Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk & studie biechttopic

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 15 Apr 2014 16:09

Re: Werk & studie biechttopic

Idd wat Tabbie zegt. Staar je niet blind op de auto, salaris en afstand maar kijk ook of het bedrijf je bevalt. Ik ga er van uit dat je werkzaamheden we zullen bevallen anders zou je er niet eens over nadenken neem ik aan.
30-04-2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Apr 2014 16:16

Re: Werk & studie biechttopic

Het zijn dezelfde werkzaamheden. Ik word gedetacheerd bij gemeenten en doe daar overal hetzelfde werk. Alleen zijn er dus verschillende bureau's die mensen plaatsen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 16 Apr 2014 07:28

Re: Werk & studie biechttopic

Doen dan! Maar heb je niet iets moeten tekenen ofzo dat je niet over mag stappen naar een andere werkgever in hetzelfde vaarwater? Dat hoor je ook vaak nl....
30-04-2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 22 Apr 2014 08:37

Re: Werk & studie biechttopic

Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen zouden staan?
Ik verwerk de roosters elke maand zodat deze naar P en O kunnen en de ORT uitbetaald kan worden. Overuren kun je bij ons niet uitbetaald krijgen, maar wat je extra werkt, wordt door de roosteraar zo verwerkt dat je in een andere maand minder werkt, of je compenseert het zelf. Eind van de maand vul je een eigen rooster in, wat dus bij mij terecht komt, ik voer dit in in de computer, leidinggevende ondertekent dit en het gaat naar P & O.
Vanwege herkenning kan ik niet precies uitleggen wat voor een werk ik doe, maar wij zijn niet veel op kantoor aanwezig, werken zelfstandig buiten de deur en rapportages e.d. kunnen wij ook thuis schrijven. In de praktijk zien wij collega's wel dagelijks omdat je ze wel tegenkomt op een van de twee kantoren.
Nu is het zo dat ik van een collega weet dat zij vaak uren eerder naar huis toegaat en de laatste weken is het al twee keer voor gekomen dat zij een dag niet werkt. Omdat ik die urenlijsten invoer, weet ik dat zij dit niet opschrijft. Werkt zij echter een keer langer, dan schrijft zij dit wel op. Nu zouden jullie misschien denken, wat is het probleem als al het werk af is, maar zo werkt het niet. Zij doet werk a op de dag dat ze werk b moet doen en werk b is geen controle op. Het is niet zo dat als je werk klaar is, je alle afspraken hebt gehad, je dan zomaar naar huis kan of thuis kan blijven. Dat betekend dat je te weinig werk doet voor het aantal uren dat je werkt. Als dit weleens een uur eerder naar huis is kan ik begrijpen, maar hele dagen niet komen werken en dat aan niemand doorgeven vind ik echt te ver gaan. Ik heb het haar weleens gevraagd, van klopt dit wel, je werkte toen toch niet? Dan geeft zij terug dat zij eerder overuren heeft gemaakt, maar die schrijft ze dan ook nog extra op.
Lang verhaal, maar wat moet ik ermee? Diegene die ook de roosters heeft gemaakt geeft aan dat dit niet onze verantwoordelijk is, maar de leidinggevende is zo weinig bij ons betrokken dat hij dit ook nooit zal merken. De desbetreffende collega is verder echt een fijne collega, ik kan het goed met haar vinden waardoor ik het ook lastig vind om dit nogmaals bespreekbaar te maken, net of ik controleer wanneer zij werkt of niet. Wat zouden jullie doen?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 22 Apr 2014 08:57

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou het niet eerlijk vinden, want zou jij dat zelf ook niet willen? Thuis blijven en dit niet compenseren met je overuren.
Haar reactie vind ik dan ook beschamend. Heeft ze geen schuldgevoel naar de rest van de collega's (ook jou) die wel netjes en eerlijk de uren schrijven en compenseren? Ik vind zelf collegialiteit, eerlijkheid en betrouwbaarheid een van de belangrijkste waardes op de werkvloer en door deze actie van je collega is dat bij haar ver te zoeken.
Hoe ik zou aan kaarten bij de leidinggevende weet ik niet, want als je het bespreekbaar maakt dan weet zij dat het van jou af komt. Kun je er wellicht met andere collega's over praten of die het ook opvalt. Zo sta je wellicht niet alleen als je er mee naar de leidinggevende stapt.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 24 Apr 2014 09:06

Re: Werk & studie biechttopic

Ik heb een probleem op m'n studie en ik zoek eigenlijk naar tips of mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten. Ik zit nu in het tweede jaar Pedagogiek en ik heb mijn propedeuse nog niet omdat ik één tentamen maar niet kan halen. Het is zo'n rottoets, ik heb hem nu al 4 keer gemaakt en steeds niet gehaald (er zit ook geen enkele vooruitgang in m'n cijfer, ik ben zelfs van een 5,4 naar een 3,9 gegaan). Ik heb al bijles gehad, allerlei verschillende methoden geprobeerd en ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen om dit tentamen wél te kunnen halen.

Ik ben er ook van overtuigd dat het niet aan mijn (gebrek aan) kennis ligt maar gewoon aan de manier van toetsing waar ik moeite mee heb. Ik zou het zo oneerlijk en vervelend vinden als ik hierdoor moet stoppen met mijn studie want voor de rest sta ik er wel gewoon prima voor en haal ik voldoendes.
Morgen heb ik een gesprek met de studieadviseur en ik weet even niet meer wat ik wil. Het is zo demotiverend en ik zie zó op tegen die toets dat dit voor mij de lol van de opleiding een beetje verpest. Pff ja dat dus. Herkenbaar voor iemand? Ik hoop eigenlijk op een alternatief voor deze toets maar ik weet niet of die mogelijkheid erin zit..
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 24 Apr 2014 09:13

Re: Werk & studie biechttopic

Toet, wat vervelend voor je! Zelf heb ik ook zo'n probleem gehad, één vak lukte me gewoon ook echt niet. Uiteindelijk heb ik een 5 (die ik na 4 pogingen gehaald had) mogen laten staan door te compenseren met een ander vak, maar ik weet dat dat niet bij iedere studie een optie is. Je studieadviseur kan je vast wel adviseren, zeker als je verder goede resultaten gehaald hebt. Ik heb wel gemerkt dat een goede verstandhouding met de studieadviseur bijna altijd in je voordeel is, dus houd hem/haar te vriend.

Heeft de toets echt een andere toetsmethode dan andere vakken? En is er ook een opdracht-onderdeel bijvoorbeeld? Of heb je al eens met de docent overlegd?
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 24 Apr 2014 09:27

Re: Werk & studie biechttopic

Ja het is een heel andere methode, deze gaat er ook uit per volgend studiejaar (voor nieuwe studenten)

Het is een voortgangstoets. Hierin zit alle stof van het eerste leerjaar verwerkt en per discipline krijg je tussen de 20 en 60 vragen. In totaal zijn het 240 vragen die je met Ja, Nee of ? met beantwoorden. Voor een fout antwoord krijg je een punt aftrek dus je moet de vraagtekens tactisch inzetten. Omdat het zo veel stof is, is het niet echt te leren voor dit tentamen maar van de andere kant is het stof van het eerste jaar dus ik heb al deze kennis al lang. Steeds als ik er voor leer, lees ik alleen maar dingen die ik ken en weet. Toch lukt het me niet om de toets te halen, ik denk zelf doordat ik mij totaal niet lang/goed kan concentreren en moeite heb met begrijpend lezen. Zeker als mijn concentratie weg is, lees ik gewoon dingen die er helemaal niet staan.

Het is inderdaad een goede tip om de studieadviseur 'te vriend' te houden.. Ik had al vernomen dat deze nog best veel voor je kunnen regelen dus daar ga ik morgen maar eens mee beginne ;)
Het cijfer compenseren met een ander tentamen zal er niet inzitten maar ik hoop morgen meer duidelijkheid te krijgen over de mogelijkheden.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 24 Apr 2014 09:52

Re: Werk & studie biechttopic

Op zich is het wel goed om te weten dat de methode er uit gaat, misschien kunnen ze je laten herkansen op de nieuwe methode? Het klinkt wel echt lastig, zo'n grote toets met herhaling van alles wat je gehad hebt. Misschien kun je zelfs extra tijd krijgen voor de toets zodat je tussendoor pauze kunt nemen (eventueel in een afgesloten ruimte).
Succes morgen!
<<

Anoniem40

Bericht 24 Apr 2014 09:52

Re: Werk & studie biechttopic

Vervelend Toet! Ik denk wel dat het goed is als je zelf met oplossingen komt. Hier kun je de 3e keer een mondeling examen doen, misschien is dat bij jou ook mogelijk? Of je kunt voorstellen om de toets op te delen omdat je je niet goed kunt concentreren. Dus elke keer een half uurtje pauze of gewoon het volgende deel op een andere dag doen.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 28 Apr 2014 09:36

Re: Werk & studie biechttopic

Nou ik heb vrijdag een gesprek met de studieadviseur gehad en dat gesprek was eigenlijk heel fijn. Over het tentamen hebben we het eigenlijk niet expliciet gehad. Omdat ik daarvoor nog één kans heb wil hij dat ik er eerst alles aan ga doen om die te halen en pas als dat niet lukt gaan we verder kijken (want er zijn nog we opties, gelukkig!)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 28 Apr 2014 09:47

Re: Werk & studie biechttopic

Wat fijn Toet! Nu hopen dat je het gewoon dit keer haal en anders zijn er (joepie!) ook andere opties.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 28 Apr 2014 09:50

Re: Werk & studie biechttopic

Ah fijn zeg! Wanneer moet je de toets weer maken? Succes alvast.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Apr 2014 19:47

Re: Werk & studie biechttopic

Poeh 240 vragen klinkt wel als heel veel zeg! Ook als je geen problemen hebt met concentreren ofzo, dan is dat best heftig! Goed dat je nog opties hebt :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Apr 2014 13:57

Re: Werk & studie biechttopic

Ik ben afgestudeerd als juf en werk nu bij de kleuters. Voor komend schooljaar moet ik op zoek naar een nieuwe baan, maar vacatures in mijn regio zijn er nauwelijks.
Nu zit ik te denken om iets anders te gaan doen, maar wat?
Ik ben afgestudeerd als onderwijs&klassenassistent en als leerkracht, daarnaast doe ik een thuisstudie kinderpsychologie, deze is bijna klaar.
Iets wat mij ook wel leuk lijkt, is zoiets als werken in een reisbureau (dingen uitzoeken voor anderen), receptie van bijv. een vakantiepark, animatie in een vakantiepark (maar niet in het weekend), dat soort dingen. Maar met al deze dingen heb ik geen ervaring.
Daarnaast ben ik er over na aan het denken om een thuisstudie kindercoach te doen, of iets anders, voor docent Duits.

Hebben jullie tips voor mij misschien, of andere banen waarvan je denkt, dat is misschien iets voor je? Het liefst doe ik dus iets met mensen en dingen regelen voor hen, of iets met kinderen.
Kinderdagverblijf vind ik niet leuk (en er zijn hier ook geen vacatures).
Regio zuid-holland/zeeland.
Dank jullie wel alvast!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Mei 2014 12:23

Re: Werk & studie biechttopic

Toet: ik dacht al dat het over de VGT ging. Ik heb dezelfde studie gedaan en ken ook mensen waarbij deze toets hééél veel problemen oplevert. Ik had er in het begin ook moeite mee maar op een gegeven moment heb ik een structuur bedacht waardoor ik hem wel steeds kon halen. Ik vulde eerst alle vragen in waarvan ik zeker was (dus ja en nee). Daarna ging ik de vragen tellen die ik nog over had (hoeveel vraagtekens zouden dat zijn?) en als dat er nog maar 20 waren bijv. deed ik er niet zo moeilijk over om het vraagtekens te maken. Als het er veel meer waren ging ik de vraag nog een keer lezen en op mijn gevoel af, en als ik het écht niet wist, een vraagteken. Ik heb weleens gehoord dat je ook een mondeling kunt doen maar ik ken een meisje (wel van de opleiding in een andere stad, jij zit toch ook in T.?) dat dat niet mocht (ook niet naar 13x niet halen). Een vriendin van mij had er ook moeite mee maar heeft het uiteindelijk toch gehaald, ze heeft speciale bijeenkomsten gehad voor mensen die hier veel moeite mee hadden, heeft vragen mee naar huis gekregen om te oefenen, en heeft altijd de toets na mogen kijken, welke vragen had ze fout, aan welke onderwerpen moest ze nog werken. Succes, snap dat het je ontmoedigd, maar hou vol!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 03 Mei 2014 17:39

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Ik ben afgestudeerd als juf en werk nu bij de kleuters. Voor komend schooljaar moet ik op zoek naar een nieuwe baan, maar vacatures in mijn regio zijn er nauwelijks.
Nu zit ik te denken om iets anders te gaan doen, maar wat?
Ik ben afgestudeerd als onderwijs&klassenassistent en als leerkracht, daarnaast doe ik een thuisstudie kinderpsychologie, deze is bijna klaar.
Iets wat mij ook wel leuk lijkt, is zoiets als werken in een reisbureau (dingen uitzoeken voor anderen), receptie van bijv. een vakantiepark, animatie in een vakantiepark (maar niet in het weekend), dat soort dingen. Maar met al deze dingen heb ik geen ervaring.
Daarnaast ben ik er over na aan het denken om een thuisstudie kindercoach te doen, of iets anders, voor docent Duits.

Hebben jullie tips voor mij misschien, of andere banen waarvan je denkt, dat is misschien iets voor je? Het liefst doe ik dus iets met mensen en dingen regelen voor hen, of iets met kinderen.
Kinderdagverblijf vind ik niet leuk (en er zijn hier ook geen vacatures).
Regio zuid-holland/zeeland.
Dank jullie wel alvast!



Ik zit in zijn soort met dezelfde vraag, ik mag dan wel gewoon blijven op mijn werk, maar denk niet dat dit het is wat ik de komende tig jaar nog wil doen.
Maar dan inderdaad de vraag: wat wél?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Mei 2014 11:48

Re: Werk & studie biechttopic

Ik heb een probleem. Ik heb laatst boodschappen gedaan voor mijn werk. Ik had 75 euro uit de kluis meegekregen en heb voor 41 euro boodschappen gedaan. Nu wilde ik het wisselgeld terugstorten in de kluis, maar er ligt nog maar 9 euro in mijn laatje. De andere 25 euro is kwijt.
Ik ben mijn laatje laatst een keer vergeten op slot te doen, dus het zou gestolen kunnen zijn, maar waarom zou de dief dan niet alles mee hebben genomen? Ik heb overal al gezocht, maar het geld is nergens te vinden.
Wat zouden jullie doen? Het gaat natuurlijk 'maar' om 25 euro, dus ik kan het in principe gewoon van mijn eigen rekening halen en terugbetalen. Mijn kamergenoot zegt dat ik dat niet moet doen, want het is toch niet mijn schuld dat het gestolen is?
Maar aan de andere kant; misschien is het helemaal niet gestolen en ben ik het gewoon kwijt geraakt. Is het dan niet eerlijker dat ik het gewoon zelf terugbetaal?
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 06 Mei 2014 12:04

Re: Werk & studie biechttopic

Misschien is er iemand die er iets van gekocht heeft en er ook geen bonnetje neer heeft gelegd? Misschien zou je kunnen rondvragen?
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 06 Mei 2014 12:07

Re: Werk & studie biechttopic

Vervelend van dat geld biechtje. Ik zou het zelf bijleggen, omdat het toch een beetje jouw 'schuld' is dat het weg is. En ik zou niet willen dat wie dan ook zou kunnen denken dat ik het zelf gestolen zou kunnen hebben.
Liever zelf 25 euro bijleggen dan beschuldigd worden van diefstal.
Als je een leuke baas hebt zou je het probleem voor kunnen leggen en zeggen dat je zelf wilt bijbetalen als het moet.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Mei 2014 12:08

Re: Werk & studie biechttopic

Waarom heb je het niet gewoon direct terug in de kas gelegd ipv je laatje?

OT, ik zou het met mijn baas overleggen denk ik.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 06 Mei 2014 12:15

Re: Werk & studie biechttopic

Ah, daar zou ik echt heel erg mee zitten denk ik. Het idee dat collega's kunnen denken dat ik geld zou kunnen hebben gestolen, bah :( Ik zou dan ook met mijn baas overleggen en duidelijk aangeven dat je het wel wilt bijleggen omdat je je er verantwoordelijk voor voelt.
<<

Anoniem321

Bericht 06 Mei 2014 12:35

Re: Werk & studie biechttopic

Beetje dubbel. Aan de ene kant zou ik denken: leg zelf het verschil bij. Ook omdat je niet zeker weet of die 25 euro wel of niet zijn gestolen.

Alleen als je zeker zou weten dat iemand het weg heeft genomen, zou ik naar mijn werkgever stappen en het er met hem over hebben.
<<

Anoniem315

Bericht 10 Mei 2014 09:20

Re: Werk & studie biechttopic

Lejow schreef:
Biechtje schreef:Ik ben afgestudeerd als juf en werk nu bij de kleuters. Voor komend schooljaar moet ik op zoek naar een nieuwe baan, maar vacatures in mijn regio zijn er nauwelijks.
Nu zit ik te denken om iets anders te gaan doen, maar wat?
Ik ben afgestudeerd als onderwijs&klassenassistent en als leerkracht, daarnaast doe ik een thuisstudie kinderpsychologie, deze is bijna klaar.
Iets wat mij ook wel leuk lijkt, is zoiets als werken in een reisbureau (dingen uitzoeken voor anderen), receptie van bijv. een vakantiepark, animatie in een vakantiepark (maar niet in het weekend), dat soort dingen. Maar met al deze dingen heb ik geen ervaring.
Daarnaast ben ik er over na aan het denken om een thuisstudie kindercoach te doen, of iets anders, voor docent Duits.

Hebben jullie tips voor mij misschien, of andere banen waarvan je denkt, dat is misschien iets voor je? Het liefst doe ik dus iets met mensen en dingen regelen voor hen, of iets met kinderen.
Kinderdagverblijf vind ik niet leuk (en er zijn hier ook geen vacatures).
Regio zuid-holland/zeeland.
Dank jullie wel alvast!



Ik zit in zijn soort met dezelfde vraag, ik mag dan wel gewoon blijven op mijn werk, maar denk niet dat dit het is wat ik de komende tig jaar nog wil doen.
Maar dan inderdaad de vraag: wat wél?


Ik heb dit ook :nopompom: Ik krijg steeds meer zin om een 'kantoorbaan' te zoeken, zodat ik de stress kan reduceren tot binnen werktijd en na 5 uur de deur achter me dicht kan doen. Klinkt nu alsof ik een kantoorbaan afdoe als iets simpels, maar dat is niet zo. Het trekt me daadwerkelijk wel. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet gaan aanpakken en durf 'het oude' niet los te laten.

Overigens staat mijn baan niet op de tocht, voor zover nu bekend is (heb een vast contract, maar het is per schooljaar maar bekijken hoe het loopt).
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 10 Mei 2014 09:38

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje met het verdwenen geld, Je weet zeker dat je het in de la hebt gelegd en er niet uit hebt gehaald? Ik zou dan denk ik heel luchtig bij mijn collega's vragen of iemand toevallig dat geld in mijn la heeft gezien. Als dat niet het geval was laat je heel erg merken dat je je er niks van begrijpt en dat je zeker weet dat het erin had moeten liggen.
Als nog steeds niemand zegt dat hij het geld heeft gevonden, zou ik het uit eigen zak betalen. Heel vervelend, maar ik zou me er verantwoordelijk voor voelen. Ik zou het wel aan mijn baas doorgeven wat het geval is. Dan is hij ook op de hoogte.

Biechtje die is afgestudeerd in het onderwijs. Heel herkenbaar. Ik zag mezelf ook niet jarenlang voor de klas staan en de stress brak me op. Ik was ook lang niet zo gepassioneerd als mijn studiegenoten. Ik heb uiteindelijk de keuze gemaakt om iets anders te gaan doen.
Ik heb er geen moment spijt van gehad. Als ik er nu aan terug denk, vond ik het op dat moment heel erg leuk, maar zou ik mezelf nu niet voor de klas zien.
Wat betreft werken op een vakantiepark, als je dat zou willen, moet je je erbij neerleggen dat het wel in de weekenden zal zijn. In de horeca werk je vaak wanneer andere mensen vrij zijn. Moet je dus ook bewust voor kiezen. (heb ik na een paar jaar ook bewust voor gekozen om dat niet meer te doen)
Als je meer wil weten over mijn keuzes, pm me maar onder je eigen account
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers