Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Apr 2014 21:38

Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Ik zag me dat vanavond te bedenken dat ik feestdagen veel minder mee krijg.
3 jaar geleden stond ik zwanger en kotsmisselijk gewoon nog koninginnenacht te vieren, 2e kerstdag we gingen altijd op stap, hemelvaartdag ook zo'n dag dat we op stap gingen of naar een festival...

Dit jaar heb ik er niet eens over nagedacht om koningsnacht te vieren, gewoon omdat ik dan weer oppas moet regelen, maar ook omdat ik natuurlijk met rug zit.

Hoe zit dat met jullie?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem286

Bericht 25 Apr 2014 21:47

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Ik hoop komende 5 mei nog wel uitbundig te vieren maar qua alcohol zal ik het toch in de gaten houden. Waar ik me vroeger ladderzat dronk, ga ik dat nu natuurlijk echt niet meer doen. Eigenlijk was 5 mei de enige feestdag die wij vierden. Morgen ga ik,zoals altijd, wel even naar de stad voor de rommelmarkt, maar verder doen we weinig.
Maar wij gaan wel gewoon nog naar concertjes en festivals, het is alleen wat meer regelen daar rondom.
<<

Anoniem331

Bericht 25 Apr 2014 21:54

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Ik vind vele feestdagen nu veel leuk juist door de kinderen.
Zoals koningsdag nu bijvoorbeeld, zei me anders niet zoveel. Maar het leeft ontzettend bij de kinderen, en dat maakt het leuk vind ik.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 25 Apr 2014 21:55

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Ik doe vrijwel niks meer omdat we geen oppas hebben. Helaas.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem124

Bericht 25 Apr 2014 21:57

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Nee maar ik ging sowieso al minder op stap voor de kleintjes er waren.

Ik ga wel weekendjes weg met vriendinnen en dagjes wat doen enzo.
<<

Anoniem57

Bericht 25 Apr 2014 22:03

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Oh ja wij wel. Nemen l gewoon mee, en doen overdag of de vroege avond het programma aangepast op kinderen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Apr 2014 22:10

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Haha parel ik denk niet dat het voor iemand leuk is om
De meiden mee te nemen naar de kroeg snachts. :-) heb zelf nooit kdag echt overdag gevierd dan was ik altijd te brak.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem57

Bericht 25 Apr 2014 22:49

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Wij gingen idd overdag de stad wel in en bleven dan hangen.
Nu doen we een fietsoptocht door onze wijk, daarna de kermis en dan eten we even een boterham en doen wanneer nodig een slaapje en dan gaan we nog naar de korfbal waar allemaal vertier is voor jong en oud. Daarna einde vd middag gaat mijn vriend naar de stad en wij naar huis.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 26 Apr 2014 01:10

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Qua stappen niet zo. Ik ben nooit echte 'stapperd' geweest tijdens feestdagen. Uitbundig dit soort feesten vieren hebben we nooit gedaan, evenals festivals. Wel houden we van gezelligheid met vrienden overdag, maar net als morgen neem ik N. gewoon mee. Zij kan zich daar prima vermaken.

Ik heb vanaf jongs af aan alleen Koninginnedag bij mijn vader doorgebracht. Hij organiseerde tot een paar jaar geleden altijd de spelletjes bij ons in de wijk. Maanden waren we bezig met de voorbereiding, ik hielp ook, evenals op de dag zelf. Heb een paar jaar geleden pas voor het eerst Koninginnedag met vrienden gevierd in Amsterdam. Leuk voor een keertje, maar niet mijn ding. Dus nee, dat mis ik dan ook niet, evenals de festivals op 5 mei. We houden van feestjes en stappen, maar niet op dagen als deze.

Wel houden we van lange zomerse dagen waarna we een standtent induiken voor een late after party.. daar kan N. uiteraard niet bij blijven.. :wink:
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 26 Apr 2014 01:20

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Ik krijg de feestdagen zeker nog wel mee maar meestal op een andere manier. Waar ik voorheen in de avond/nacht ging stappen daar ga ik nu overdag met het gezin op stap. Daar en tegen ga ik ook nog wel eens in de nacht stappen dan blijft mijn vriend thuis (wat voorheen ook vaak het geval was aangezien hij niet zo'n "stapper" is) Dus nee er is eigenlijk niet veel veranderd, behalve dat ik sommige feestdagen in de toekomst misschien juist wel ga vieren waar ik ze voorheen liet voor wat het was (omdat er misschien dan juist activiteiten voor de kinderen worden uitgezet)
Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 26 Apr 2014 06:21

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Hier ook op een andere manier. Voor de kindjes gingen we altijd eerst eten bij onze ouders metfeestdagen en dan uit, maar nu gaan we bijvoorbeeld met oudejaarsavond voor 12u naar huis, kindjes in hun bed en zelf een flesje cava openen. Vinden we nu gezelliger.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 26 Apr 2014 07:21

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Op een andere manier idd, vroeger ging je later de stad in en voor de muziek en lekkere wijn. Nu ga ik vroeg om over de rommelmarkt te slenteren.. tja.. haha
<<

Anoniem193

Bericht 26 Apr 2014 08:03

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Zodra ze eenmaal op school zitten "moet" je wel aan feestdagen gaan doen met de kinderen.
Alleen dan niet stappen, maar de typische dingen. Achter de reveille fietsen, naar de aubade, lampionoptocht kijken, spelletjes spelen dat soort fratsen;)
<<

Anoniem73

Bericht 26 Apr 2014 09:23

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Nu ze wat ouder is snap ze het ook beter. Nu weet ze wat Koningsdag is enz en vieren we het in de stad. We slenteren lekker over de vrijmarkt. Ik ga gerust stappen als ik daar zin in heb maar daar niet zo een behoefte meer aan. Ik vind hetnook gewoon leuk om het met haar te vieren.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 26 Apr 2014 09:40

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Voor de zwangerschap had ik ook niet zo veel met het 'verplichte' stappen. Ik vind het overdag juist gezelliger. Kan niet wachten totdat ze wat ouder is en met alles mee kan doen!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Apr 2014 09:51

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Elsa schreef:Voor de zwangerschap had ik ook niet zo veel met het 'verplichte' stappen. Ik vind het overdag juist gezelliger. Kan niet wachten totdat ze wat ouder is en met alles mee kan doen!


+1
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem123

Bericht 26 Apr 2014 10:40

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Dat stappen deden we al niet meer tijdens dit soort dagen. Wel struinen op markten en S gaat nu gewoon mee. Met koninginne dag voorheen gingen we altijd al samen de bbq aanzetten, dat doen we nu ook gewoon. Vind het alleen nu gezelliger met S erbij.
Wel zoek ik juist nu dingen om te doen waar S ook mee heen kan. Zo zijn we op tweede paasdag naar een open dag van een kippenboerderij geweest. Met ons twee hadden we zoiets niet gedaan maar zo met een kind erbij wel.

Hemelvaart en pinksteren vind ik van die loze dagen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 26 Apr 2014 12:30

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

ik maak wel minder mee van het nachtleven wat bij deze feesten hoort. Een 'gelukje'is wel dat onze vriendenkring bijna allemaal een kindje onder de twee hebben dus wij gaan vanmiddag ( na de dutjes van de kids) naar het dorp, daar wat drinken en dan eten we met zn allen friet oid.Dan is het nog steeds gezellig met zn allen maar op een handiger tijdstip qua oppas! Soms gaat mijn man nog stappen.De andere keer ga ik.
Mijn man houdt bijv helemaal niet van carnaval,ik wel! en ik vind de muziek die avanavond gedraaid wordt eigenlijk niks en hij wel, dus gaat hij
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 26 Apr 2014 14:04

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Wat klinkt dat gezellig Bolus!
R. 2013
D. 2016
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 26 Apr 2014 19:42

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Wij doen eigenlijk hetzelfde als toen we nog geen kinderen hadden. We waren al geen stap fanaten maar we houden er van om lekker op schumtocht te gaan en koopjes te scoren (excuus; ik gebruik de taal van mijn dochter xD)
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 27 Apr 2014 12:41

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Ja, ik doe eigenlijk gewoon alles wat ik voorheen ook deed. Wel minder vaak, maar ben dit jaar met Koningsnacht ook gaan stappen. Vind de feestdagen met N. nu wel leuker, vind het leuk iets met haar te ondernemen op dat soort dagen of haar een beetje mee te geven wat het betekend en er wat gezelligs van te maken samen.
<<

Anoniem44

Bericht 27 Apr 2014 14:14

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Het is anders. Vroeger ging ik stappen met koninginnennacht en lag ik overdag tot 3 uur 's middags te slapen. Nu staan we juist vroeg op en gaan lekker struinen met dochter over de marktjes en eten we ijsjes, haha! Eerlijk gezegd vind ik dit misschien nog wel gezelliger. Sowieso als je voor de tiende keer weer in zo'n donker hol staat te zuipen is dat op een bepaald moment ook gewoon saai. Nu met dochter vind ik alles tien keer leuker geworden met feestdagen.
<<

Anoniem119

Bericht 27 Apr 2014 16:41

Re: Krijg je veel van de feestdagen mee nu je kids hebt?

Ik heb geen kinderen, maar ik heb van huis uit meegekregen dat het not done is om te gaan stappen op feestdagen, dus dat heb ik nog nooit gedaan. (Ja Koninginnenacht wel een keertje in m'n studententijd, maar dat is het). Ik denk juist dat de feestdagen méér betekenis gaan krijgen voor mij, omdat ik feestdagen juist als familiegeledenheden zie. Ik ben dan toch het liefst met familie, dus een kindje zou daar alleen maar meerwaarde aan geven. Kijk daar erg naar uit.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers