Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cadeautje 85 jarige oma?

<<

Anoniem 52

Bericht 23 Apr 2014 07:43

Cadeautje 85 jarige oma?

Iemand een idee? De oma van m'n vriend viert 26 juni haar 85ste verjaardag, dus we zijn aan 't brainstormen over cadeautjes, maar dat blijkt niet makkelijk! Ze heeft niet echt veel hobby's, vroeger viste ze veel en was ze in de tuin bezig, maar daar is ze nu simpelweg te oud voor. (Snel buiten adem en zo)

We kunnen evt. met de andere kinderen samen doen, dan hebben we een budget van ruim 100 euro en als 't iets heel bijzonder is, mag 't nog wel meer kosten.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 23 Apr 2014 07:48

Re: Cadeautje 85 jarige oma?

Een dekbedovertrek of een mooie deken voor als ze rust in de stoel?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 23 Apr 2014 12:57

Re: Cadeautje 85 jarige oma?

Is ze geinteresseerd in het koningshuis? Dan is het misschien leuk ze daar een mooi boek over te geven ofzo. Mijn oma vond dat fantastisch.
<<

Anoniem126

Bericht 23 Apr 2014 13:03

Re: Cadeautje 85 jarige oma?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 19:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 23 Apr 2014 13:39

Re: Cadeautje 85 jarige oma?

Mijn Oma's genieten altijd van luxe douchegel, body lotion, handzeep, etc. Dit kopen ze ook nooit echt voor zichzelf. Dat het niet een origineel cadeau is, vinden ze niet erg. Juist omdat ze het dus nooit voor zichzelf zouden kopen.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Apr 2014 17:52

Re: Cadeautje 85 jarige oma?

Een mooie plant/bloem, een mand met bv. beschuit,krentebrood,roggebrood en andere dingen van de bakker. Een boek.
Een foto van alle klein kinderen eventueel ook achter klein kinderen.
2014 2016
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Apr 2014 18:14

Re: Cadeautje 85 jarige oma?

De oma van mijn man vond dit boek erg leuk http://www.bol.com/nl/p/nederland-en-du ... 011325883/

verder een mooie plant of een foto vind ze ook altijd leuk om te krijgen
Afbeelding
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 23 Apr 2014 18:17

Re: Cadeautje 85 jarige oma?

Mijn ervaring is dat ouderen vaak geen "luxere" spullen kopen voor zichzelf dus zoals al eerder werd aangegeven misschien wat luxe verzorgingsproducten of etenswaar. Mijn oma vindt Heksenkaas bv erg lekker maar koopt het niet omdat ze het te duur vindt... :palm:

Heeft ze nog wel een tuin of balkon? Misschien is het dan leuk om wat potten en/of planten of iets decoratiefs te kopen. Of haar zelf meenemen naar het tuincentrum.

Haar meenemen voor een high-tea, lunch of diner. Of een dagje uit, ik hoorde laatst een cliënt (ook 80+) erg enthousiast vertellen dat ze met haar kinderen en, volwassen, kleinkinderen naar de dierentuin was geweest.
Oh of kaartjes voor een concert of toneelstuk.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem86

Bericht 23 Apr 2014 18:34

Re: Cadeautje 85 jarige oma?

Vindt ze het niet leuk om naar een musical met jullie te gaan? Of een dag ergens naar toe te gaan? Misschien kun je mooie pantoffels en een badjas kopen?
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 23 Apr 2014 19:06

Re: Cadeautje 85 jarige oma?

Mijn oma werd vorige week 91 en toen heb ik haar een bos bloemen, 2 tijdschriften en bonbons gegeven.
Echt zo moeilijk om nog iets te bedenken...
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 23 Apr 2014 19:21

Re: Cadeautje 85 jarige oma?

Mijn oma doe je eigenlijk alleen een plezier met een foto van haar (achter)kleinkinderen. We hebben bij haar laatste verjaardag dus een fotokalender gegeven.
Verder krijgt ze bijna ieder jaar plantenbakken voor in de tuin. Ze heeft een keer een fiets met lage instap gehad.

Ze krijgt trouwens een hartverzakking als we haar mee zouden nemen voor een musical of dierentuin.
<<

Anoniem86

Bericht 23 Apr 2014 19:23

Re: Cadeautje 85 jarige oma?

Lenthe schreef:

Ze krijgt trouwens een hartverzakking als we haar mee zouden nemen voor een musical of dierentuin.


Mijn oma had een musical geweldig gevonden, gewoon in de rolstoel mee. Helaas kon het niet meer door de herseninfarcten, anders was ik dat zeker met haar gaan doen. Zal per oma verschillen :)
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 23 Apr 2014 19:27

Re: Cadeautje 85 jarige oma?

Pippa schreef:
Lenthe schreef:

Ze krijgt trouwens een hartverzakking als we haar mee zouden nemen voor een musical of dierentuin.


Mijn oma had een musical geweldig gevonden, gewoon in de rolstoel mee. Helaas kon het niet meer door de herseninfarcten, anders was ik dat zeker met haar gaan doen. Zal per oma verschillen :)

Dat denk ik inderdaad ook :wink: Sommige oma's zijn gewoon heel hip en ondernemend. Die van mij vind een middag Intratuin al teveel gedoe. (nu is ze 88, maar 10 jaar geleden was het ook al zo)

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Char