Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 23 Apr 2014 21:11

Re: Het hardlooptopic

Ik loop met Renate het 5-10km programma maar ga het nu anders proberen. Loop 1x pw lang en langzaam, 1x interval van Renatr en 1x 30min op redelijk tempo met aan het einde een aantal versnellingen van Renate.

Vooral de lange loop is super lekker!

Ik loop dan met de Endomondo app en als muziek mn gedownloade Renate programma.

Als het niet vreselijk lang geleden is (jaren) dan pak je het ws wel weer snel op Vlinder!
30-04-2017
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 23 Apr 2014 21:15

Re: Het hardlooptopic

Ik loop meestal ook met gebalde vuisten, mijn vingers losjes om mijn duimen heen, heeft Evy een keer gezegd toen ik op aan het bouwen was naar de 5 km geloof ik en dat ben ik toen gaan doen. Bij mij helpt het niet tegen steken, wat bij mij wel helpt is een aantal keer diep inademen tijdens het lopen.
Ik ga morgen weer lopen, ik denk een rondje van 8,5 km. Twee weken geleden heb ik voor het eerst 10 km gelopen, ik heb er 1 uur en 13 minuten over gedaan, niet snel gelopen dus. Ik ben nu aan het trainen om m wat sneller te lopen en om 'm goed vol te houden. Want voor ik die 10 km liep liep ik altijd maar 5 km.
Maandag heb ik 8,2 km gelopen in 54 minuten, er zit dus vooruitgang in;-) Het ging toen alleen nog niet heel lekker, ik merk dat ik echt nog op aan het bouwen ben en de langere afstanden nog niet helemaal gewend ben.
Volgende maand moet ik de 10 km goed kunnen want dan doe ik mee aan een loop.

Parisienne, wat knap dat je nu al 5 km kan lopen! Ik heb er 1,5 jaar geleden 10 weken over gedaan om op te bouwen naar de 5 km.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 24 Apr 2014 06:03

Re: Het hardlooptopic

Allemaal goed bezig hoor dames!!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik na de loop in Rotterdam (10 dagen geleden) nog helemaal niet gelopen heb.
Zo druk geweest met allerlei dingen...
Volgende week is het hier vakantie, waardoor ik halve werkdaagjes heb, dus dan kan ik weer meer gaan lopen!
Ga straks een rondje van 3 km lopen, van het weekend een rondje van 10 en dan wil ik weer proberen 3x in de week te gaan lopen (3, 5, 10).
<<

Anoniem186

Bericht 24 Apr 2014 06:39

Re: Het hardlooptopic

Weten jullie een app die je kan gebruiken met hardlopen?

Ik gebruikte de Evy app, maar die doet het niet meer nu ik een andere telefoon heb. En ik vind het een beetje zonde om hem nu weer opnieuw te kopen.

De klad is er hier heel erg in gekomen wat lopen betreft. En ik moet dat echt gaan verbeteren, want de ladiesrun zit er aan te komen en ik kan echt nog geen 7,5 km lopen. Ooooohhhh....
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Apr 2014 09:05

Re: Het hardlooptopic

Ik heb in spotify een playlistje van zo'n 25 nummers en die lijst heb ik op 'offline' gezet, zo hoef ik niet te streamen tijdens het rennen. En dan zet ik m'n runkeeper aan om m'n loopje te tracken. Maar jij bedoelt een app waarin iemand je vertelt hoe lang je moet rennen zeker?

Kijk met runkeeper zie je dit op het eind:
Afbeelding
(Ik had net een goede sessie, liep m'n rondje in 1 keer uit zonder te wandelen, yes!)
#teammaple🍁
<<

Anoniem321

Bericht 24 Apr 2014 10:50

Re: Het hardlooptopic

Goed gedaan UN! Weer een opsteker.
Jans, het beste kun je vaste momenten inplannen in de week voor je hardlooptraining. Mijn eigen ervaring is dat het er anders gemakkelijk bij blijft.
Ik ben nu zelf ook weer het aan het opbouwen met hardlopen. Conditioneel kan ik het allemaal goed volhouden, maar mijn benen voelen steeds onder het lopen zo zwaar en stijf aan. Het voelt gewoon niet lekker. Ik wandel eerst sowieso op een pittig tempo om op te warmen, dan doe ik rekoefeningen. Soms tussendoor ook nog. Maar het gevoel blijft. Ik hoop wel dat dit gauw over gaat.
<<

Anoniem186

Bericht 24 Apr 2014 10:55

Re: Het hardlooptopic

Ik heb 3 maanden 3 keer per week op vaste dagen gelopen. Dat ging toen goed. Maar de laatste tijd opeens niet meer. Ik vind lopen met warm weer ook niet fijn, ik ren liever in de winter.

UN, nee dat hoeft op zich niet. Evy is me enorm gaan frustreren, dus ik wil het zonder doen. Maar ik wil wel graag een app die de tijd bij houdt en laat zien hoe snel ik loop enzo.
Die runkeeper voldoet daar denk ik wel aan dan.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 24 Apr 2014 13:11

Re: Het hardlooptopic

Dank voor de complimenten! Vandaag weer gelopen, ging minder goed, maar lag denk ik aan m'n eten vooraf. 4 km gelopen in 25 min. Wel voor het eerst op mijn nieuwe hardloopschoenen gelopen en die lopen in ieder geval heerlijk!

Jans, ik gebruik Runtastic. Doet ook alles wat jij aangeeft. Tijd, afstand, gem. snelheid, max. snelheid, etc. Je kan na afloop ook precies nakijken op welke stukken je sneller en minder snel gelopen hebt en zo. Ik vind het een prettige app. Muziek luisteren doe ik via Spotify.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 24 Apr 2014 13:16

Re: Het hardlooptopic

Runkeeper geeft iedere vijf minuten aan hoe ver je al hebt gelopen en in welk tempo. Aan het eind van je ronde krijg je een overzicht. Ik vind het een fijne app en ik gebruik 'm altijd.

@Snirp: ik heb na wedstrijden ook vaak een week of anderhalve week dat ik niet loop. Dan ben ik er even klaar mee, maar uiteindelijk krijg ik dan toch weer zin om te gaan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Apr 2014 14:44

Re: Het hardlooptopic

Ik heb net weer gelopen. Ging alleen best wel traag. Met name de derde km ging niet hard. Zat onder de 8 kmh. Gelukkig heb ik nog tijd genoeg om dit omhoog te krijgen. Kan nu gelukkig al wel een half uur achter elkaar lopen en daar ben ik erg blij mee. Ik wil over zo'n 2 maanden de 5 km in 37 minuten kunnen lopen. Die 37 min moet lukken alleen de snelheid moet dus nog omhoog. Uiteindelijk wil ik naar 5 km in 30 min maar daar heb ik nog geen datum voor vast staan

Hoe houden jullie het lopen vol zonder dat je naar een wedstrijd toe werkt?
2015 💙
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 24 Apr 2014 14:47

Re: Het hardlooptopic

Haha Tulp, dat vind ik dus nu heel moeilijk!
Ik heb niet echt een doel (ja, pas in september weer een loop).
In mei kan ik niet inplannen i.v.m. mijn vrijgezellenfeest en in juni ben ik op huwelijksreis.

Nu ben ik dus vooral aan het lopen voor vormbehoud tot mijn trouwdag ;)
Vanmorgen weer een 3km rondje gelopen, hoop nu dat ik de smaak weer te pakken krijg en behoud.
<<

Anoniem186

Bericht 24 Apr 2014 16:23

Re: Het hardlooptopic

Ik heb net ook een rondje van 3 km gelopen. Ik was bekaf.
Het lijkt wel alsof die 3 maanden 3 keer per week lopen voor niks is geweest. De afgelopen weken amper gelopen en het lijkt alsof ik weer opnieuw moet beginnen.
Ik heb er zo'n hard hoofd over in. 1 juni moet ik 7.5 km lopen (ladiesrun), ga ik dat nog halen? :omg:
<<

Anoniem186

Bericht 24 Apr 2014 16:24

Re: Het hardlooptopic

Runkeeper bevalt trouwens goed!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Apr 2014 17:13

Re: Het hardlooptopic

Jans ik heb nog nooit een run gedaan maar wat ik altijd hoor is dat je door zo'n wedstrijd wel ineens verder kunt dan normaal, vanwege de hele happening en de vele mensen.
Als jij vanaf nu 2 of 3 keer per week gaat trainen kom je vast op de 5, nou dan ren je op die run vast de 7,5 wel toch?
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 24 Apr 2014 17:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 24 Apr 2014 17:28

Re: Het hardlooptopic

Ik denk ook dat het nog wel gaat lukken, Jans. Met 2 of 3 keer trainen per week kun je de afstand opbouwen tot 5-6 km. En op een wedstrijd kun je veel meer dan een training. Ik heb al aan verschillende wedstrijden meegedaan, met als verste afstand de halve marathon en toen had ik maar twee keer 15 km en één keer 17 km gelopen en toen heb ik de halve marathon ook uitgelopen in een prima tijd.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 24 Apr 2014 18:46

Re: Het hardlooptopic

Ik denk ook dat het gaat lukken Jans! Ik heb pas 10 km gelopen terwijl ik daarvoor steeds 5 liep en dat lukte me (ik was wel helemaal kapot maar haalde het wel). Als jij nu 2 of 3 keer in de week gaat lopen tot aan juni dan moet dat lukken. Ik denk dat je heel snel weer op de 5 zit en dan heb je nog een paar weken om naar de 7 te trainen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 25 Apr 2014 14:33

Re: Het hardlooptopic

Jammer Jans, dat het nu even zo zwaar voelt. Maar ik geloof best dat het je gaat lukken!
<<

Anoniem186

Bericht 26 Apr 2014 18:29

Re: Het hardlooptopic

Lief van jullie! Dat werkt echt motiverend en dat kan ik goed gebruiken. :)

Ik heb besloten dat ik om de dag ga lopen. Ik kijk niet naar hoe ver, gewoon een stuk wat ik vol kan houden. En dan hoop ik maar dat ik over een paar weken de 7.5 km kan lopen.

Ik ga zo weer eventjes een stukje rennen.
<<

Anoniem62

Bericht 27 Apr 2014 08:20

Re: Het hardlooptopic

Jans: Jammer dat het hardlopen zo zwaar ging. Mijn ervaring is wel dat je het vrij snel weer opbouwd, dus moet vast goed komen als je 3 keer per week gaat hardlopen.

Ik heb gisteren ook weer een lesje van Evy gelopen. Ik moest 46 minuten en dan eerst een stuk in een makkelijk vol te houden tempo (extensieve training), daarna een tempo dat wat zwaarder is (intensieve training), heel laag tempo (hersteltraining), weer wat versneller etc.
Heeft iemand enig idee wat precies de bedoeling is van zo'n training?
Binnenkort heb ik ook een training met intervaltrainingen er bij. Waarvoor is dat precies?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 27 Apr 2014 08:42

Re: Het hardlooptopic

Dat is om je snelheid en uithoudingsvermogen te verbeteren Kater.

@Jans, ik zeg altijd dat je lijf een soort geheugen heeft. Als je het even niet hebt gedaan is het in het begin zwaar maar je pakt het vrij snel weer op. Die 7,5 komt dus echt wel goed!
30-04-2017
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 27 Apr 2014 12:53

Re: Het hardlooptopic

Jans, het gaat je zeker lukken!
Ik had in de loop naar mijn 10 km wedstrijd in Rotterdam ook een paar weken max. 7/8 kilometer gelopen en de 10 ging me prima af.
Wedstrijden lopen vind ik sowieso altijd veel leuker dan trainen, haha!
Alle mensen langs de kant en het goede gevoel dat het me geeft als ik weer iemand inhaal... :angel:

Vandaag voor het eerst 13 kilometer gelopen samen met een vriendinnetje.
Wel door de regen, maar dat kon ons weinig schelen.
Lekker rustig tempo, gemiddeld 6:21 per kilometer.
Nu lekker een zondagje op de bank hangen en genieten van mijn trotse gevoel :D

Ik loop met een Garmin-horloge en thuis zet ik dan altijd mijn loop op de Garmin-site en daarna exporteer ik hem naar Runkeeper. En Runkeeper zegt altijd zo leuk welke records je allemaal verbroken heb.
Had er vandaag 3: afstand, tijd en aantal calorieën :banaan:
<<

Anoniem44

Bericht 27 Apr 2014 13:06

Re: Het hardlooptopic

Ik ben ook nog steeds prima bezig. Van de week nog een 25 km loopje gedaan en dat ging ( op de laatste zware kilometers na) heel goed. Voorlopig hou ik het nog even bij halve marathon loopjes, maar in het voorjaar, volgend jaar denk ik erover mee te doen met een hele marathon. Ik ga dan in het najaar echt beginnen met de training daarvoor.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 27 Apr 2014 13:08

Re: Het hardlooptopic

Wauw, goed bezig Snirp! Is z'n Carmenhorloge fijn? Mijn vriend wil er ook graag een hebben ook o.a. voor zijn werk en hardlopen. Maar pff zijn dure horloges, tenminste die mijn vriend natuurlijk wil hebben. :eyes:

Ik heb trouwens ook wel zin om hard te lopen, alleen ik ben erg verkouden en mijn keel doet zeer, dus ik sla maar even over. Heb trouwens een boek besteld over hardlopen en over bv hoe voor te bereiden op een wedstrijd. Het boek heet Looptraining van A tot Z. Er staan zelfs adviezen in over voedingsschema's. Erg fijn, en een aanrader voor de meiden die het lopen willen uitbreiden. :)
Afbeelding
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 27 Apr 2014 14:09

Re: Het hardlooptopic

Raaf, ik vind het een superfijn horloge! Loop sinds ik hem heb, ook veel meer. Vind het gewoon zo leuk om te zien hoe je loopt en ook om het allemaal bij te houden.
Ik heb de Garmin Forerunner 210, was iets van 150/160 euro.
Mijn vriend heeft de Garmin Forerunner 610, die heeft hij nu een jaar, kostte tzt 250,-.
Nu is er een mooie met kleurenscherm ofzo, maar die mag hij van mij nog niet kopen ;).
Eerst maar even investeren in de bruiloft, daarna maar eens zien of hij nog geld over heeft, haha.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Apr 2014 15:09

Re: Het hardlooptopic

Lekker bezig allemaal.

Snirp mooi tempo voor een rustig rondje ik ga toch een heel stuk trager dan dat.

Ik heb gisteravond nog gelopen. Had er gisterochtend weinig zin in dus dacht ga vanavond na het eten ff. Waren alleen een heel stuk later thuis dan gepland. Maar uiteindelijk toch nog ff een klein rondje gelopen. En moet zeggen vind in het donker lopen toch niet zo heel erg fijn.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers