar boven maar wow wat een gaaf gevoel om te zien dat zo'n beestje zo ontzettend ontspant.
2015 💙
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Apr 2014 22:34

Re: Katten Topic <3

Wat ontzettend leuk Tulp, dan krijg je echt vertrouwen van zo'n beest! Lief en leuk! Fijn lijkt me ook om te zien!
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 22 Apr 2014 09:27

Re: Katten Topic <3

Nou onze Zen heeft ook weer wat uitgevroten buiten, zijn hele achterpoot ligt open. :(
Dat wordt zo dadelijk dus een ritje dierenarts. Hopelijk valt het mee.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 22 Apr 2014 09:39

Re: Katten Topic <3

Owjee Milady, dat is niet leuk! Hopelijk valt het mee!

Wij hebben dat ook 1 keer gehad met een van de katten. Die kwam thuis met een grote buikwond. Dat is toen helemaal gehecht. De dierenarts had niet vaker zo'n grote buikwond gezien en de kat zelf leek nergens last van te hebben. Die kwam normaal binnenwandelen en had het zelf ook al aardig schoon gelikt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Apr 2014 11:33

Re: Katten Topic <3

Jeetje wat vervelend.
2015 💙
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 22 Apr 2014 11:49

Re: Katten Topic <3

Nou het viel gelukkig mee. DA heeft de wond schoongemaakt en hij heeft een prikje voor de pijn gehad. Ook voor een paar dagen pijnstilling meegekregen.
Nu nog proberen hem een paar dagen binnen te houden. Meneertje zit nu al te hele tijd miauwend voor de deur. :palm:
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 22 Apr 2014 11:51

Re: Katten Topic <3

Ik ben allergisch voor katten, maar vind rooie katten/katers zo geweldig mooi en leuk. Vraag me af of ik er niet resistent voor word als ik er eentje in huis zou halen...?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem38

Bericht 22 Apr 2014 12:18

Re: Katten Topic <3

Mijn vriend is ook allergisch voor huis tuin en keuken katten, maar voor onze brits kortharigen niet! En ik heb een creme kleurige, ofwel 'rode'. Hij is wat zachter rood dat een echte rode!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 22 Apr 2014 12:30

Re: Katten Topic <3

Fijn dat het meevalt Milady! En succes met binnenhouden, dat zal vast wat moeite kosten!

Vaak hebben mensen wel minder last bij hun eigen huisdieren, maar ik denk dat het wel een tijdje duurt voordat je dan minder last hebt. Ligt er ook aan hoeveel last je hebt of je dat ervoor over hebt.

Je hebt ook speciale therapieën waardoor je extra geprikkeld wordt en daardoor er daarna wel tegen kan. Ik weet alleen niet of iedereen daarvoor in aanmerking komt. Weet dat de vriendin van mijn ex dit geprobeerd heeft, maar zij is zo hevig allergisch dat het niet werkte.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 28 Apr 2014 11:26

Re: Katten Topic <3

Hallo gekke kattenvrouwtjes! :smile: Wij hebben sinds gisteren ook weer een nieuwe kat erbij. Ik woon namelijk met een gek kattenmannetje samen, en hij heeft me erin geluisd. Kan ook geen nee zeggen tegen mijn vriend. En ik hou ook van katten hoor, dus zelf ben ik ook een crazy catlady. We hebben al twee broertjes, Bram en Gijs. En dit is Eric een prachtige Main Coon! (Is het Main Coon, of Maine Coon? Internet zegt niks)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Apr 2014 11:29

Re: Katten Topic <3

Ahh Carrie, een main coon! Ik ben jaloers! (Ik zie alleen geen foto, klopt dat?)

♥♥
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers