Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 23 Apr 2014 09:01

Re: Het grote borstvoedingstopic

Roze: Als hij het gewoon goed doet, genoeg plasluiers heeft en goed groeit hoef je je nergens zorgen over te maken!!! De samenstelling verandert ook en de hoeveelheid zegt niets over de kwantiteit... Misschien heb je wel hele vette melk, hoeft hij er ook gewoon niet heeel veel van. Hij groeit als kool zei je zelf al, dan doet hij het toch goed op wat je hebt? Niet onzeker zijn, nergens voor nodig! Je doet het super!

Haha, helaas herken ik het van krampjes en wat je eet... Ik heb al in weken geen glaasje melk gedronken :nopompom: En dat terwijl ik altijd best wat dronk en muesli at s ochtends met een flinke plons melk... Helaas. Ik hoop dat ze eroverheen gaat groeien...

Over voeden in het openbaar hard gelachen. Ik herken het heel erg van bij L. Nu doe ik het altijd en overal ongeveer als M honger begint te krijgen, ben daar heel makkelijk in geworden. Ik vraag het wel altijd aan de persoon met wie ik op dat moment ben overigens. Zo had ik laatst visite van een mama van zwemmen van mijn dochter, die was er voor het eerst, dus zo goed kende ik haar niet.. Dan vraag ik het gewoon even, gewoon voor de beleefdheid, want niemand zou nee zeggen denk ik... :eyes:

Mijn advies is om je allereerst erop te kleden. Ik heb gewoon altijd een voedingsbeha aan en mijn tip is een spaghettibandjeshemd! Ik heb nu altijd een hemdje onder mijn kleding aan (als ik tenminste geen voedingsshirt aanheb). Zo kan je gewoon je shirt omhoog doen zonder meteen half bloot te zitten. De bandjes van mijn spaghettishirt zijn zo rekbaar dat ik het shirt gewoon tot onder mijn borsten trek. Mijn tweede tip is een hydrofieldoek. DIe prop ik altijd met 1 punt onder mijn bh handje op mijn schouder. En dan spreid ik zeg maar de rest uit als een soort tentje, waarbij ik aan 1 kant wel naar binnen kan kijken om te kijken wat kindje doet. Ook handig als je kindje wat ouder wordt en snel afgeleid is trouwens. :thumbup:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:28

Bericht 23 Apr 2014 14:22

Re: Het grote borstvoedingstopic

Klein vraagje, onze zoon is inmiddels aan het vast voedsel begonnen. Hij eet in de morgen en bij de lunch een halve/hele boterham en dan later in de middag nog wat fruit en daarna aardappel/rijst/pasta met groente (ruim 8 maanden).
Na zijn maaltijden krijgt hij nog borstvoeding zoveel als hij wil drinken en soms tussendoor ook nog als hij hongerig lijkt. En dan voor het slapen gaan ook nog zoveel als hij wil (en 's nachts vaak ook nog wel een keer).
Maar overdag heeft hij nauwelijks plasluiers of hele kleine beetjes. De eerste luier na de nacht is mega zwaar en goed volgeplast. Maar drinkt hij wel voldoende nu dan? Of moeten we ook water of iets in die trant gaan aanbieden en zo ja op welke wijze?
augustus 2013
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 23 Apr 2014 14:31

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik zou borstvoeding geven voordat je t vaste voedsel geeft ipv erna. Verder geen ander vocht aanbieden.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 24 Apr 2014 06:09

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik kreeg weer een oproep van de bloedbank. Weten jullie of je gewoon bloed mag geven als je borstvoeding geeft?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem 82

Bericht 24 Apr 2014 12:36

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dankje voor de bemoedigende woorden Snoezel! Vandaag toevallig weer bij de kinderarts geweest voor controle, en hij groeit inderdaad heel goed (580 gram in de laatste tien dagen). Daar hoef ik me echt geen zorgen over te maken. Hopelijk kan ik het wat meer loslaten, denk het wel. Hij doet het gewoon goed! Komt denk ik deels door de eerste periode dat het nog wel wat moeizaam ging met de BV, door opmerkingen van anderen en doordat dit de eerste keer is voor mij.

Voeden in het openbaar gaat al iets makkelijker, ik doe inderdaad een spaghettihemdje onder mijn kleren aan. En ik heb nu een soort knuffeldoekje wat ik over het blote deel van mijn borst leg. Vind het nog wel wat spannend / ongemakkelijk, maar doe het wel gewoon.

Krampjes hebben we hier gelukkig nog niet noemenswaardig gehad, gelukkig maar. Was van de week wel even bang dat hij misschien ging reageren op de enorme hoeveelheid paaseitjes die ik heb weggewerkt :redface:
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 24 Apr 2014 17:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Suus schreef:Ik kreeg weer een oproep van de bloedbank. Weten jullie of je gewoon bloed mag geven als je borstvoeding geeft?



Ja dat mag, ik heb bloed gegeven toen ik de oudste bv gaf. Ik had eerst gebeld naar dat 0800 nummer van ze.
M:21072011
J :08012014
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 24 Apr 2014 19:10

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ah mooi, dank je Happydobby!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 25 Apr 2014 04:43

Re: Het grote borstvoedingstopic

Heeft iemand nog tips om een jonge baby goed door te laten drinken aan de borst?
Mijn dochter verslikt zich eigenlijk meteen omdat ze enorme slokken neemt en dan laat ze de tepel meteen los.
de voedingen duren verschrikkelijk lang, daardoor krijgt ze s nachts afgekolfde melk in de fles en dat gaat vele malen sneller en beter.
Heb een tepelhoedje van Medela geprobeerd zodat ze dat beter voelt maar zo bijdehand als ze nu al is trekt ze die eraf.
Krijg ook steeds meer de neiging om fulltime te kolven en elke voeding uit de fles te geven, omdat elke voeding aan de borst een gevecht is met aanhappen en door blijvn drinken. Lactatiekundige zegt Gewoon blijven proberen, maar zo is het niet leuk meer. Iemand nog tips?
04-2014
10-2015
<<

Anoniem272

Bericht 25 Apr 2014 07:16

Re: Het grote borstvoedingstopic

Zou het kunnen dat ze last heeft van een te krachtige toeschietreflex? Heb je al geprobeerd de eerste melk eruit te laten lopen / weg te kolven en daarna pas je dochter aan te leggen? Wel lastig hoor, als zelfs de lactatielkundige geen goede tips meer heeft! Heb je verder wel een goed gevoel bij de LK? Misschien is een 'second opinion' nog een idee?
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 25 Apr 2014 14:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik zou een andere lk zoeken. Deze brengt zich er wel erg makkelijk vanaf. Fulltime kolven is mogelijk maar t is zo ontzettend veel meer werk dan live voeden. Voor de oudste heb ik 20mnd ft gekolfd, oa om dezelfde reden als jij aangeeft. De tweede drinkt zelf bij me, al had ik de eerste weken t zelfde probleem weer, ik ben er dmv blokvoeden en t tsr in een flesje weglaten lopen vanaf gekomen.
Lees op borstvoeding.com eens over hyperlactatie (te veel melk) en sterk toeschietreflex. Misschien herken je er dingen van en waarschijnlijk is t vrij makkelijk ip te losseb
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 25 Apr 2014 21:40

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hoe oud is je dochtertje nu? De eerste periode is het heel normaal om ruim in je melk te zitten, door te voeden op verzoek raakt je melkproductie steeds beter afgestemd op de vraag van je dochter. Door te kolven breng je dat vraag en aanbod wat in de war. Daarnaast kan het geven van een flesje zorgen voor zuigverwarring zolang het drinken aan de borst nog niet goed gaat, waardoor je dochter in de war kan raken waarbij ze niet meer goed weet wat te doen aan de borst.

Wat je zou kunnen proberen, is biological nurturing/laid back breastfeeding. Niet alleen kan je dochter hierbij gebruik maken van al haar aangeboren reflexen (aan de borst gaan kan een kindje eigenlijk gewoon helemaal zelf!) waardoor het aanhappen vaak beter gaat, ook drinkt ze hierbij tegen de zwaartekracht in waardoor de melkstroom vaak wat beter te behappen is. Hier kun je daar meer informatie over vinden: http://www.lalecheleague.nl/borstvoedin ... ngshouding
Mocht je toch bij willen voeden met afgekolfde melk, dan kun je overwegen dat te doen door midden van vingervoeden of voeden met een bekertje zodat ze niet teveel andere 'vreemde' dingen in haar mond krijgt voordat ze goed aan de borst heeft leren drinken.

Heeft de lactatiekundige in haar mondje gekeken om te zien of er fysiek iets aan de hand is waardoor de voedingen zo onrustig verlopen?

Hoe lang duren de voedingen ongeveer? In het begin is zo'n drie kwartier per voeding heel normaal, langer mag ook. Met de tijd leren kindjes beter en effectiever drinken waardoor het voeden snel minder tijd zal vergen.

Succes ermee! En mocht het voor je gevoel niet beter gaan, kun je eventueel ook een andere lactatiekundige vragen langs te komen of kijken of er iemand van een borstvoedingsorganisatie bij je in de omgeving zit die misschien een voeding mee wil kijken.
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem97

Bericht 26 Apr 2014 07:13

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik las net dit, http://www.naturalnews.com/039656_breas ... ding.html#
Ik vind dit altijd wel interessant, ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat lopen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 28 Apr 2014 21:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Overwinning voor mezelf! Ik ben een weekend weggeweest en heb veel in het openbaar gevoed, ofthans ergens andes dan thuis. Even op een rijtje; vliegtuig, mijn oude werk, ingang van een museum, restaurant, op iemands slaapkamer en in de trein.
L2014 & H2017
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 28 Apr 2014 21:19

Re: Het grote borstvoedingstopic

Gaia schreef:Ik las net dit, http://www.naturalnews.com/039656_breas ... ding.html#
Ik vind dit altijd wel interessant, ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat lopen.


Hier had ik idd al eerder over gehoord.

Wat fijn Mz charlotte!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem97

Bericht 29 Apr 2014 08:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Fijn charlotte!
<<

Anoniem315

Bericht 03 Mei 2014 21:25

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dag meiden, ik ga stoppen. Sinds deze week geef ik nog 3 van de 5 voedingen borst en het gaat nu snel... en zeer binnenkort (ik denk dat het binnen 2 weken wel klaar zal zijn) zal de laatste voeding komen. Dit is mijn eigen keuze. Ik vind het goed zo.

Ik vraag me af: wat gebeurt er met de melk die in je klieren blijft zitten? Vloeit dat af via je lymfeklieren ofzo?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 03 Mei 2014 22:31

Re: Het grote borstvoedingstopic

Fijn dat je er zelf achter staat Exo. Toch 5 maanden gevoed. Fantastisch toch?
L2014 & H2017
<<

Anoniem315

Bericht 03 Mei 2014 22:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

Vind ik ook. Ik ben blij met het goud dat ze binnen heeft gekregen. De afgelopen anderhalf maand ben ik steeds gemakkelijker in het voeden geworden, totaal niet consequent en strikt. Daarmee heb ik de aanmaak natuurlijk ook niet echt bevorderd, maar zo wilde ik het ook. Ik wilde er geen kopzorgen en stress van het 'moeten' om krijgen.
N. drinkt sinds deze week steeds makkelijker de fles, dus ik neem er ook gemakkelijker afstand van. Als N. nog duidelijk naar mij neigde, dan was het een andere zaak geweest, dan had ik nog even extra mijn best gedaan. Maar nu, nee, het is goed zo. We houden de laatste en eerste voeding nog zo lang het gaat in stand, want dat vind ik nog erg fijn en N. mag ook graag nog even bij me liggen en lekker sabbelen.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 04 Mei 2014 10:38

Re: Het grote borstvoedingstopic

Exogenesis schreef:Ik vraag me af: wat gebeurt er met de melk die in je klieren blijft zitten? Vloeit dat af via je lymfeklieren ofzo?


Moedermelk wordt gemaakt van je bloed. Melk die niet wordt gebruikt, wordt weer door je bloed opgenomen.
februari 2012
november 2015
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Mei 2014 17:54

Re: Het grote borstvoedingstopic

Au,ze bijt! En die tandjes zijn echt vlijmscherp! Hoe leer ik haar dat af? Ik koppel haar gelijk los, maar daar lacht ze alleen maar om. Ze lacht al tijdens het bijten. Ze bijt gelukkig niet door, ik heb ook nog geen wondjes, maar het is wel echt pijnlijk. Ze doet het pas als ze zo goed als klaar is met drinken en niet moe is, als ze honger heeft drinkt ze netjes en als ze moe is valt ze heerlijk bij me in slaap.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem272

Bericht 05 Mei 2014 18:06

Re: Het grote borstvoedingstopic

Doet pijn he Suus! In elk geval goed dat je haar meteen loskoppelt. Als ze het al een paar keer heeft gedaan, herken je dan misschien ook het moment vlak voordat ze gaat bijten? Ik merk dat I. op een gegeven moment minder krachtig gaat drinken, wat meer om zich heen gaat kijken etc. Dan koppel ik haar los en geef haar eventueel een bijtring o.i.d. Anders bijt ze dus ook.
<<

Anoniem315

Bericht 05 Mei 2014 18:36

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt voor je antwoord Choco :ja:

Wat vervelend Suus! Ik deed dat vroeger ook bij mijn moeder, toen ik 8 maanden was, en toen is ze met de bv gestopt. Maar zo lang je geen last hebt van open tepels, zou ik het gewoon nog proberen en loskoppelen zodra je merkt dat ze weer begint met 'klieren'.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Mei 2014 21:12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja, ik hoop dat het haar heel snel gaat vervelen... Ik zal eens wat beter opletten of ik het aan zie komen en het voor kan zijn.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 05 Mei 2014 22:44

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dat lijkt mij erg pijnlijk Suus!!
ik vind het al pijn doen als M. met zijn kaken mijn tepel klemzet.
Gelukkig hier nog geen tanden.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 06 Mei 2014 10:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ze krijgt wat mij betreft ook veel te snel tanden, ze heeft er al zes!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers