Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toeval?

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 13 Sep 2013 13:13

Toeval?

Oke ik ben helemaal niet zo zweverig hoor en het houdt me verder ook niet echt bezig maar soms heb je echt van die stomme toevallige dingen. Een liedje in je hoofd wat vervolgens op de radio komt, aan een persoon denken en dan nét een appje van diegene krijgen, iedere dat om exact de zelfde tijd op de klok kijken.. Etc.

Een paar jaar terug heeft mijn vader een ongeluk gehad. Hij ging om 7.10 van huis weg, om 7.30 hoorde ik heel in de verte een ambulance (een eindje verderop dus, want hij had al iets van 10-15 minuten gefietst) en op de een of andere manier dacht ik metéén dat het mijn vader was. Ik sprong ook gelijk uit bed en liep naar m'n moeders kamer, wat normaal totaal onnodig is als je een ambulance hoort en op dat moment ging de telefoon al.

En vanmorgen had ik het weer, ik werd rond 9.00 wakker en ik had echt zo'n gevoel dat er iets ergs gebeurd was. Ik zat eigenlijk meer in m'n hoofd met; ik had teveel biertjes op gisteren en ik heb vast met een of andere pauper gezoend dus ik vroeg aan mijn logee: is er iets ergs gebeurd gisteren? Hij, natuurlijk lachen want het was het eerste wat ik zei toen ik wakker werd maar hij zei dat er niks bijzonders was gebeurd en vroeg waarom, ik uitleggen dat ik echt dat gevoel had dat er iets ergs was gebeurd.
Nou goed, uurtje later ging hij weg, kijk ik op mijn telefoon; heb ik een berichtje van m'n moeder dat m'n opa is overleden.
Ik vind het een vreemd iets!
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 13 Sep 2013 13:21

Re: Toeval?

Tjee gecondoleerd.. het is wel heel apart dat je gevoel elke keer klopt en toeval?
Tja geen idee maar geloof dat dat er mensen zijn die een soort extra gevoel hebben voor dat soort dingen
Een soort zesde zintuig. Maar wat jij ermee moet? Geen idee maar lijkt me best een gek gevoel :confused:
<<

Anoniem32

Bericht 13 Sep 2013 15:51

Re: Toeval?

Toeval bestaat niet, ik geloof niet in toeval.

Gecondoleerd met je opa. :hug:
<<

Anoniem66

Bericht 13 Sep 2013 16:25

Re: Toeval?

Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Niets zweverigs, maar gewoon iets natuurlijks. Energie.

Ik denk dat bij een overlijden ook best wel wat energie vrij komt dat het bijna wel voelbaar moet zijn voor een ander. Mijn schoonmoeder is pastoraal medewerker en is vaak aanwezig als iemand aan het overlijden is. Die zegt ook altijd dat je het kan voelen en zien wanneer iemand echt dood is. Is echt secondenwerk. Eerst is hij er nog, en *plop* zo is hij weg. Qua uiterlijk is er nog niet eens wat veranderd, maar het is wel voelbaar.

Ik kan me zo voorstellen dat als het een familielid betreft de band sterker is en het voor familieleden of vrienden ook voelbaar is.
<<

Anoniem66

Bericht 13 Sep 2013 16:25

Re: Toeval?

En natuurlijk gecondoleerd met je opa.. :hug:
<<

Anoniem66

Bericht 13 Sep 2013 16:26

Re: Toeval?

Mijn ex heeft ooit zijn vader verloren en die vertelde een keer dat alle klokken in huis stil stonden op het tijdstip van overlijden van zijn vader. Ook zo typisch.
<<

Anoniem157

Bericht 13 Sep 2013 16:54

Re: Toeval?

Gecondoleerd.
<<

Anoniem100

Bericht 13 Sep 2013 17:01

Re: Toeval?

Gecondoleerd!

Ik heb wel vaak dat als ik bedenk dat ik m'n moeder wil/moet bellen dat zij dan net smst of belt, met m'n beste vriendinnetje heb ik dat ook sinds een tijdje. Mijn moeder en ik hebben hetzelfde karakter en willen ook vaak op het zelfde moment precies het zelfde zeggen, ook best bizar.
<<

Nyx

Bericht 13 Sep 2013 18:02

Re: Toeval?

Gecondoleerd met je opa!

Ik heb het ook gehad. Ruim tien jaar geleden reden mijn toenmalige vriend en ik van het centrum naar huis met 3FM op de achtergrond. Er was nieuws op. De nieuwslezer vertelde dat er een amateurvliegtuigje was neergestort en twee doden. We keken elkaar aan en wisten dat het de beste vriend van zijn ouders was. We zeiden nog tegen elkaar, dat kan helemaal niet, want... Nou ja verzin maar een reden. We rijden de oprit op, zien zijn broertje huilend bij de voordeur staan en het was inderdaad de beste vriend van zijn ouders.

Mijn oma lag in het ziekenhuis en midden in de nacht werd ik wakker. Een gevoel dat het niet goed was. Mijn andere opa en oma zaten beneden, want pap en mam waren naar het ziekenhuis. Ze is dus op dat moment dat ik beneden kwam overleden.

En ik kijk altijd om 23.08 op de klok, mijn geboortedatum. Nooit 23.07 of 23.09 maar altijd 23.08.
<<

Anoniem321

Bericht 13 Sep 2013 18:14

Re: Toeval?

Gecondoleerd met het overlijden van je opa, toet!

Ik heb dat met het overlijden van mijn oma gehad. Ik was die dag op school en rond half 1 had ik het gevoel dat ze was overleden. Ik zei dat ook zo tegen mijn vriendin; "Mijn oma is nu overleden". Toen ik later op de middag thuis kwam bleek ze inderdaad om half 1 die middag te zijn overleden. Heel raar.

En een paar jaar later was ik op mijn werk en zagen we een traumahelikopter langsvliegen. Op zich niks bijzonders want mijn toenmalige werk was vlakbij het ziekenhuis en er stegen aan de lopende band heli's op. Maar toch had ik het gevoel dat het wel eens voor mijn opa kon zijn. Toen ik later thuis kwam hoorde ik van mijn vader dat mijn opa een ernstig ongeluk had gehad en dat de traumaheli er aan te pas was gekomen, en dat klopte met de tijd dat ik 'm voorbij zag vliegen.
<<

me-girl

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 99

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:11

Bericht 13 Sep 2013 21:11

Re: Toeval?

Gecondoleerd en veel sterkte met het verwerken van het verlies.

Maar voor mij is het ook heel herkenbaar. Toen ik nog wat jonger was sliep ik bij de buren, omdat mijn opa heel ziek was en mijn ouders daar waren voor ondersteuning. In de avond dacht ik ineens mijn opa is overleden en ik werd heel rustig. De vorige morgen bleek dus ook dat hij was overleden en ook op het tijdstip dat ik het wist. Ik had ook een hele goede band met mijn opa. Vreemd, maar zeker dus herkenbaar.
<<

Anoniem 53

Bericht 13 Sep 2013 21:14

Re: Toeval?

Gecondoleerd met je opa. :hug:

Ik geloof niet in toeval. Er zijn in mijn omgeving teveel dingen (of wat jij benoemt) gebeurd om daarin te geloven.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 13 Sep 2013 21:19

Re: Toeval?

Gecondoleerd Toet. Ja dit is heel normaal. Dat heeft iedereen weleens. Ik heb talloze ervaringen met wat jij nou beschrijft. Ik heb van de week ook weer zo'n gek toeval ding gehad. Ik sta nog perplex. 1 van mijn beste vrienden is laatst overleden. En ik doe aan postcrossing. Voor diegene die niet weten wat dit is. Postcrossing is een website waar je kaarten kan sturen aan mensen over de hele wereld. En als je de kaarten registreert krijg je ze ook weer terug van mensen uit andere delen van de wereld. Ik heb een kaartje ontvangen op de dag dat die vriend overleed nu is dat op zich niet zo gek, maar de afbeelding op de kaart was een stel honden met daaronder de naam van zijn ziekte levensgroot. Echt heel eng en maf gewoon. Hij kwam uit Rusland dat meisje kan dat nooit geweten hebben.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Pie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 20

Geregistreerd: 08 Sep 2013 20:14

Bericht 14 Sep 2013 08:54

Re: Toeval?

Gecondoleerd toet...

Ik heb het vaak met appjes sturen.
I don't exactly know what it means to be ready. A cake when the oven timer goes off? Am I fully baked, or only half-baked?
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 14 Sep 2013 11:15

Re: Toeval?

Wow dat is echt heel bizar Lady Starstuck!

Bedankt voor de condoleances :)

Nyx, ik heb dat dus ook met de klok, ik kijk bijna iedere dag op het zelfde tijdstip op de klok. Zelfs als ik nog lig te slapen word ik er voor wakker.
<<

Anoniem5

Bericht 14 Sep 2013 15:04

Re: Toeval?

Gecondoleerd Toet.

Ik herken het ook. De bijzonderste ervaring was toen mijn neefje is overleden. Ik zat samen met wat buurmeisjes op een aanhanger te chillen en toen riep mijn moeder mij, ik wist direct dat ze ging vertellen dat mijn neefje was overleden. En dat bleek ook zo te zijn. Ik blijf het bijzonder vonden, ik was pas 10, hij 9 en er was helemaal geen aanleiding toe, hij is verongelukt en woonde ruim een uur verderop dus ik had ook geen sirenes gehoord wat mij op die gedachten bracht. Voordat mijn moeder mij riep had ik al z'n onbehagelijk gevoel dat er iets mis was en volgens mij heb ik toen ook nog tegen mijn buurmeisjes gezegd dat ik dacht dat mijn neefje dood zou zijn.

Vanacht is de oma van mijn man overleden en we konden vanacht alle vier niet fatsoenlijk slapen, lagen allemaal te woelen, zuchten en draaien. Toen we vanmorgen werden gebeld viel het kwartje.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 14 Sep 2013 15:12

Re: Toeval?

Gecondoleerd Toet & Coco!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 14 Sep 2013 15:23

Re: Toeval?

Stuiterbal schreef:Toeval bestaat niet, ik geloof niet in toeval.

Gecondoleerd met je opa. :hug:

Heej weer terug ;) ?

Gecondoleerd Toet en ook Coco! En heel veel sterkte.
<<

Anoniem75

Bericht 14 Sep 2013 15:36

Re: Toeval?

Gecondoleerd Toet en Coco

Mijn moeder heeft het ook gehad bij mijn oom. Ze lag s'ochtends in bed en schrok wakker. Ze keek op de klok en ze kreeg een heel naar gevoel en voelde dat er iemand was overleden. Kort daarna reed de ambulance door de straat en stopte bij het huis van mijn oom (hij woonde tegenover ons) en later hoorde we dat hij was overleden.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers