Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 27 Apr 2014 15:22

Re: Het hardlooptopic

Ik heb vanmiddag lekker rondje van 5 km in de regen gelopen, ging goed.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem44

Bericht 27 Apr 2014 16:23

Re: Het hardlooptopic

Ik heb ook een rondje van 5 km gelopen, ging echt heel lekker in de miezer regen, tijd van 29.08, terwijl ik niet eens speciaal op mijn snelheid aan het letten was, ofzo. Ik vind het zo leuk om te zien dat het steeds makkelijker gaat allemaal. Het begin is moeilijk, maar op een bepaald moment begint het harde werk toch zijn vruchten af te werpen.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 28 Apr 2014 07:08

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig allemaal! Ik ben gisteren in de sportschool krachttraining gaan doen i.p.v. hardlopen. Daar had ik meer zin in.
Ik kan komende woensdag helaas niet aan de wedstrijd meedoen waar ik aan mee zou doen, want mijn opa is overleden en woensdagavond is de avondwake.

Is er iemand die mijn startnummer wil hebben? Het is voor de Grote Beekloop in Eindhoven op woensdag 30 april om 19 uur. Ik zou de 12 km lopen, maar je kunt ook kiezen voor de 4, 8 of 16 km. Dat kun je zo om laten zetten. Stuur me even een PB dan kan ik het nummer naar je opsturen.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 28 Apr 2014 16:19

Re: Het hardlooptopic

Gecondoleerd Zonnetje. Sterkte woensdag.

Ik ben flink aan het balen. Ik mochten eindelijk weer starten met hardlopen na de problemen met mijn schenen en was weer lekker aan het opbouwen. Ga ik vorige week flink door mijn enkel door een gat in het bospad waar ik liep. Omdat het op dat moment wel redelijk ging ben ik toch door gegaan met de training, thuis meteen gekoeld en de pijn zakte wel na een paar dagen maar elke keer als ik ging lopen kwam te pijn weer meteen terug. Zaterdag zelfs zo erg dat ik er nog maar amper op kon lopen. Vandaag bij de fysio kreeg ik de bevestiging dat ik mijn enkel gekneusd heb, nu tape erom en oefeningen gekregen maar zeker 1,5 week rust houden en daarna met een steunverband om mijn enkel weer opnieuw beginnen met opbouwen (voor de 3e keer in 4 maanden) :nopompom:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 28 Apr 2014 17:04

Re: Het hardlooptopic

Auw Fiwen, wat zuur zeg! Maar goed beter dat je even rust houdt. Met z'n blessure moet je ook zeker niet gaan lopen. maar geloof graag dat je baalt hoor, zou ik ook hebben.

Zonnetje, ontzettend veel sterkte woensdag! :hug:

Ik wil ook graag hardlopen, maar ben bang dat ik last van mijn keel ga krijgen tijdens het lopen. Ben nog steeds verkouden en iets last van mijn keel, mijn stem valt soms ook weg. Morgenvroeg ga ik een poging wagen, kijken hoe het gaat.
Afbeelding
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 28 Apr 2014 20:12

Re: Het hardlooptopic

Jeetje Fiwen, wat balen dat het nu alweer mis is! Voorlopig dus maar in de rust?

Zonnetje: Gecondoleerd en sterkte!

Jans, wat balen dat het even niet lekker gaat. Ik snap het ook wel, je hebt een doel bereikt (die 5 km met Evy) en dan is het even klaar, ofzo (ik herken het wel een beetje eigenlijk). Maar ik denk ook dat als je nu welke week weer 3 keer gaat, je een heel eind komt voor die 7,5 km. Voor je het weet zit je weer in de flow, omdat je wel een doel hebt. Ik heb dus ook een run gerend (5 km) en merkte toch wel dat ik harder ging dan normaal, ik deed echt mijn uiterste best terwijl ik normaal wat relaxter ren. Dat zal bij jou vast ook zo gaan dus het gaat wel goed komen denk ik.

Tulp: Dat gaat straks wel lukken met die tijd. Ik ren meestal op een relaxed drafje (joggen kun je het misschien beter noemen) maar toen ik vlak voor de wedstrijd echt op tijd ging rennen deed ik het de eerste keer in 38 minuten (terwijl ik officieel het Evy-programma ook nog niet had afgemaakt) en de wedstrijd zelf in 35 minuten. En die 35 minuten is inclusief 2x een wandelpauze van ongeveer 1 minuut per keer. En ik ben helemaal niet sportief aangelegd dus als ik het kan, kan jij het ook!

Vandaag weer even gelopen, 2x 10 minuten. Heb 2 weken erg last gehad van mijn knie en heup (toch een beetje overbelast met de run) dus even rustig aan gedaan. Nu maar weer wat opbouwen qua afstand.
<<

Anoniem186

Bericht 29 Apr 2014 06:32

Re: Het hardlooptopic

Zonnetje, gecondoleerd, heel veel sterkte.

Fiwen, oei pijnlijk! Wat balen zeg. Je treft het niet steeds.

Lookie, nou dat is dus het hele probleem. Ik heb m'n doel niet bereikt, dat lukte steeds niet. En dat frustreerde me dus zo. Langer dan 10 minuten achter elkaar hardlopen hou ik niet vol. Ik moet dan echt even 1 a 2 minuten wat langzamer lopen om op adem te komen. Dus ik kwam niet verder dan les 26 (op de app). Ik werd daar zo geïrriteerd van. En ik voelde me zo'n loser, dat ik zo'n opbouwschema niet eens bij kan houden. Dus toen ben ik een paar weken gestopt. Slechte motivatie, i know, maar ik zat er even helemaal doorheen.
Nu loop ik met runkeeper en een muziekje op op m'n eigen tempo. Ik loop om de dag (dus ene week 3, andere week 4 dagen). En hoop ik maar dat ik het ga redden.
Zo maf is dat. Bij anderen gaat het allemaal zo makkelijk en mij kost het zoveel. Super irritant.

Raaf, beterschap, komt vast goed!
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 29 Apr 2014 10:54

Re: Het hardlooptopic

@ Zonnetje: gecondoleerd, sterkte!

@Fiwen: Wat balen! Kan me voorstellen dat het frustrerend werkt als je continu aan het herstellen bent van blessures. Hopelijk gaat het over anderhalve week weer beter.

@ Lookie: Wel oppassen hé met overbelasting :). Het zou zonde zijn als je het nu zou overbelasten. Heb je nog een nieuwe loop in de planning?

@Jans: Wat ik zou doen in jouw geval: flink op je tanden bijten en toch proberen echt verder te gaan. Ik heb ook regelmatig gehad dat ik aan het rennen was, en dan moest ik 15 minuten, en dat vroeg ik me af hoe in hemelsnaam ik dat ging doen. En uiteindelijk lukte het toch. Ga deze week van 10 naar 15 minuten, volgende week naar 20 minuten, etc. Misschien ben je (net als ik) meer een duurloper, en kom je later op gang. Dan zijn de eerste 10 minuten zwaar, maar dan kom je na een kilometer of 3 in een flow en kan je nog een heel stuk doorrennen zonder dat het al te veel moeite kost.

Ik heb na vrijdag niet meer gelopen (wel 2x bodybalance gedaan en 1x fitness), en wilde eigenlijk vanmiddag gaan. Maar het regent hier pijpenstelen en ik denk dat het een dagje uitstel. Bovendien heb ik in de afgelopen 8 dagen 7 keer gesport dus een dagje rust is misschien wel eens verstandig.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Apr 2014 11:27

Re: Het hardlooptopic

Jans, ik heb hetzelfde als jij hoor. Ik moet ook al snel even wandelen. Terwijl ik het qua conditie allemaal prima aan kan. Is een mentaal dingetje bij mij, heel irritant. Ik heb maar heel soms dat ik dat kan verslaan en alle andere keren wandel ik dus tussendoor. Ik heb het nu maar geaccepteerd, scheelt veel frustratie :)

Ik ben een week op vakantie in New York en m'n hotel zit naast Central Park, ik heb zaterdag en maandag hardgelopen. Superlekker, heel vroeg (want ben toch steeds al om 6h wakker) en het park is zo mooi.
Ik heb wel vermoeide voeten en benen van al het wandelen hier, dus vandaag sla ik het hardlopen weer een dagje over. Woensdag ga ik weer. Zo leuk!
#teammaple🍁
<<

Anoniem222

Bericht 29 Apr 2014 11:54

Re: Het hardlooptopic

Super leuk dat je dat doet UN.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 29 Apr 2014 11:55

Re: Het hardlooptopic

Bedankt voor jullie condoleances!

@UN: Gaaf hè, om hard te lopen in Central park! Ik voelde me zo cool toen ik dat anderhalf jaar geleden deed.
@Jans en Jules: Ik heb ook wel 10 minuten nodig om op gang te komen. Dan vraag ik me echt regelmatig af hoe ik zo lang kan blijven hardlopen achter elkaar, maar ineens kom ik in een flow en kan ik zo een half uur of uur doorlopen.

Ik ga morgenvroeg een rondje hardlopen als het niet te hard regent. Toch even kijken hoe het gaat op de dag dat ik anders 's avonds een wedstrijd zou hebben.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 29 Apr 2014 13:47

Re: Het hardlooptopic

UN: Ik ben jaloers! Rennen in Central Park, ik wil ook!! Geniet ervan!

Jans: Oh, dat had ik even gemist, sorry (komt omdat ik in die 2 weken dat ik niet gerend heb, hier ook niet of amper ben geweest). Jeetje, balen zeg. Ik moet zeggen dat ik 2x een kwartier ook lang vond, en dan vooral het eerste kwartier. Misschien lukt het om 10 minuten te doen, en dan daarna een kwartier? Aangezien het meestal wel zo is dat het wat makkelijker gaat als de spieren eenmaal opgewarmt zijn. En dan op die manier weer verder opbouwen. Mijn max aan 1 stuk is 20 minuten en het was te doen (met dan wel 10 minuten ervoor en dan 1 minuut wandelen ertussen). Ik heb het ook nog niet aan 1 stuk gelopen hoor, ik vind een adempauze ertussen ook heel fijn, ook al is het maar 1 minuut.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Apr 2014 19:52

Re: Het hardlooptopic

Oh wat gaaf UN!

Jans, ren je dan wel echt langzaam? Soms dacht ik echt dat ik echt NU moest gaan wandelen want het ging echt niet meer. Maar dan bleek vaak dat ik toch nog net iets langzamer kon rennen haha, en dat scheelt wel. Na een tijdje kom je idd in een flow en kost dat je niet zoveel moeite meer. Dat inkomen is moeilijker!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 29 Apr 2014 20:34

Re: Het hardlooptopic

Zonnetje, gecondoleerd! Hopelijk kan je morgen nog lekker een rondje rennen.
UN, gaaf hoor, Central Park. Heb er zelf gewandeld, maar toen lag er heel veel sneeuw.

Zelf vanavond een klein rondje van 3km gelopen. Lekker door kunnen lopen, was met 15:20 min weer thuis.
Donderdag met een vrienden een rondje lopen en zondag met een andere vriendin weer dat rondje van 13km van zondag.
Alles voor vormbehoud en om strak in mn trouwjurk te kunnen over 6 weken ;).

Lekker dat iedereen weer zo fijn aan het lopen is.
Ik vind het echt zo fijn dat het 's avonds langer licht is en de temperaturen ook weer wat aangenamer.
<<

Anoniem62

Bericht 30 Apr 2014 07:04

Re: Het hardlooptopic

Zonnetje: Gecondoleerd!
UN: Wat gaaf om hard te lopen in central park.

Ik moet vandaag echt weer gaan hardlopen. Er kwam afgelopen dagen iedere keer weer wat tussen. Hopelijk blijft het vsndaag droog.
<<

Anoniem62

Bericht 01 Mei 2014 13:34

Re: Het hardlooptopic

Gisteravond nog lekker gelopen. Wel rustig aan gedaan, omdat ik spierpijn had van de bodypump van de dag van tevoren, maar toch mooi 7,5 km gelopen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Mei 2014 13:39

Re: Het hardlooptopic

Ja het was erg tof. Vandaag niet meer gegaan, gisteren nog even de fitness van het hotel ingedoken en ik vind het wel weer even genoeg :)

Succes met rennen allemaal!
#teammaple🍁
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Mei 2014 18:45

Re: Het hardlooptopic

goed bezig UN zo tijdens je vakantie

Ik heb vandaag weer gelopen heel erg rustig aan. Was op verkeerde schoenen en dat merkte ik wel. Dat vonden mijn spieren niet zo heel erg leuk. Ach ook weer een les voor de volgende keer.
2015 💙
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 01 Mei 2014 19:19

Re: Het hardlooptopic

Lekker aan de 'wandel' allemaal dames :D.

Ik heb voor het eten gezellig met een vriendin een rondje van 5km gelopen.
Tocht wel erg gezellig om dat samen te doen, zo kletsend gaat het allemaal veel sneller :).

Nu 2 daagjes niks, zo dag weer aan de bak!
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 04 Mei 2014 09:40

Re: Het hardlooptopic

Ik ben na een weekje ook weer gaan hardgelopen. 5,1 km in 28 min. Op zich ging het wel goed alleen merk ik dat ik nog steeds last heb van mijn luchtwegen tijdens het lopen, kreeg ook wat last van een loopneus en slijm in mijn keel.
Mijn verkoudheid is dus nog niet helemaal over maar wel al een stuk beter dan eerst. Misschien dat ik van de week nog een rondje ga lopen.
Afbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 04 Mei 2014 10:21

Re: Het hardlooptopic

Wat een lekker weer om te lopen!

Ik heb net 10 km gelopen in 1 uur en 5 minuten. Is de 2e 10 km die ik loop, de vorige ging in 1 uur en 13 minuten, ik ben dus heel tevreden.

Succes met lopen voor degenen die vandaag gaan!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 04 Mei 2014 11:29

Re: Het hardlooptopic

Goed hoor Raaf en Liadan!! :) Fijn dat het zo lekker ging bij jullie.

Ik ben net terug van 13 kilometer. Zelfde rondje als vorige keer, met dezelfde vriendin.
Waren vandaag ruim 4 minuten sneller dan vorige keer, dus erg tevreden :D.
Gister ook al 42 km gefietst, dus vandaag lekker helemaal niks meer.

Fijne zondag!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 04 Mei 2014 11:37

Re: Het hardlooptopic

Lekker bezig allemaal!
Jij bent goed vooruit gegaan, Liadan.

Ik heb net een rondje van 10 km in 54 minuten gelopen. Weer een persoonlijk record, dus ik ben er blij mee.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 05 Mei 2014 09:46

Re: Het hardlooptopic

Ik kom me weer melden hier, heb op t oude forum ook meegeschreven maar door zwangerschap en bevalling en tijdsnood een tijdje niet meer gerend. Ben vorige week weer begonnen met evy, heb les 1,2 en 4 gelopen. Les 3 overgeslagen, t ging me wat te makkelijk. Ben vanuit t volleybalseizoen gaan rennen dus had nog wel wat conditie. Morgen of woensdag les 5 en afhankelijk van hoe die gaat ga ik daarna les 6 of 7 doen.

Vind t heerlijk om weer te doen en leuk om jullie ervaringen te lezen!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Jip

Bericht 05 Mei 2014 11:34

Re: Het hardlooptopic

Lekker en goed bezig allemaal!

Ik liep samen met iemand een marathon. Ik liep de eerste twee uur vijftien in een rustig duurtempo (opdracht van mijn trainer). Blij verrast dat ik zeer constant liep (10km in 57:30, 20 in 1:55:20) na 24km zijn we gewisseld.
Laatst gewijzigd door Jip op 06 Mei 2014 14:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers