Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kapvergunning aanvragen

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Apr 2014 21:13

Kapvergunning aanvragen

Heeft iemand hier ervaring met een kapvergunning aanvragen?

Ik weet dat het per gemeente wel zal verschillen maar ben toch wel benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben, of jullie nog tips en trics hebben en hoe snel jullie de vergunning hadden!

Mijn tuin gaat eindelijk op de schop, er gaan een aantal bomen weg, er wordt ook een boom teruggeplant. De ene boom gaat weg omdat hij op de verkeerde plek staat, een andere boom is ziek, die wordt vervangen en er is een boom die heel erg dicht op het huis staat, de takken groeien tegen het dak aan en het is een bedreiging voor het huis (in de toekomst). Deze laatste boom is helaas te dik om zo maar te mogen kappen dus moet ik een kapvergunning gaan aanvragen. Ik heb er al even doorheen geneusd maar het is allemaal wel heel officieel zeg. En het kan dus wel 8 weken duren, pfff...
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Apr 2014 21:35

Re: Kapvergunning aanvragen

Ik heb afgelopen jaar ook een kapvergunning aangevraagd. Mijn werk is trouwens ook het aanvragen van vergunningen (voor bedrijven).

Een kapvergunning is een soort formaliteit, echt geweigerd worden ze bijna nooit. Via de gemeente vraag je de vergunning aan, dan wordt deze binnen korte tijd gepubliceerd in de lokale krant. Zo'n 6 weken na publicatie is je vergunning geldig. Tenzij een buurman gaan protesteren :)

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!
08/2018
05/2021
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Apr 2014 21:41

Re: Kapvergunning aanvragen

Ok thanx, ik vind het vooral vervelend dat het zo lang duurt, we zouden eigenlijk al heel snel (kunnen) starten met de werkzaamheden en dat wil ik ook graag, maar ja ik kan toch moeilijk een boom kappen waar ik (nog) geen vergunning voor heb. Er is zeker geen manier om de aanvraag te versnellen?
Als ik dit had geweten dan had ik natuurlijk de aanvraag eerder ingediend, maar eigenlijk kwam dat pas vandaag ter sprake.
<<

Anoniem124

Bericht 24 Apr 2014 21:42

Re: Kapvergunning aanvragen

Wij hebben vorig jaar een 15 meter hoge ceder naast ons huis laten omzagen en nog wat lagere bomen en we hebben dat zonder vergunning gedaan maar wij zijn ook wel heel ruig.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Apr 2014 21:46

Re: Kapvergunning aanvragen

Haha, nou als ik eerlijk ben...er gaat nog een boompje om, ik denk dat daar eigenlijk wel een vergunning voor moet, maar ik vind dat echt zo'n onzin. Het is een klein ziekelijk boompje en ik ga 'm vervangen voor een ander exemplaar. Hij is net een beetje te dik (hij is heel kort maar de stam is breed) maar het scheelt niet veel.
De boom staat aan een pad waar de hele dag door mensen langs wandelen, ik denk niet dat het handig is dat dan zonder vergunning te doen.

Ik twijfel wel aan de overkapping die gemaakt gaat worden, als ik de vergunningencheck uitvoer dan zou ik daar een vergunning voor moeten vragen, maar ik snap niet alle vragen (wat waarschijnlijk komt omdat ik daar geen zin in heb en maar 3,5 uur geslapen heb vannacht). Ik denk dat ik maar net doe of mijn neus bloed hoor.

En ik kan ook niet echt vinden of ik een vergunning moet hebben voor een afvalcontainer. Hmmm.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 25 Apr 2014 07:37

Re: Kapvergunning aanvragen

Het fijne van vergunningen weet ik niet, maar als je met het KKC van de gemeente belt kan je een afspraak maken met het vergunningenloket, daar hebben ze vast alle antwoorden! Telefoonnummer is 14033.
Ook is er een mailadres vergunningenloket@......(woonplaats.nl, weet niet of je die hier vermeld wilt hebben).
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 25 Apr 2014 08:07

Re: Kapvergunning aanvragen

Pompoen schreef:Ik twijfel wel aan de overkapping die gemaakt gaat worden, als ik de vergunningencheck uitvoer dan zou ik daar een vergunning voor moeten vragen, maar ik snap niet alle vragen (wat waarschijnlijk komt omdat ik daar geen zin in heb en maar 3,5 uur geslapen heb vannacht). Ik denk dat ik maar net doe of mijn neus bloed hoor.


Wij hebben voor een hokje in de tuin plaatsen ook zo'n vragenlijst door gewerkt, maar bij ons leek het antwoord ons niet logisch. We hebben toen gebeld naar de gemeente en die konden het direct uitleggen. Ik zou even bellen dus!
<<

Anoniem219

Bericht 25 Apr 2014 13:04

Re: Kapvergunning aanvragen

Pompoen, ik zal het eens aan mijn man vragen vanmiddag. Hij is boomverzorger bij de gemeente en ik heb hem wel eens horen zeggen dat je niet meer voor alle bomen een vergunning hoeft aan te vragen. Zal per gemeente wel verschillen natuurlijk, maar misschien hoeft het dus niet :)
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 25 Apr 2014 13:20

Re: Kapvergunning aanvragen

Je hoeft inderdaad niet voor alle bomen een kapvergunning aan te vragen. In onze gemeente geldt dat alleen voor beschermde bomen.
Dit kun je ook controleren via het Omgevingsloket. Daarnaast valt de kapvergunning sinds 2010 onder de Wabo en heet het een omgevingsvergunning. Deze vraag je ook aan via het Omgevingsloket https://www.omgevingsloket.nl/Particuli ... ?init=true Tegenwoordig gaan vergunningaanvragen zo veel mogelijk digitaal.

Zie ook: http://www.juridischloket.nl/vraagenant ... fault.aspx
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 25 Apr 2014 13:22

Re: Kapvergunning aanvragen

Pompoen schreef:Ik twijfel wel aan de overkapping die gemaakt gaat worden, als ik de vergunningencheck uitvoer dan zou ik daar een vergunning voor moeten vragen, maar ik snap niet alle vragen (wat waarschijnlijk komt omdat ik daar geen zin in heb en maar 3,5 uur geslapen heb vannacht). Ik denk dat ik maar net doe of mijn neus bloed hoor.

En ik kan ook niet echt vinden of ik een vergunning moet hebben voor een afvalcontainer. Hmmm.


Hoe en waar ga je die overkapping plaatsen en hoe groot/diep wordt die?

Wat voor soort afvalcontainer is het?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Apr 2014 16:46

Re: Kapvergunning aanvragen

Welke vragenlijst hebben jullie het nu precies over?

Wat mag qua bouwen hangt ook af van het bestemmingsplan (om het nog maar ingewikkelder te maken).
Overkapping mag vrij snel, aangezien het hier niet om een iets gaat met 4 muren.

Een afvalcontainer lijkt me sterk dat je een vergunning moet hebben (als particulier).
08/2018
05/2021

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bueno