Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 22 Apr 2014 21:14

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik erger me trouwens. Ik eet enorm gezond, gevarieerd, maak alles zelf en ik heb het idee alsof mijn buik alleen maar erg opgeblazen wordt :-|. Ik vind het lekker, het is gezond dus ik ga ermee door maar ik had gehoopt dat ik ook wat zou afvallen. Ik heb wel erg veel stress momenteel en ik weet dat dat invloed kan hebben op afvallen, maar toch... Ik baal. Ondanks dat ik lekker en gezond eet.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Apr 2014 08:23

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat is jammer, Caro! Ik heb juist last van man buik gekregen na alle troep die ik met de paasdagen gegeten heb. Ik durf niet eens op de Weegschaal te gaan staan, haha.

Wat je zou kunnen doen is een weekje bijhouden wat je exact gegeten hebt. En aan het eind van de dag erbij opschrijven of je klachten hebt gehad. Misschien kan je lijf niet goed tegen bepaalde dingen. Dan kan je nog zo gezond eten, maar als je lijf er niet tegen kan dan heb je er niks aan.
Misschien krijg je teveel (fruit)suikers binnen, kan je niet tegen bepaalde granen of reageer je op zuivel. Altijd handig om dat even voor jezelf duidelijk te krijgen.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Apr 2014 08:25

Re: Clean, fit & healthy-topic

Kaas schreef:Heeft iemand nog een lekker recept met aubergine?


Ik vind baba ganoush heerlijk!

Ingrediënten voor 1 schaaltje
1 aubergine
1 teen knoflook
1 el tahin (sesampasta)
Sap van een 1/2 citroen
1 tl komijn
Peper en zout
Olijfolie

Zo maak je het
Verwarm de oven voor op 200 graden.

Was de aubergine en prik er gaatjes in met een vork. Bestrijk de aubergine met olijfolie en rooster de aubergine in ongeveer 3 kwartier gaar in de oven.

Haal de aubergine uit de oven en laat deze iets afkoelen. Snij de groente doormidden en schraap het vruchtvlees er uit. Hak dit fijn met een mes en doe het in een schaaltje.

Voeg de tahin, de komijn en het sap van een halve citroen toe.

Hak de knoflook fijn en meng dit door de aubergine dip.

Breng de baba ganoush op smaak met peper en zout en serveer het met brood.


Als je het echt fijn wilt hebben dan kan je het ook met de staafmixer pureren.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Apr 2014 08:30

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik had vanmorgen weer eens een ander ontbijtje op. Boekweitcrème. Weer eens wat anders en was best lekker!

Afbeelding

Een kopje boekweitgrutten en een eetlepel chiazaad met wat melk een nacht laten weken.
's Ochtends een halve banaan, de boekweitprut, eetlepel tahin, eetlepel honing met de staafmixer pureren. De andere helft van de banaan in kleine stukjes snijden en erdoorheen roeren.
<<

Anoniem147

Bericht 23 Apr 2014 08:35

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik zou het ook opschrijven Caro.

Ik heb een tijdje de hoeveelheid suikers/zetmelen veranderd (minder fruitsuikers en meer havermout/speltboterhammen (zetmelen?)) maar daar kwam ik juist van aan of voelde ik mezelf echt een stuk minder prettig mee.

Voor mij werkt een redelijke hoeveelheid fruit echt heel erg goed, misschien is het het vocht wat erin zit? Maar ik eet gerust een doosje aardbeien leeg, pers een sapje van 4 sinaasappels en pak 's avonds nog een appeltje. Dat zijn dan wel de enige suikers die ik eet. Verder eet ik dan de befaamde rustiek crackers met eitjes (sowieso lekker veel eiwitten) en 's avonds eet ik wel zetmelen (speltpasta, zoete aardappel, je kent het wel :D )

Het ligt trouwens ook aan welke fruitsoorten je eet. Ik eet bijvoorbeeld geen mango's en bananen (omdat ik het niet zo lekker vind, maar ook omdat daar meer suikers inzitten dan in een doosje aardbeien of frambozen).

Maar goed, ik zou het gewoon een beetje bijhouden en kijken waar je last van krijgt.
<<

Anoniem147

Bericht 23 Apr 2014 08:36

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat is trouwens ook gelijk de reden dat ik hier nauwelijks meer post. Want volgens de 'regels' van clean, pas ik hier niet heel erg meer tussen volgens mij haha.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Apr 2014 08:42

Re: Clean, fit & healthy-topic

Marni schreef:Dat is trouwens ook gelijk de reden dat ik hier nauwelijks meer post. Want volgens de 'regels' van clean, pas ik hier niet heel erg meer tussen volgens mij haha.


Waarom is dat niet clean, marni?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 23 Apr 2014 08:43

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans, ik ben benieuwd hoe je de nasi kruiden vond. Ik wil ze ook gaan bestellen, maar een review is altijd leuk ;)

Ik heb na het Paasweekend ook enorme buikpijn gehad. Maandag waren we naar een feest en heb ik alleen maar frituur gegeten en bier gedronken, was wel erg lekker haha.
Vanaf nu weer even verantwoord eten. Vanochtend begonnen met banaan-ei-pannekoekjes met warm rood fruit, lekkerrr!
<<

Anoniem186

Bericht 23 Apr 2014 08:46

Re: Clean, fit & healthy-topic

Die kruiden waren best lekker, niet heel speciaal, maar best oké. Op de site bij de reviews stond dat het pittig was, maar dat was echt niet zo. Je moet er ook nog zout aan toevoegen, want dat zit er niet in. Maar dat was hier juist de bedoeling, vanwege een klein mannetje wat ook mee eet.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 23 Apr 2014 08:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Die kruiden waren best lekker, niet heel speciaal, maar best oké. Op de site bij de reviews stond dat het pittig was, maar dat was echt niet zo. Je moet er ook nog zout aan toevoegen, want dat zit er niet in. Maar dat was hier juist de bedoeling, vanwege een klein mannetje wat ook mee eet.


Oke, niet razend enthousiast dus. Ach, ik ga het maar gewoon proberen. Met een beetje sambal en zout komt het dan vast wel goed!
<<

Anoniem147

Bericht 23 Apr 2014 08:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

In mijn ogen is het wel gewoon clean haha, maar je leest ook zoveel die-hard foodies die echt max. 2 stuks fruit per dag eten i.v.m. de fruitsuikers.

Verder vind ik mezelf vergeleken met dit topic een beetje een saaie 'clean' eater. Ik heb alle superfoods gedumpt (niet te eten haha) en hou ook al niet van 'papjes' (havermout, boekweit etc.). Vind amandelmelk alleen lekker in mijn pannenkoekjes.

Eigenlijk eet ik qua ontbijt/lunch vrij veel hetzelfde. Eitjes, pannenkoekjes en veel fruit. De enige variatie heb ik 's avonds maar dat zijn meestal ook 7 dagen en de week erop dezelfde gerechten verdeeld over die 7 dagen haha.

Zo suf om hier elke dag hetzelfde te posten :D
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 23 Apr 2014 09:03

Re: Clean, fit & healthy-topic

Marni, post dan eens 1 keer wat je iedere avond eet! Ik heb zin om weer nieuwe dingen uit te proberen, dus misschien kan ik nog inspiratie op doen :)
<<

Anoniem186

Bericht 23 Apr 2014 09:08

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja, ik kan ook nog wel wat avondeten inspiratie gebruiken.

Ik eet ook fruit als ik er zin in heb. De ene dag is dat niks en de andere dag eet ik een hoop.

En ik heb net een chocolade paashaas met m'n dochter zitten eten, dus zo clean ben ik ook niet, haha. :banaan:
<<

Anoniem186

Bericht 23 Apr 2014 09:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik had gister trouwens echt lekkere vanille boekweitpannenkoekjes gemaakt. Echt heerlijk! De aardbeitjes nog een beetje warm.

Afbeelding

Recept:
http://www.vegadutchie.nl/2013/03/03/bo ... enkoekjes/
<<

Anoniem198

Bericht 23 Apr 2014 09:27

Re: Clean, fit & healthy-topic

Na mijn zwangerschap moet ik ook weer wat kilo's kwijt en door alle stress nu is mijn eetpatroon ook niet echt regelmatig.Ik pak snel wat ongezonds tussendoor.
Dus time to change.

Gister hebben wij wilde rijst met zalm en avocado gegeten met een zelf gemaakt sausje.
Vanavond wil ik eierpannenkoeken maken gevuld met tonijn.

Beide heb ik het recept van foodness.nl

De groentemuffins en courgettini heb ik vorige week een keer gemaakt. Bij de courgettini heb ik gerookte kip toegevoegd om het wat meer smaak te geven en zo was het een volledige maaltijd.Erg lekker!
<<

Anoniem186

Bericht 23 Apr 2014 10:05

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wat een leuke site is dat, Victoria. Die kon ik nog niet.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 23 Apr 2014 10:14

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik vind het ook erg leuk om met gezonde dingen bezig te zijn.
Ik eet vanmiddag een speltbroodje met avocado. Iemand nog een idee wat ik met de avocado kan doen?
Vanavond wil ik een quinoa salade maken met zoete aardappel uit de oven (ik wil er frietjes van maken)

Ik eet zelf ook veel fruit. 3 stuks zeker. Ik kan ook niet wachten totdat de zomer er weer is met veel meer keuze!
Er ligt al een watermeloen op me te wachten in de kelder.
💜💜💙💙
<<

Anoniem186

Bericht 23 Apr 2014 10:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik vind avocado op een wrap heerlijk, gewoon zo of als guacamole.

En avocado door de smoothie is ook lekker! Wordt het lekker romig van.

Oh en ik eet avocado ook graag gewoon zo met een beetje zout.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 23 Apr 2014 12:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Heerlijk avocado, met een gekook eitje, door een salade, met tomaat.

Uiteindelijk heb ik plakken gesneden van de aubergine en gegrild. Lekkere salade mee gemaakt met feta, ui, couscous.
<<

Rain

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 12 Mrt 2014 07:02

Bericht 23 Apr 2014 17:48

Re: Clean, fit & healthy-topic

meisje schreef:Ik vind het ook erg leuk om met gezonde dingen bezig te zijn.
Ik eet vanmiddag een speltbroodje met avocado. Iemand nog een idee wat ik met de avocado kan doen?
Vanavond wil ik een quinoa salade maken met zoete aardappel uit de oven (ik wil er frietjes van maken)

Ik eet zelf ook veel fruit. 3 stuks zeker. Ik kan ook niet wachten totdat de zomer er weer is met veel meer keuze!
Er ligt al een watermeloen op me te wachten in de kelder.


Avocado (kwart) blenden met (kokos)melk (een flink glas) en iets zoetigs, ik gebruik zoetstof, niet zo clean. Klinkt een beetje vreemd maar is zooo lekker.
<<

Anoniem198

Bericht 25 Apr 2014 08:14

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wij hebben gister de spinazie pannenkoek met tonijn gegeten en die was echt lekker!
Wel een werkje om te maken.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 27 Apr 2014 12:05

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb net een mug cake met banaan, ei, en havermout gemaakt. Recept komt van foodness. Echt superlekker (en heel simpel!).
<<

Anoniem186

Bericht 28 Apr 2014 10:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Voor degenen die ook wel eens zelf wraps maken:
Ik had dit weekend speltwraps gemaakt, maar ik vond ze te slap. Echt een beetje pannenkoekachtig. Hoe maken jullie ze steviger?
<<

Anoniem186

Bericht 28 Apr 2014 10:06

Re: Clean, fit & healthy-topic

Isabel_ schreef:Ik heb net een mug cake met banaan, ei, en havermout gemaakt. Recept komt van foodness. Echt superlekker (en heel simpel!).


Ik dacht dat het alleen in de magnetron kon, die hebben wij niet. Maar ik zie nu dat het ook in de oven kan, eens proberen.

Die spinazie tonijn pannenkoek ziet er erg lekker uit!
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 28 Apr 2014 10:35

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hier staat er weer een bananenbrood in de oven
Ik zoek eigenlijk wat inspiratie voor lekkere (clean) hoofdgerechten. Waar halen jullie die vandaan? Ben ook nog vegetarisch dus minder keus helaas.
💜💜💙💙
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers