Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een té spontaan kind.

<<

Anoniem124

Bericht 23 Apr 2014 14:13

Een té spontaan kind.

Ja, dat klinkt raar. Voordat ik moeder was kende ik eigenlijk vooral hele verlegen kindjes en hele brutale maar mijn zoon is geloof ik een geval apart. Ik wil jullie even om raad/meningen vragen wat betreft zijn gedrag.

M'n zoon is héél gevoelig en kwetsbaar (maar dat zijn denk ik alle kindjes). Maar hij is óók ontzettend opvliegend en driftig. Verder is hij ontzettend zorgzaam en knuffelig. En als klap op de vuurpijl is hij spontaan en niet zin beetje.

Mensen zeggen wel eens 'wat een charmeur' en dan weet ik niet in welke mate dat bedoeld wordt, maar bij m'n zoon hoor ik het dagelijks. Heel leuk hoor, ben heel trots oo hem maar het begint ook best een beetje vervelend te worden. Maakt niet uit waar we zijn, áltijd staat hij te lonken. Alleen met dames uiteraard! Als er mannen komen doet hij z'n arm om me heen en kijkt ze boos aan. Ik word er een beetje moe van. Sta ik te pinnen, hoor ik achter me allerlei kirrende dames. Sta ik aan de kassa, is het kleine J. die alle aandacht trekt van de mevrouw aan de kassa én de rij achter me. En als het eens niet direct 'lukt' gaat hij allerlei rare fratsen uithalen, neplachen, bekken trekken, met iets gooien of tong uitsteken.

Ook als we bezoek hebben gaat hij haast verliefd lopen doen, en serieus, alleen bij mooie dames. Laatst was er een vage kennis en die werd echt ongemakkelijk van alle kussen en aai's en opdringerigheid bijna.

Wat moet ik hier nou mee en wat vinden jullie hiervan? M'n man en ik zinn eerder terughoudend en herkennen dit totaal niet. Prestaties is het best grappig hoor, maar ik wil vermijden dat hij denkt dat alles maar leuk en schattig is en kan, en als hij ouder word is dit ook niet leuk meer. Of gaat dit ook weer over?

Een ding vind ik wel too: bij m'n schoonmoeder doet hij het niet. That's my boy! :yes:
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 23 Apr 2014 14:34

Re: Een té spontaan kind.

Hahaha, lig helemaal dubbel om je laatste zin!

Ik weet niet of en wat je eraan kunt doen, ik denk dat t vanzelf minder wordt als hij ouder wordt, al is t alleen al omdat er dan waarschijnlijk anders op wordt gereageerd.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 23 Apr 2014 14:39

Re: Een té spontaan kind.

Zolang mensen positief reageren is er op zich niets aan de hand. Je kunt hem wel begeleiden als iemand het niet zo fijn vindt, door hem dat dan proberen uit te leggen en hem een beetje te remmen.

Ik snap je zorg wel hoor, je wil niet dat hij later zo'n mannetje/charmeur/gladjakker wordt. Maar het is een samenspel van hem en de ander en ik denk niet dat je daar dan als 'buitenstaander' verder veel mee kunt doen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Apr 2014 14:44

Re: Een té spontaan kind.

Sorry weet niet zo goed wat je er aan kan doen. Maar ligt het niet aan de mensen zelf, dus voornamelijk de vrouwen? TJa weet niet zo goed wat ik bedoel/hoe ik het moet omschrijven, maar mijn vriend was laatst met de meiden in de stad, en hij zei ik al die vrouwen, bleven maar naar ze kijken en zeggen hoe leuk en schattig ze wel niet waren, en de woorden "ik smelt helemaal " (ik heb dat soort ervaringen echt niet zo overdreven als ik met ze in de stad loop)
:heart: :heart: 2011
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Apr 2014 14:55

Re: Een té spontaan kind.

Haha, je laatste zin is idd grappig.

Ik moet zeggen: ik herken het. Ik moest een keer oppassen op mijn overbuurjongentje van 1, hij stond in de box en flirtte met me, serieus. Ik werd er toen ook een beetje ongemakkelijk van (mede ook door zijn vader die zei: ja hij weet wel wat mooie dames zijn etc) maar ook echt door het kind. Hij bleef me maar aanstaren met grote verliefde ogen en lachen, aandacht trekken etc. Ik stond er echt versteld van, 1 jaar, hoe bestaat dat? Ik werk nu op een kdv en heb het hier nog nooit meegemaakt.

Ik zou me er eigenlijk nog geen zorgen om maken. Misschien gaat het wel over, als ze klein zijn is dat best leuk toch?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 23 Apr 2014 15:16

Re: Een té spontaan kind.

E heeft ook al vanaf een paar maanden een voorkeur voor mannen :palm:
In de winkel zie ik haar ook vaak in de rij zoeken naar aandacht, of met haar ogen, of anders gaat ze wel geluidjes maken. In de rij trouwens naar zowel man als vrouw, jong en oud.
Ik vind t voor nu eigenlijk wel grappig..

T moeilijke bij jou zal zijn dat de ene 'dame' het wel kan hebben, en de andere niet. Mogelijk zal hij niet snappen dat t de ene x wel mag/kan en de andere x niet?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem124

Bericht 23 Apr 2014 15:48

Re: Een té spontaan kind.

Precies zo is m'n zoon ook Lot en Elsa. En het ligt niet aan andere mensen want hij hangt echt uit de wagen op zoek naar contact. Mensen vinden het allemaal prachtig, maar ik niet ik vind het doodvermoeiend haha en ook een beetje gênant want hij heeft echt zon dikke vette neplach. Ik vind gewoon dat hij moet leren dat niet alles om hem draait. Z'n zusje zit ernaast en kijkt verwonderd toe , zij is echt heel anders, meer zoals ik. Kat uit de boom kijken of zelfs verlegen en rustig. Maar als ik weet dat dit gewoon overgaat dan kan ik er vast wel meer om lachen!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Apr 2014 15:59

Re: Een té spontaan kind.

... ok, dus dat houd niet op nu hij wat ouder is? L. pakt dus iedereen in met zijn lach. Hij gaat eerst lachen, dan duikt hij quasi verlegen een beetje weg zodat mensen helemaal smelten en hij hun aandacht heeft en dan gaat hij door. Waar ik ook kom, iedereen vind hem zo'n schatje omdat hij dat dus doet. En hier heeft hij dus totaal geen voorkeur. Tegen die enge man met maar 1 tand van de daklozekrant lacht hij net zo breed als tegen de dame achter de kassa die zelfs zijn naam weet.
En als hij iemand leuk vind dan duikt hij zo uit mijn armen naar die persoon toe (om vastgehouden te worden dus).
Gisteren bij het tienminutengesprek van het KDV zeiden ze zelfs dat hij iedereen inpakt met zijn lach. L. was erbij en hij ging gelijk even showen, lachen, hoofdje schuin houden etc.

Ik vind het niet zo erg, ik vind het fijn dat hij niet heel erg verlegen is en blijkbaar zo veel vertrouwen heeft in de wereld dat hij dit doet. Maar ik snap wel je angst dat je bang ben dat hij straks alles voor elkaar krijgt met zijn lach. Ik ben daar ook een beetje huiverig voor, zijn oudste broer (die is 18) is er ook zo eentje die altijd iedereen in kan pakken en hij kan echt zó veel maken! Die praat zich overal uit door heel beleefd en charmant te doen, maar ondertussen...

Leren dat niet alles om hem draait ben je denk ik wat te vroeg mee. Kinderen weten niet beter dan dat de wereld om hen draait. Op een gegeven moment, maar dan zijn ze echt wel ouder dan jouw J. krijgen ze wel het besef dat er ook een ander is, dat een ander ook gevoelens heeft, krijgen ze een geweten. Maar volgens mij veranderd dat egocentrische wereldbeeld pas écht in de puberteit. Dus dan hebben we nog wel even te gaan...
Laatst gewijzigd door Pompoen op 23 Apr 2014 16:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 23 Apr 2014 16:01

Re: Een té spontaan kind.

Heel herkenbaar, mijn middelste is ook zo. Ik zit nu op school maar reageer later uitgebreid.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 23 Apr 2014 16:08

Re: Een té spontaan kind.

Hahaha wat schattig...ik had vroeger een vriendje en die had nog een heel klein broertje van een jaar of 5, en die was ook zo. Zei gewoon tegen zijn grote broer dat hij met mij ging trouwen, haha. En altijd me proberen te charmeren....en nu is het een hele verlegen puber notabene!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem287

Bericht 23 Apr 2014 16:09

Re: Een té spontaan kind.

Oké, dus als je zoon dat niet bij mij doet straks in mei dan is dat dus een teken dat niet mooi ben :laughcry:

Nee sorry, even serieus. Begrijpelijk dat je het vervelend vindt dat je zoon altijd maar de aandacht staat te trekken. Ik denk echter dat dit in de loop der jaren wel minder zal worden omdat jullie (en andere mensen, zoals meesters en juffen) hem natuurlijk gaan leren welk gedrag wel of niet gepast/wenselijk is. De wereld van je zoon is nu nog zo klein en hij kan nog maar zo weinig begrijpen, zijn gedrag is nu nog heel erg 'puur' en echt vanuit zijn 'onschuldige' zelf, zeg maar.
<<

ChiQ

Bericht 23 Apr 2014 16:38

Re: Een té spontaan kind.

O, Mtrain je omschrijft precies Julian. Hij is ook heel erg. Ik zeg continu tegen hem: he doe eens niet zo gek joh! Of - nee die mevrouw wil geen hapje van je koek! Of zoals vorige week bij de mc donalds grijpt ie een klein meisje vast en geeft haar allemaal kusjes. Maar iedereen reageert ook op hem! Als jij uit de wagen mag gaat hij zijn 'dansje' doen. Ook alleen naar vrouwen maar dat ligt aan t feit dat die hem automatisch meer aandacht geven. Soms vind ik t wel gevaarlijk ook want hij is niet angstig. Loopt zo met mensen mee.
<<

Anoniem147

Bericht 23 Apr 2014 18:50

Re: Een té spontaan kind.

Hahaha ChiQ, ik was laatst aan het werk, heel lief kindje bij de kassa ook steeds lachen. En die wilde ook zijn afgelebberde krentenbol met mij delen :D

Hij was zooo cute :D
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 23 Apr 2014 21:36

Re: Een té spontaan kind.

Mijn dochter is ook zo, ze is af en toe tè sociaal. "Mevrouw, ik vind jou zo mooi! Wat heb je een mooie oorbellen. Meneer, jij bent zó lief. Wauw, wat kan je goed hardlopen." Elke, echt elke voorbijganger zegt ze gedag en maakt ze een praatje mee. Met iedereen, waar dan ook. Mijn angst is dan ook dat ze geen gevaar gaat inzien en zo met iedereen mee zou gaan. Ze is ook niet bang of paniekerig als ze mij 'kwijt' is. Ja, best wel een enge gedachte af en toe.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 23 Apr 2014 22:23

Re: Een té spontaan kind.

Zo ik ben weer thuis!

Maar heel herkenbaar dus! Mijn middelste is altijd zo geweest en is nog steeds zo. Het begon met wat jij omschrijft en later werd het ook echt vrouwen aanspreken. Maar dan wel alleen de mooie vrouwen. Wanneer er nu een mooie vrouw op tv is kijkt hij ook meteen, is er een vrouw op tv die er echt uh niet uitziet dan is hij ook de eerste die roep dat ze lelijk is. Om je dood te schamen soms. Ik heb het zo veel mogelijk genegeerd, laat hem maar doen en ik trok me er weinig van aan. Als ze zo klein zijn lopen vrouwen nog met ze weg. Als ze ouder worden wordt dat vanzelf minder.

Het zijn nu de meiden van 14 die hij staat te versieren bij de friettent. Maar dat komt ook doordat mensen hem vaak zeggen hoe leuk en knap hij is. Hij weet dit ook van zichzelf en gaat zich er dan ook z'n voordeel mee doen. Wij zelf doen hier niet aan mee. Natuurlijk vertellen we onze kinderen dat ze leuk zijn en lekkere bekkies hebben. Maar bij hem letten we er extra op dat meneer niet naast z'n schoenen gaat lopen.
Elke stagiaire op school of nieuwe juf trapt er in bij hem. Ze vallen als een blok voor hem en na een week of 2 hebben ze door dat hij er gewoon dik misbruik van maakt. Geef hem een vinger en hij trekt je hele arm eraf.

Het wordt wel minder hoor, maar dat duurt even. Mensen die vaak om hem heen zijn zullen na verloop van tijd niet meer interessant zijn of ze kennen hem zo onderhand en weten dat hij met ze 'speelt' en het dan snel genoeg negeren.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron