Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Strippen, ja of nee?

<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 23 Apr 2014 13:05

Strippen, ja of nee?

Vandaag een gesprek gehad met de verloskundige over hoe nu verder, wanneer de baby niet uit zichzelf komt. De eerste mogelijkheid is om me te gaan strippen dit weekend (mocht ik ontsluiting hebben), mocht dit niet lukken dan staat er sowieso al een afspraak in het ziekenhuis gepland om over een inleiding te praten.

Aan de ene kant denk ik; ik heb geen zin in het gerommel en wil zo lang mogelijk afwachten tot de baby uit zichzelf komt. Daarbij lijkt strippen me ook erg pijnlijk, en een paar dagen later zal ik hoe dan ook al worden ingeleid...

Wie heeft er ervaring met gestript worden? Hielp het de bevalling op gang? Of; waarom heb je ervoor gekozen om het niet te doen?
2014 2016 2019
<<

Anoniem180

Bericht 23 Apr 2014 13:14

Re: Strippen, ja of nee?

Lastig zeg. Ik vind het voorstel van de vk om je in het weekend te strippen niet verkeerd. Mogelijk is dit het laatste zetje wat je nodig hebt en komt het mooi opgang. Misschien kan ze je zelfs twee dagen achter elkaar strippen? Daar zou ik vele malen liever voor kiezen dan een ingeleide bevalling, dat is veel kunstmatiger. Je kunt dan ook niet meer thuis bevallen (weet niet of je dat wil). Ik ben gestript na 14 uur weeën, had toen 1cm ontsluiting. Om de pijn hoef je het echt niet te laten. Het voelt even onprettig, maar het is echt in een paar seconden gebeurd.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 23 Apr 2014 13:24

Re: Strippen, ja of nee?

Wij hebben het wel laten doen. Alleen had ik gene ontsluiting. Dus ging het niet op.
We hadden vanaf 41 weken de keus om in te leiden. Hebben daar niet voor gekozen. We wilde zo lang mogelijk wachtten tot de baby zelf zou komen. Dus pas echt met 42wkn inleiden.
Uiteindelijk kwam hij met 41+6 toch nog uit zichzelf.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Apr 2014 13:34

Re: Strippen, ja of nee?

Ik had 2 cm ontsluiting toen ik gestript werd. Ik was echt klaar met het zwanger zijn. Kon amper meer lopen.
De dag voor de uitgerekende datum ben ik 's ochtends vroeg tijdens een gewone controle gestript. Daarna heb ik de hele dag krampjes gehad, maar niet heel erg. Pas 's avonds werd het erger en kwamen de weeën. Om 3.15 uur ben ik bevallen. Ik vond het strippen helemaal niet pijnlijk.

Ik had al een aantal keer aangegeven dat ik de laatste loodjes lichamelijk heel zwaar vond en dat ik het erg frusterend vond dat ik niet eens naar het eind van de straat kon lopen. De week voor m'n bevalling hebben de vk en wij het gehad over de mogelijkheden. Mijn vriend en ik wilden beide een natuurlijke bevalling, dus inleiden was echt een aller allerlaatste optie, strippen staat een natuurlijke bevalling niet echt in de weg dus dat wilde ik wel proberen. Dat het dezelfde dag nog zou losbarsten had ik niet echt bij stil gestaan, maar ben blij dat het zo snel gebeurde.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 23 Apr 2014 13:47

Re: Strippen, ja of nee?

Ik had vanaf 38 weken al wat ontsluiting (2cm) maar dat zette steeds niet door.
Met 40+2 ben ik om 11.00 bij gewone controle gestript.
Rond 17.00/18.00 begonnen de weeen toen en om 22.51 is onze dochter toen geboren. Hier heeft het dus net dat laatste zetje gegeven.
Ik vond het niet echt pijnlijk, je voelt het wel, maar het is ook zo gebeurd. En ik was het ook aardig zat, dus wilde graag dat er iets gedaan werd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 23 Apr 2014 14:24

Re: Strippen, ja of nee?

Bij het voorstellen alleen al had ik al op de tafel gelegen :ja:

Ik ben gestript bij 5 cm en vond het wat ongemakkelijk maar niet pijnlijk. Ik zat toen heel snel, 1 uurtje, op volledige ontsluiting.

Maar je moet doen waar je je goed bij voelt. Het kan net even dat zetje geven dat het toch nog natuurlijk begint en je niet wordt ingeleid. Dat lijkt me namelijk vele make ongemakkelijker.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 23 Apr 2014 15:07

Re: Strippen, ja of nee?

Ik had 2 cm ontsluiting toen ik werd gestript! Had het ook helemaal gehad. Kon niks meer, voelde me enkel nog beroerd dus was blij dat ik gestript kon worden. Uiteindelijk heeft het niet geholpen en een paar dagen heeft de verloskundige alsnog mijn vliezen gebroken.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 23 Apr 2014 15:27

Re: Strippen, ja of nee?

Bedankt voor alle reacties! Vooral positief dus, dat vind ik wel fijn om te lezen :) Ik kan tot dit weekend beslissen en de dag zelf even bellen, dan komt de verloskundige langs. Ik moet het nog even laten bezinken, stiekem hoop ik toch dat ze eerder komt, haha. En anders is het het proberen natuurlijk waard!
2014 2016 2019
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 23 Apr 2014 16:04

Re: Strippen, ja of nee?

Ik ben bij beide gestript.
Bij de oudste 1 keert gestript toen had ik 1 cm ontsluiting
Bij de 2de ben ik 3x gestript al vanaf week 38 op mijn eigen verzoek. 2x een nacht wakker gelegen met voorweten en de 3de keer ben op 12 u gestript en om kwart voor 6 was hij er al.
Alle keren heb ik totaal niet als onprettig ervaren.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 23 Apr 2014 21:00

Re: Strippen, ja of nee?

Ik heb het bij de laatste zwangerschap laten doen bij 40+3. Ik wilde zooooo graag niet in het medische circuit terecht komen, wilde mijn lijf het zelf laten doen. Strippen geeft je lijf alleen een klein zetje, maar als je lijf er nog niet aan toe is, doet het niks en dat vond ik heel belangrijk... Wilde mijn lijf geen dingen laten doen waar het nog neit aan toe was. Ik vond het het proberen waard, om zo het inleiden en het hele medische circus hopelijk te voorkomen.

Het strippen zelf... Tja. Het schijnt heel erg aan degene te liggen die het doet. Ik had een ergggg enthousiaste, en het was ook niet heel prettig. Maaarrr ik moet zeggen- M was nog niet geheel ingedaald en eigenlijk is het heeelll prettig en veel effectiever als je kind dat wel is, omdat ze dan goed met hun vinger het bolletje van het hoofd kunnen volgen en zo de vliezen beter kunnen volgen. Mijn verloskundige dook dus echt van zowel bovenin mijn buik (duwde tegen de billen van M) als van beneden zo ver mogelijk erin. Maar goed, dat is echt maar kort.
Maar toen ik het later aan de andere verloskundige vertelde moest ze hard lachen, omdat mijn stripverloskundige daar dus om bekend staat: Redelijk minder subtiel, zover mogelijk proberen te komen met haar vinger met strippen, maarrrr bijna bij iedereen heeft het resultaat.

Bij mij ook. Een dag later kreeg ik weeën en is onze dochter geboren.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 23 Apr 2014 21:16

Re: Strippen, ja of nee?

Ik ben ook gestript met 40+5 geloof ik, ik weet het niet meer. Ben in ieder geval met 40+6 bevallen. Of ik had met 40+4 controle bij de vk waar elena's hartslag wat laag leek, waardoor ik voor ctg en controle van de gyn naar het ziekenhuis moest en zij heeft me gestript. Ik ben in ieder geval de nacht erop wakker geworden van de weeën.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 23 Apr 2014 21:33

Re: Strippen, ja of nee?

Ik ben gestript op de uitgerekende datum omdat ik een dag later anders ingeleid zou worden.
Het werkte meteen, na een paar uur kreeg ik al heftige rugweeën.
Helaas daalde ze niet in en bleef ik hangen op 3-4 cm ontsluiting en werd het een keizersnee.

Ik keek er heel erg tegenop, omdat 2 dagen daarvoor het inwendige onderzoek al erg pijn deed.
Maar als je goed inademt en via je buik uitademt, is het te doen en het duurt maar heel even.
En als je rugweeën hebt gehad doet niks meer pijn haha.

succes!!! zet hem op, je kunt het!
04-2014
10-2015
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 23 Apr 2014 21:45

Re: Strippen, ja of nee?

Ik ben twee keer gestript en vond het wel goed te doen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem57

Bericht 23 Apr 2014 21:56

Re: Strippen, ja of nee?

Ik ben gestript bij 40+2 en ik ging echt kapot.
Zou het niet zo snel doen weer bij een volgende.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 23 Apr 2014 22:52

Re: Strippen, ja of nee?

Ik ben 2x gestript, 1x bij 41+0, ik had town een goede cm ontsluiting. De avond en begin van de nacht wat gerommel, maar daarna zakte het weer af. Bij 41+2 nogmaals gestript, vrij snel daarna kwamen de weeen langzaam op gang en diezelfde nacht is onze zoon geboren! Ik kan het dus zeker aanraden, hier was het effectief en vond het strippen heel goed te doen. Heb rustig naar mijn buik geademd en mijn ogen even gesloten en toen was het zo gepiept.
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers