Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Apr 2014 21:40

Re: Sollicitatietopic

Goed bezig nijntje4!
Andere meiden nog nieuws?
08/2018
05/2021
<<

Anoniem185

Bericht 11 Apr 2014 22:01

Re: Sollicitatietopic

Bleh er is een interne sollicitatie voor de afdeling Chirurgie en dat lijkt me best leuk maar ik mag als stagiaire niet solliciteren omdat het intern is en dan hebben leerlingen (met al een contract) allemaal voorrang. Dus maak ik geen kans.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 12 Apr 2014 15:53

Re: Sollicitatietopic

Ik heb het solliciteren bijna opgegeven en ben druk bezig met mijn eigen bedrijf verder op te zetten. Het solliciteren is toch afwijzing na afwijzing. Af en toe reageer ik nog op een vacature waarbij ik aan alle criteria voldoe en waarbij ik het gevoel heb dat ik kans maak.

Gelukkig gaat het opzetten van mijn eigen bedrijf best goed. Ik voer als freelancer opdrachten uit voor twee opdrachtgevers (beide ongeveer één dag in de week), ik heb deze week gehoord dat ik voor een ander bedrijf regelmatig scholingen mag gaan verzorgen en ik wil remedial teaching/bijles gaan geven. Daarvoor is de eerste klant binnen en maandag en dinsdag heb ik twee intakegesprekken bij twee andere mogelijke klanten. :smile:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 15 Apr 2014 13:54

Re: Sollicitatietopic

Leuk zonnetje!! Hoop dat het werkt!


Ik heb vanavond recruitment avond voor Bootcamp instructeur. Kei spannend!!
Is lang geleden dat ik iets in de sport heb gedaan. Het is ws maar oproep en als ik er echt bovenuit spring misschien 1 of 2 vaste lessen per week. Maar hé, het is iets, ik vind het leuk, het verdiend geld en met een beetje geluk opent dit meer (sportschool)deuren voor me!
30-04-2017
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 15 Apr 2014 19:42

Re: Sollicitatietopic

@Siepie: wat leuk, bootcamplessen geven! Hopelijk mag je inderdaad enkele vaste lessen in de week geven.

Ik heb mijn eerste drie klanten voor bijles/RT inmiddels binnen en ik heb vrijdag weer een gesprek met een ouder. Ik hoop echt dat het zo door blijft gaan met nieuwe klanten en dat er dan mond-tot-mond-reclame gaat plaatsvinden.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 16 Apr 2014 13:12

Re: Sollicitatietopic

Als je werk goed is komt mond tot mond reclame vanzelf Zonnetje!

Ik ben aangenomen als bootcamp instructeur!! :cheering:
Vrijdag en zaterdag ga ik in training YAY!! Oh nee, yay is nu HOOYAH!! (De kreet van city bootcamp)
30-04-2017
<<

Anoniem185

Bericht 17 Apr 2014 14:22

Re: Sollicitatietopic

Lampenkapje schreef:Bleh er is een interne sollicitatie voor de afdeling Chirurgie en dat lijkt me best leuk maar ik mag als stagiaire niet solliciteren omdat het intern is en dan hebben leerlingen (met al een contract) allemaal voorrang. Dus maak ik geen kans.
Ik heb het lekker toch gedaan :dance:
Er stond bij het kopje 'interne sollicitaties' dat stagiaires die meer dan een half jaar stage hebben gelopen bij de instelling ook als intern worden behandeld. In totaal heb ik 46 weken dus ruim een half jaar (waarvan nu al 41/42 weken achter de rug).

Nu afwachten of ik op gesprek mag komen. Het is trouwens een afdeling met algemene chirurgie, urologie, kno, shortstay, longstay en poliklinieken.

Alsnog verwacht ik er niet veel van, alle leerlingen die intern solliciteren hebben al een contract maar nog geen vaste plaats. Ze zullen dus - grote kans - een van hun een plekje geven in plaats van mij van buitenaf aan te nemen. Maar ach, niet geschoten is altijd mis.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Apr 2014 08:00

Re: Sollicitatietopic

Hier goed nieuws, ik heb waarschijnlijk een nieuwe baan! Moet nog goedkeuring ofzo van het hoofdkantoor in buitenland geregeld worden, maar in principe krijg ik een aanbieding, en de kans zit erin dat het meteen een vast contract wordt, dus daar hoop ik heel hard op natuurlijk!
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 18 Apr 2014 13:21

Re: Sollicitatietopic

Ik heb twee gesprekken gehad die goed gingen (moet nog even wachten op uitkomst en nou heb ik voor volgende week weer twee nieuwe uitnodigingen, jeej! :banaan:
<<

Anoniem185

Bericht 18 Apr 2014 19:14

Re: Sollicitatietopic

Nou ik heb nu al een reactie na mijn sollicitatie van gisteren. Ben er erg geïrriteerd over, dus heb direct terug gemaild. Ik kreeg een reactie waar in stond dat je pas na 6 maanden als stagiaire intern bent en mag reageren - en dat ik dus niet wordt uitgenodigd voor een gesprek omdat ik geen interne sollicitant ben. En of ik zo genoeg geïnformeerd ben.

Heb even duidelijk terug gestuurd dat ik niet goed begrijp wat ze bedoelt en dat ik graag meer informatie wil. Dat ik wist van die 6 maanden regel en dat ik hier rekening mee heb gehouden en dacht aan deze eis te voldoen - en dat ik dus anders niet gesolliciteerd had. Ook heb ik als vraag er in gezet hoe zij die 6 maanden termijn zien, of dit een aaneengesloten stage op de zelfde afdeling als de vacature moet zijn ofzo, omdat ik dat er niet uit begreep. Er staat enkel 6 maanden.

Deze vragen heb ik gesteld omdat ik zoals ik het nu zie gewoon mag reageren en dus bij een volgende vacature dat ook weer zou willen proberen. Heb er niet in gezet dat ik al 9 maanden heb, want ik vermoed dat ze gewoon niet eens mijn brief (of CV) heeft geopend, het staat namelijk direct in de eerste alinea.

Het komt misschien wat pinnig over, maar ik was ook echt pissig dat ze reageert met 'na 6 maanden mag het pas', terwijl ik duidelijk aangeef 9 maanden te hebben gedaan. Dan heb je gewoon niet gekeken. Prima dat je niet kijkt omdat er hele goede sollicitanten zijn (ik weet al welke er gesolliciteerd hebben en daar kan ik niet tegenop, die hebben al tijden ervaring op die afdeling met invalwerk). Maar reageer niet met zo'n stom iets wat niet klopt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Apr 2014 19:16

Re: Sollicitatietopic

Waarom heb je niet gebeld? Op papier kunnen dingen soms heel anders over komen.
2015 💙
<<

Anoniem185

Bericht 24 Apr 2014 18:35

Re: Sollicitatietopic

Heb al een antwoord en het moet dus 6 maanden aaneengesloten op één afdeling zijn. Omdat ik niet op één afdeling heb gestaan tellen mijn stage-ervaringen niet mee. Dit is om te zorgen dat niet alle stagiaires de plaatsen van de BBL-leerlingen in zouden nemen. Kortom, ze zorgen dat de regels zo zijn dat BOL stagiaires eigenlijk bijna nooit binnen de regels vallen. Wel zei ze dat ik het in het vervolg gewoon opnieuw mocht proberen en mochten er te weinig vacatures binnen komen nemen ze me mee in de ronde.

Vanmiddag ben ik op mijn eigen werk langs gegaan voor een open sollicitatie in te leveren bij het hoofd van de verpleegkundige dienst. Nu zijn er geen vacatures, maar er gaat wel iemand stoppen (natuurlijk krijgen ze er geen formatie voor terug...) maar ik kan het maar proberen. Helaas was ze net op vakantie dus kan ik pas volgende week (na mijn eigen vakantie) weer langs gaan.

Vanaf eind juni sta ik weer volop ingeroosterd op mijn oproepbaan.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Apr 2014 18:37

Re: Sollicitatietopic

Ik had inmiddels de papieren gehad om te tekenen, echter de arbeidsvoorwaarden in combinatie met salaris waren niet zodanig om mijn huidige werk (waar ik het niet gigantisch naar mijn zin heb) ervoor op te geven. Ik zoek verder...
08/2018
05/2021
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 24 Apr 2014 20:27

Re: Sollicitatietopic

Jammer, MissEnergy!

Ik heb alweer wat afwijzingen binnen.. ze zoeken overal mensen met 10 jaar ervaring. Tja..
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Anoniem185

Bericht 24 Apr 2014 20:31

Re: Sollicitatietopic

oasis schreef:Jammer, MissEnergy!

Ik heb alweer wat afwijzingen binnen.. ze zoeken overal mensen met 10 jaar ervaring. Tja..
Stom he!

Ik heb ook weer een sollicitatie verstuurd voor avond/nacht/weekendhoofd. Ze zoeken eigenlijk iemand met ervaring (niet duidelijk gedefinieerd hoe lang en op welke vlakken precies), dus ik dacht ik probeer gewoon. Benieuwd of ik er nog wat van ga horen. Morgen sluit de vacature.
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 24 Apr 2014 22:07

Re: Sollicitatietopic

Ja heel stom en frusterend.. hoe kan ik nu ervaring hebben als ik niet eens de kans krijg die op te doen? :palm:
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Anoniem185

Bericht 24 Apr 2014 22:57

Re: Sollicitatietopic

oasis schreef:Ja heel stom en frusterend.. hoe kan ik nu ervaring hebben als ik niet eens de kans krijg die op te doen? :palm:
Ze willen overal net afgestudeerde jonge mensen met liefst minstens 5 jaar ervaring. Ik denk niet dat die mensen bestaan.
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 24 Apr 2014 23:58

Re: Sollicitatietopic

Lampenkapje schreef:
oasis schreef:Ja heel stom en frusterend.. hoe kan ik nu ervaring hebben als ik niet eens de kans krijg die op te doen? :palm:
Ze willen overal net afgestudeerde jonge mensen met liefst minstens 5 jaar ervaring. Ik denk niet dat die mensen bestaan.


Zou je denken he. Maar blijkbaar zijn er toch van die mensen, die volledig voldoen aan de vraag. Echt frusterend dit.
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 25 Apr 2014 07:11

Re: Sollicitatietopic

MissEnergy schreef:Ik had inmiddels de papieren gehad om te tekenen, echter de arbeidsvoorwaarden in combinatie met salaris waren niet zodanig om mijn huidige werk (waar ik het niet gigantisch naar mijn zin heb) ervoor op te geven. Ik zoek verder...


Ooh wat jammer! Ik dacht dat je al vrij zeker was van je nieuwe baan? Gelukkig heb je het nog niet gezegd op je huidige werk.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Apr 2014 15:47

Re: Sollicitatietopic

Green_Pepper schreef:
MissEnergy schreef:Ik had inmiddels de papieren gehad om te tekenen, echter de arbeidsvoorwaarden in combinatie met salaris waren niet zodanig om mijn huidige werk (waar ik het niet gigantisch naar mijn zin heb) ervoor op te geven. Ik zoek verder...


Ooh wat jammer! Ik dacht dat je al vrij zeker was van je nieuwe baan? Gelukkig heb je het nog niet gezegd op je huidige werk.


Ik kon zo overstappen hoor, het contract kon ik zo tekenen. Alleen onder de streep werd het er niet gunstiger op! Ik ga geen zekerheden opofferen voor grote onzekerheden!
08/2018
05/2021
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 26 Apr 2014 07:31

Re: Sollicitatietopic

Jammer hoor, dat het daar op stuk moet lopen maar wel heel logisch dat je voor de zekerheid kiest. Wilden ze niks meer toevoegen aan het salaris toen je dit liet weten?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Apr 2014 10:42

Re: Sollicitatietopic

Wel 10 euro hadden ze toegevoegd... maar pensioen zelf regelen ipv via werkgever was onder de streep de bepalende factor qua wat je netto overhoudt...
08/2018
05/2021
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 26 Apr 2014 11:03

Re: Sollicitatietopic

MissEnergy schreef:Wel 10 euro hadden ze toegevoegd... maar pensioen zelf regelen ipv via werkgever was onder de streep de bepalende factor qua wat je netto overhoudt...

:lol: Zo zo, een tientje!
<<

Anoniem56

Bericht 26 Apr 2014 13:58

Re: Sollicitatietopic

Ik wil hier ook graag mee gaan posten, ga binnenkort beginnen met open sollicitaties versturen (er zijn geen vacatures). Ik ben recent verhuisd en de reistijd nu + dat ik het niet meer naar mn zin heb zijn voor mij de redenen om ergens anders te willen werken. Maar hoe zet ik dat in een sollicitatiebrief, alleen de reistijd?
Dit wordt mn 3e baan in 7 jaar tijd, ben bang dat ze me een jobhopper vinden. Of zal dat wel meevallen?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 26 Apr 2014 23:22

Re: Sollicitatietopic

Daar zou ik mij niet druk over maken. Bij mij zit er soms maar 1 jaar bij een werkgever tussen en dat omdat er te weinig werk is (ik bedankt wordt vooe het wegwerken van de achterstand). Werkgevers snappen heus wel dat het crisis is en je zo van baan naar baan gaat. Tevens is het niet meer van deze tijd om tot aan je pensioen je eerste baan te houden.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers