Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Apr 2014 21:13

Re: Weight Watchers

Ik doe allemaal oefeningen, want met baantjes trekken krijg ik weer last van mijn nek :palm:

Mirthe,

Je kunt of voor 17,50 een combipas aanschaffen (ipv 40 euro). Dan krijg je de app, kun je online inloggen en mag je naar de cursus.
Of voor 25 euro (als ik het goed zeg) 2 maanden alleen online, dan heb je ook de app (geloof ik) en kun je alles online bijhouden.
Wat ik zo fijn vind aan de cursus is dat ik en stok achter de deur heb, ik moet me bij iemand anders gaan wegen en kan dus niet meer 'sjoemelen' (oh... 3 ons erbij.. hmm.. ach... doe gewoon alsof ik t nie gezien heeeeeb, morgen weer een dag).
En onze club is echt enorm gezellig, heb er buiten ook al contact met ene groepje, wat echt veel steun geeft!

Maar met de online versie kun je ook best goed volstaan hoor volgens mij!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 22 Apr 2014 21:45

Re: Weight Watchers

Mirthe, even een aanvulling op Lejow. Je kan het gewoon online bijhouden. Maar ik zou wel proberen om 1x naar een cursus te gaan. Dan leggen ze precies uit hoe het werkt enzo.

Vanavond weer wezen wegen en er was 1,1 kilo af :).
Thuis was het vanochtend 1,3 kilo, maar goed.

We waren met z'n allen maar 3,5 kilo afgevallen dit keer en 9,5 kilo aangekomen.
Dus ik was extra trots, haha.
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Apr 2014 21:48

Re: Weight Watchers

Wow Lana! Super goed!!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 22 Apr 2014 21:50

Re: Weight Watchers

Lejow schreef:Wow Lana! Super goed!!


Dank je wel!
Ik ben ook zo blij dat ik eindelijk de smaak weer te pakken heb!
Nu dus ook volhouden!
Afbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 22 Apr 2014 21:53

Re: Weight Watchers

Ik twijfel, ik twijfel. De avond dat het hier in de buurt is (lees 20 minuten rijden met de auto) is een lastige avond, dan moet ik oppas gaan regelen. Hoe doen jullie dat?
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 22 Apr 2014 22:20

Re: Weight Watchers

Ik heb nog niet gewogen en ga morgen ook niet wegen bij de WW. Ben na alle onrust wel even toe aan rust, ben zelf nu ook niet lekker.

Mijn vriend lost mij meestal af als ik ga wegen, dus hij komt van het werk thuis en dan neemt hij N. en als ik thuis kom gaat hij sporten. Als het echt niet anders kan neem ik haar gewoon mee, ga ik op de weegschaal staan en ga ik meteen weer weg.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 22 Apr 2014 22:40

Re: Weight Watchers

Mijn man is gewoon thuis.
Het is hier alleen wel op een rottijd, vind ik. Om half 7 begint het wegen en om 7 uur de cursus.
Maar goed, ik heb het geluk dat mijn man dus thuis is.

Je zou ook 1x naar de cursus kunnen gaan en voor de rest online hè?
Ik vind de cursus altijd wel gezellig en leuk om dingen te kunnen delen met de andere cursisten. Maar als ik een stuk afgevallen ben, ga ik het waarschijnlijk gewoon online bijhouden.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 22 Apr 2014 22:40

Re: Weight Watchers

Beterschap CCC. Doe maar even rustig aan, volgende week maar weer.
Lukt het wel met het punten bijhouden? Of kun je je daar ook even niet toe zetten?
Afbeelding
<<

Agdm

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 28 Okt 2013 22:06

Bericht 23 Apr 2014 09:32

Re: Weight Watchers

Hallo meiden,

Ik zou ook graag mee willen schrijven.
Ik ben al jaren lid van het forum maar lees vooral mee.
Op het oud yes forum ben ik nog een tijdje Angel geweest.

Ik ben sinds vorige week begonnen met WW. Eerst met uitgeprinte lijsten, maar die bleek oud te zijn qua punten en veel stond er niet op. Dus de knoop doorgehakt en lid geworden.

Een aantal zullen mogelijk niet begrijpen waarom, dus ik zal het proberen uit te leggen. Ik ben 1.80m en woog bij start 76,9 kilo. Op zich niet schokkend, maar sinds oktober ben ik sowieso 8 kilo aangekomen en dat bleef maar doorgaan. Dit komt door medicijngebruik. Vroeger kon ik letterlijk alles eten, maar sinds oktober dus niet meer. En om te voorkomen dat de getallen steeds verder omhoog kruipen ben ik ww gaan doen. Om wat af te vallen, maar ook mijn eetgedrag aan te passen en er bewust van te worden en om vreetbuien te voorkomen. Want als ik ergens voor ga wil ik er ook voor gaan en niet proberen te sjoemelen.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 23 Apr 2014 10:01

Re: Weight Watchers

Thnx Lana! Punten kan ik me goed aanhouden, is alleen zo onrustig nu thuis. Mijn vriend is ondertussen ziek, of een welbekend buikvirusje of toch nog van de medicijnen of Een combi ervan. Ik ben sinds gisterochtend ook misselijk en buikpijn. N. Die 's nachts wakker is en overdag niet te genieten dus even rust nu :) alles komt wel weer goed maar ben best moe eigenlijk van alles nu.

Wow wat ben je weer goed afgevallen!! Echt supergoed!!

Hier is de cursus ook zo'n rottijd, 18.30 uur wegen en 19.00 uur het praatje. Hier is iedereen opzichzelf in de cursus, wel jammer maar dat is ook een woonplaats gerelateerd iets geloof ik hier. Denk als ik naar Naarden/Bussum/ Zeewolde zou gaan het daar heel anders is.

Hoe doen jullie dat met eten trouwens op de weegavond? Ik eet dus daarna pas, maar ga dan vaak na het wegen al weg omdat het en te laat word en mijn vriend anders de latere training moet pakken.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Apr 2014 10:08

Re: Weight Watchers

Goeiemorgen!
Vandaag is mijn officiele weegdag. Ik woog vanochtend 61,6, dus ik ben deze week 0,5 kilo afgevallen. In totaal is er nu 6 kilo af! Ik zit er aan te denken om mn streef nog 2 kilo naar beneden te doen, dus tot 58 te gaan. Moet even kijken hoe ik eruit zie als ik 60 weeg. :)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 23 Apr 2014 11:52

Re: Weight Watchers

CCC, dat kan ik me heel goed voorstellen, Je hebt gewoon even wat anders aan je hoofd. En hartstikke goed dat je evengoed de punten een beetje bijhoudt. Of in ieder geval oplet.
Balen dat jullie allebei niet lekker zijn en dan ook nog een wakkere peuter 's nachts. Succes!!
Ik eet altijd na de cursus, want anders red ik het ook niet.
Dus ik eet pas om 20.00 uur. Meestal haal ik wat 'lekkers'. Vaak zo'n klein bakje sushi bij de AH en gisteren bijv. een couscous salade met kip, mango en kikkererwten van de AH.
Achteraf veel punten joh! Wauw! Er zit 450 gram in zo'n bak. Ik heb 200 gram op en het was al 11 punten. Dus stel je voor dat je de hele bak op zou eten.

Agdm, welkom. Je hebt gelijk hoor. Je kunt het beter meteen aanpakken, dan is het nog te overzien. Want voor je het weet zit er weer 5 kilo bij. Sprak zij uit ervaring ;).
Dus je gaat ook naar de cursus?
Succes!
Afbeelding
<<

Agdm

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 28 Okt 2013 22:06

Bericht 23 Apr 2014 12:06

Re: Weight Watchers

_Lana_ Ik ga niet naar een cursus. Volgens mij zit dat niet bij het onlinepakket in. En ik weet ook niet of ik me heel prettig zou voelen. Niet lullig bedoelt maar er zitten natuurlijk mensen met echt overgewicht en ik doe het nu om niet nog zwaarder te worden. Mijn BMI is overigens nog gewoon goed. Het is meer mijn eigen gevoel. Ik wil het liefste terug naar 65 kilo maar of dat haalbaar is?..
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 23 Apr 2014 12:32

Re: Weight Watchers

Nou dat is niet waar hoor. Je denkt toch niet dat er alleen maar mensen met obesitas zitten?? Dan heb je echt een heel verkeerd beeld ervan.
Maar goed, online kun je het ook goed bijhouden.
Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 23 Apr 2014 13:23

Re: Weight Watchers

Wow inderdaad veel punten zeg! Maar wel lekker! Ik kook altijd wel voor die tijd, dus hoef het dan alleen maar op te warmen. Denk dat ik het gewoon zo volhoud, daarna eten. Heb even gewogen maar weeg ook weer 80. Mijn buik voelt echt als steen en heb wat pijnstillers genomen dus denk dat het een schommeling van vocht is. Volgende week is er vast weer wat vanaf!

Agdm, goed dat je ermee aan de slag gaat. Dan voorkom je dat het verder omhoog kruipt. En inderdaad, zoals lana al zegt daar zitten echt niet alleen maar mensen met zwaar overgewicht hoor. Ik heb zelf ook geen zwaar overgewicht, ben wat steviger. En ja, op je gemak voelen is iets wat je zelf ervaart maar kan je zeggen dat dat totaal niet nodig is bij de ww.

Goed bezig Joan! Wat is je BMI nu?
<<

Agdm

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 28 Okt 2013 22:06

Bericht 23 Apr 2014 13:29

Re: Weight Watchers

Ik weet ook wel dat er niet alleen mensen met obesitas zitten hoor. Maar als ik nu mensen vertel dat ik op dieet ben wordt ik voor gek verklaard, dus ja misschien heb ik wel een heel verkeerd beeld. Ik kan het niet goed uitleggen, maar wat ik ongeveer bedoel is dat forsere mensen niet beoordeelt willen worden op hun postuur. En ik met mijn postuur niet op mijn dieet.

Moet zeggen dat ik me stukken beter voel nu ik niet meer de hele dag snoep. Heb minder darmklachten, wel heb ik vaak trek. Dus dan neem ik fruit. Het is nog steeds wennen, maar de grootste snoep/suikerbehoefte is weg.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 23 Apr 2014 17:01

Re: Weight Watchers

Ik denk dat je er toch niet aan ontkomt dat mensen toch wel een oordeel klaar hebben of ergens een bepaalde denkwijze over hebben, zolang jij erachter staat is het prima toch?

Fijn dat de snoep/ suikerbehoefte al wat minder is. Ik had dat in het begin ook wel, ik moet altijd een beetje afkicken lijkt het wel :)

Iemand vroeg trouwens wat over beweging (weet even niet zo snel meer wie). Maar ik doe momenteel weinig tot niks aan beweging. Ik heb momenteel weer heel erg last van mijn slijmbeursontsteking in mijn heup. Daardoor kan ik niet heel veel doen, overbelast het vrij snel. Maar dat mag geen reden zijn om niet te bewegen,dus moet ik er weer wat mee gaan doen.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Apr 2014 18:09

Re: Weight Watchers

Agdm schreef:_Lana_ Ik ga niet naar een cursus. Volgens mij zit dat niet bij het onlinepakket in. En ik weet ook niet of ik me heel prettig zou voelen. Niet lullig bedoelt maar er zitten natuurlijk mensen met echt overgewicht en ik doe het nu om niet nog zwaarder te worden. Mijn BMI is overigens nog gewoon goed. Het is meer mijn eigen gevoel. Ik wil het liefste terug naar 65 kilo maar of dat haalbaar is?..


Dat is het zeker. In had echt niet gedacht dat ik weer rond de 61 kilo zou wegen en nu ben ik het gewoon! Ik vind het echt een superfijn programma en dat doel van jou is echt wel haalbaar. Misschien niet als eerste streefgewicht maar misschien als tweede. :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Apr 2014 21:09

Re: Weight Watchers

Inderdaad, neem streefgewichten met kleine stapjes!
Ik ben voor de 5, 10 en nu morgen hopelijk 15% gegaan.

Ik woog dus net thuis dus 68,8 kilo.. Morgen moet ik bij WW wegen en had natuurlijk afgesproken dat morgen mijn laatste keer zou zijn en ik daarna ga stabiliseren.
Mijn eindgewicht, streefgewicht EN 15% gewicht zou dus 68.9 zijn..
Dus ben er helemaal gewoon strontnerveus van of ik het morgen ga redden.
(en anders ga ik gewoon valsspelen door heel weinig, of erna pas te eten hahahaha)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 23 Apr 2014 21:58

Re: Weight Watchers

Oh wat spannend Lejow!! Het hangt er dus om!
Succes!
Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 23 Apr 2014 22:24

Re: Weight Watchers

Zou absoluut erna eten :) En ik zou in je onderbroek gaan haha!
<<

Anoniem193

Bericht 23 Apr 2014 22:30

Re: Weight Watchers

CCC schreef:Zou absoluut erna eten :) En ik zou in je onderbroek gaan haha!

:good:
<<

Agdm

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 28 Okt 2013 22:06

Bericht 24 Apr 2014 09:00

Re: Weight Watchers

Succes met wegen vandaag Lejow.

Ik had vandaag ook mijn eerste weegmoment sinds ik met de onlinecursus begonnen ben en ik ben 1,5 kilo kwijt. Valt me een beetje tegen. Van maandag tot donderdag was ik al 1,3 kilo kwijt. Maar toen kwam het paasweekend. We zijn namelijk een weekendje weg geweest en toen vond ik het lastig om vol te houden, maar ben er toch op blijven letten. Maandag stiekum gewogen en ik was 0,2 kilo aangekomen. Maar nu uiteindelijk ook weer kwijtgeraakt. Ik ga wel proberen om niet mijn weekpunten aan te breken. Heb het idee dat ik dan niet meer afval. Wat is jullie ervaring daarmee?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Apr 2014 14:32

Re: Weight Watchers

Ja heb normaal een onderbroekje aan onder mn sportbroek :smile: , maar ga nu voor een string. En ga kijken of ik schoenen heb die nog lichter zijn dan mijn ballerina's haha!
Ketting en ringen af whaha!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Apr 2014 19:09

Re: Weight Watchers

Hopppppppppaaa!!!! Mijn doel is binnen!!! Ik ben 15 % afgevallen, oftewel 12,5 kilo!
Ben zo blij!!! Ga nu 6 weken stabiliseren en ben dan precies met mijn trouwen klaar.
En dan de uitdaging om onder de 70 kilo te blijven!!
Laatst gewijzigd door Lejow op 26 Apr 2014 07:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers