Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Is jullie sociaal vangnet groot?

<<

Anoniem97

Bericht 22 Apr 2014 15:10

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

Ja hier ook een redelijk groot vangnet, sowieso onze ouders die dag en nacht klaar staan op de dagen dat ze vrij zijn.
Daarnaast ook de schoonfamilie ( broer en zus van mijn vriend) en vrienden en eventuele tantes van mij.

Zelf heb ik ook nog een broer met kinderen maar daar zou ik mijn kinderen nooit heen brengen.

Wel fijn dat het vangnet groot is, vooral als we beide ziek zijn en de kinderen niet dan is het fijn als we ze weg kunnen brengen.

Als we dat niet zouden hebben zou ik opzoek gaan naar een paar oppasjes.
<<

Anoniem124

Bericht 22 Apr 2014 15:13

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

Mijn ouders helpen waar ze kunnen maar zitten meer in het buitenland dan dat ze thuis zijn.

Laatste moest ik écht naar een afspraak, heb iedereen gevraagd maar niemand kon of wilde oppassen en toen moest ik de afspraak cancelen, heel vervelend.

Maar dat was ook echt pech en ik snap dat niet iedereen zomaar op een tweeling jan passen en van veel mensen vertrouw ik het ook weer niet.

Maargoed, valt dus wel mee met dat vangnet hier. Of tegen.

Gelukkig hebben we wel een hele fijne oppas die altijd meedenkt en heb ik vriendinnen waar ik er altijd wel één kan droppen.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Apr 2014 15:49

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

Ik denk het wel. Tenminsten krijg nu al veel oppas aangeboden. De kleine moet nog geboren worden :wink:
2014 2016
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 22 Apr 2014 16:19

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

Ja, vooral aan mijn kant van de familie wil iedereen wel oppassen (ik kom uit een groot gezin). Bij mijn schoonouders is het wat lastiger, niet uit onwil, maar door hun familieomstandigheden. In nood kan ik hun wel altijd bellen en zullen ze helpen waar ze kunnen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 22 Apr 2014 19:13

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

mn schoonouders kunenn bijna altijd, ook mijn moeder wil,naast dr vaste dag, wel bijspringen en mn zusje en schoonzusje willen ook wel oppassen.

ook hebben we goed contact met de buren,die kleine kinderen hebben en wonen er op ons dorp nog 3 stellen waarmee we goed bevriend zijn,ook met kinderen van A dr leeftijd. Deze vraag ik nooit om op te passen maar in geval van nood zou ik dit zeker kunnen doen.Laatst werd t buurmeisje hier ook in de wandelwagen binnen geschoven toen de buurvrouw naar he tziekenhuis moest ( haar moeder had een ongeluk gehad,viel gelukkig mee) dat is geen probleem!
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 22 Apr 2014 19:17

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

Wij hebben qua familie geen groot vangnet maar wisten dit ook van te voren. Mn schoonfamilie is zorgbehoevend. Mn vader woont 100 km verderop, mn zusje in de stad naast ons maar erg met der eigen leven bezig is.
We plannen de dingen vaak zo dat een van ons de ander kan opvangen. Als er echt nood aan de man is dan kunnen we bij onze vrienden terecht. Zij willen dan wel ff op D letten, ze weten dat we bet alleen vragen als we geen andere opties hebben.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem134

Bericht 22 Apr 2014 19:25

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

Wij wonen op 10 minuten afstandvan mijn schoonouders en schoonzusje maar zij hebben geen van allen ooit opgelast. Als het contract anders was geweest hadden we dit misschien wel gedaan. Schoonouders willen wel graag tijdens mijn verlof af en toe op dochter paden om mij te ontlasten.

Mijn ouders, zusje en oma wonen op een half uur afstand en ben hoef ik maar te bellen en ik kan er terecht. Zo ook bij de buren van mijn ouders.

In echt noodgevallen kan onze dochter bij zeker 4 gezinnen hier in de straat terecht. En ik heb 2 vriendinnen die het erg leuk vinden om op te passen maar hier heb ik nog nooit gebruik van gemaakt.
<<

Anoniem 82

Bericht 22 Apr 2014 19:36

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

Ik heb best een aardig vangnet gelukkig. Mijn moeder woont met mijn jongste broertje hier in de straat en mijn vader 2 straten verderop. Mijn oudste broertje met zijn vriendin op 5 minuten met de auto en mijn schoonouders op een kwartiertje met de auto. Verder wil mijn beste vriendin altijd wel helpen als ze kan, ze is ook echt geweldig met de kinderen. Ook mijn schoonzusje kunnen we vragen, ze woont alleen wat verder weg. Dan hebben we ook nog wel een paar bevriende stellen met kinderen die we in nood wel zouden kunnen vragen, is overigens nog niet voorgekomen. Over het algemeen kan ik altijd wel oppas vinden als het nodig is, gelukkig. En ook bij een van onze buren kan ik in nood terecht, toen de buurman laatst hoorde van de ziekenhuisopname van R en hoorde dat A toen snel naar oma is gebracht zei hij dat we in nood ook altijd bij hen mogen aankloppen als mijn moeder bijvoorbeeld niet thuis is. Oja, en de vader van A natuurlijk, die kan ik vaak ook wel vragen als er iets is, maar die woont ook wat verder weg.
<<

Anoniem 42

Bericht 22 Apr 2014 21:05

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

Heel erg klein. Sowieso is er weinig naaste familie. Verder wonen alle vrienden en familie minstens een half uur weg. De meeste van mijn vriendinnen zijn bewust kinderloos en zijn wel gek op mijn kinderen, maar dan meer om even met ze te spelen maar een bips afvegen gaat ze echt te ver :wink: . Dus als het echt heel hard nodig is, kan ik wel iemand vragen maar echt makkelijk gaat het niet.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 23 Apr 2014 08:44

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

Ja, gelukkig wel. Ouders, schoonouders, broers, zussen, vrienden en buren willen altijd wel oppassen. In de praktijk komt het er vaak op neer dat onze buurjongen regelmatig oppast als wij een avondje weg willen en als we een nacht oppas nodig hebben gaan ze meestal naar mijn schoonouders toe,.
in geval van nood kan ik gelukkig ook vrij makkelijk vrij nemen op mijn werk.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem135

Bericht 23 Apr 2014 08:52

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

Hier geen groot vangnet.
Heb in geval van nood mijn ouders die haar opvangen,schoonouders passen al op de drie andere nichtjes dus dat is ook geen optie. Verdere familie woont verder weg wat gewoon niet handig is.

En onze vrienden zijn allemaal kinderloos dus die zien ons liever gaan als komen ;)
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 23 Apr 2014 11:14

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

Mamzelle schreef:Hier geen groot vangnet.
Heb in geval van nood mijn ouders die haar opvangen,schoonouders passen al op de drie andere nichtjes dus dat is ook geen optie. Verdere familie woont verder weg wat gewoon niet handig is.

En onze vrienden zijn allemaal kinderloos dus die zien ons liever gaan als komen ;)



Hoe bedoel je dit laatste? Kinderloos zijn wil toch niet zeggen dat ze er niet voor je kunnen zijn als je ze nodig hebt? Misschien passen ze wel graag op?
Komt nu beetje gek over?
<<

Combimagnetron

Noob

Berichten: 32

Geregistreerd: 06 Okt 2013 19:12

Bericht 23 Apr 2014 17:37

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

Hier ook geen groot vangnet en dat vind ik ook best wel heel jammer...mijn vader werkt nog veel en onregelmatig, mijn moeder is 3 dagen in de week gastouder van de jongens maar ergens voelt het dan 'teveel' om daarnaast ook nog oppas te vragen. Schoonouders/zussen wonen te ver weg..mijn zus ligt in scheiding....De jongens zijn ook nog nooit uit logeren geweest en dan lijkt het altijd alsof ik zo'n moeder ben die dat absoluut niet wilt maar het is gewoon weg omdat ze nergens kunnen blijven slapen!
<<

Anoniem135

Bericht 23 Apr 2014 17:57

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

D'n Ibbel schreef:
Mamzelle schreef:Hier geen groot vangnet.
Heb in geval van nood mijn ouders die haar opvangen,schoonouders passen al op de drie andere nichtjes dus dat is ook geen optie. Verdere familie woont verder weg wat gewoon niet handig is.

En onze vrienden zijn allemaal kinderloos dus die zien ons liever gaan als komen ;)



Hoe bedoel je dit laatste? Kinderloos zijn wil toch niet zeggen dat ze er niet voor je kunnen zijn als je ze nodig hebt? Misschien passen ze wel graag op?
Komt nu beetje gek over?


Ik bedoel het precies zoals het er staat,niet verkeerd bedoeld naar kinderloze stellen toe die wél graag oppassen.
Hier vinden ze dochter maar druk en vaak teveel. Ook bezoekjes met dochter worden snel afgekapt omdat ze het te druk vinden,dus vriend gaat vaak alleen. Vandaar dat we hun niet kunnen vragen op te passen. Hoop niet dat ik met mijn opmerkingen mensen voor het hoofd stoot,was in ieder geval niet mijn bedoeling.
<<

Anoniem86

Bericht 23 Apr 2014 18:02

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

Dat gaat bij ons nog een 'probleem' worden. Onze ouders wonen op minimaal 100 km afstand. We hebben hier wel wat familie & vrienden wonen, dus voor in nood zal dat wel op een optie zijn, maar die werken ook gewoon allemaal, dus kunnen niet echt gemakkelijk invallen op lastige momenten denk ik zomaar.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Apr 2014 18:07

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

Mamzelle schreef:
D'n Ibbel schreef:
Mamzelle schreef:Hier geen groot vangnet.
Heb in geval van nood mijn ouders die haar opvangen,schoonouders passen al op de drie andere nichtjes dus dat is ook geen optie. Verdere familie woont verder weg wat gewoon niet handig is.

En onze vrienden zijn allemaal kinderloos dus die zien ons liever gaan als komen ;)



Hoe bedoel je dit laatste? Kinderloos zijn wil toch niet zeggen dat ze er niet voor je kunnen zijn als je ze nodig hebt? Misschien passen ze wel graag op?
Komt nu beetje gek over?


Ik bedoel het precies zoals het er staat,niet verkeerd bedoeld naar kinderloze stellen toe die wél graag oppassen.
Hier vinden ze dochter maar druk en vaak teveel. Ook bezoekjes met dochter worden snel afgekapt omdat ze het te druk vinden,dus vriend gaat vaak alleen. Vandaar dat we hun niet kunnen vragen op te passen. Hoop niet dat ik met mijn opmerkingen mensen voor het hoofd stoot,was in ieder geval niet mijn bedoeling.


Ik geloof dat de vriendschap bij mij dan geen lang leven beschoren zou zijn. Vrienden en vriendinnen hoeven heus niet allemaal suikerooms en -tantes te worden en helemaal lyrisch te zijn van onze kinderen, maar als ik het gevoel zou krijgen dat ze mijn kinderen teveel en vervelend vinden, zou ik er heel snel klaar mee zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem113

Bericht 23 Apr 2014 18:29

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

Wij hebben wel een groot vangnet.

Mijn schoonouders wonen hier in de straat en zijn vaak thuis dus als ik opeens oppas nodig heb kan T daarheen. Mijn moeder woont op een uur rijden maar springt meteen in de auto als het nodig is.

Mijn zusje is nu een paar dagen vrij en bood aan om twee dagen op T te passen. Dus hij is nu lekker logeren. In mei gaat hij een paar dagen naar mijn moeder en vriend, gewoon voor de leuk.

Mijn oom en tante wonen ook op ruim ander half uur rijden maar daar heeft hij ook al 2x een week gelogeert. Ze kunnen hem niet halen maar als ze in NL zijn dan kunnen wij T altijd brengen en hoe lang maakt niet uit.
<<

Anoniem135

Bericht 23 Apr 2014 18:55

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

Ben het helemaal met je eens Susan. Ben door vriend in die vriendenkring gerold dus het zijn eigenlijk niet eens míjn vrienden. Ga dan ook nooit meer mee naar hun.
En in mijn sociale leven is niemand waar dit op van toepassing,heb alleen familie waar ze gelukkig nooit teveel is.
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:37

Bericht 23 Apr 2014 20:06

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

Wij hebben een groot netwerk.

Mijn moeder past regelmatig op en mijn zussen ook, ze wisselen soms van diensten op werk of vragen vrij om op te passen. Mijn schoonmoeder werkt veel en die kan minder vaak oppassen, maar kan wel op haar rekenen mocht dit nodig zijn.
Er zijn een hoop familieleden, vriendinnen die willen en kunnen oppassen maar mijn voorkeur gaat uit naar mijn moeder, zussen en schoonmoeder.
Afbeelding
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:10

Bericht 24 Apr 2014 09:00

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

Hier kunnen we altijd terugvallen op onze ouders en schoonouders. Zij passen ook allebei 1 á 2 dagen in de week op. Verder doen we niet veel een beroep op ze, omdat ze door de week al oppassen voelen we ons toch een beetje bezwaard om hem daar eens in het weekend te laten logeren.

Als de nood echt hoog is zouden we S. bij een van onze zussen kunnen onderbrengen. Al is dit nog niet voorgekomen, de mogelijkheid is er wel.
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 24 Apr 2014 10:50

Re: Is jullie sociaal vangnet groot?

Hier helaas niet zo'n groot vangnet. Mijn familie (vader en broers) woont op min. 1,5 uur rijden hier vandaan. Mijn schoonvader woont in het buitenland. In de buurt wonen alleen mijn schoonmoeder en schoonzusje. Mijn schoonmoeder werkt fulltime en mijn schoonzusje is druk met haar eigen kind. We hebben wel evt vrienden die kunnen bijspringen, maar de meesten werken fulltime en een goede vriendin van mij is vaak ziek. Lastig dus...
Maart 2012 September 2014
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers