Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Anoniem260

Bericht 27 Mrt 2014 20:26

Re: HaakBrei&Borduur Topic

<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 27 Mrt 2014 22:47

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Het is gelukt!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 27 Mrt 2014 23:21

Re: HaakBrei&Borduur Topic

2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mrt 2014 10:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Christel Krukkert heeft ook mooie schaap patronen.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 28 Mrt 2014 20:22

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik het muziekschaap niet wil maken. Maar ik vind echt zoveel dingen leuk en heb momenteel nergens tijd voor..
<<

Anoniem130

Bericht 29 Mrt 2014 13:49

Re: HaakBrei&Borduur Topic

<<

Anoniem304

Bericht 29 Mrt 2014 13:53

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Awwww, als ik goed kon breien wou ik het wel doen. :heart: :heart:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Mrt 2014 20:34

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Cotton schreef:Awwww, als ik goed kon breien wou ik het wel doen. :heart: :heart:


Er is ook een haakpatroon: http://penguinfoundation.org.au/assets/ ... n-2014.pdf
<<

Anoniem304

Bericht 31 Mrt 2014 12:26

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oh wat schattig!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 04 Apr 2014 14:09

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat lief!!

Ik heb een week vrij!! En ga nu eerst alle squares aan elkaar maken en vervolgens kijken of het mooi recht is en dan gelijk de rand haken. Mocht het erg ongelijk zijn dan ga ik hem eerst maar even goed plat stomen/strijken.
<<

Anoniem193

Bericht 14 Apr 2014 21:51

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Yeah ik haak en borduur! Zo leuk om te doen, de hele dag gehaakt. Op 1 klein bijtje, een onderzetter en 2 pogingen tot een poppendekentje.
Maar daar dus mijn probleem. Ik krijg geen mooie lange streng met lossen! Wie heeft daar een tip voor?

En ik zoek een patroon (in NL) voor een baby pet met klep, heeft een van jullie die?
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 15 Apr 2014 11:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Voor de lossen zou ik proberen wat losser te haken en wat ik ook wel eens heb gedaan is de ketting op te zetten met een naald die 0,5 groter is dan de naald die je voor de rest van het werk gebruikt.

Mijn babydeken is bijna klaar ik ben nu bezig met de randen twijfel alleen nog wat ik met de laatste rand doe of ik deze hetzelfde doe als de rest of dat ik toch kies voor een scalloped edge.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 19 Apr 2014 14:55

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Hoi dames, hier ben ik ook weer eens met een aan. Ik ben Ollie de schildpad aan het haken uit het boekje van Christel Krukkert. Gaat eigenlijk best goed maar loop nu vast op de achterpoten. Snap dit niet:

Haak met een ketting 5 l. Toer 1: 3v, 3 v in de volgende v, ga verder aan de andere kant van de lossenketting.

Die 3 v haak ik in die 5 losse? En als ik dan 3v in de volgende v haak blijft er niet echt over om aan de andere kant van de lossenketting verder te gaan.

Echt balen dat ik hiernaast loop. Meestal helpt het als ik gewoon begin met haken en dan zie ik wat ze bedoelen maar nu lukt het niet.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Apr 2014 15:27

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Je hebt 5 losse, als je dan 3 vasten haakt en daarna 3 vasten in 1 vaste, ben je aan het einde van de 5 lossen. En dan ga je verder aan de andere kant van de lossenketting met die steken die daarna genoemd worden. Wss zijn die steken bijna hetzelfde.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 20 Apr 2014 10:40

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Shally, het is inderdaad zoals Cotton zegt en als je hem door hebt is het zó makkelijk. Het eerste project dat ik maakte was een rammelaar en de snuit moest ook op deze manier maar ik snapte er niets van, ook niet na de uitleg. Terwijl ik met de rest, zonder ervaring, geen enkele moeite had. Je haakt om de ketting heen, je ketting word dus zeg maar het midden, zoals je magische ring of rondje van vaste dat anders zijn.

Ik ga voor het eerst een knuffel (aap) verzenden, hij past zeer waarschijnlijk niet door de brievenbus dus dan wordt het pakketpost. Hebben jullie nog tips? Je kunt daar toch doosjes voor kopen bij zo'n TNT servicepunt maar ander doosje mag ook toch?
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem260

Bericht 20 Apr 2014 11:59

Re: HaakBrei&Borduur Topic

ik zou er niet speciaal een doosje voor kopen, zonde van je geld. Je kunt het gewoon in een schoenendoos o.i.d. verpakken, zelfs in een plastic zak!

Ik heb gister voor m'n verjaardag deze twee gekregen:

Afbeelding

Afbeelding

:banaan: :banaan:
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 20 Apr 2014 12:04

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Zou het in een zak niet beschadigen? Een doosje heb ik vast nog wel ergens staan.

Die zijn leuk! Ik heb de eerste en de tweede heb ik vorige week iemand cadeau gedaan. Staan hele leuke patronen in! Er komt ook een derde editie uit :cheering: Veel haakplezier! En gefeliciteerd natuurlijk!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 21 Apr 2014 09:42

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dankjewel voor jullie reacties. Het is uiteindelijk gelukt!!

Leuke boekjes Jerry!!
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 22 Apr 2014 21:44

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Borduren jullie de setjes van de acties met 1 of met 2 draadjes?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Apr 2014 07:36

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Staat dat niet bij het patroon. Standaard is twee draadjes, maar ik heb ook borduurwerken gemaakt waarbij ik 1 of 2 draadjes moet gebruiken. Ik had daarvoor dan een apart symbool. Terwijl het dezelfde kleur was.
Volgens mij is het verder ook afhankelijk van het garen. DMS is wat dunner dus daar gebruik je standaard 2 draadjes eigenlijk.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 24 Apr 2014 16:27

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik was helemaal blij dat eindelijk m'n veiligheidsoogjes binnen zijn maar wat een ellende om dat kleine dopje (hopelijk begrijpen jullie me) op de achterkant van het oogje te krijgen. Iemand een tip hoe ik dat het beste kan doen?
<<

Anoniem304

Bericht 24 Apr 2014 16:29

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Met beide duimen heel heel heel veel kracht zetten.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 24 Apr 2014 16:48

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik krijg het meestal niet voor elkaar met mijn handen en gebruik dan een tang waar je drukkertjes mee vast kunt zetten. Je ziet ze vaak in een setje met een gaatjestang, oa bij de Blokker.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 24 Apr 2014 17:23

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dan ga ik het eerst maar eens met m'n duimen proberen en anders neem ik het van het weekend mee naar m'n ouders. Misschien heeft m'n pa nog wel iets in z'n schuur liggen wat ik kan lenen.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 27 Apr 2014 12:47

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Als ik wil beginnen met haken, welke maat haaknaald en wat voor wol/draad kan ik dan het beste kopen? Ik heb geen ervaring met haken/breien, niet sinds de laatste 15 jaar in ieder geval.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers