Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


al lang verkouden/ziek : wat te doen?

<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 11 Apr 2014 12:54

al lang verkouden/ziek : wat te doen?

Hallo dames,

Alvast sorry voor het hele verhaal:

Al vanaf begin januari zit ik enorm te klungelen met mijn gezondheid.
Ik was begin januari gelijk ziek, flink lang ook en met flinke koorts ook (ik heb normaal nooit koorts). Langzaam aan ging dit over in een verkoudheid, maar die is eigenlijk nu ik er goed over na denk, nooit weg geweest. Begin februari was het weer net zo erg als januari. De koorts is wel weg, maar ik loop nog steeds te hoesten, snotteren en ondertussen ben ik er flink zat van.

De dokter zegt dat hij niets kan doen, dat mijn weerstand verlaagd wordt door de MTX die ik slik voor mijn reuma. Ik moest van hem de bloeduitslagen afwachten van begin april, die waren helemaal goed. De witte bloed dingen (cellen?) waren zelfs hoger, waarschijnlijk omdat ik me niet goed voel. Op momenten dat ik het gevoel heb dat ik koorts heb, of verhoging, zoals net komt mijn temperatuur niet hoger dan 36,3.

Mijn stage begint er onder te lijden en ik merk gewoon dat ik bij de minst lichte inspanning als helemaal energieloos raak en op dat soort momenten heb ik ook vaak het gevoel dat ik koorts heb.

Een nieuwe huisarts zoeken gaat zo makkelijk niet: ze werken hier met postcode gebieden. Wat zouden jullie adviseren?
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem253

Bericht 13 Apr 2014 14:09

Re: al lang verkouden/ziek : wat te doen?

Oh wat balen zeg! Hoe gaat het nu met je? Als je leukocyten verhoogt zijn dan is je lichaam ergens tegen aan het vechten. Lastig als je bloed goed is en jij je nog steeds niet fit voelt. Je zou je nog eens op b12 kunnen laten testen. Hoop dat je je snel weer beter voelt.
<<

Anoniem253

Bericht 13 Apr 2014 14:10

Re: al lang verkouden/ziek : wat te doen?

Of op allergieen laten testen. Van hooikoorts bijv kan je je ook echt slecht voelen.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 15 Apr 2014 23:47

Re: al lang verkouden/ziek : wat te doen?

@Champagne, voel me nog steeds niet beter, lief dat je 't vraagt. Neus lijkt weer dichter te gaan zitten... Holtes voelen ook weer veel voller :palm:

Heb hooikoorts, maar slik hier tabletjes voor en het voelt ook niet hetzelfde. Ik ben benieuwd hoe lang dit nog duurt, want ga over 1,5 week op vakantie :eyes:
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem253

Bericht 16 Apr 2014 17:27

Re: al lang verkouden/ziek : wat te doen?

Oh wat balen zeg! Misschien kan je een foto van je holtes laten maken? Het kan natuurlijk zijn dat die ontstoken zijn. Hoop dat je je snel weer beter voelt :(.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 16 Apr 2014 19:51

Re: al lang verkouden/ziek : wat te doen?

Neem je iets tegen de verkoudheid?
Ik ben vorig jaar twee keer heel erg verkouden geweest, waarvan ook 1 keer een oorontsteking en merk nu dat ik ook telkens weer snotter en moet niezen. Het lijkt weg te zijn maar is ook zo terug. Ik ga wel op de fiets naar het werk dus heb ook wel het idee dat het daardoor komt. Verder zijn er ook geregeld op het werk mensen verkouden/ziek (geweest) waardoor het ook bleef rond hangen en ik werk in de zorg.

Het kan ook zijn dat het door het weer komt dat je verkouden bent, dan weer warmer, dan weer frisser etc.
Of dat je met mensen in aanraking komt die verkouden zijn of kindjes hebben die verkouden zijn?

Je kan sowieso wel iets tegen je verkoudheid nemen, bijvoorbeeld neusspray?
Ik vind dit erg fijn:
Afbeelding
Ik smeerde dat net onder mijn neus en dan was mijn neus zo open, je kan het ook op je hals smeren.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem187

Bericht 16 Apr 2014 20:08

Re: al lang verkouden/ziek : wat te doen?

Aan de vitamientjes, bloed laten prikken/allergietest laten doen, gezond eten, genoeg slapen en veel buiten zijn (rondje wandelen bijvoorbeeld).
<<

Anoniem253

Bericht 24 Apr 2014 18:13

Re: al lang verkouden/ziek : wat te doen?

Hoe gaat het nu met je?

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom