Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 15 Apr 2014 18:24

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

Ja, bijna 10 jaar terug. Mijn hartsvriendin. Heb het daar echt nu nog best moeilijk mee. Zij was eigenlijk de enige die ik toen der tijd had en dat beperkt me nu in vele nieuwe vriendschappen op te bouwen.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 14:29

Bericht 15 Apr 2014 18:26

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

Toen ik 16 was pleegde een klasgenoot zelfmoord.

En toen ik net studeerde overleed mijn beste vriendin heel plotseling aan een hersenvliesontsteking. Het was binnen een paar uur voorbij, dus zelfs haar ouders hebben geen afscheid kunnen nemen. Gelukkig zie ik hen nog regelmatig, maar het voelt nog steeds onwerkelijk dat mijn leven doorgaat en dat van haar daar stopte.
<<

Anoniem187

Bericht 15 Apr 2014 19:25

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

Ik zit met een dilemma.. De begrafenis wordt in een soort van besloten kring gehouden. Je kunt je 'melden' bij de broertjes van de overledene mocht je willen komen. Nu had ik voor mezelf besloten om niet te gaan, omdat ik de wens om het besloten te houden uiteraard respecteer. Ik vind mezelf teveel buitenstaander om erheen te gaan.
Echter was ik vanmiddag met zijn neef aan het appen en die vind dat ik gewoon moet komen, omdat wij altijd veel met elkaar om gegaan zijn. Hij is ook bang dat ik spijt ga krijgen.

En ik, ik weet het echt niet. Ik wil er graag heen, om afscheid te nemen om het af te sluiten. Maar dan vind ik mezelf egoïstisch, want dan ga ik dus voor mezelf. Mijn vriendinnen van 'toen' gaan niet (sinds gisteren weer contact mee sinds jaren) om dezelfde redenen, al is er 1tje nu ook aan het twijfelen.

Wat zouden jullie doen?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 15 Apr 2014 19:27

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

Is er misschien iets van een condoleance waar je naar toe kunt gaan? Als dat er is, zou ik daar heen gaan.
Eventueel kun je ook later nog naar het graf gaan om bloemen te brengen.

Maar om antwoord te geven op je vraag, ik zou er niet heen gaan als het in besloten kring zou zijn.

Heel veel sterkte en gecondoleerd :hug:
<<

Anoniem187

Bericht 15 Apr 2014 20:19

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

Nja, het dilemma is een beetje dat het niet geheel in besloten kring is. Ze willen van te voren weten wie er komt. Iedereen is welkom, als je je maar meldt.

Zover ik het weet is er geen condoleance. Maar morgen zal het wel in de krant staan, dan weet ik het zeker. En als ik het goed begrepen heb wordt hij niet begraven, maar ook dat weet ik niet zeker. Stel hij wordt gecremeerd, is er dus achteraf ook niets om heen te gaan.

Oftewel, zoals het er nu naar uitziet is het óf de begrafenis óf niets. En dat maakt het voor mij niet makkelijker, wat ik wil wel iéts. Ik maak het mezelf ook niet makkelijker merk ik.. Die eeuwige twijfels ook altijd.
<<

Anoniem38

Bericht 15 Apr 2014 20:27

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

Ja ik ben oa een klasgenootje verloren aan een ongeluk.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 15 Apr 2014 20:30

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

Serendipity, dan zou ik wel naar de begrafenis gaan denk ik (maar eerst even de krant/overlijdensadvertentie morgen afwachten inderdaad).
<<

Anoniem187

Bericht 15 Apr 2014 20:35

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

Ja ik hoop dat er nog een andere mogelijkheid is om afscheid te nemen. Mocht die er niet zijn, dan ga ik denk ik naar de begrafenis.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 16 Apr 2014 00:33

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

Ik zou wel gaan als ik zelf die behoefte voelde. Ik denk ook dat ze het best op prijs zullen stellen hoor, je bent toch jarenlang een vriendin geweest.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 16 Apr 2014 23:29

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

Ik zou wel gaan, al is het voor jezelf. Je doet het uiteindelijk toch ook wel een beetje voor hem, om hem de laatste eer te bewijzen toch?? Je kan maar 1 keer naar de begravenis/crematie gaan dus ja, ik zou gaan.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Apr 2014 05:52

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

Gisteren heb ik gehoord dat een oud collega is overleden, ze was pas 23...
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 17 Apr 2014 07:50

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

Prosecco schreef:Gisteren heb ik gehoord dat een oud collega is overleden, ze was pas 23...


Wat verschrikkelijk zeg :( sterkte!

Serendipity ben je er al uit of je gaat?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Apr 2014 12:27

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

Ik had zelf geen contact meer met haar nadat ik van baan gewisseld ben, maar ik vind het zo erg dat dat soort dingen gebeuren. Daarnaast was het ook gewoon een schatje, maar ja the good always die first...
<<

Anoniem187

Bericht 17 Apr 2014 20:46

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

Ik heb besloten om niet te gaan. Er heeft ook totaal niets in de krant gestaan, dus het is wel echt besloten lijkt me. Ook al ben ik welkom, ik vind het niet gepast om te gaan.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 17 Apr 2014 23:30

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

Op 6 jarige leeftijd kreeg een buurmeisje van mij een hersenvliesontsteking waar ze aan is overleden (zij was toen 8). Het was geen vriendinnetje maar het raakte mij wel... Zo jong... . Ik was ook jong , dat was wat ik dacht...

Op 16 jarige leeftijd een klasgenoot door een stom ongeluk (in de nacht door het ijs gezakt , hij dacht via die weg sneller thuis te zijn). Ook dat heeft best wel "indruk" gemaakt.
Afbeelding
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 18 Apr 2014 18:59

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

helaas wel. 1 vriendin toe ik 15 was en een meisje uit mn klas op de middelbare school.
<<

Anoniem255

Bericht 22 Apr 2014 19:07

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

Op de basisschool ben ik een klasgenootje verloren.
Hij ging samen met 2 vrienden (ook klasgenootjes) richting centrum om kinderpostzegels te verkopen.
Bij het oversteken is hij aangereden. Het vriendje dat achterop zat kon er nog net op tijd afspringen.
Mijn oudste zus was onderweg naar haar werk en was er als 1 van de eerste bij.
Ze heeft hem nog gereanimeerd maar helaas.

Ik weet nog als de dag van gisteren dat mijn moeder me kwam halen bij de overburen.
Ik zie nog voor me dat ik mijn vader voor het eerst zag huilen.
Het kon net zo goed zíjn dochter (ik) zijn geweest.
De moeder van mijn overleden klasgenoot heeft een boek geschreven. Ik heb het al 100x gelezen maar het blijft raar.
Ik moet er ook nog regelmatig aan denken.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 23 Apr 2014 11:36

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

De laatste jaren gelukkig niet meer maar resp zo'n 15 en 10 jaar geleden ben ik een vriend en een collegaatje verloren. Beide omgekomen Door een ongeval.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 23 Apr 2014 11:48

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

In 2011 een vroeger klasgenootje, overleed toen hij 24 was.
In 2012 een vroegere klasgenoot, auto-ongeluk op zijn 25ste
In 2013 mijn vroegere beste vriendin (toen we 12-13 jaar waren) aan een hartinfarct. Ze was net 26 jaar.
2012 & 2016
<<

Anoniem199

Bericht 24 Apr 2014 08:15

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

Gelukkig niet iemand héél dichtbij. De broer van een vriendin op 25 jarige leeftijd, had kanker. Oude buurjongen, 19 jaar, zelfmoord. Oude buurjongen (zelfde huis, ander gezin), 24 jaar, ongeluk. Vroeg gelukkig ook nooit iemand uit mijn klas oid. Wel paar jaar geleden nog meisje uit hetzelfde dorp, maakte toch wel indruk.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Apr 2014 17:12

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

Helaas al best veel... :( Maar niet heel close. Met de laatste had ik een week voor haar overlijden nog in de auto gezeten en een avond wezen stappen.

Op de basisschool is een meisje van twee jaar jongen overleden aan leukemie.
In mijn middelbare schoolperiode bijna elk jaar één...
1e jaar een meisje aan kanker (zij was een jaar of 15).
2e jaar een meisje door een ongeluk (zij was 13).
4e jaar een meisje door hersenvliesontsteking (zij was 15).
5e jaar een meisje aan een gebroken nek door val van een paard (zij was net 18 geworden).
<<

Anoniem168

Bericht 25 Apr 2014 11:43

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

Een keer is een schoolgenoot verongelukt door een veel te harde rijdende auto. Dit heeft veel indruk gemaakt, omdat hij gewoon nog op de school was de dag ervoor en het gebeurde op weg naar huis vanuit school. De lessen werden afgelast de volgende dag en er was ook een stille tocht naar de plek waar het gebeurde. Het was echt heel heftig want die jongen werd ook meters meegesleept door de auto toen het gebeurde. Het kwam ook telkens op het nieuws etc.

Eén van mijn beste vriendinnen is ziek (al een paar jaar), maar er zijn nu zoveel tegenslagen telkens, dat ik het nu somber in zie. Ben er echt verdrietig om.
<<

Anoniem222

Bericht 25 Apr 2014 11:55

Re: Ben jij al eens iemand van jouw leeftijd verloren?

Gecondoleerd Serendipity. Kun je geen contact opnemen met één van de broers om te vragen hoe zij het het liefst zien?

Op de middelbare school is een klasgenoot overleden aan de gevolgen van een hersentumor. Of eigenlijk waren we er toen net af. Met oud en nieuw toen ik 17 was is één van de jongens met wie we waren omgekomen. Hij is eerst 19 dagen vermist geweest en toen vonden ze hem achter de locatie in het water.. Echt zo heftig. Zijn begrafenis zal ik echt nooit vergeten.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers